Kosteusvauriostako hometta kerrostalossa

Homettakomeillä

Tätä olen kuullut meidän rapussa olevan. Jo toinen asunto jossa remontoidaan. Miten lie, tulleeko suihkussa käymisestä ja yleisestä vedellä lotraamisesta hometta vai enemmänkin huoneilman kosteudesta kun ei tuuletusta. Siitähän se saattaa tulla, ei home itsestään ilmesty.

6

388

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • varma_havainto

Tänne tulee kuulemma turhia aloituksia yövuorolaisilta kuin itsestään.

• sertifioitua.seuraa

Miten vanha talo? Koska putkiremontti tehty? Mikä kerros ( kattoremontti )? Koska ikkunat fixattu?

"Suihkussa käymisestä" rakennevika. Onko talossa opiskelijabilettäjiä?

Jos remontti menossa, niin kannattaisi nyt äkkiä nyhjästä duunareita hihasta kiinni ennenkuin häipyvät ja kysellä mistä löytynyt syytä. Joku näistä saattaa ymmärtää suomeakin ja tuskin tieto salaista.

• Homettaluomessa

On minunkin asunnosta etsitty hometta, ei löytynyt. Naapuriasunto oli pitkään kuivatuksessa, että home saatiin pois. Kyllä homeeseen tarvitaan altistava, kuten jatkuva kostea huoneilma, huono tuuletus. Ei home ilmesty ellei ole homeelle altistavaa tekijää.

• Olisikosnäin

Usein hometta esiintyy vanhemmissa kerrostaloissa. En kuitenkaan ole kuullut että 50-60 lukujen taloissa olisi ollut koskaan hometta. Hometta olen kuullut esiintyvän 25 vuotta vanhoissa Vuokrataloissa. Olisiko niin että ennen vanhaan osattiin rakentaa paremmin. Ei ollut eikä muodostunut kosteusvaurioita, joista olisi kehittynyt hometta.

• normi_essonvaari

Taitaa olla hometta korvissa.

Ja sokea usko, jonka on kieltämättä eduksi, kun selität pihlajanmarjoja happamiksi.

• Kukakummamissä

Usein olen kuullut, että uudemmat kerrostalot ovat enemmän hometaloja, kuin vanhemmat. Vai voitko väittää tietäväsi asian olevan toisin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      328
      7965
    2. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      0
      2340
    3. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      66
      2216
    4. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      177
      1886
    5. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      16
      1462
    6. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1307
    7. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1301
    8. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      173
      1260
    9. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      60
      1240
    10. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      42
      1107
    Aihe