Ei ole suurta sukua rasitteena.
Eikä niitä joutavia perinnönvonkaajia, jotka ruuvaavat vaikka arkusta kahvat irti, jos niillä on vähänkään rahallista arvoa.
Olen aina ihmetellyt ihmisten kertomuksia omasta syntymästään, sillä minuthan on aikanaan löydetty ulkosaunan lauteiden alta.
Ihan samalla tavalla kuin isäni ja isoisäni.
Tuolla takapihalla on vieläkin jäänteitä siitä vanhasta haikaranpesästä, jossa asusteli meidät tuonut siivekäs ja isokokoinen lintu.
Ainoa asia, mikä tässä muuten niin luonnollisessa tapahtumassa vaivaa mieltä, on tuo saunan ulko-ovi.
Kun haikara on tuonut minut nyyttiin käärittynä tuonne lauteiden alle, niin miten ihmeessä se on osannut avata myöskin saunan ja pukuhuoneen ovet?
Ja lähtiessään sulkenut ne nätisti, niin ettei ole tarvinnut lauteiden alla palella.
Mutta onhan haikara tosi viisas lintu.
Ilman sitä ei minuakaan nyt olisi.
Milloinkahan se mahtaa taas ilmestyä tänne ja tuo minulle kauheasti kaipaamani oman pojan?
Olen jo valmiiksi pessyt koko saunan, laittanut isoon kuppiin nakkeja ja perunalastuja sekä avannut etukäteen muutaman äidinmaidonvastikepurkin.
Nyt jännittää tulevat tapahtumat!
Toivottavasti tämä tuleva lapsi on perinyt sukumme vakavan mielenlaadun.
Mitä muuten nuo haikarat syövät?
Olen poikamies jo kolmannessa polvessa
15
<50
Vastaukset
- ornitoIogi
Haikarat syövät vanhoja poikamiehiä.
- kylmiemuista
Sie oot vuo huono muistisempi ku me muut tai sitte kokemus ol jollai muotoo järkyttävä muelmaa putkahtaessa jot muisti teki teppose ja on piessy unohtummaa tuo ihka ikimuitettava kokemus kun silmä kohtas auringon sätteet ja työvoimaviranomaine ohjas kuntoutuksee.
- Missä-akat-luuraa
Minä olen akaton ukkomies jo neljännessä sukupolvessa.
- kovatuurionkäyny
Pistä käet ritii ja kiitä,eläkä riko kotirauhaa ,hankkimalla moisia kapistuksia talloo jos luoa on ilma suonu parjätä.
- Bengalitikku
Haikarat napsii sammakoita. Ne voivat olla niitä taiottuja prinsessoja.
Sun pitäisi keretä sellaista pussaamaan, niin piltti lauteiden alta löytyis.
Miten eri tavoin sitä ihmiset voikin saada alkunsa.
Minä tulin apteekin hyllyltä - hitaasti.- Tässä-tällä-hetkellä
Niinpä.
Kerrotaan myös juna-asemille jääneen ihmisiä.
Ja milloin mihinkin. Jopa ravintoloihin. - Bengalitikku
Tässä-tällä-hetkellä kirjoitti:
Niinpä.
Kerrotaan myös juna-asemille jääneen ihmisiä.
Ja milloin mihinkin. Jopa ravintoloihin.Minun vastaukseni kuvastaa edellisen sukupolven häveliäisyyttä.
Kun lapsi kysyy, että, mistä olet tullut, niin, noin se meni.
Haikaroillehan voi rakentaa jonkin hörötötterön, mihin ne tulevat pesimään, kuten Virossa ja muualla. Kaipa se on jonkunsortin onnenlintu.
Virossa on hauska bongailla. - Juu-kui-kup-töölöst
Onpa lapsille vastattu töykeästi, että "putosit mustilaisten kärrystä" (muistan 60 lukua).
Nyt panit kyllä paremmaksi. Olen kerran elämässäni tavannut henkilön, siis ihan livenä, joka kertoi löytyneensä vauvana Riihimäeltä tulevan junan penkin alta.
Haikaroista, tai muista luonnon ihmeistä ei ollut puhetta. Ihan ihmisten tekemä, jostain elämän tilanteesta johtuen, äiti keksinyt ratkaisuksi jättää poika-vauvan junan penkin alle.
Ihmeellistä on elämä!- löytäjä.saa.pitää
Että löysi vauvana ollessaan Riihimäeltä tulevan junan ja sekö mahtui penkin alle, se juna.
- kylmätotuus
löytäjä.saa.pitää kirjoitti:
Että löysi vauvana ollessaan Riihimäeltä tulevan junan ja sekö mahtui penkin alle, se juna.
Putosin kärryiltä, enkä tajua, mitä kommentillasi tarkoitat.
Et taida ymmärtää lukemaasi tekstiä ollenkaan.
Jos suinkin mahdollista, niin selvennä minulle, mikä antoi sinulle aiheen kommenttiin, jonka kirjoitit.
- kylmätotuus
Älä vaivaa turhaan päätäsi miettimälle, miten haikara on joskus muinoin osannut ovia availla ja sulkea.
Oletan, että vakavamielisenä ja harkitsevaisena miehenä olet remontoinut saunasi vastaamaan nykyisten haikaroiden ja heidän tuliaistensa tarpeita.
Ovet avautuvat ja sulkeutuvat itsestään, kun lintu niistä nyytteineen lentää sisään ja liihoittelee työnsä tehtyään ulos.
Tietystihän saunassasi on oltava steriilit ruokinta-automaatit sekä vauvalle että linnulle.
Eikä sovi unohtaa, että lämpötilankin pitää olla kohdillaan, kun poikasi saunaan tulla tupsahtaa.
Vie kiireesti pois nakit ja pottulastut. Ne ovat myrkkyä linnuille, koska niissä on suolaa ja hirvittävästi lisäaineita. Ethän halua, että vauvojen lukumäärä laskee kiihtyvällä vauhdilla Suomessa sinun toimintojesi vuoksi ja loputkin haikarat kuolevat sukupuuttoon?
Sinun on kysyttävä neuvoja ruokintaan eläinkaupasta ja neuvoloista. Varmaankin neuvolatädit tietävät, miten äidinmaidonkorviketta voi antaa ruokinta-automaatin kautta siihen asti, kunnes itse opit pulloruokinnan salat.
Toivon hartaasti, että saat kaipaamasi pojan.
Sinussa on selvästi ainesta laadukkaaseen isyyteen, koska otat asiat vakavasti.
Hieman minua mietityttää, mistä tuo luonteenpiirteesi on peräisin. Sehän on kuitenkin aivan sivuseikka, enkä sitä jää pohtimaan.
Onnellista ja jännittävää odotusta! - rasitehansesukuonkin
Pitänee sinun seurata esi-isiesi esimerkkiä ja joku piika kyliltä panna paksuksi juhannuksena. Niin saat sen saunanlauteille sitten jonkin ajan kuluttua.
Voi käydä niinkin että lasta et näe muuta kuin kuukausittaisen elatusmaksu laskun 18 vuotta. On sitten joku jollekka perintöäkin voi kartuttaa jos on niin paljon ettei itse saa kulumaan. - koeputkiaikuinen
''Ihan samalla tavalla kuin isäni ja isoisäni.''
Hmm.....kuinka äitisi joutui ns.siunattuun tilaan ?? - henrjii
Olet pyhä, olet skissyt pyhästä hengestä, pierusta
lauteiden alla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .18010470Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde523595Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja543361- 642885
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että2152266- 1162213
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai252053Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä671648Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t221476Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1121396