Olga ja Tuukka Temoselle ei kyläkoulu kelpaa

https://www.menaiset.fi/artikkeli/ihmiset-ja-ilmiot/ihmiset/olga-temonen-miehestaan-tuukasta-olen-aikamiespojan-kanssa-joka

En voi ymmärtää Olga ja Tuukka Temosen ajatuksenjuoksua. Ovat hankkineet maalta maalaistalon jossa pitävät elukoita yms, mutta sitten kuitenkin lapset raahataan 40km päähän Lahteen kouluun, kun lähikoulu ei herrasväelle kelpaa? Ja Lahdesta on tämän vuoksi hankittuna myös kakkosasunto. Siis en käsitä. Miksi halutaan asua maalla, jos ei kuitenkaan haluta olla maalaisia?

"Esikoistyttö Helga aloitti koulun Lahdessa, 40 kilometrin päässä kotoa. Perheelle hankittiin Lahdesta koulun vierestä kakkosasunto, jonne Tuukan äiti muutti. Välillä osa perheestä yöpyy baabuskan luona, ja Lahdesta porhaltaa helposti junalla Helsinkiin.

– Olemme naureskelleet, että Tuukka muutti äitinsä luokse. Seurustelen aikamiespojan kanssa, joka asustaa peräkamarissa, Olga kertoo.

Maalaiskoulun sijasta Olga ja Tuukka päättivät laittaa tyttärensä kouluun Lahdessa, koska uskovat ympäristön tarjoavan lapselle riittävästi virikkeitä.

– Lahti on oikea kaupunki. Siellä on harrastukset ja enemmän lapsia, Tuukka sanoo.

– Maalaiselämän lapset saavat meillä vapaa-ajalla. Minun puolestani he saavat halutessaan jäädä jatkamaan tilallamme sitten aikanaan, mutta toivon, että he hankkivat uran ja koulutuksen. Se on maaseudulla vaikeampaa kuin kaupungissa.

– Haluaisin, että he tottuvat monikulttuurisempaan ja avoimempaan kaupunkielämään, Olga sanoo."

Siis anteeksi, mutta puuttuuko näiltä ihmisiltä puolet aivoista tai jotain? He siis toisin sanoen erittäin selvästi antavat tässä jutussa ymmärtää, että kaupunkilaiskaverit ovat maalaisia kavereita parempia. Tutkimusten mukaanhan kyläkoulut nimenomaan ovat paras mahdollinen kasvuympäristö alakouluikäiselle lapselle, ja nimenomaan kasvattaa suvaitsevaisuuteen.

Ei itselleni tulisi edes mieleen, että lähtisin viemään 7-vuotiasta vapaaehtoisesti 40km päähän kouluun, jos lähikoulu on parin kilsan päässä! Todella ajattelemattomia ihmisiä. Ja minkälaisia arvoja itse opettavat lapsilleen? Ilmeisesti: älä pidä maalaista ihmisenä. Noh, saavat varmaan kohta laittaa Iitin talon myyntiin ja muuttaa kokonaan sinne Lahden kakkosasuntoon, kun rahat loppuu. Ei taida Tuukalla elouvabisnes oikein luistaa...

0

230

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
        Ikävä
        73
        5027
      2. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
        Ikävä
        105
        3535
      3. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
        Äänekoski
        40
        3426
      4. Se on hyvästi

Toivottavasti ei tavata.
        Ikävä
        51
        2984
      5. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
        Ikävä
        26
        2748
      6. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
        Ähtäri
        7
        2219
      7. Sisäsiittosuus

Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
        Suomussalmi
        24
        2081
      8. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
        Ikävä
        199
        1990
      9. Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut

Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh
        NATO
        408
        1610
      10. Huomenta kulta

En mä halunnut sulle ilkeillä,päinvastoin. Miks mä niin tekisin ku rakastan sua ❤️ mut anteeksi jos ilmaisin itseäni huo
        Ikävä
        9
        1528
      Aihe