öljypoltin

paljonkohan öljypolttimen asennus stokerin tilalle maksaas... siis poltin, säiliö, ja tarvittavat asennukset...

4

226

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • EVPasentaja

      Piailematta sanoisin että 3500€ järjestelmä maksaa noin 3500€ ja siitä kalliimmat hiukan enemmän.
      Omakotitaloon riittävä Oilon PRO 10 maksaa noi 1200€ lisäksi putkisto ja niin edelleen paikasta rippuen
      Kysyit stokerin tilalle? Ei voi tietää olosuhteita ilmoituksesi perusteella. Öljysäiliöitä on myös puutarhaan asennettavia, usein kuitenkin se asennetaan jonnekin valmiiseen tilaan joka on palotarkastajan hyväksymä?
      Joten helposti korotan tarjoustani, 2tuhannella jotta saisin sen myös toteutettua asiallisesti?

      • omakotitalo kuormana ja oliskohan 20kw teholuokkaa tuo kattila. pitää käydä katsomassa tyyppikilvestä jahka kotiutuu. tässä nyt semmonen idea että tulevaisuudessa talon pitäisi pärjätä ilman talonmiestä muutaman päivän yhteen menoon viikossa, ja tuo 0.5 kuution säiliöllä oleva stokeri ei piisaa ja rahapussi ei taas tykkää jos sähkövastukset laittaa päälle... vai onko muita ratkaisuja mielessä?


    • EVPasentaja

      https://www.jukira.fi/product_catalog.php?c=150
      Tuossa on linkki toimittajalle joka ketoo myös tavaroiden hinnan. Öljypolttimen lähtöhinta on n.700 ja urakkatarjous tehdään siten että asennus maksaa suunnilleen toisen mokoman eli 1400 asennettuna, tietenkin ratkaisevaa on millainen se kattila on? lisäksi yksiputki - ilmauslaite ja putkisto
      Öljysäiliöitä ei siellä näytä olevan. Niitä on niin monen mallisia ja kokoisia mutta 2000 euroa on hyvä enakkoarvio

    • Katsotaan uudelleen. Mene ENSIKSI kunnan palotarkastajalle kysymään millaisen öljysäiliötilan hän suosittelee. Sitten ota pätevään asentajaan yhteyttä ja hanki tarkastusleimalla oleva käytetty öljysäiliö netistä, (á 200€ suoja-altaalla) samoin tomintakuntoinen öljypoltin, (samoin 200€) varmista että asentajasi on yhteistyössä kanssasi. Teet itse palotarkastajan vatimuksenmukaisen tilan öljysäiliölle.
      Loppu onkin sitten putksisto ja asennuskustannuksia joitakin 100€/päivä?
      Lopuksi ilmoitus asennuksesta palotarkastajalle ja säilö täyteen, pienin kotiinkuljetettu erä 1000 litraa = 1300€

      Kyllä se välttämättä menee useampaan tuhanteen € joten jonkilaisen erän suoraa sähköäkin sillä ostaa.
      Itselläni on 50 v kokemus öljylämmittämisetä ja hyvin menee.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      109
      868
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      667
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      73
      633
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      593
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      546
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      38
      510
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe