On se ihme että erittäin kiireinen tapaus ei sa vuokra asuntoa

Epätoivonen

oon ihmetelly sitä että 26v luottotiedot kunnossa oleva henkilö ei saa vuokra-asuntoa mistään helsinki/espoo/Vantaa alueelta. olen ollut 2kk kriisimajoituksessa ja avoimet hakemukset päällä päivittäin soitellu ja meilannu vuokran antajille. onko se normaalia että nykypäivänä asunnon saaminen on lähes mahdotonta ERITTÄIN KIIREELLISELLÄ tapauksella? miten kiireisellä tai normaali tapauksella on edes mahdollisuutta saada asuntoa? entä luottohäiriö merkinnällinen? aina kuulee et pääkaupunki seutu on täynnä tyhjiä asuntoja mut sit ko pitäis löytää asunto joka ei maksa koko kuukauden palkkaa nii ei vaa mistään löydy.

13

634

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • LandLordStadi

      Yksi syy on sun ulkoasusi. Sun kirjoitusasu on niin tönkköä että et varmasti ole ylioppilas, ethän?

      Toinen syy on vakituiset tulot. Oletko sinä 1992 syntynyt poitsu ollut vakituisessa työssä tai monenako kalenterivuonna sun ansiotulot on olleet edes yli 20 000€? Ja näistä vuosista veroliput kiitos.

      Kolmas asia on nykyinen työsuhde. Oletko valmis maksamaan koko vuokran ilman asumistukea ja oletko kyvykäs maksamaan kolmen kuukauden takuun käteisellä, vai tarviitko lainaa takuisiin?

      Jos olet PerseAukinen, niin mikä sut pitää pääkaupunkiseudulla? Onko aidosti työt syynä vai kavereiden kaa hengailut?

      Poltatko röökiä tai pilveä? Molemmat TurnOff maximum.

      Olen itse vuokraisäntä ja mun hakijoista menee jatkoon jos jommalla kummalla vanhemmista on 50 000€ vuoden ansiotulot USEALTA viime VUODELTA PERÄKKÄIN.

      Mulla keskustassa kolmio eikä sinne mitkään opiskelijat tuu ikinä muuttaa, vuokra on tonnin ja kahden välistä..

      Sulle ehdottaisin muuttoa Mikkeliin tai Posiolle..

      • Ylioppilas

        Täällä on näköjään taas yksi puolaivoinen joka tykkää turruttaa omaa epäonnistumistaan nettianonyymisyyden takana muita solvaamalla.

        Jos olisit oikeasti Vuokraisäntä niin et olisi todennäköisesti edes löytänyt tälle palstalle taikka tuhlannut aikaa vastaamiseen.

        alkuperäinen kirjoittaja mainitsi että hän etsii asuntoa joka ei maksa koko kuukauden palkkaa mikä tarkoittaa että hänellä on vakituinen työ/tulot joten älä kysy tyhmiä.

        Perse aukinen tarkoittaa että ei ole yhtään rahaa.

        Mitä vanhempien tulot liittyy mitenkään asunnon hakemiseen.

        Mikä v*tun sana on: TurnOff maximum?
        Se kirjaimellisesti tarkoittaa: Maksimaalista kiihotuksen tappajaa.

        Sitten sanon vielä että sinulla ei ole mitään saumaa haukkua muitten kirjoitusasua koska ei sinunkaan kirjoitustaso ole hyvä. Tässä on korjattu versio:

        Yksi syy on Sinun ulkoasusi. Sinun kirjoitusasu on niin tönkköä että et varmasti ole ylioppilas, ethän?

        Toinen syy on vakituiset tulot. Oletko sinä 1992 syntynyt Poika ollut vakituisessa työssä, monenako kalenterivuonna sinun ansiotulot ovat olleet edes yli 20 000€? Ja näistä vuosista veroliput kiitos.

        Kolmas asia on nykyinen työsuhde. Oletko valmis maksamaan koko vuokran ilman asumistukea ja oletko kyvykäs maksamaan kolmen kuukauden takuun käteisellä, vai tarvitsetko lainaa takuisiin?

        Jos olet PerseAukinen, niin mikä sinut pitää pääkaupunkiseudulla? Onko aidosti työt syynä vai kavereiden kanssa hengailut?

        Poltatko tupakkaa tai kannabista? Molemmat ovat maksimaalisia kiihottumisen tappajia .
        Olen itse vuokraisäntä ja minun hakijoista menee jatkoon jos jommalla kummalla vanhemmista on 50 000€ vuoden ansiotulot usealta viime vuodelta peräkkäin.

        Minulla on keskustassa kolmio, eikä sinne mitkään opiskelijat tuu ikinä muuttaa, vuokra on 1000€-2000€.

        Sinulle ehdottaisin muuttoa Mikkeliin tai Posiolle.

        PS(aslkuperäiselle kirjoittajalle): Älä välitä näistä idiooteista joilla menee huonosti ja heidän pitää meuhkata internetissä. Kannattaa olla iloinen että LandLordStadi ei ole sinun vuokranantaja. Olen varma että ennenmin tai myöhemmin löydät asunnon.
        Onnea asunnon löytämiseen.


      • LandLordStadi

        Hyvä että joku vastasi.
        1)En koe olevani epäonnistunut, puolaivoisena väitän että mun virallinen ÄO on suurempi kuin sulla.Toki suorasanainen - joskin provosoiva - tyylini ei ehkä ole mielestäsi miellyttävin mutta kyseessä ei ole ÄO:n alhainen taso.

        2) Näillä palstoilla surffailen hyvinkin laajasti. Jokaisesta pienestäkin blogista voi löytyä arvokasta tietoa ja arvokkaita näkökulmia. Vaikka kirjoittaja olisikin vähäosainen ja kouluttamaton SääliTapaus.

        3) Ei tarkoita varmuudella vakkarityötä. Tänä päivänä on niin erilaisia työsuhteita vaikka tuloja olisikin vakituisen tulotason mukaisesti.

        4) Ilmaisin huonosti vanhempien tuloista. Tarkoitin että itse haen asuntooni AINA kahden aikuisen/vanhemman perheitä joista mielellään molemmilla tai edes jommalla kummalla on 50K€ vuositulot. Luottotiedot kunnossa ja perheellä ei tarvetta Kelan asumistukeen. Yksinäiset jannut ja opiskelijaporukat = Heti, samantien GoodBye..

        5) PerseAukinen on kaveri jolla ei ole vielä pääomaa ja joka kituuttaa Stadissa. Yleensä reaaliomaisuus alle 10K€.10-15 vuotta työelämää ni eiköhän se siitä.

        6) TurnOff on TurnOff. Hyvä sana mikä tappaa mielenkiinnon lopullisesti. On varmaan olemassa vuokraisäntiä joille narkkari ei ole ongelma. Mulle se on; paras narkkari on narkkari uurnassa tuhkana.

        7) Hyvä että on puhtaaksikirjoittajia, teitä tarvitaan aina jos on riittävästi kompetenssia


      • piensijoittaja

        Olen ollut vuokra isäntä jo 30 vuotta ja kyllä pitää olla huolellinen vuokralaisen valinnassa nyt on kaikissa kohteissa asiallise. Mutta on ollut todella törkeitäkin.


      • pena67
        piensijoittaja kirjoitti:

        Olen ollut vuokra isäntä jo 30 vuotta ja kyllä pitää olla huolellinen vuokralaisen valinnassa nyt on kaikissa kohteissa asiallise. Mutta on ollut todella törkeitäkin.

        Vuokraisäntä on kyllä yhdyssana.. Outoja vuokraisäntiä kun eivät osaa edes kirjoittaa.


    • ihmeenkummaa

      Vielä suurempi ihme että tänne tehdään joka asiasta aloituksia

    • sdfg

      Olet ilmeisesti mies. On yksi syy.

    • Pienivinkkihei

      Aloittajan kannattaa olla yhteydessä NewSec:iin heti löytyy useampia asuntoja vapaina.
      https://kodisto.fi

    • FattanHyyryläinen

      Oottex kaikki honoi?

      • Smilej

        oon aika hono


    • Epätoivonen

      tota oon naine ja mul on vakituinen tarjoiliantyö.
      iha vaa tiadoks.

    • Mömlmlm

      80- luvulla kun hain vuokra-asuntoa, mulle sanottiin, koska olen duunissa ja luottotiedot kunnossa, osta itse oma asuntosi. Niin sitten tein. Sellainen sen systeemin pitääkin olla. Toisaalta sossuasiakkaiden pitäisi asua skutsissa, mielestäni.

      • AKSDEE

        asua metsässä... eli ihan missä tahansa muualla kui helsingissä. XD


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      174
      3154
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2121
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2044
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1895
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      70
      1588
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1351
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1247
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1241
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1207
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1188
    Aihe