paljonkohan öljypolttimen asennus stokerin tilalle maksaas... siis poltin, säiliö, ja tarvittavat asennukset...
öljypoltin
4
226
Vastaukset
- EVPasentaja
Piailematta sanoisin että 3500€ järjestelmä maksaa noin 3500€ ja siitä kalliimmat hiukan enemmän.
Omakotitaloon riittävä Oilon PRO 10 maksaa noi 1200€ lisäksi putkisto ja niin edelleen paikasta rippuen
Kysyit stokerin tilalle? Ei voi tietää olosuhteita ilmoituksesi perusteella. Öljysäiliöitä on myös puutarhaan asennettavia, usein kuitenkin se asennetaan jonnekin valmiiseen tilaan joka on palotarkastajan hyväksymä?
Joten helposti korotan tarjoustani, 2tuhannella jotta saisin sen myös toteutettua asiallisesti?omakotitalo kuormana ja oliskohan 20kw teholuokkaa tuo kattila. pitää käydä katsomassa tyyppikilvestä jahka kotiutuu. tässä nyt semmonen idea että tulevaisuudessa talon pitäisi pärjätä ilman talonmiestä muutaman päivän yhteen menoon viikossa, ja tuo 0.5 kuution säiliöllä oleva stokeri ei piisaa ja rahapussi ei taas tykkää jos sähkövastukset laittaa päälle... vai onko muita ratkaisuja mielessä?
- EVPasentaja
https://www.jukira.fi/product_catalog.php?c=150
Tuossa on linkki toimittajalle joka ketoo myös tavaroiden hinnan. Öljypolttimen lähtöhinta on n.700 ja urakkatarjous tehdään siten että asennus maksaa suunnilleen toisen mokoman eli 1400 asennettuna, tietenkin ratkaisevaa on millainen se kattila on? lisäksi yksiputki - ilmauslaite ja putkisto
Öljysäiliöitä ei siellä näytä olevan. Niitä on niin monen mallisia ja kokoisia mutta 2000 euroa on hyvä enakkoarvio Katsotaan uudelleen. Mene ENSIKSI kunnan palotarkastajalle kysymään millaisen öljysäiliötilan hän suosittelee. Sitten ota pätevään asentajaan yhteyttä ja hanki tarkastusleimalla oleva käytetty öljysäiliö netistä, (á 200€ suoja-altaalla) samoin tomintakuntoinen öljypoltin, (samoin 200€) varmista että asentajasi on yhteistyössä kanssasi. Teet itse palotarkastajan vatimuksenmukaisen tilan öljysäiliölle.
Loppu onkin sitten putksisto ja asennuskustannuksia joitakin 100€/päivä?
Lopuksi ilmoitus asennuksesta palotarkastajalle ja säilö täyteen, pienin kotiinkuljetettu erä 1000 litraa = 1300€
Kyllä se välttämättä menee useampaan tuhanteen € joten jonkilaisen erän suoraa sähköäkin sillä ostaa.
Itselläni on 50 v kokemus öljylämmittämisetä ja hyvin menee.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911107
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa110891- 125886
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten278675- 76648
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait73603Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64572Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54546Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist38510- 72483