Apua! Huomasin just tossa kun otin rintapumpulla rintoja tyhjemmiksi että toisesta rinnasta tihkuu verta. Tai siis siinä on pikkuinen reikä, eli voiko nyt sitten imettää sillä rinnalla ollenkaan? Ja jos ja kun ei niin koskas sitten pääsee taas kunnolla imettämään molemmista rinnoista? Poika kun on kumminkin vasta 13 päivää vanha, mutta lisämaito meillä on kumminkin jo ollut käytössä.
rinnasta verta
4
2338
Vastaukset
- pika neuvo...
Hanki villa rasvaa ja käytä sitä nänniin. Älä välttämättä anna lapsen juoda verta se tulee melkovarmasti oksentamalla ulos... meillä kävi niin. Ilmakylpyjä ja rasvasuta niin paranee äkkiä ja naapurin iskäkin tykkää :) kun tulee päiväkahville
- pervolle ei sulle
No jo oli sekin neuvo!!!! mikä vi...n päiväkahvit? hanki sä kuule elämä siellä!!! mut sä jolta sitä verta tuli, niin älä imetä siitä rinnasta vähään aikaan, laita siihen rasvaa, sellasta saa apteekista, neuvovat. Varmaan on arkakin imetyksestä. Se on ihan normaalia kun vauva on imenyt rintaa. Niillä on niin kova imu. Ja se päiväkahvijuttu, se oli todella joku pervo ku neuvos sua. Älä välitä. Eli anna toisesta rinnasta että paranee ja rasvaile sitä. Pärjäile.
- ja vauva 3 kk:tta
pervolle ei sulle kirjoitti:
No jo oli sekin neuvo!!!! mikä vi...n päiväkahvit? hanki sä kuule elämä siellä!!! mut sä jolta sitä verta tuli, niin älä imetä siitä rinnasta vähään aikaan, laita siihen rasvaa, sellasta saa apteekista, neuvovat. Varmaan on arkakin imetyksestä. Se on ihan normaalia kun vauva on imenyt rintaa. Niillä on niin kova imu. Ja se päiväkahvijuttu, se oli todella joku pervo ku neuvos sua. Älä välitä. Eli anna toisesta rinnasta että paranee ja rasvaile sitä. Pärjäile.
Jos verta tulee paljon ei tosiaankaan kannata imetttää, mutta rintaa tulee kuitenkin tyhjentää esim. pumppaamalla jottei maidontulo tyrehdy eikä maito pakkaannu. Jos verta vain hieman niin hanki vaikka rintakumi ja voit jatkaa hyvinkin imetystä jos ei liian kivuliasta.
- Lendal
On
Kaksi vaihtoehtoa.
Jos iho on rikki, se olisi hyvä suojata imetyksen ajaksi rintakumilla- jos ylipäätään pystyy imettämään. Imetyksen jäkeen joko useampi kerros omaa maitoa tai suojaavaa rasvaa ( esim.Lansinoh ) apteekista. Rintakumilla olisi hyvä imettää, unnes rupi on irronnut,tai vauva irrottaa sen kovalla imullaan..
Toinen, aivan ei aivan yhtä yleinen vaihtoehto on, että maidossa on verta. Useimmiten se ( synnytyksen jälkeen) johtuu maitorauhasten kasvusta, joka rikkoo hiussuonia. Jos verta NÄKYY maidossa se on hyvä heittää pois ja pumpata maito rinnoista( tulehduksen välttämiseksi), sillä vauva yleensä oksentaa verisen maidon pois. Ihmisen vatsa ei siedä raakaa verta.
Jos verta tulee, eikä ole raskaana tai imetä- lääkäriin!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 654170
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺463919Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭333416Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli162723Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle342679En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä142502Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm101974IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm71117Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi
Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta1441092- 80986