Pakkoajatukset

Tiuhti5

Apua,! Miten pääsen pakkoajatuksista eroon kotikonstein. Lääkäriin en mielellään lähde näiden takia. Päässäni pyörii kokoajan masentavia ja ikäviä ajatuksia vaikka nämä ei edes ole totta.

10

256

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kotikonsteja

      Kokeile vaikka kirjoittaa ajatuksia ylös. Esim jotain tajunnanvirtaa paperille. Sitten sopivasti vaihtelevaa tekemistä jos pystyt keskittymään.

      • Ajatuksialiikaa

        Auttanut juuri tämä. Kotonani on nyt 2 vihkoa joille kirjoitan. Myös ihan laskupapereita yms. On täyttynyt. En ole lukenut tekstejä, mutta sivut A4 on täynnä söheröä ja kaikenlaisia ajatuksia.
        Pitääpä muistaa ostaa vihkoja sekä kyniä.


    • mamikolmelle

      Mene lääkäriin. Sertralin niminen mielialalääke auttaa hyvin pakkoajatuksiin monilla.

    • Ymmärrä että vain tämä hetki on todellisuus , anna ajatuksien virrata äläkä "jumitu" niihin....hyväksi ne , anna niille anteeksi ;)

    • miulkijooj

      tee juttuja kuuntele musiikkia mene lenkille kokeile jotakin uutta asioiden tekjeminen pitää ylimääräiset ajatukset miulla pois ja jos on niin paha niin psykologi on vaihtoehto

    • pakkisajattelija

      Kyllä lääkärillä käynti ja sitä kautta psykoterapiaan ja mahdollinen lääkitys.
      Voin kertoa että itse noista jo vuosiakärsineenä jouduin viimein tilanteeseen että olin täysin toimintakyvytön. Lääkitys ja psykoterapia auttanut. Tuo ei minusta hirveän hyvin toimi että yrittää hävittää nuo ajatukset vaan enemminkin niin että ne tulee ja antaa tulla ja mennä.
      Setralin toimi myös minulla.

    • Anonyymi

      Pakkoajatukset ja toiminnot johtuvat usein voimakkaasta ahdistuksesta. Kun saat ahdistuksen aisoihin myös pakkoajatukset helpottuvat.

      Itselläni oli voimakasta pakko ajatusta muutaman viikon ajan. Voi olla myös että silloin aloittamani lääke vain vahvisti tätä. Eli kannattaa ottaa huomioon; että tietyt lääkkeet voimistavat HETKELLISESTI pakkoajatuksia.

      Muita keinoja (todettu tehokkaaksi)
      - Muista ajatukset ovat VAIN AJATUKSIA. Ne eivät tarkoita että haluaisit toteuttaa niitä. Anna niiden tulla. Joskus ne menevät pois. Älä siis yritä väkisin ajatella jotakin muuta, koska usein se ei onnistu.
      - Jonkinlainen huolipäiväkirjan pitäminen voi auttaa. Eli kerran päivässä puolen tunnin ajan, mieti ja kirjoita asioita ylös. Mikä ahdistaa? mikä huolettaa? mikä on oikeasti pahin asia mitä voi tapahtua? Kuinka todennäköistä se on? Työstä näitä asioita. Kun kerran saat luvan murehtia, ne ei välttämättä tuu enää päivän aikana mieleen. Älä tee tätä illalla, vaan päivällä.

      - Yritä kehitellä jtn pikkutekemistä, mikä vie ajatuksia muualle. Jos pakkoajatukset tulevat silti, anna niiden tulla.

    • Anonyymi

      Ennen pakkoajatukset olivat häiritsevän voimakkaita. Lievinä minulla on niitä silloin tällöin. En tarvitse lääkkeitä niiden takia. Työaikana käytin Limbitrol nimisiä kapseleita.
      Jouduin ennenaikaiselle eläkkeelle työtapaturman takia. Lääkärikin sanoi, että anna niiden vaan mennä niistä numeroo tekemättä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      585
      3879
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2801
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2759
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2144
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2091
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1865
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1810
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe