Camry on hidas!

Myöhässä

Tänään ajoin tietä 54 Lahteen päin töiden jälkeen ja jouduin aivan järkyttävään jonoon. Lunta satoi harvakseen, mutta ajoura oli ihan hyvässä ajokunnossa. Jonon keulassa ajoi Camry 10... 15 km/h alle rajoituksen.
Tällaisia jonojarruja aletaan Suomeen tuomaan Venäjältä piakkoin.

36

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • SuuriKunnia

      Suuri kunnia. Näit 30 vuotiaan Camryn. No, niitähän on tosi paljon. Mm. tuntemallani aamulehden jakelijalla, koska lehdet on saatava aina varmasti jaettua.

    • Bdd

      Ehkä kuljettaja oli juovuksissa eikä sen takia halunnut varantaa liikenneturvallisuutta hänen tilansa kannalta liian suurella nopeudella. Pitää ajatella positiivisesti. Ei hitaasti ajavat ole ilkeitä.

    • Mikääneimuutuc

      Uudessa camryssä on muuten saman aikakauden teknologiaa mutta taka-akselilla on väkivahva 8 hv:n moottori ja 80 kiloa hybridilaitteita.

      • keropää

        Näin on. Mutta se ei oikein väännä!


    • Ruski_Camry

      Taisi olla Camry Venäjän kilvissä, koska oli rajaa kohti menossa. Venäjällä tämä ns. uusi malli on jo myynnissä ja lisää Camryja valmistuu Venäläisestä tehtaasta.

      • Ruski-Tojo

    • Tero-Jonojarru

      Camry saattaa olla hidas, mutta kyllä sillä Suomen talvinopeuksiin ehtii.
      Tero ratin takana taitaa olla todellinen syypää jonon kerryttämiseen.

      • Tero_ei_rattimies

        Camryn heikot ajo-ominaisuudet pakottavat hillitsemään vauhtia.


    • Oikeaosoite

      Suomeen tulevat Camryt tehdään Japanissa, kuten RAVit ja Priukset myös.
      Kyllä sillä uuden Camryn 218 hv koneella ehtii taatusti, Venäjän malleissa on varmaan tavallisia bensakoneita, kun menovesi on jenkkien mallin mukaan halpaa.

    • Räjöhtäväntehokas

      Heh 218 juu. 210 atkinssonista ja 8hv taka-akselilla?

      Ja välissä vaihteisto joka miettii 20 sekuntia ennenkuin tajuaa että jaha, mennään?

      Mikään tohota einole räjähtävän tehokas mutta ehkä riittää että on räjähtävä?

      • PäivänFaktat

        Miettivä vaihteisto on kyllä se DSG...
        2.5 Hybridi vie sen verran hyvin Ravia, että kyllä se vie sitä Camryäkin.
        Camryssä se hybriditoiminto on vain etuvedolla, ei ole AWD-i mallia ainakaan vielä.

        Venäjällä tehdään ja myydään taas "ei hybridejä", mutta onhan siellä kiireisemmille tarjolla se V6 kone 249 hv 356 Nm, jos oleellista oli se kiihdytys seuraaviin liikennevaloihin mahdollisimman nopeasti.

        RAV4 AWD-i mallin sähkövetoisilla takapyörillä on 54 hv ja 121 Nm, edessä olevan sähkövedon 120 hv ja 202 Nm lisäksi.


      • faktat_vastaan_fantasiat
        PäivänFaktat kirjoitti:

        Miettivä vaihteisto on kyllä se DSG...
        2.5 Hybridi vie sen verran hyvin Ravia, että kyllä se vie sitä Camryäkin.
        Camryssä se hybriditoiminto on vain etuvedolla, ei ole AWD-i mallia ainakaan vielä.

        Venäjällä tehdään ja myydään taas "ei hybridejä", mutta onhan siellä kiireisemmille tarjolla se V6 kone 249 hv 356 Nm, jos oleellista oli se kiihdytys seuraaviin liikennevaloihin mahdollisimman nopeasti.

        RAV4 AWD-i mallin sähkövetoisilla takapyörillä on 54 hv ja 121 Nm, edessä olevan sähkövedon 120 hv ja 202 Nm lisäksi.

        "RAV4 AWD-i mallin sähkövetoisilla takapyörillä on 54 hv ja 121 Nm, edessä olevan sähkövedon 120 hv ja 202 Nm lisäksi."
        Rav4 awd-i on lelu ja nelivedon haluavien asiakkaiden suoranaista halveksuntaa. Sen "nelivedosta" ei ole mitään iloa missään olosuhteissa missä nelivetoa tarvittaisin.
        https://youtu.be/so8JLIYc1yU


      • Vw-Aina.menee.pieleen

        Räjähtäväkö? Räjähtävät autot löytyvät Vw-konsernista.

        AUDILLE HARMITTAVA TAKAISKU

        Palstalla on keskusteltu tiiviisti jo vuosien ajan tankkauksen aikana räjähtelevistä maakaasu-Volkkarien ruosteisista kaasutankeista. Konserni onkin ottanut opikseen ja esimerkiksi Audien kaasutankit ovatkin nykyisin muovi/hiilikuituvahvisteista ”lasikuitua”. Tämäkään ei näköjään ole auttanut vaan nyt räjähti Audi A3:n tankki samanlaisin seurauksin kuin terästankkien räjähtäessä. Onnea oli taas kerran matkassa sillä vieressä ollut Land Rover Discovery vaurioitui myös pahoin mutta kaikki matkustajat (5-henkinen perhe) olivat huoltamon sisällä räjähdyksen tapahtuessa. Audin omistaja loukkaantui sen sijaan vakavasti kasvoihin ja jalkoihin. Onko kyse taas huolimattomuudesta tai huonosta tuurista, on vielä tutkinnan alla. Toisaalta herää kysymys, pilaako Vw-konserni kaikkien kaasuautojen maineen samalla tavalla kuin dieselautojenkin.


    • Lexusmies

      Todelliset nysvääjät on tämän ensimmäisen auton perässä. Vai mikä siinä ohittamisessa on niin vaikeaa, kun pitää ajaa sen hidastelihan perseessä kiinni vaikka ohikin voisi mennä. Pelko vai kädettömyys?
      Itse vetäisin tuossa aamulla tälläisen 3 (skodan) letkan ohi sen kummemmin ajattelematta, eikä minun tarvi tästä tuonne skoda palstalle mennä itkemään.

      • yritit.kuitenkin

        Ajattelu taitaa olla muutenkin sinulle tuntematon asia, puuttuuko välineet.? Kaikki tietävät, mitä sinä vetäisit Nyrkki-Kyllikkiin.


      • töks.pöks

        Ei skodalla uskalla, TSI tai DSG voi pettää juuri kriittisellä hetkellä ja päätyä saman konsernin rekan nokkaan.


      • ettei.totuus.unohdu
        töks.pöks kirjoitti:

        Ei skodalla uskalla, TSI tai DSG voi pettää juuri kriittisellä hetkellä ja päätyä saman konsernin rekan nokkaan.

        Eikös se tehon häviäminen yllättäen ollut juuri niitä Tojo Hybridien ongelmia, ihan takaisinkutsun arvoisesti.


      • kiva.kun.muistutit
        ettei.totuus.unohdu kirjoitti:

        Eikös se tehon häviäminen yllättäen ollut juuri niitä Tojo Hybridien ongelmia, ihan takaisinkutsun arvoisesti.

        Skodissa ja volkkareissa varsin tunnettu EGR ominaisuus, että tehot häviää kiihdyttäessä totaalisesti. Takaisinkutsua ei tule koska se on ominaisuus josta asiakas maksaa.


      • h.anuri

        Menepäs Lexusmies ajamaan 54:lle neljän aikaan. Ei pääse ohi ei sun Lexuksella ei myöskään muullaakaan autolla. Ei tule hetkeä jolloin ei autoa tule 50 metrin välein vastaan, ei ohiteta yhtään millään merkillä. Ja kyllä oikeasti alinopeudesta pitäisi alkaa sakottamaan! Jos ei aivot toimi, kun perässä on kymmenien autojen jono, niin toimiiko ne riittävästi ollenkaan ajamaan?


      • Alfa-mies

        Lexuksella varmaan pääsee ohittaessa edessäolevan läpi, koska vasemmalla kaistalla on jatkuva jono vastaantulijoita (toinen Tojo vetää jonoa toiseen suuntaan).


    • JohdaSinäMeitä

      Satuit yhden Camryn perään ja nyt yleistät, että Camryt ovat hitaita...! Voisinhan minäkin todeta, että teikäläiset ovat kaikki torvia, eiköstä juuh?

      • Etsisinävaan

        Jos kaikki tavatut Camryt liikkuvat alinopeutta, on luonnollista tehdä johtopäätös kyseisen automallin hitaudesta.


      • Sahurintylsäterä
        Etsisinävaan kirjoitti:

        Jos kaikki tavatut Camryt liikkuvat alinopeutta, on luonnollista tehdä johtopäätös kyseisen automallin hitaudesta.

        Niitähän on vielä tooosi paljon ja kaikkiko 80-lukulaisia...
        Mutta kohta niitä on enemmän.


    • fghgfhgfh

      Miksi vanhuksia lastenkaitsijoiksi kun sitten hämärällä kohti kotia ja vauhtia sen 60kmh tunnissa mitä seurannut. kun muutoin asionnit yleensä heti aamusta?

    • ggdfgfg

      Tänään Porvoon moottoritiellä venäläinen uusi toyota land cruicer kaikki ikkunat umpijäässä sisältä, luulisi että tojo lämpenee jo tolla matkalla.

    • MoskwitchElite

      Faktat:

      -tien 54 pituus on 94 km
      -google mapsin mukaan sillä on ollut ainakin vuonna 2011, nopeusrajoitus 100 km/h

      Jos siis ajoit koko matkan auton perässä, joka ajoi 85 km/h, menetit 10 minuuttia.
      Jos tuo auto ajoikin 90 km/h, menetit 6 minuuttia.

      Todennäköisesti:

      -et ajanut koko tien pituutta
      -et ajanut koko tiellä oloaikaasi tuon auton perässä
      -vaikka et olisi ajanut juuri kyseisen auton perässä, liikenne olisi silti hidastanut sinua

      Otetaan siis laskelma uusiksi, oletuksella että auto jonka perässä ajoit, ajoi 87,5 km/h, eli arviosi puolestavälistä.

      Lisäksi oletetaan noiden aiemmin mainittujen todennäköisyyksien merkitykseksi, 10% jokaiselle, joka on aivan varmasti alakanttiin, saamme tulokseksi sen, että menetit 5 minuuttia.

      Nyt seuraa se kysymys, että mitä olisit viidellä minuutilla saavuttanut?

      Liikenne on matemaattinen yhtälö, jonka ratkaisu on siinä, että hahmottaa ajankulutuksen kilometriä kohden. Tuon kun ymmärtää, huomaa että suurin osa ohituksista ei ole sen riskin arvoisia.

      Sori jos olin tylsä enkä lähtenyt huutamaan camryn huonoutta.

      • MoskwitchElite

        Sullahan on hyvä olla elämäsi kanssa, eikun hyvää ystävänpäivää.


      • Hönö-töppäsi_taas

        Talvinopeus koko 54-tiellä (eihän se tosin Tojon vauhtiin vaikuta, koska muutenkin kulkevat sitä hitaammin); nopeusrajoitus on koko 54:llä on kokeintaan 80 km/h (ei ihan totta, koska yhdellä ohituskaistapätkällä on vieläkin 100 km/h rajoitus toiseen suuntaan; tiemiehet ovat töpänneet). Oulaisen, , Riihimäen ja Lopen kohdalla rajoitus on alhaisempi.

        Tero yritti olla terävä, kun selvitti nopeusrajoituksia ihan atk:lla.


    • RiittävänRipeäSuomeen

      Lainaus aiemmasta " Toisaalta herää kysymys, pilaako Vw-konserni kaikkien kaasuautojen maineen samalla tavalla kuin dieselautojenkin".
      Onhan tuo mahdollista nimittäin saksalaiset ovat suuruuden hulluista kansaa, kaikkeen pitäisi saada se suurin valta ja paremmuus. Historia opettanut, onneksi. Kyllä saksassa osataan tehdä autojakin, tosin ovat laatuunsa nähden liian kalliita, siksi suosin kilpailevan maan tuotteita. Camry on hyvä esimerkki kun halutaan laatua vuosiksi eteenpäin.

      • Euroopaneläjä

        Myös Saksassa on herännyt vilkas keskustelu 130 Km/h kattonopeudesta. Kannatan sitä koska olen itse huomannut että matka joutuu silläkin nopeudella ja riskit sekä polttoaineenkulutus vähenevät selvästi. Lisänä vielä se ettei pitkälläkään matkalla väsy koska ei tarvitse samalla lailla skarpata ajaessa kuin kovilla nopeuksilla. Täällä ei sitäpaitsi ole enää oikein tilaa kaahata. Muuten, helmikuuksi uskomattoman lämmin 16 asteen keli ja taitaa tämä sama korkeapaineen virtaus tuntua siellä Suomessa saakka.


      • Hiljainennopeus.väsyttää
        Euroopaneläjä kirjoitti:

        Myös Saksassa on herännyt vilkas keskustelu 130 Km/h kattonopeudesta. Kannatan sitä koska olen itse huomannut että matka joutuu silläkin nopeudella ja riskit sekä polttoaineenkulutus vähenevät selvästi. Lisänä vielä se ettei pitkälläkään matkalla väsy koska ei tarvitse samalla lailla skarpata ajaessa kuin kovilla nopeuksilla. Täällä ei sitäpaitsi ole enää oikein tilaa kaahata. Muuten, helmikuuksi uskomattoman lämmin 16 asteen keli ja taitaa tämä sama korkeapaineen virtaus tuntua siellä Suomessa saakka.

        ".. Lisänä vielä se ettei pitkälläkään matkalla väsy koska ei tarvitse samalla lailla skarpata ajaessa kuin kovilla nopeuksilla.."

        Eikös sitä silloin juuri pysy hereillä kun pitää ajaessa koko ajan "skarpata" .?? Itse ainakin väsyn kun pitää ajaa koko ajan samaa 120km/h matelunopeutta niillä muutamalla moottoritiellä, jota Suomessa on.
        Saksan motobaanathan on vähän sellaisia "kilparatoja", että pitää olla koko ajan hereillä, varsinkin vasenta kaistaa ajettaessa.


    • Sujuvuutta_liikenteeseen

      Suomen tiestöön täytyisi rakentaa lisää ns. ryömintäkaistoja, että oikeilla autoilla ajavat pääsisivät sujuvasti Camryjen ohi.

    • VanhaToyoMies

      Noh, eiköhän tuo "hitaus" ole vain kuljettajan ominaisuus. Kävin koeajamassa uuden Camryn, ja varmasti sillä pärjää sekä ohituksessa, että nopeudessa muille tavallisten tallaajien autoille, jos nyt edes etäisesti pysytään Suomen nopeusrajoitusten puitteissa. Ja taitaapa uuden Camryn ajo-ominaisuudetkin riittää aika pitkälle, joten kyllä sillä "uskaltaa" ajaa ihan nopeusrajoitusten mukaan kelillä kuin kelillä. Ja KYLLÄ nopeusmittareissa on virhettä JOKA AUTOSSA, se on tiedossa, ja siksi katson itsekin aina GPS:stä ja/tai tienvarsitauluista sen todellisen nopeuden, ja sitten ajan aina -5 km yli rajoituksen. Toki tämäkin voi olla sinusta liian hidasta, ja ehkä 10-20 km/t, tai vieläkin enemmän yli rajoituksen on se "oikea" nopeus. Jos näin, niin aina voit ohittaa sen "hitaan" Camryn.

    • Anonyymi

      Näitä hidastelevia Tojoja on liikkeellä kesälläkin. Tero puristaa rattia rystyset valkoisena, eikä silti uskalla lähteä edes traktoria ohittamaan maantiellä.

    • Anonyymi

      Minä taas näin tienposkeen hyytyneitä saksalaisia puolivalmisteita niin paljon, että ne jarruttivat ajoani Toyotallani jopa niin paljon, etten kerennyt aikataulun puitteissa perille! Ihme romuja nuo kuksmannit...

      • Anonyymi

        Vanhemmiten alkaa se näkö teroilla selvästi heikkenemään...
        Esson baarin nurkkapöydässä olisi noloa kertoa tien varteen hyytyneistä Tojoista.


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      20
      1283
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1272
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1186
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1184
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1163
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1161
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1147
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1144
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1129
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1120
    Aihe