Persoonallisuuksien sakramentti

Tämä siis tarkoittaa joissakin Lestadiolaisuuden haaroissa käytettyä toimintaa, jota on joskus luonnehdittu sanalla: Korvarippi. Siinä ikäänkuin toisen ihmisen korvan kuullen kerrotaan asiat, joihin yliluonnollista apua tarvitaan ja toinen uskova julistaa anteeksiantamusta kaiken ylle. Kun minitaan sana sakramentti, se antaa jollakin tavalla sille asialle merkityksen. Sakramenttia on totuttu pitämään toimituksena, joka erityisesti välittää armoa Jumalan sydämeltä. Tähän asti kaikki on ymmärettävää.

Jos katsotaan sitten sanaa armo, niin joudumme miettimään onko kaikki ymmäretty? Armon pitäisi kasvattaa jotenkin ihmisen Hengen voimaa taistelussa lihaa vastaan. Kun kokemuksen mukaan persoonallisuuksien sakramentti ei välttämättä sisällä osaa, joka antaisi voimaa vaan antaa elvytyksen seuraavaa kertaa varten.

14

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • RaskasTekovanhurskaus

      Sakramentti on Jeesuksen Kristuksen asettama, ne ovat Kaste ja Herran Pyhä Ehtoollinen.

      Persoonallisukksien sakramanttiin uskova ei usko, että ihminen upotetaan kasteessa Jeesuksen Kristuksen kuolemaan ja kuolleista ylösnousemiseen. Persoonallisuuksien sakramantalistit eivät myöskään usko Raamatun (Pietari ja Paavali) opettamalla tavalla, että Kasteessa saadaan synnit anteeksi, ja lahjaksi asuvainen Pyhä Henki kirkastamaan ja avaamaan JUmalan sanaa joka johdattaa Kristukseen kastettua läpi elämän, kohti taivaan maata.

      Persoonallisuuksien sakramantalisti ei usko myöskään Herran Pyhän Ehtoollisen siunaukseen, jossa Kristuksen ruumiin ja veren USKOSSA nauttinut henkilö saa syntinsä anteeksi.

      Persoonallisuuksien sakramantalisti tarvitsee aina sertifioidun henkilön suullisen luvan voidakseen uskoa syntinsä anteeksi.

      • PyhäYksinkertaisuus

        Ai, kuten teologian maisterin tutkinnon suorittaneen henkilön toimittamana, voi uskoa sakramentit päteviksi!?


      • mentalisti

        sakramantalisti
        Taas repesin! Tämä kirjoittaja on oikea koomikko.


    • KristuksenSana

      Joh. 6:51 Minä olen se elävä leipä, joka on tullut alas taivaasta. Jos joku syö tätä leipää, hän elää iankaikkisesti. Ja se leipä, jonka minä annan, on minun lihani, maailman elämän puolesta."

      Joh. 6:54 Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, sillä on iankaikkinen elämä, ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.

      Joh. 6:56 Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, se pysyy minussa, ja minä hänessä.

    • KiitosJeesusLahjastasi

      On vahvat, muuttumattomat ja järkkymättömät nuo Jumalan lupaukset, jotka sisältyvät Herran Pyhän Ehtoollisen sakramanttiin.

    • KiitosJeesusLahjastasi

      Sakramenttiin, tietenkin.

      • olisitävaloakinjoskiinno

        voi sinuakin umpiosokeaa raukkaa kun kuvittelet syöväsi Jeesuksen leivänpalassa, ja viinakaupan annissa, eli ruoansulatusjärjestelmä on sinun uskosi kohde !

        Kerrotko mitä Jeesus tekee ohutsuolessasi?

        oletko koskaan lukenut mm Hebr kirjeenb lukua 11, lue se nyt ja koita etsiä sieltä se suolistoosi kätkeytynyt pelastaja.

        taitaa olla melko vaikeaa löytää.

        Eikö aikuinen ihminen sentään pitäisi nähdä mistä on kysymys, mutat ei näe kun on isienisienisien kautta saatu tuo huuhaaopetus niin siinähän sitä sitten ollaan peukalo suussa.

        Jospa vielä jaksaisitte tutustua Jeesuksen aikaiseen ateriayhteyden merkitykseen, saattaisi teille aueta ehtoolisenkin merkitys, epäilen kyllä että se isisisisisien perintö vie voiton taas kerran!


      • VoiKadotettua
        olisitävaloakinjoskiinno kirjoitti:

        voi sinuakin umpiosokeaa raukkaa kun kuvittelet syöväsi Jeesuksen leivänpalassa, ja viinakaupan annissa, eli ruoansulatusjärjestelmä on sinun uskosi kohde !

        Kerrotko mitä Jeesus tekee ohutsuolessasi?

        oletko koskaan lukenut mm Hebr kirjeenb lukua 11, lue se nyt ja koita etsiä sieltä se suolistoosi kätkeytynyt pelastaja.

        taitaa olla melko vaikeaa löytää.

        Eikö aikuinen ihminen sentään pitäisi nähdä mistä on kysymys, mutat ei näe kun on isienisienisien kautta saatu tuo huuhaaopetus niin siinähän sitä sitten ollaan peukalo suussa.

        Jospa vielä jaksaisitte tutustua Jeesuksen aikaiseen ateriayhteyden merkitykseen, saattaisi teille aueta ehtoolisenkin merkitys, epäilen kyllä että se isisisisisien perintö vie voiton taas kerran!

        En pilkkaamissasi leivänpaloissta, enkä ollenkaan kuvittele, vaan USKON KRISTUKSEEN, joka on ensimmäisen Ehtoollisen asettaja, ja Kristus ON Ehtoollisessaan ruumiinsa ja verensä kanssa maailman loppuun saakka.

        On selvää ettei epäuskossa elävä pilkkaaja Ehtoollisessa mitään saakkaan! Ehtoollisen nauttiminen Jeesuksen käskyn mukaisesti kun vaatii Jumlan antamaa USKOA.


      • eitaidaselvitä
        VoiKadotettua kirjoitti:

        En pilkkaamissasi leivänpaloissta, enkä ollenkaan kuvittele, vaan USKON KRISTUKSEEN, joka on ensimmäisen Ehtoollisen asettaja, ja Kristus ON Ehtoollisessaan ruumiinsa ja verensä kanssa maailman loppuun saakka.

        On selvää ettei epäuskossa elävä pilkkaaja Ehtoollisessa mitään saakkaan! Ehtoollisen nauttiminen Jeesuksen käskyn mukaisesti kun vaatii Jumlan antamaa USKOA.

        Niin sellaista se on kun Jeesus ei asu uudestisyntymisen kautta sydämessä, silloin tarvitaan mysteereitä ja talismaaneja joissa kuvitellan olevan jokin hengellinen kolmiloikka jostain johonkin!

        Kirkkoväki se vaan palaa kotiinsa yhtä jumalattomana kuin ennen sitä syömistäkin, eikä kukaan pappi sano asiasta mitään lampailleen, ei edes pässeilleen joita taitaa suurin osa olla laumassa.

        Jeesus sanoo mm; " 19. Ja hän otti leivän, kiitti, mursi ja antoi heille ja sanoi: "Tämä on minun ruumiini, joka teidän edestänne annetaan. Tehkää se minun muistokseni."
        joka ymmärtää se ymmärtää.
        pelkään pahoin että suomalainen kirkkokansa ei ymmärrä koskaan.

        Jeesus asuu USKON kautta uudestisyntyneen sydämessä, ei leivän kautta suolistossa, tämän nyt luulis olevan selvä asia jokaiselle lukutaitoiselle ja ainakin Hengestä syntyneelle.

        Yhteysateria on oma asiansa, sitä ei pidä sekottaa mihinkään muuhun uskonelämän aspektiin.


    • G.b

      Monta kertaa armoa miettineenä, sen suuruutta ei varmaan tässä ajassa ikinä ymmärrä. Tuo "korvarippi" ja suullinen tunnustus on äärettömän hyvä ja uskoa vahvistava. On raamatullista tuoda synnit valoon ja monta kertaa varsin lohduttavaa saada äänellinen synninpäästö. Keskustelu armossa elämisestä ja uskossa kasvamisesta olisi varsin mielenkiintoista ja varsin tarpeellista, mutta tällä foorumilla se ei taida onnistua. Ei mene kauaakaan, kun tuomitaan saastaiseksi ja lihanpyhittäjäksi. Raamattu jää monelta osin vieraaksi, kun taistellaan maitoruuassa ikänsä. Paavalin sanomaa ei ymmärretä. Minä elän, en enää minä, vaan Kristus elää minussa. Kristus ei saa meissä vaikuttaa ja toisen kirjoittajan kautta vihollinen koittaa tappaa sen vähäisenkin. Anna Herra meille kaikille herätys, aloita minusta! Sinua siunaten vihne.

    • Asiat ovat todella yksinkertaisia, mutta mitään ei voi, jos Pyhä Henki ei avaa asioita. Surettaa todella.

    • PusytäänpäTotuudessa

      Tuossapa se on. Korvaripissä ei tuoda syntejä valoon, vaan haetaan hyväksyvää lohdutusta tutulta saarnamieheltä.

      Ei sen luokse usein mennä, jota vastaan on oikeasti rikottu. Esikoisten seuroissa ei ole vielä näkynyt esikoislestadiolaisia puhujia, tekemässä paranuksia häikäilemättömästä ahneudesta, valheista ja vääristä tuomioista.

      Ruksallakin kierretään epämiellyttävät henkilöt kaukaa, tämä on totuus "korvaripeistä"!

      • Väärinkäytökset eivät tee aitoa asiaa tyhjäksi! Miksi nurjaa puolta pitää korottaa?


    • OmaKunniaOnSaastaista

      On tuo erikoista porukkaa joka ei saastaisuuttaan tunne eikä tunnusta. Mihin te Kristusta tarvitsette?

      Sekö se nyt on niin kamalaa, kun syntisille tarjotaan pelastusta uskon kautta Kristuksessa Jeesuksessa.

      Jos ihminen ei vielä lihaa Hengestä erota, niin silloin on mahdotonta keskustella iankaikkisuusasioista. Kenekään lihassa ei ole mitään sellaista avua, millä voisi maksaa pelastuksestaan latiakaan. Tämä on totuus, ja se on suloista kun ottaa totuuden vastaan pelastuksekseen.

      Niin monella on sellainen usko, että Kristuksen todistajat ovat synninrakastajia.

      Samat naamat ovat itse ihan yhtä paljon synninrakastajia, mutta vain epärehellisiä, itselleen ja toisille.

      Jos tekohurskaudella aletaan kerskailemaan, niin en usko kenenkään elävätuntoisen kristityn alentuvan sellaiseen. Sen sijaan käytämme ajan pelastajamme ylistämiseen ja hänen rakkaudestaan nauttimiseen. Ja siitä rakkauden voimasta toimimme, niin, ettei vasen käsi tiedä mitä oikea tekee,. Silloin ymmärrämme että teot ovat Kristuksen, ja kunnia kuuluu kaikesta hänelle.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Moi vaan vielä kerran

      Kivaa päivää samalla. Kukaan ei kaipaa eikä rakasta. 💔🐺🌃🌧️☀️
      Ikävä
      348
      4634
    2. Naiselle varatulle

      Jos homma kariutuu kotona, niin saanko sinut ihan omakseni🙂??
      Tunteet
      30
      2912
    3. Naisiin ei ole luottamista

      Ainakaan useimpiin suurin osa hakee vain hyötyä miehistä tavalla tai toisella.
      Ikävä
      95
      1979
    4. Herätys nyt vittu!

      Laihduta hyvänen aika
      Ikävä
      134
      1945
    5. Minun täytyisi lopettaa

      Kaipaaminen. Siksi kun en pysty mihinkään. Tulee vain harmia kun kaipaan. Olen niin väsynyt, ei kiinnosta mikään, enkä e
      Ikävä
      31
      1835
    6. Olet niin lähellä

      .... mutta en tiedä haluatko nähdä tai kuulla minusta. Minulla on ikävä sua, minua nuorempi nainen.
      Ikävä
      41
      1757
    7. Mies miten reagoisit jos

      satuttais näkemään sattumalta?
      Ikävä
      31
      1643
    8. Hävetkäämme!

      Rydman saa jatkaa. Hymyili leveästi haastattelujen aikana. Mikä meissä on vikana kun tuollainen "mies" ministerinä?
      Perussuomalaiset
      114
      1438
    9. Tänään onkin hyvä päivä

      Selata koko päivän Tinderin hunajaisia naisia. Jospa löytyy se rakkaus. Vähän kuin pelaisi hedelmäpelejä. 💘🍑🍍
      Sinkut
      61
      1319
    10. Miksi rikkaiden pitäisi

      maksaa köyhien ja laiskojen verot, en ymmärrä tätä laskuoppia?
      Maailman menoa
      177
      1302
    Aihe