Toyotan hybridi on loistava ja lämmin talviauto

OikeaaTietoa

TM Talviauto 2016:

Näin kirjoittaa Tekniikan Maailma 10.2.2016.

"Jotta nelivedon ja kaksivedon erot saataisiin näkyviin selvästi, mukaan otettiin verrokiksi jo aiemmin hyväksi talviautoksi todettu Toyota Auris Hybrid."

"Kaksivetoinen verrokki Toyota Auris osoittautui monessa suhteessa tasaveroiseksi kilpailijaksi nelivedoille. Jopa hallittavuuskokeissa se oli muutamia nelivetoja nopeampi. Ainoastaan etenemiskykykokeissa se oli selvä altavastaaja."

https://tekniikanmaailma.fi/tm-talviauto-2016-on-valittu/

Aiemmat menestykset:

Aurisin sijoituttua vertailun (TM 4/2013) kakkoseksi Tekniikan Maailman kirjoitti: ”hybridien talviominaisuuksien oivallisuus tuli taas kerran todistettua”.

2013 Auris sijoittui vertailun kakkoseksi
2011 Toyota Auris Hybrid kuului kärkikolmikkoon
2010: Toyota Prius voitti ja lämmityslaitetta kehuttiin

75

2329

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • SeppoPyymäeltä

      Merkittävin asiahan noissa hybrideissä on se, että se lämpenee nopeasti sekä sähkön että polttomottorin voimalla. Omassa Auriksessa sen huoma selvästi.

    • Hajosikotojotasi

      Joopa joo. Tohjon talviomituisuudet tiedetään. Vikuroiva ohjaus, tehottomat lämmittimet, lasit huurussa ym ym. Sen tietää... Made in turkki. Luoja varjelkoon.

      • Hajosikotojotasi

        Minua niin vapisuttaa.


      • Epätoivoista

        "Joopa joo. Tohjon talviomituisuudet tiedetään. Vikuroiva ohjaus, tehottomat lämmittimet, lasit huurussa ym ym. Sen tietää... Made in turkki. Luoja varjelkoon."

        Tekstisäsi välittyy hirveä epätoivo ja pelko Skodan myynnin romahtamisesta. Pitää yrittää viskoa kaikkea mahdollista paskaa ja toivoa että ihmiset uskoisivat siihen.


    • oliko.voittaja-ainesta

      Miten pärjäsi C-HR Hybrid ?

      • Anonyymi

        Uusi C-HR 2020 uudella 2000 kuutiosenttimetrin moottorilla ja kahdella kestomagneettisähkömoottoreilla on markkinoiden ylivoimaisesti paras sähköauto, mutta sillä erolla että tätä ei tarvii edes ladata. Ihme peli.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uusi C-HR 2020 uudella 2000 kuutiosenttimetrin moottorilla ja kahdella kestomagneettisähkömoottoreilla on markkinoiden ylivoimaisesti paras sähköauto, mutta sillä erolla että tätä ei tarvii edes ladata. Ihme peli.

        Tiedätkö edes, mitä tuo kestomagneetti sähkömoottorissa tarkoittaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiedätkö edes, mitä tuo kestomagneetti sähkömoottorissa tarkoittaa?

        se on manneetilla kiinni etupohjassa se mmootori, takapää on muovia jotenka siihen ei manetti ota.


    • pettymysten.pettymys

      Viimeisin Tojo TM talvivertailussa jäi hyvin huonoille sijoille. C-HR oli sijalla 10 ja hävisi Alfa Romeollekin. Näin pääsi käymään.
      Sen jälkeen Tojo ei ole uskaltanut antaa mitään mallia vertailuun. Ymmärrettävää kun menestys on tuollaista joukon jatkona olemista.

      Skoda sen sijaan oli tänäkin vuonna lämpimin auto testissä ja on ollut joka vuosi kärkikahinoissa. Selkeästi parempaa osaamista.

    • Toyota_Hybrid1
      • spagetintekjä

        Eipä ole Tojo kovin hyvä talviautona vaikka käyntiin sen saisikin. Alfa Romeolle häviäminen on aika nolo juttu.


      • Toyota.starttaa.aina

        Hybridi starttaa millä hyvänsä kelillä. Starttimoottorissa on voimaa ainakin 40kW.


      • Kylniä.itäruoskia

        VV-Auton huoltopäällikkö Juho Vallivaara myöntää, että kylmyys on tuttu vieras skodan ja Volkswagenin uutuusmalleista.

        – Kulutusta ja päästöjä on ilmeisesti ollut pakko painaa alas kovalla kiireellä. Talvitestaukseen ei ehkä ole riittänyt aikaa tai testien tuloksia ei ole otettu riittävän vakavasti. Olemme välittäneet asiakkaiden tuskaa eteenpäin Saksaan, hän kertoo.

        Pari viime talvea ovat nostaneet lämmöntarpeen esiin, kun pakkasennätykset ovat paukkuneet rikki Etelä-Suomea myöten.

        – Nyt tarvittaisiin uusia ratkaisuja hukkalämmön talteenottoon vaikka pakoputkesta, jonka kautta suurin osa lämmöstä joutuu hukkaan.

        nyt itäpulkkiin asennetaan pakostakin lisälämmittimiä.
        Kulutukset kasvaa ja muutenkin ylihintaiselle kajakille tulee lisää hintaa

        NO PERSKUTA RALLAA.

        tuossahan ratkaisu täpulkan kylmyyteen kerrottiin.

        Tee se itse jormat,nyt pakoputki kulkemaan itäruoskan kabiiniin.


        Eipä näiden skodien kylmyyskään ihmetytä.. Jos se oikeasti lämpenisi, ei siihen tarvitsisi asennella naurettavuuksien naurettavuutta eli AJON AIKANA käytettävää webastoa!


    • Kiukkuinen.skodisti

      Aikainen aamu, lunta on satanut yllättäen yön aikana ja pakkanen paukkuu.
      Raappaat skodasi ikkunoita parkkikiekolla, ja muistat, kuinka viimeksikin päätit heti liikkeelle päästyäsi mennä hankkimaan kunnon lämpimän toyotan

      . Kuulostaako tutulta?

      mutta toyota liikkeet ei ottaneetkaan skodaasi vaihdossa,syyt öljynkulutus ja dsg ongelmat.
      kuitit vaaditaan korjauksista

    • Ihan.tiedoksi.vaan

      Ei se Toyotan mollaaminen tee skodasta yhtään sen parempaa.

      • lisää.faktaa

        Eikä Skodan mollaaminen jostakin Yariksesta autoa, jolla aikuinen mies kehtaisi sanoa ajavansa.


    • tääääreeitärisyttäää

      lsdkmofskdlfeo9ewooewoekdsäö. Vaapiipispisutsuttataaaa. tervtervevesin Skodaskodhörhörhö,

    • Hybrid.man

      Jollain ottaa luonnon päälle totuus. Päivystäjälle nimittäin, vastasi jo minuutin päästä. Kuluu se päiväsi tietysti niinkin.

      • nykyaikaa

        Tarkoittaako hybridimies, että ottaa takaa ja antaa edestä.


      • Toyota-trollipoju_Pentti

        Tuo oli hyvä havainto. Päiväni kuluvat tosiaan täällä Suomi 24:n autopalstoilla, ja aika usein yötkin. Normini on 18-20 tuntia päivässä trollausta ja solvausta. Ei ole meikäpojasta muuhun ollut ikinä.


    • KIauko

      Siinä se on näköjään aloituksessa tutkittu ja todistettu. Miksiköhän minä luulin, että hybridi olisi huono talviauto, mutta se onkin näköjään päinvastoin.

    • loisto.kaukana

      TM Talviautoksi 2017:
      Toyota C-HR Hybridin lämmityslaitteen teho oli hybridikolmikon heikoin eikä hyötysuhdekaan kylmä ollut sitä, mitä Toyotan hybriditekniikalta on totuttu näkemään. Kylmäkulutus peräti 11,1 litraa ja lämpimänä 6,3 litraa.

      • Todellinenkulutus

        C-HR:n uusi WLTP-päästölukema on 110g/100 km eli yksi polttomoottiriautojen pienimpiä. Katso hinnastosta.


      • Surkeaa

        Kylmä ja isoruokanen humpuuki vehe koko hybridi kylmä oli pakkasella ollut se Yariksenkin hybridi kun kaveri oli sillä käynyt 20'asteen pakkasella kokeileen..että semmosia maailman pelastajia...


      • Onko.vaikeaa
        Todellinenkulutus kirjoitti:

        C-HR:n uusi WLTP-päästölukema on 110g/100 km eli yksi polttomoottiriautojen pienimpiä. Katso hinnastosta.

        Oli hinnastossa nyt mitä vaan mutta käytäntö on ihan muuta..


      • ÄläValehtele
        Surkeaa kirjoitti:

        Kylmä ja isoruokanen humpuuki vehe koko hybridi kylmä oli pakkasella ollut se Yariksenkin hybridi kun kaveri oli sillä käynyt 20'asteen pakkasella kokeileen..että semmosia maailman pelastajia...

        Minulla on Yaris. Se on erittäin hyvä ja lämmin talviauto. Miksi valehtelet?


      • 8799789789
        Onko.vaikeaa kirjoitti:

        Oli hinnastossa nyt mitä vaan mutta käytäntö on ihan muuta..

        Missä lehdessä on testattu c-hr kulutus?


      • Anonyymi
        Todellinenkulutus kirjoitti:

        C-HR:n uusi WLTP-päästölukema on 110g/100 km eli yksi polttomoottiriautojen pienimpiä. Katso hinnastosta.

        Sama C-HR on myös yksi tehottomampia mitä on.
        OK, ihan kiva keksintö kaupunkipyörittelyyn mutta maantielle sitä ei ole tehty.


    • Toyota_Hybrid1

      tänään nähty kuopion moottoritiellä 3kpl skoda octavioita ja 1kpl vw golf hyytyneenä, absin pihassa ollut 3 kuukautta moottorivikainen vw golf, s market ykkösrastin pihassa 3kpl skoda octaviaa ollut parisen viikkoja odottamassa hinausta, rauhalahdentiellä 1 kpl vw golf ollut viikonlopun yli tientukkona hyytyneenä tielle. hyvin menee vw uskovaiset, hinauspalvelu yritykset kyllä kiittävät. kannattaisko vihdoin ostaa huippulämmin ja luotettava Toyota joka ei tielle jätä.

      • ei.päätä.häntää

        Savolaisten jutut on savolaisten juttuja.


      • Näin_on

        Savolaiset on huumor miehiä niin kauan kun muista puhutaan!!


    • ToyotanTekniikkaa

      Toyotan nopean lämpiamisen ja hyvän talviauton salaisuus lämpiämisen osalta on se, että se alkaa lämmittää heti sähköllä polttomottorilla ja lämmönvaihtimen avulla eli käyttää pakokaasujen lämmön auton sisätilojen lämmittämiseen.

      • Vw_tekniikkaa

        Vokkarin uusissa tsi moottoreissa sama systeemi ja silti hönöt kylmiksi haukkuu ei se tohjo ole sen lmpimämpi kokeiltu on.


      • ÄläValehtele
        Vw_tekniikkaa kirjoitti:

        Vokkarin uusissa tsi moottoreissa sama systeemi ja silti hönöt kylmiksi haukkuu ei se tohjo ole sen lmpimämpi kokeiltu on.

        Noissa Toyotan kaikissa koeajoissa kerrotaan Toyotan lämpimyydestä. Esim. nyt vaikka Auriksen 60.000 km:n testi TM:n numerossa 20/2014.


    • Anonyymi

      Lapin autokannasta kolmasosa on Toyotia, koska Toyotan hybridi ja kaikki Toyotat ovat erittäin lämpimiä talviautoja.

    • Anonyymi

      Tämä myös vapisuttaa minua. Älä tällaisia.

    • Anonyymi

      Talvi on tulossa. Kannattaa ajatella talven tuloa ennen auton ostamista. Lue aloitus ja lue mainitut TM:t.

    • Anonyymi

      Tänä aamuna Etelä-Suomessakin tarvittiin jo lämmintä Toyotan hybridiä työmatkalla. Ei tarvinnut palella.

      • Anonyymi

        Kunnon tehokkaassa dieselissäkin tarkeni oikein hyvin. Vielä kun piti Webastoa hetken päällä ennen lähtöä niin oli pirssi valmiiksi lämpimänä.


    • Anonyymi

      Tässä on valehtelevalle ja Toyotaa pilkkaavalle trollille taas luettavaa.

      • Anonyymi

        Se että tojohönö kehuu tojoa ei merkkaa mitään. Jos joku tojo pärjäisi autovertailussa niin se olisi uutinen.
        Nythän taas kävi viimeksi TM:n vertailussa että reilut neljä tonnia kalliimpi täysin uusi Corolla ei pärjännyt ikivanhalle Octavialle. Meluongelma, pienemmät tilat, kallis huolto ja hitaus olivat ne Corollan heikkoudet. Ei mitään mielipideasioita vaan mitattua faktaa jossa Corolla jäi lyhyeksi. Vaikka hintaa oli reilusti Octaviaa enemmän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se että tojohönö kehuu tojoa ei merkkaa mitään. Jos joku tojo pärjäisi autovertailussa niin se olisi uutinen.
        Nythän taas kävi viimeksi TM:n vertailussa että reilut neljä tonnia kalliimpi täysin uusi Corolla ei pärjännyt ikivanhalle Octavialle. Meluongelma, pienemmät tilat, kallis huolto ja hitaus olivat ne Corollan heikkoudet. Ei mitään mielipideasioita vaan mitattua faktaa jossa Corolla jäi lyhyeksi. Vaikka hintaa oli reilusti Octaviaa enemmän.

        Sieltähän se Skoda-skorppi lehahti vähättelemään ja nimittelemään kunnon ihmisiä ja puhumaan yhden kymmenesosapisteen voitosta. Kun lukee tuon tekstin niin tajuaa, että todellisuudessa Toyota voitti kymmenenllä pisteellä kuten kaikissa muissakin maailman vertailuissa netissä.

        Tekniikan Maailmassa on jokaisessa numerossa kannessakin mainoskuvana VW-konsernin auto.


    • Anonyymi

      Toyotan hybridit tunnetaan kaikkialla suomessa erinomaisina talviautoina. Siksi Helsin Sanomien mukaan Kemijärvellä joka kolmas auto on Toyota. Toyota on sen vuoksi erittäin suosittu Lapissa, koska Lapin selkosilla tarvitaan luotettavaa ja lämmintä autoa.

      • Anonyymi

        Halpa auto suurtyöttömyydestä kärsivissä maakunnissa..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Halpa auto suurtyöttömyydestä kärsivissä maakunnissa..

        Pohjanmaalla Mersuilla ja Pohjois-Karjalassa Tojoilla.


    • Anonyymi

      Jokainen Toyotan omistaja tietää kuinka lämmin Toyota on talvella. Olipa sitten hybridi tai ilman.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Uskomattoman lämminhän se hybridi on. Sähkö alkaa lämmitää välittömästi ja lämmönvaihdin auttaa tuomaan heti polttomoottorin lämpöä. Siinä syy.

    • Anonyymi

      Talven tullen tarvitaan tietoa hyvästä talviautosta. Aloituksesta sitä löytyy.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Sähköautolla ei tarvitse miettiä kuinka kauan lämmittäminen kestää koska auto on lämmin jo valmiiksi. Samoin on Webastolla varustetuissa autoissa.

        Tuntuu jotenkin alkeelliselta että auton lämmittäminen alkaisi vasta siitä kun starttaa moottorin. Parempiakin vaihtoehtoja on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköautolla ei tarvitse miettiä kuinka kauan lämmittäminen kestää koska auto on lämmin jo valmiiksi. Samoin on Webastolla varustetuissa autoissa.

        Tuntuu jotenkin alkeelliselta että auton lämmittäminen alkaisi vasta siitä kun starttaa moottorin. Parempiakin vaihtoehtoja on.

        Toyotan hybrideissä on kaikki nekin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotan hybrideissä on kaikki nekin.

        Miksi tämä ketju on edes ylipäätään aloitettu? Mihin tahansa autoon saa asennettua lämmittimen joka takaa että että auto on lämmin aina kun kuski istuu autoon. Aika älyvapaata alkaa miettimään mitään muuta jos lämmin auto on tärkeä asia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi tämä ketju on edes ylipäätään aloitettu? Mihin tahansa autoon saa asennettua lämmittimen joka takaa että että auto on lämmin aina kun kuski istuu autoon. Aika älyvapaata alkaa miettimään mitään muuta jos lämmin auto on tärkeä asia.

        Johan on naurettava kommentti. Miksi kaikki autolehdet testaavat kuinka lämmin kukin auto on talvella.


    • Anonyymi

      Kyllä se vaan näkyy ja tuntuu lämpiävän nopesti kun lähdin eilen autoliikkeen pihasta koeajolle. Aivan hyvä syy kaikkien muiden syiden ohella ostaa Toyotan hybridi. Miellyttävää ja hiljaista on kyyti talvirenkaillakin ja liikennevaloisssa seistään aina täysin ääneti. Olipa vastenmielistä lähteä omalla dieselilläni liikkeestä. Nyt diesel saa lähteä.

    • Anonyymi

      Onko vanhempaa juttua ja mallia tallessa, tuolla ei oikein ole merkitystä kuin yhden vuosimallin ja automallin kohdalla.

      • Anonyymi

        TM Talviauto 2016:

        Näin kirjoittaa Tekniikan Maailma 10.2.2016.

        "Jotta nelivedon ja kaksivedon erot saataisiin näkyviin selvästi, mukaan otettiin verrokiksi jo aiemmin hyväksi talviautoksi todettu Toyota Auris Hybrid."

        "Kaksivetoinen verrokki Toyota Auris osoittautui monessa suhteessa tasaveroiseksi kilpailijaksi nelivedoille. Jopa hallittavuuskokeissa se oli muutamia nelivetoja nopeampi. Ainoastaan etenemiskykykokeissa se oli selvä altavastaaja."

        https://tekniikanmaailma.fi/tm-talviauto-2016-on-valittu/

        Aiemmat menestykset:

        Aurisin sijoituttua vertailun (TM 4/2013) kakkoseksi Tekniikan Maailman kirjoitti: ”hybridien talviominaisuuksien oivallisuus tuli taas kerran todistettua”.

        2013 Auris sijoittui vertailun kakkoseksi
        2011 Toyota Auris Hybrid kuului kärkikolmikkoon
        2010: Toyota Prius voitti ja lämmityslaitetta kehuttiin


    • Anonyymi

      Toyotan hybridejä on nyt myyty niin paljon, että jokainen suomalainen tietää, että se on erinomainen talviauto.

    • Anonyymi

      Mersu se olla pitää. Uusi tietysti.
      T:Massimies.

    • Anonyymi

      Moni on luullut aivan muuta hybridistä, kun ei ole tajunnut sähkön, polttomottorin ja lämmönvaihtimen yhteistyötä hybridin lämmityksessä.

      • Anonyymi

        Eikö se mitä tuutista tulee ole se ratkaiseva juttu, ihan sama mikä tekniikka on kyseessä.
        Onneksi meillä nämä talvet on melko lauhoja ja ainakin minä käytä vaatteita kelin mukaan, enkä ole koskaan palellut missään autossa.


    • Anonyymi

      kuinkas VW golfe ja seat mii?

      golf oli moottorilehden mukaan kylmä auto pakkasissa ja onko Mii testattu kylmissä oloissa?

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Toyota pärjäsi käytännössä pienten kylmäpäästöjen ansiosta. Ei se autosta kuitenkaan tee hyvää ja hiljaista ajettavaa.

    • Anonyymi

      "Tästä autosta Skoda-asiantuntijan mukaan Toyota kuulemma varasti hybriditekniikkansa. Aivan uskottava juttu:"


      Ei tojo varastanut tuosta mitään mutta ei ollut ensimmäinen hybridi. Kaksi eri asiaa.

      Se mitä tojo varasti hybrideihin oli Paicen tekniikkaa ja siitä kävi käry.
      https://www.ft.com/content/db26a88e-9357-11df-bb9a-00144feab49a

      • Anonyymi

        Toyotan hybridien myyntiä on kylläkin pyritty häiritsemään joillakin patentin varkauskanteilla, mutta ne on todettu perättömiksi. Esim tämä, josta päätös tässä:

        Toyota ja Paice, erillisissä lausunnoissa, sanoivat:

        "Osapuolet ovat yhtä mieltä siitä, että vaikka tietyt Toyota-ajoneuvot on todettu vastaavan Paice-patentin kanssa, Toyota on keksinyt, suunnitellut ja kehittänyt Prius- ja Toyota-hybriditekniikan riippumatta kaikista Dr. Severinsky ja Paicen keksinnöistä, jotka ovat osa Toyotan pitkää innovaatiota."


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Toyotan pilkkaajan mielestä ainoastaan vanhanaikainen, ajastaan jälkeen jäänyt noki-skoda on auto.

    • Anonyymi

      En ole tajunnutkaan, että hybridi on noin oivaliinen talviautona kuten tuossa aloituksessa kerrotaan.

    • Anonyymi

      Helppo ostaa uusi Corolla. Autoliikkeet ovat tilannet hirveästi autoja kevätsesonkia varten.

      • Anonyymi

        Sinnehän jäävät seisomaan. Syksyllä saa isolla alennuksella.
        Ongelma vaan on se että Corolla on sellainenkeskinkertainen kikotin vaikka on kalliimpi kuin luokan paras auto Octavia.

        Corollaan ei saa edes rahalla nelivetoa, dieseliä, kaasua, lataushybridiä ja lisäksi on mitattu meluisammaksi, hitaammaksi ja pienemmäksi kuin Ocu.

        Toisinsanoen täysin keskenikäinen raakile ja tuulipukuporukan auto. Markkinoilla on paljon parempaakin tarjolla samaan hintaan.


    • Anonyymi

      C-HR oli jo hybrideistä huonoin.

    • Anonyymi

      Toyota! Moninkertainen talvitestin voittaja! Tervetuloa talvi!!

    • Anonyymi

      Kaikki hyvä Toyotassa on valehtelun kohteena tällä palstalla.

    • Anonyymi

      Tänäkin talvena nähtiin Toyotan erinomaisuus talviautona.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nainen, tervetuloa

      Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit
      Ikävä
      27
      3873
    2. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      298
      3489
    3. TTK-tähti Saana Akiola paljasti tv-ohjelmassa tapahtuneen ahdistelun

      Olisko pitänyt suunnitella ulostulo paremmin? Nyt lehdet soittelevat kaikki 8 läpi ja kuusi sanoo ettei koskenut häntä.
      Maailman menoa
      29
      2361
    4. Olisit ollut varovaisempi

      Nyt jos minut hylkäät ja et meidän asiasta minulle mitään ilmoita niin ettet edes anteeksi pyydä, niin tiedä että minä e
      Ikävä
      36
      2184
    5. Mitä haluaisit sanoa hänelle

      Nyt tällä hetkellä?
      Ikävä
      138
      2041
    6. Vastenmielisyys

      Kuvaa sinua parhaiten
      Ikävä
      53
      1859
    7. Elisa laskuttaa jo sähköpostilaskusta erikseen euron

      Paperilaskuista on otettu lisämaksua jo ajat sitten, mutta nyt Elisa ottaa euron siitä että lähettävät sähköisen laskun
      Maailman menoa
      120
      1771
    8. Oho! Susanna Laine kohtasi epäonnea lomareissulla Italiassa - Avaa tilannetta: "Vähän sahaavaa..."

      Ou nou! Tsemppiä kuitenkin loppulomaan Italiassa, Susanna Laine ja mahdollinen seuralainen! Lue lisää ja katso kuvat:
      Suomalaiset julkkikset
      8
      1495
    9. Ensitreffit alttarilla Jyrki paljastaa hääyön intiimiasioista kameroiden sammuttua: "Fyysinen..."

      Ooo-la-laa… Ensitreffit alttarilla -sarjassa alkaa hääparien välillä ns. tunteet kuumenemaan. Lue lisää: https://www.s
      Ensitreffit alttarilla
      2
      1373
    10. Sinulle, tahtoisin kertoa mitä

      ajattelen siitä. Ehkä olen väärässä, mutta minusta kuulostaa jonkin alulta, mutta ei kerro minkä. Se selvinnee myöhemmi
      Ikävä
      19
      1260
    Aihe