Hyvästelläänkö jo?

Tuulettaa

Nyt kun palsta siirtyy ilmeisesti kirjautumisen taa, lienee aika hyvästien. En usko tällä hetkellä kirjautuvani. En ylipäänsä käytä Facebookia enkä mitään missä asioitansa toisi nettiin, siis aivan henkilökohtaisia.
Jutustelu niistä ja näistä olisi ollut ihan mukavaa. Pidän ylipäänsä jutella eri puolilla Suomea ja mielellään myös muissa maissa asuvien kanssa. Ajoittain juttelu ilman toisen mollaamista onnistuikin ihan hyvin. Viime aikoina kirjoitteluni on ollut vähäistä.
Katselen tässä Jäätanssin alkueriä. Hienoa kun suomalaiset ovat yhä johdossa tässä vaiheessa. Elänten puuhastelua ulkona on myös mukava seurata. Luonto on nyt hieno puhtaiden lumikinosten vuoksi, päivät jo kirkkaampia myös.
Hyvää kevättä teille palstalaisille!

190

120

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Psykoterapeutitar

Hyvää keväänalkua sinnekin🌱 En kirjaudu minäkään👍🏻

• Minulla ei ole aihetta hyvästellä ketään.
      Olenhan ollut kirjautunut jo alustani alkaen.
      Rehellinen kun olen luonteeltanikin.

H.

• mimmimum-..mi

Rehellisyyden kanssa mitään tekemistä...jotkut vaan ei halua rekisteröityä ....onko se arkuutta tai jotain muuta...kaikilla omat syynsä....vaikka onkin rehellinen ihminen...

• Tuulettaa

• Hyvä-huomio

"Miehet! Kun lähdette pakkasella pyöräilemään tai lenkille, pankaa muovinen kauppakassi etupuolelle housujen väliin. Jopa pysyvät paikat sulana. (9/85).
        Tärkein niksi on hänen mukaansa se, että esteettiset näkökohdat väistyvät käytännöllisten tieltä. Monenkirjava kerrospukeutuminen siis sallitaan pakkastilan aikana."

Vaikka Hunkszin pyörä näin talvella on keittiö-oven karmien välissä, hän voi käyttää muovikassia silti - työntää sinne päänsä.

• Miehille
        Hyvä-huomio kirjoitti:

"Miehet! Kun lähdette pakkasella pyöräilemään tai lenkille, pankaa muovinen kauppakassi etupuolelle housujen väliin. Jopa pysyvät paikat sulana. (9/85).
        Tärkein niksi on hänen mukaansa se, että esteettiset näkökohdat väistyvät käytännöllisten tieltä. Monenkirjava kerrospukeutuminen siis sallitaan pakkastilan aikana."

Vaikka Hunkszin pyörä näin talvella on keittiö-oven karmien välissä, hän voi käyttää muovikassia silti - työntää sinne päänsä.

Parreen niin jotta ei kuulu ajellessa kilikali ja jää pönöttämään..... pienempi paha se pussin rapina.

• Tuulettaa
        Miehille kirjoitti:

Parreen niin jotta ei kuulu ajellessa kilikali ja jää pönöttämään..... pienempi paha se pussin rapina.

Sinulla oli oikea tapa suhtautua ohjeistukseen.
        Suap olla ymmärrystä savolaisuuteennii.
        Muuten, hyvästi kun sanotaan, hyvä on sanan alussa. Ei siis kielteinen.

• Noh, ne jää jotka kirjautuu. Sittehän sen näkee :). Voi olla et osa poistuu ja usia tulee tilalle.

• Minä en ole oikein oivaltanut, mikä siinä kirjautumisessa niin kamala peikko on.
      Kertokaa, jotka tiedätte.

• Niin eihän se oma nimi tänne kaikille näy. Sama nimimerkki jatkaa ku ennenki.

• siilivain kirjoitti:

Niin eihän se oma nimi tänne kaikille näy. Sama nimimerkki jatkaa ku ennenki.

Ei ainakaan sinun oma nimesi pääse vilahtamaan missään.
        Iines Ankkanakos sitä nykyisin kirjaudutaan, vai?

• Voisiko olla niin, että kirjautumista vastustavat "puskanikit" eivät halua tulla palstalla "tutuiksi".
        Asia erikseen sitten nämä kuitenkin samalla (mustalla) nikillä kirjoittavat.

• Tellukka kirjoitti:

Ei ainakaan sinun oma nimesi pääse vilahtamaan missään.
        Iines Ankkanakos sitä nykyisin kirjaudutaan, vai?

Minä kait en muista että minä olen kirjautunut. Vai olenko minään. Mites minusta tuntuu että olen päässyt kirjautumaan niin etten ole kirjoittanut niille riveille mitään.

• LeeviJaLasse
        entinenmiäs kirjoitti:

Voisiko olla niin, että kirjautumista vastustavat "puskanikit" eivät halua tulla palstalla "tutuiksi".
        Asia erikseen sitten nämä kuitenkin samalla (mustalla) nikillä kirjoittavat.

Ei tahdo. Ei oo pakko.

• siilivain kirjoitti:

Minä kait en muista että minä olen kirjautunut. Vai olenko minään. Mites minusta tuntuu että olen päässyt kirjautumaan niin etten ole kirjoittanut niille riveille mitään.

Joskushan se muisti näkyy pettävän teillä nuorillakin.

• Tellukka kirjoitti:

Joskushan se muisti näkyy pettävän teillä nuorillakin.

Nii. Onko sun mielestä kohta kuuskymppinen nuori ?

• ikäsi-mä-muistan-nyt
        siilivain kirjoitti:

Nii. Onko sun mielestä kohta kuuskymppinen nuori ?

" kohta kuuskymppinen"

Ainakin ikäsi olet unohtanut, koska tulit riidanhaastajaksi jopa tuonne 70 palstalle.

"Polle, polle, älä aisalle kaki...."

• ikäsi-mä-muistan-nyt kirjoitti:

" kohta kuuskymppinen"

Ainakin ikäsi olet unohtanut, koska tulit riidanhaastajaksi jopa tuonne 70 palstalle.

"Polle, polle, älä aisalle kaki...."

Häh? Riidanhaastajaksi seitenkymppisiin? Nyt on taas kyllä luulotautis tehny sulle keposet.
        Ettet vain itse olisi siellä ollut se riidanhaastaja ja nyt puskista kirjoittelet raasu ;)?

• Älä-omi-kaikkea

Näkeehän sen noista viivoista, että edellinen vastaus on Tellukalle.

• Oma_Nimi
        siilivain kirjoitti:

Niin eihän se oma nimi tänne kaikille näy. Sama nimimerkki jatkaa ku ennenki.

Juuri sehän oli minun nimimerkki. Vaan ei enää toimi ?

Enkä enää muista edes salasanaani siihen

• Oma_Nimi kirjoitti:

Juuri sehän oli minun nimimerkki. Vaan ei enää toimi ?

Enkä enää muista edes salasanaani siihen

No eikö siellä lue sellaista että unohditko salasanasi?

• fillosofinenpointti

Kannattaa ilmoittaa kaikille sukulaisille ja tutuille että ainoa joululahja tai syntymäpäivä lahjakin olisi lisää elinaikaa.

Jos olisi ääretön aika elää, niin olisi varmasti aika viisaskin sitten jo 10000-vuotiaanakin ja yhtä nuorena kuin 20-vuotias ulkonäöltäänkin :D

Pankissa rahatkin voisivat aina välillä kasvaa korkoa sen 100 vuotta, yhdellä pennosellakin aina välillä, ja elämästä aina vain viisaampana :D

• Se häippäsee sitten pylykerökin (ja kuinka monta muuta) samaan aikaan kuin Tuulettaa. Kyllä me varmaan itketään ...

• HerääPahvi

Olet hunkszin kanssa samanlainen paskanpuhuja, kirjoitteli alunperin rekkaamattomana HTZA nimimerkillä, samoin oli sinäkin joku siivoojariepu.

• HerääPahvi kirjoitti:

Olet hunkszin kanssa samanlainen paskanpuhuja, kirjoitteli alunperin rekkaamattomana HTZA nimimerkillä, samoin oli sinäkin joku siivoojariepu.

Oli kytllä ihan rekattu nimmari.

H.

• hunksz kirjoitti:

Oli kytllä ihan rekattu nimmari.

H.

...Oli kyllä

H.

• HerääPahvi kirjoitti:

Muistat väärin, mutta ei se haittaa.

• siihen-kategoriaan-menee

ent.siivoojaparka lie samaa sarjaa kuin siivoojariepu.

• siihen-kategoriaan-menee kirjoitti:

ent.siivoojaparka lie samaa sarjaa kuin siivoojariepu.

Aivan eri nikit.

• Muistat.väärin
        hunksz kirjoitti:

...Oli kyllä

H.

Ei muuten aluksi ollut...

• Sivustaseurannut
        HerääPahvi kirjoitti:

Muistan hyvin kun hunkkeli kirjoitti mustalla HTZA nikillä, samoin Tellukka oli aluksi rekkaamattomia joku ex-siivojaparka tjn.

• Sivustaseurannut kirjoitti:

Muistan hyvin kun hunkkeli kirjoitti mustalla HTZA nikillä, samoin Tellukka oli aluksi rekkaamattomia joku ex-siivojaparka tjn.

Niin, ni mitä siitä sitten, että jotkut aluksi mustalla kirjoittaneet ovat rekkautuneet. Sitähän täällä ylläpito nähtävästi toivoisi kaikilta.

• Kysynpähänvaan
        Tellukka kirjoitti:

Niin, ni mitä siitä sitten, että jotkut aluksi mustalla kirjoittaneet ovat rekkautuneet. Sitähän täällä ylläpito nähtävästi toivoisi kaikilta.

Miksi hunksz ja sinä aluksi sitten kielsitte sen? Taidatte molremmat olla yhtä pöljiä?

• Kysynpähänvaan kirjoitti:

Miksi hunksz ja sinä aluksi sitten kielsitte sen? Taidatte molremmat olla yhtä pöljiä?

En minä ole missään kieltänyt, ettenkö olisi joskus kirjoittanut mustalla nikillä. Siinä vain joku pahvi esitteli aivan väärää nikkiä minuksi.
        Miksi sinua pännii, että nykyisin kirjoitan vain tällä rekatullani vaikka joskus kauan sitten olen kirjoittanut mustalla nikillä?

• Kysynpähänvaan
        Tellukka kirjoitti:

En minä ole missään kieltänyt, ettenkö olisi joskus kirjoittanut mustalla nikillä. Siinä vain joku pahvi esitteli aivan väärää nikkiä minuksi.
        Miksi sinua pännii, että nykyisin kirjoitan vain tällä rekatullani vaikka joskus kauan sitten olen kirjoittanut mustalla nikillä?

Ei pänni muu kuin valehtelevat vanhukset, olet lähestymässä hunkkelin tasoa.

• Kysynpähänvaan kirjoitti:

Ei pänni muu kuin valehtelevat vanhukset, olet lähestymässä hunkkelin tasoa.

Vieläkin väitän, että en ole koskaan kirjoittanut nikillä "siivoojariepu". Enkä valehtele siinä yhtään.

• olenhuomannut
        Sivustaseurannut kirjoitti:

Kauan sääkin oot sivusta seurannut.

• Tellukka
        olenhuomannut kirjoitti:

Kauan sääkin oot sivusta seurannut.

Eikä aina malta pysytellä vain sivusta seuraajana.

• Sinulla vaikuttaa olevan jo ikävä korppista.

Sitähän silloin sanoinkin (kun hätistelit korppista pois), että jos korppis häipyy palstoilta, niin olet täällä kuin orpo piru turhuuden markkinoilla.

Mitä muuten tarkoittaa "svedusverirsi"?

• ainanaakka
        Tellukka kirjoitti:

Sinulla vaikuttaa olevan jo ikävä korppista.

Sitähän silloin sanoinkin (kun hätistelit korppista pois), että jos korppis häipyy palstoilta, niin olet täällä kuin orpo piru turhuuden markkinoilla.

svedu kaverisi

• Kasautuma
        ainanaakka kirjoitti:

svedu kaverisi

Mitä tarkoittaa "kaksroittesi"?

• tammialet
        Tellukka kirjoitti:

Sinulla vaikuttaa olevan jo ikävä korppista.

Yrität sitten sujuvasti laittaa kaiken piilovidduilun korppiksen piikkiin, vaikka itse olet Riidankylväjä pahimmasta päästä. Ota vaan kunnia itsellesi senkin yksinäinen yksinhuoltaja äiti.

• tammialet kirjoitti:

Yrität sitten sujuvasti laittaa kaiken piilovidduilun korppiksen piikkiin, vaikka itse olet Riidankylväjä pahimmasta päästä. Ota vaan kunnia itsellesi senkin yksinäinen yksinhuoltaja äiti.

Olet väärässä taas.
        Yksinhuoltajuuteni päättyi jo parikymmentä vuota sitten.

• En.arvosta
        Tellukka kirjoitti:

Olet väärässä taas.
        Yksinhuoltajuuteni päättyi jo parikymmentä vuota sitten.

Seli seli taas, samanlaisia huolimattomia suurin osa suomen-naisista niistä oli jotka ruotsiin lähtivät, tyhmiä ja puutteessa.

• nykyinen-ihminen

Tellukka vänkää ja vänkää.
        Mutta jos täällä joku livauttaa sanan "siivoojariepu" kaikki pidempään palstalla olleet tietävät sen tarkoittavan Tellukkaa alias ent.siivoojaparka.

• kylmätotuus
        Tellukka kirjoitti:

Et pysty todistamaan, että kirjoitat vain rekatulla nimimerkilläsi, koska systeemi täällä antaa mahdollisuuden käyttää muutakin nimmaria.
        Sama mahdollisuus säilyy myös suunnitellussa uudistuksessa.

Niin sinä kuin minäkin voimme väittää käyttävämme ainoastaan yhtä nimimerkkiä,
        Lukijoiden puntaroitavaksi jää, onko väitteemme totta vai valhetta. Näin se on oleva jatkossakin.

• kylmätotuus kirjoitti:

Et pysty todistamaan, että kirjoitat vain rekatulla nimimerkilläsi, koska systeemi täällä antaa mahdollisuuden käyttää muutakin nimmaria.
        Sama mahdollisuus säilyy myös suunnitellussa uudistuksessa.

Niin sinä kuin minäkin voimme väittää käyttävämme ainoastaan yhtä nimimerkkiä,
        Lukijoiden puntaroitavaksi jää, onko väitteemme totta vai valhetta. Näin se on oleva jatkossakin.

Ja miksiköhän minun pitäisi sinulle todistaa yhtään mitään.

• tuttu-vaan-ei-tuttu

Hyvästellään vaan. Hyvästi, ei näkemiin.
      Onhan se surku, että suht hyvä leukailija, minä siis, lähtee kuutamolle. Mutta huumorintajussa olenkin omassa sarjassani, ettei sitä monikaan täällä huomaa.
      Toisekseen en ole riippuvainen tästä koska pompin muuallakin melkosti paljon.
      Kolmanneksi ei suoli24 ilmoittanut, mitkä ovat ne palstat jotka jäävät ilman kirjautumis pakkoa? Luultavasti se rekkautumispakko tulee niille saiteille, missä on vilkkainta ja ala-arvoisinta tekstiä eniten.
      Saattaa olla, että ikäryhmät 50 - 80 plussat jää eloon?

""Siksi haemme ratkaisua pakollisesta rekisteröitymisestä, jonka otamme tänä vuonna käyttöön osalla palstoista. Näillä näkymin jätämme palveluun edelleen myös vapaita aiheita, joissa kuka tahansa voi kommentoida kirjautumatta. Näin Suomi24 voi paremmin kohdentaa moderointia ja nostaa esille sitä keskustelua, jota valtaosa teistä kävijöistä pitää arvossa ja arvokkaana. Toisaalta ne, jotka haluavat välttää epämiellyttävää sisältöä, voivat tehdä sen helpommin.""

• mimmimum-..mi

Saapas näkee...mitä kenkä tekee... eli ei selvää mielipidettä asiaan.

• ei.pahasti

Eipä tuossa vielä ollut sitä viimeistä päivämäärää, joten silloin tällöin toisinaan vielä piipahtelen.

Tokihan aloittajalle siis Hyvästi!

• Rgf

Ikäihmisten yksinäisyyden poistamisen kannalta vapaa pääsy edes ikäistensä palstalle olisi viisasta. Ei täällä vihapuhetta viljellä eikä rikoksia suunnitella. Kaikki eivät halua rekisteröityä, en minäkään, kun hallitse riittävästi tietoturvallisuutta, en halua että algoritmi tuntee minut ja tekemiseni paran kuin minä itse.

• Hyvästit ovat aina niin inhottavia, tuppaa itkettämään kun semmoiseen jotakin sanoja yrittää sanoa.
      joten jääköön nytkin mokomat sanomatta.

Tuuletus on joskus paikallaan itse kullakin.

Ehkä joskus taas tapaillaan ja tuuletellaan vaekka savoks viännellen ja kiännen.
      Voi hyvin ja pitkää rikasta elämää itsellesi ja huonekunnallesi.

• Tällä palstalla on nähty jo niin monet hyvästit ja jälleensyntymiset, että kuka enää ottaa tosissaan.

• pidä-hyvänäsi
        Tellukka kirjoitti:

Tällä palstalla on nähty jo niin monet hyvästit ja jälleensyntymiset, että kuka enää ottaa tosissaan.

Sinun poislähtö toivoo aika moni palstalaisista.

• Korkein-Totuus
        pidä-hyvänäsi kirjoitti:

Hetken elättelin jo toivoa kun matalia täytti 70-vuotta, että siirtyy oikealle palstalle. Turhaan, täällä räkätäti pysyy kuin paska Junttilan talon seinässä!

• pidä-hyvänäsi kirjoitti:

Ja mihinköhän minä sellaista tietoa tarvitsisin?

Teidän "monien" siellä oma ongelmanne, että joudutte tuntemaan pettymystä siitä, etten toimi toiveittenne mukaisesti. Turha sitä minulle on nyyhkiä.

• Hohhoija
        Tellukka kirjoitti:

Ja mihinköhän minä sellaista tietoa tarvitsisin?

Teidän "monien" siellä oma ongelmanne, että joudutte tuntemaan pettymystä siitä, etten toimi toiveittenne mukaisesti. Turha sitä minulle on nyyhkiä.

Oletko vähän tyhmä, kenelle asiasta sitten pitäisi kirjoittaa; Amerikan presidentillekö?

• Hohhoija kirjoitti:

Oletko vähän tyhmä, kenelle asiasta sitten pitäisi kirjoittaa; Amerikan presidentillekö?

Sen tiedonhan voisit pitää ihan itselläsi, kun ei sitä kukaan tarvitse mihinkään.
        Tai eikö niitä ole sellaisia päivystäviä lähimmäisiä, joille voi purkaa mieltään painavia asioita.

• eiHarmtonta

Moni yltiö "rehellinen" ( tyhmä) on menettänyt hermonsa ja yksityisyytensä kun on rekisteröitynyt omalla nimellään tai tunnistettavalla nimimerkilä. Sillä vihapuheet , kiusaaminen ja vainoaminen kera tappouhkauksien on helppo kohdentaa juuri heihin. Kaikkia ei voi kommenteillaan miellyttää vaikka olisi miten asiallinen tahansa ja sitä vainoajat oikein kyttäävät. Tiedän useita Suomi24 entisiä rekisteröityneitä käyttäjiä jotka ova joutuneet ko toiminnan uhreiksi.

• Ei minuun ole sellaista kohdistunut vaikka olen rekisteröitynyt omalla nimelläni.
        Jotain huokailuja tosin on joskus puskista kuulunut, mutta ei mitään sen vakavampaa.

• tätäVaativat
        Tellukka kirjoitti:

Ei minuun ole sellaista kohdistunut vaikka olen rekisteröitynyt omalla nimelläni.
        Jotain huokailuja tosin on joskus puskista kuulunut, mutta ei mitään sen vakavampaa.

Tuo sinun rekisteröity nimimerkkisi on lähes sama kuin puskista huutelu eli ei nimierkkisi sinusta kerro mitään. Tarkoitin rekisteröityneitä jonka yhteystiedot saa googlaamalla selville, tosin toiset vainoajat on erittäi taitavia lähes hakkerita päästäkseen kiusaamaan. Mikäli suomi24ssavaaditaan vahva rekisteröitymnen jatkossa eli se mitä poliitikot vaatii niin tuo sinunkin nimimrkkisi vaatii elävän henkilön yhteystietoineen taakseen, sillä sanoistaan on vastattava loppu peleissä vaikka oikeudessa.

• tätäVaativat kirjoitti:

Tuo sinun rekisteröity nimimerkkisi on lähes sama kuin puskista huutelu eli ei nimierkkisi sinusta kerro mitään. Tarkoitin rekisteröityneitä jonka yhteystiedot saa googlaamalla selville, tosin toiset vainoajat on erittäi taitavia lähes hakkerita päästäkseen kiusaamaan. Mikäli suomi24ssavaaditaan vahva rekisteröitymnen jatkossa eli se mitä poliitikot vaatii niin tuo sinunkin nimimrkkisi vaatii elävän henkilön yhteystietoineen taakseen, sillä sanoistaan on vastattava loppu peleissä vaikka oikeudessa.

Kyllä ylläpidolla on minun henkilötietoni, eivätkä ne ole minua kiusanneet koskaan mitenkään.
        Ei pidä mennä laukomaan suustaan sellaista, että tarvitsee pelätä.

• TosiOnpi
        Tellukka kirjoitti:

Kyllä ylläpidolla on minun henkilötietoni, eivätkä ne ole minua kiusanneet koskaan mitenkään.
        Ei pidä mennä laukomaan suustaan sellaista, että tarvitsee pelätä.

En missään nimessä halua pelotella ketään, mutta hyvä on tietää että sinisilmäisiä hyviä ja kilttejä kauniilla kuvalla rekisteröityneitä hyvän päivän toivottajiakin vaanitaan palstan syövereissä yhtälailla kuin vihapuhujia tai rasisteja. Motiivit vaanijoilla vaihtelee, mutta taloudellista hyötyä rekisteröityneistä hyvinkin haetaan koska heitä helposti pidetään hyväntahtoisina hölmöinä. VHH palstalla valvoja (häiriintynyt) otti tavakseen kiusata hänen kanssaan erimieltä olevia rekattuja vieläpä hyvin härskillä tavalla. En tosin tarkoittanut valvojia noin niin kuin yleisesti kiusaajina vaan henkilöitä jotka saa kiusaamisesta jonkinlaista tyydytystä henkistä/taloudellista. Samaisella VHH palstalla on myös tehty rikosilmoituksia rekisteröityneistä kirjoittajista ihan vaan kiusaamiseksi kun rekatut on niin helppo kohde.......... Itse en aio rekisteröityä millekkään palstalle villinä ja vapaana vaan...

• TosiOnpi kirjoitti:

En missään nimessä halua pelotella ketään, mutta hyvä on tietää että sinisilmäisiä hyviä ja kilttejä kauniilla kuvalla rekisteröityneitä hyvän päivän toivottajiakin vaanitaan palstan syövereissä yhtälailla kuin vihapuhujia tai rasisteja. Motiivit vaanijoilla vaihtelee, mutta taloudellista hyötyä rekisteröityneistä hyvinkin haetaan koska heitä helposti pidetään hyväntahtoisina hölmöinä. VHH palstalla valvoja (häiriintynyt) otti tavakseen kiusata hänen kanssaan erimieltä olevia rekattuja vieläpä hyvin härskillä tavalla. En tosin tarkoittanut valvojia noin niin kuin yleisesti kiusaajina vaan henkilöitä jotka saa kiusaamisesta jonkinlaista tyydytystä henkistä/taloudellista. Samaisella VHH palstalla on myös tehty rikosilmoituksia rekisteröityneistä kirjoittajista ihan vaan kiusaamiseksi kun rekatut on niin helppo kohde.......... Itse en aio rekisteröityä millekkään palstalle villinä ja vapaana vaan...

Mikä on VHH palsta?

• PäivystäväArvaaja

• TosiOnpi

• bobgeldof

Huvittavia keskusteluja muutamat rekatut varmaankin saavat aikaan kun jokainen on samaa mieltä alkaako keskinäinen kehuminen? Varmaankin se kauhistava ja pelottava "rassismi" tullee häviämään kuten koko palstat ja koko Suomi 24 mielenkiinnon puutteeseen! No,sitten ei enää kenenkään tarvtse sietää eri-mieltä olevia. Ja taas on yksi keino oman pahan mielensä purkamiseen pois?

• Jos rekisteröityminen ja rekatulla kirjoittaminen on kynnyskysymys, niin sehän lienee monelle lähtö itkua vaille valmis.
      Sitten joskus kun tilanne iskee päälle.
      Ei vielä kai hetkeen aikaan.

• Jänniä-edessäpäin

Onhan se mukava piipahtaa täällä naureskelemassa mitä jäljelle jääneet pupeltavat keskenään? Kohoaako palstan taso, jääkö riitelyt pois?

• Heikunkeikku

Kirjoitin äsken lauseita viis x viis. Yhtäkkiä koko sivu häipyi keskenkaiken.
      Ihan kivaa nyt aloittaa alusta. Paitsi ei ole kivaa.

Koskahan rekisteröintipakko tulee?
      Tympeetä kun tulee.

Ma toivon, että mulle tarjottaisiin tarjottimella erityisoikeus kirjoittaa edelleen tällä mun nimelläni, mustalla nimellä. Mielestäni olen ansainnut sen. Siksi, kun en huitele tekstejä millään muulla nimimerkillä.

En tahdo antaa ylläpidolle tietojani. En puhelinnumeroa, en siis mitään.

Joo, olen kaikessa niin kovin varovainen.

En ala mitään hyvästejä sanomaan. Kun se aika tulee, etten kykene enää kirjoittamaan ilman rekisteröintiä, niin selkä suorana, rinta rottinkimaisesti vain astelen veks. Kopinatonta askeltamista:) Vaivun himmeästi sumuun. Noinkin voi sanoa, jos tahtoo. Ma tahdoin.

Silloin tällöin kyllä on kiva joitakin sanoja palstalle lähettää, jos ei malta pitää sormiaan kurissa. Joskus on tullut ihme inspiraatio jonkun kommentista ja sitten nyt ainakin on inspis sytyttänyt halun naputella.
      Kyllä, kyllä se kenties hetken aikaa kaaliin ottaa, kun lukee muiden kirjoituksia, eikä sitten voisi itse mitään sanoa. Ei juuta ei jaata.
      Tosin kaipa sitä ei enää sitten huvita edes lukea, vaan jättää palstan teille kirjautuneille.

Ans kattoo.

• Ai siis tämäkö. Voithan käyttää mitä tahansa merkkiä ja jättä ongelma.

Mihin mahtaa perustua tuo rekisteröintipakko?

• eiheilauta

Ei tuolla rekisteröimispakolla ole mitään vaikutusta.
        Tämäkin palsta vetelee viimeisiään.
        On tehnyt kuolemaa jo pitkän aikaa.
        Pelkkä ajanvietepalstahan tämä vain on.

• rekkari-puska

Mikäli käsitin oikein, joka ei aina ole se totuus, niin vaikka rekisteröityy, niin voi edelleen käyttää vaihtoehto valintaa, kuten täällää ilmaistaan, puskista!

Nämä "puskathan" ovat niitä, jotka stalkaavat, käyvät jopa kiinni jonkun persaukssin, saamatta silti aikaan kummoistakaan vammaa, ainakaan hyvän itsetunnon omaavalle "puskalle".

• poistuuko.naamiot

Niin, jatkaako Tellukka Paloman alistamista ja alistuuko Paloma.
        Jatkaako Korppis Siilin kanssa vedellen vuosia sitten syöpäpalstan tapahtumat esiin.
        Tulevatko Porvoon paroni ja lesken noilla puskanikeillä muista vakimustista puhumattakaan.
        Ilmaantuuko uusia vakituisia mustia nikkejä vaiko vain kertakäyttöisiä.

Elämme mielenkiintoisia aikoja.

• poistuuko.naamiot kirjoitti:

Jatkaako Korppis Siilin kanssa vedellen vuosia sitten syöpäpalstan tapahtumat esiin.
        Tulevatko Porvoon paroni ja lesken noilla puskanikeillä muista vakimustista puhumattakaan.

Korppishan ei mun nokkimista jätä oli puskissa tai rekattu.

• Suomussalmelta
        siilivain kirjoitti:

Korppishan ei mun nokkimista jätä oli puskissa tai rekattu.

korppis nokkii myös omiaan kuten Tellukkaa ja Palomaa joita jossain jopa ystävikseen ylistää, ainoita semmoisia

• Vanhoja

Korppis on sen kauhean juopponaisen sisar. Joka tuolla seuraavalla palstalla kiusasi
        nimellä Susmorsian toisia aivan loputtomasti. Koti on kai ollut varsinainen riitapukarien pesä.

• Sivustaseurannut
        Vanhoja kirjoitti:

Korppis on sen kauhean juopponaisen sisar. Joka tuolla seuraavalla palstalla kiusasi
        nimellä Susmorsian toisia aivan loputtomasti. Koti on kai ollut varsinainen riitapukarien pesä.

Huomannut ihan saman, ei voi siviili elämä olla kunnossa jos pitää täällä arvuutella kuka kirjoittaa mitäkin, ihan samassa sarjassa hunkkelin kanssa. Kylähulluja molemmat.

• Fiksusti

Huomannut ihan saman, ei voi siviili elämä olla kunnossa jos pitää täällä arvuutella kuka kirjoittaa mitäkin, ihan samassa sarjassa hunkkelin kanssa. Kylähulluja molemmat.

Korppis aloitti paronin panettelun kun ei verbaalisesti enää pärjännyt nuoremmalleen. En usko työssäkäyvillä riittävän puskista huuhteluun aikaa.

• ainanaakka
        Fiksusti kirjoitti:

Korppis aloitti paronin panettelun kun ei verbaalisesti enää pärjännyt nuoremmalleen. En usko työssäkäyvillä riittävän puskista huuhteluun aikaa.

enkä minä usko korppikotkan pystyvän olemaan kuukautta pois palstalta, hänellä on paha addiktio kun pitää ulkomaan matkojen aikoina tänne kirjoitella, joten veikkaan piilovinoilijaksi korppista

• Sivustaseurannut
        ainanaakka kirjoitti:

enkä minä usko korppikotkan pystyvän olemaan kuukautta pois palstalta, hänellä on paha addiktio kun pitää ulkomaan matkojen aikoina tänne kirjoitella, joten veikkaan piilovinoilijaksi korppista

Huomannut ihan saman, ei voi siviili elämä olla kunnossa jos pitää täällä arvuutella kuka kirjoittaa mitäkin

• tsypy
        poistuuko.naamiot kirjoitti:

Lie PP siirtynyt paremmille palstoille.

• Bengalitikku

Joko taas...
      Ollako vai eikö olla?
      Ollaan vaan.

🐾
      🐾
      🐾
      🐝

• Heikunkeikku

Palajin pallin nokkaan istumaan, koneen äärelle äheltämään.
      Minulle kun täs putkonen sitten tuli mieleen, että jos se kirjautumispakko tulee, niin tahtoisin ehtiä edes yhden aloituksen tekemään.
      No mä otin sitten tuumimisasennon. Tälläsin oikean kyynärpään nojaamaan tähän pöydän päälle. Käden pistin nyrkkiin ja tälläsin nyrkin hieman kallellaan olevan pään otsaan. Asento on mitä parahin, jos on aikomus tuumia oikein viimesen päälle.

Tässä mä oon jo istunut kaks tovia ja miettinyt, että mimmosen aloituksen tekisin.
      Te muut, tottuneet tyypit, teette viuhuen erilaisia alotuksia. Kuinkahan monasti oon ajatellut, että miten ihmeessä noi oikein keksiiki.

Purkauduin tuumimisasennostani. Ei tule mitään. Ei länteen eikä itään.
      Mitään aihetta en keksi.
      Olen luullut, että keksimiskykyni on vähä ylitte keskiverrosta, vaan ei oo. Heevetti jos ei keksi, niin ei keksi.

Mä yritän tehdä aloituksen täs joku päivä. Että voisin ajatella tehneeni edes yhden ikioman aloituksen. Viiskymppisissä rohkenin jännittyneenä tehdä pari omaa aloitusta. Niistä oon kyllä ylypiä:) Muistaakseni uusistaperunoista. Niistä vauvaperunoista. Toista en muista.

Nyt kohta alan syömään.
      Punaviinissä haudutettua uunilihaa lisukkeineen.
      Vähäkö teitä kadehdituttaa häh:)

Ihanaa kun on viikonloppu. Mä en lähde täältä kotoa yhtään minnekään. Nautin kun ei ole pakko kello kourassa lähteä rientämään.

• Bengalitikku

Olitko sellaisessa Rodin-maisessa etunojassa, muttet Helvetin portilla (teos)?
        Wikistä katsoin kivinikkarin tietoja. Tuon ajan julkkiksiakin veistellyt.
        Nyt on känny.
        Muuten Kivi miettii paljon rennommassa asennossa Rautatietorilla.
        Vähä - hä

• lollolol

Pallit???

• Heikunkeikku
        Bengalitikku kirjoitti:

Olitko sellaisessa Rodin-maisessa etunojassa, muttet Helvetin portilla (teos)?
        Wikistä katsoin kivinikkarin tietoja. Tuon ajan julkkiksiakin veistellyt.
        Nyt on känny.
        Muuten Kivi miettii paljon rennommassa asennossa Rautatietorilla.
        Vähä - hä

Joo, nimenomaan olin juuri Auguste Rodin asennossa.
        Hyvä sä, sä tajuut näköjään mun ajatukset. Rodinin veistos muutenkin passaa mulle, ku oon runoihin kallistunut. Veistoksen alkuperäinen nimi kun on "Runoilija". Mut ajattelija-patsaana monet sen mieltää.

Kun oikein alan jotakin fundeeraamaan, niin siihen ei kovin rento asento riitä.
        Keskittyneen epämukava tuottaa paremman tuloksen :)

• Heikunkeikku
        lollolol kirjoitti:

Pallit???

Kylläpä sitä nyt nakrattaa, sinua lollol.
        Kysymysmerkkejäkin niin vinosti, että vähemmälläkin olisit pärjännyt:)

Kato, jokainen lukija aattelee kuten aattelee lauseista. Sinä tälläsit monikkomuodon ja SE vetäs sun naamas hymyyn:) Kaikkea sulle tuleekin mieleen.

Lol lol täältäkin lähetän.

On eri sanoa Pallit, kuin Palli.

En mä palleista mitään kirjoittanut. Voi sentäs purskataraaraa :)

Jossakin toisessa ketjussa pallista kirjotettiin (pianolavitta) ja siitä toi "pallin nokkaan istuminen" juonsi. Istun nyt tietokonepöydän edessä olevan pallin päällä.

• lollolol
        Heikunkeikku kirjoitti:

Kylläpä sitä nyt nakrattaa, sinua lollol.
        Kysymysmerkkejäkin niin vinosti, että vähemmälläkin olisit pärjännyt:)

Kato, jokainen lukija aattelee kuten aattelee lauseista. Sinä tälläsit monikkomuodon ja SE vetäs sun naamas hymyyn:) Kaikkea sulle tuleekin mieleen.

Lol lol täältäkin lähetän.

On eri sanoa Pallit, kuin Palli.

En mä palleista mitään kirjoittanut. Voi sentäs purskataraaraa :)

Jossakin toisessa ketjussa pallista kirjotettiin (pianolavitta) ja siitä toi "pallin nokkaan istuminen" juonsi. Istun nyt tietokonepöydän edessä olevan pallin päällä.

Ihan vain varmistelin. Nakrattaminen taas tyystin oma tulkintasi.

• mikäpäivä

Palstapöhinä on täällä naurettavaakin naurettavaa. Muutama hörhö painiskelee keskenään normiasioita jauhamalla, jota ei voi kutsua keskusteluksi. Keskustelun taso on heille ajankulua, ei asian viemistä millekään älykkäämme tasolle.
      Ei ole ihmekään, kun keittiöpsykologi seurueineen hallitsee aiheita mielin määrin. Asialliset ovat aikaa sitten kaikonneet ilman hyvästejäkin.
      Mitään selväähän ei ylläpito ole antanut edelleenkään kirjautumisista, ainoastaan hyvin epäselvää jorinaa blogiaan unohtamatta.

Entäpä nimimerkkien jatkuva tuominen esiin, tellukka sitä, hunkkeli tätä, paroni siltä väliltä, muutamia mainitakseni turhautuneena. Meinasin unohtaa korppiksen maininnan, hänhän täällä tekee omia venklauksiaan edellä mainittujen lisäksi.

Heikunkeikku, älä vaan tee aloitusta ruuasta, tai jostain muusta palstan sexiongelmasta. :D

• sitä-saa-mitä

Sehän Tellukkaa ja korppista jurppiikin kun paroni ei kommentoi heille eikä mitenkään noteeraa häiriköitä.

• EdnavonRetee
        sitä-saa-mitä kirjoitti:

Sehän Tellukkaa ja korppista jurppiikin kun paroni ei kommentoi heille eikä mitenkään noteeraa häiriköitä.

Vastaamatta jättäminen koskee riitapukariinbijan yhtälailla mm hunkkeli kommentoi melkein joka avaukseen ja hyvin harvoin saa muita kuin paskavastauksia😀

• Liika.liikaa
        EdnavonRetee kirjoitti:

Vastaamatta jättäminen koskee riitapukariinbijan yhtälailla mm hunkkeli kommentoi melkein joka avaukseen ja hyvin harvoin saa muita kuin paskavastauksia😀

Tellukalla on mennyt tuo vastaileminen överiksi, kun joka viestiä pitää kommentoida vaikka kukaan ei vastaa sille :)

• Kysyn
        EdnavonRetee kirjoitti:

Mitä tarkoittaa "riitapukariinbijan" ?

• sitä-saa-mitä
        Kysyn kirjoitti:

Mitä tarkoittaa "riitapukariinbijan" ?

riitapukariin ihan

• Liika.liikaa kirjoitti:

Tellukalla on mennyt tuo vastaileminen överiksi, kun joka viestiä pitää kommentoida vaikka kukaan ei vastaa sille :)

Vastaileeko sinullekaan kukaan muut kuin sinä itse vaihtuvilla nikeilläsi ja mitä nyt minä sitten tälleen joskus.

• Bengalitikku
        EdnavonRetee kirjoitti:

Ykskas kysyn.
        Oletko Emil von Reteen sisko? Kreivitär tai paronitar?

• sitä-saa-mitä kirjoitti:

Ai sä tierät mikä ketäkin jurppii ja senkin tierät miksei paroni tee niin tai näin. Hallelujaa.

Miksi puhut muiden suilla ja muiden puolesta, kait jokainen täällä ihan omillaan kirjoittaa.

Vai oletko joku valtuutettu sanansaattaja palstalla.
        pidät tilastoja kuka kenellekin vastailee ja miksi ja miksei.

• mistäs-sää-tierät
        maissii kirjoitti:

Ai sä tierät mikä ketäkin jurppii ja senkin tierät miksei paroni tee niin tai näin. Hallelujaa.

Miksi puhut muiden suilla ja muiden puolesta, kait jokainen täällä ihan omillaan kirjoittaa.

Vai oletko joku valtuutettu sanansaattaja palstalla.
        pidät tilastoja kuka kenellekin vastailee ja miksi ja miksei.

etteikö kaikki mainitsemiesi nimimerkkien tekstit tule samalta näppikseltä? ainakin heillä on paljon samoja kirjoitusvirheitä ja marresanoja, vai ovatko ko nikit omiasi jos kerran tierät muita paremmin?

• mistäs-sää-tierät kirjoitti:

etteikö kaikki mainitsemiesi nimimerkkien tekstit tule samalta näppikseltä? ainakin heillä on paljon samoja kirjoitusvirheitä ja marresanoja, vai ovatko ko nikit omiasi jos kerran tierät muita paremmin?

Tuosta kommentistasi olen hieman hämilläni, mutta ei se mitään, eihän kaikkea voi aina ymmärtää, vaikka kuinka ymmärtäväinen haluaa olla.
        Kyseletkin niin monia asioita, että ihan on pää pyörällä, ei sekään haittaa, tässä iässä joskus kiertohuimaus vaivaa ihan yllättäen, niin kuin nytkin, mutta vastaan kuin vastaankin sinulle.

En tiedä kenenkään näppäimiä, omani ovat kyllä hyvin kuluneita, siinä mielessä minulla voisi olla vaikka kymmenen nimimerkkiä, joilla täällä höpöttäisin, mutta elämä on aika hidasta ja hiipuvaa, että en millään ole niin vikkelä, kun nämä nopeimmat väittelijät täällä ovat, taidat sinäkin kuulua heihin tarkkasilmäisenä ja vikkelästi oivaltavana, eli olet koko ajan palstan hermolla. onnittelen.

Olenkin pohtinut, että kun uusi systeemi tulee, jatkanko vain entisellä nimimerkillä vai pitääkö rekisteröityä uudelleen.
        sanovat nuo tietävät, että lopahtaa sitten koko palsta, mutta silloin kehittelen itselleni monta monituista henkilöhahmoa, joilla kirjoittelen, ihan kuin kirjailijat tekevät, luovat hahmoja.
        Yksi olisi tietenkin tämä tosi harmaa omani, lapsellinen, hullutteleva romantikko.
        Toiseksi voisin kehitellä toisen vanhan naisen, joka viettäisi vireää vallatonta riehakasta seksielämää, sitä sitten saisinkin oikein kunnolla kuvitella ja elää utopioissani, se olisikin jännää.
        Yksi hahmo voisi olla mies, vanha eläköitynyt opettaja, joka ajaa virabelitaksia, hän voisi kertoilla värikkäistä asiakkaistaan. ja joku mualla asuva naenen voisi olla myös haaska juttu, huastelis hänen juttuloeta, siksi taijankin ruveta ja revetä.
        No, enpä taida viitsiä, keksiminen kun on niin vaikeaa, kun en osaa kirjoittaa kuin omasta tylsästä elämästäni, sotkeutuisin heti sanoihin, murresanat ainakin menisi ihan hunningolle silloin.

• Sympatiaa-sulle
        maissii kirjoitti:

Tuosta kommentistasi olen hieman hämilläni, mutta ei se mitään, eihän kaikkea voi aina ymmärtää, vaikka kuinka ymmärtäväinen haluaa olla.
        Kyseletkin niin monia asioita, että ihan on pää pyörällä, ei sekään haittaa, tässä iässä joskus kiertohuimaus vaivaa ihan yllättäen, niin kuin nytkin, mutta vastaan kuin vastaankin sinulle.

En tiedä kenenkään näppäimiä, omani ovat kyllä hyvin kuluneita, siinä mielessä minulla voisi olla vaikka kymmenen nimimerkkiä, joilla täällä höpöttäisin, mutta elämä on aika hidasta ja hiipuvaa, että en millään ole niin vikkelä, kun nämä nopeimmat väittelijät täällä ovat, taidat sinäkin kuulua heihin tarkkasilmäisenä ja vikkelästi oivaltavana, eli olet koko ajan palstan hermolla. onnittelen.

Olenkin pohtinut, että kun uusi systeemi tulee, jatkanko vain entisellä nimimerkillä vai pitääkö rekisteröityä uudelleen.
        sanovat nuo tietävät, että lopahtaa sitten koko palsta, mutta silloin kehittelen itselleni monta monituista henkilöhahmoa, joilla kirjoittelen, ihan kuin kirjailijat tekevät, luovat hahmoja.
        Yksi olisi tietenkin tämä tosi harmaa omani, lapsellinen, hullutteleva romantikko.
        Toiseksi voisin kehitellä toisen vanhan naisen, joka viettäisi vireää vallatonta riehakasta seksielämää, sitä sitten saisinkin oikein kunnolla kuvitella ja elää utopioissani, se olisikin jännää.
        Yksi hahmo voisi olla mies, vanha eläköitynyt opettaja, joka ajaa virabelitaksia, hän voisi kertoilla värikkäistä asiakkaistaan. ja joku mualla asuva naenen voisi olla myös haaska juttu, huastelis hänen juttuloeta, siksi taijankin ruveta ja revetä.
        No, enpä taida viitsiä, keksiminen kun on niin vaikeaa, kun en osaa kirjoittaa kuin omasta tylsästä elämästäni, sotkeutuisin heti sanoihin, murresanat ainakin menisi ihan hunningolle silloin.

Älä välitä vaikka et sinä ymmärrä, ei ymmärrä moni muukaan sitä miksi tellukka vainoaa muita kirjoittajia esim. palomaa ja paronia. Ihan samanlaisesta kiusaamisesta ja stalkkaamisesta tässä on kyse, kun akka lähettelee satoja kyselyviestejä yhteen keskusteluun ja napisee ihan kaikesta. Tämän palstan alasajo alkoi jo ennen tätä nimi uudistusta ja siinä alasajossa kapellimestareita ovat tellukka ja korppis.

• Kutpaj
    • Tuulettaa

Mitä...mitä..mitä? Ei kait taas olla riidelty?
      Suatan hupattoo ja komentoo teitä pakkosulukemissee asti, siis rekisteröitymispakkoon.
      Uamutelekkarissakii kertovat tuon muovipussi-pöksyyn idean. Muista nyt Hunkkeli huomenna kun on kova pakkanen.
      Olipa hieno luistelu venäläisillä uusilla Jäätanssissa ennen suomalaisparia. Katsojat nous seisomaan taputtaessaan. Mitenkähän nuo tuomarit toimii, toiset meni ohi.

• mimmimum-..mi

En ole nähnyt tuota muovipussi juttua...miten ja minne se pussi siellä pöksyissä laitetaan..eikö muovi ole kuitenkin kylmää materiaalia....
        Ajattelin juuri kun kuulin loton jättipotista...15 miljoonaa...helppo jakaa jos sellainen osuisi...kaksi lasta ja minä...utopiaa....mutta saahan sitä ajatella..ei se sillä yhdellä rivillä kovin helposti irtoa.... ja olisiko edes onneksi..

• Tuulettaa
        mimmimum-..mi kirjoitti:

En ole nähnyt tuota muovipussi juttua...miten ja minne se pussi siellä pöksyissä laitetaan..eikö muovi ole kuitenkin kylmää materiaalia....
        Ajattelin juuri kun kuulin loton jättipotista...15 miljoonaa...helppo jakaa jos sellainen osuisi...kaksi lasta ja minä...utopiaa....mutta saahan sitä ajatella..ei se sillä yhdellä rivillä kovin helposti irtoa.... ja olisiko edes onneksi..

Se on kai ollut Pirkan niksinurkassa joskus. Tärkeet ukkoin kalusteet muovipussiin housujen sisälle.

Joku pienempi voitto olis mukava. Hankkis kaupunkiasunnon vanhuuden varalle, pikkukaupungista, ei isosta. Vois avustuksia antaa tarvitseville.
        Yks rivi minulla myös aina. Joskus harvoin pistän porukoihin muttei niistä mitään tule.

• mimmimum-..mi
        Tuulettaa kirjoitti:

Se on kai ollut Pirkan niksinurkassa joskus. Tärkeet ukkoin kalusteet muovipussiin housujen sisälle.

Joku pienempi voitto olis mukava. Hankkis kaupunkiasunnon vanhuuden varalle, pikkukaupungista, ei isosta. Vois avustuksia antaa tarvitseville.
        Yks rivi minulla myös aina. Joskus harvoin pistän porukoihin muttei niistä mitään tule.

Ai ne ....sukukalleudet muovipussiin...aika epämiellyttävä tunne varmaan...pitäisi ainakin olla sellainen muovipussi jossa "henkselit" sivuilla ....jalat voisi ensin työntää niihin ja vetästä vyötärölle päin ...saksilla vähän isontaa lenksuja jos kiristää... Lampaanvilla housut vois olla miellyttävämmät...

• tyhymiäköootte
        Tuulettaa kirjoitti:

Ei se pusdi paljaitten nivusten päälle tule vaan housujen väliin ns välisuojaksi.

• mimmimum-..mi
        tyhymiäköootte kirjoitti:

Ei se pusdi paljaitten nivusten päälle tule vaan housujen väliin ns välisuojaksi.

No .. mistä me se tiedettäisi kun ei ole kokemusta....semmoisista ...

• Tyhymiäköootte
        mimmimum-..mi kirjoitti:

Lukekaa lehdistä sieltähän ne muutki tiedot hankitte.

• mimmimum-..mi
        Tyhymiäköootte kirjoitti:

Lukekaa lehdistä sieltähän ne muutki tiedot hankitte.

Tuulettaa varmaan tiesikin....mistä sinä hankit tiedon...

• henrjii
        mimmimum-..mi kirjoitti:

Sanamalehti housunkauluksesta sisään on parempi konsti, kuin muovi

• mimmimum-..mi
        henrjii kirjoitti:

Näin varmaan onkin ...pehmeämpi ...ja tieto tulee samantien...

• kylmätotuus

Eihä tiällä kukkaa riitele ikinä.
        Jokkaene kirjotteelloo nii sopusasti, että iha ihmettelemää pistää.
        Voesha sitä luulla, että ies jottae kärhämöö syntys, vua en oo sellasta käättäätymistä huomanna, vaekka silimät soekeena oun jottae kiistoo outtanna jo melekei 4 vuotta.

Elähä hättäele tae hötkyile niije hyvästiis kanssa.
        Katotaa raahassa, mitä tulema pittää ja piätetää vasta sitte, mittee tehhää.

• Voisha-sitä-koklata
        henrjii kirjoitti:

Ajaako Jallu ja Kalle lehdet saman lämpöasian,
        jos ne työntää sisään alkkareihin?

• henrjii kirjoitti:

Se kuulostaa järkevämmälle.
        Kun ajattelee miten muovi jäähtyy kylmässä, niin sehän jäädyttää läpi asti toisenkin kankaan läpi.
        Sanomalehteä sitä laitettiin kenkiinkin kovilla pakkasilla, ettei jalat palellu. Tuskin muovi olisi ajanut samaa asiaa.

• kylmätotuus
        Tellukka kirjoitti:

Se kuulostaa järkevämmälle.
        Kun ajattelee miten muovi jäähtyy kylmässä, niin sehän jäädyttää läpi asti toisenkin kankaan läpi.
        Sanomalehteä sitä laitettiin kenkiinkin kovilla pakkasilla, ettei jalat palellu. Tuskin muovi olisi ajanut samaa asiaa.

Sanomalehtipaperia olisi kannattanut käyttää myös suojaamaan päänuppia kovilla pakkasilla.

Enää tapahtunutta virhettä ei voi korjata ja sen seuraukset ovat pysyviä.

Harmillista!

• kylmätotuus kirjoitti:

Sanomalehtipaperia olisi kannattanut käyttää myös suojaamaan päänuppia kovilla pakkasilla.

Enää tapahtunutta virhettä ei voi korjata ja sen seuraukset ovat pysyviä.

Harmillista!

Onneksi minulle ei päässyt aivovaurioita tulemaan pakkasista.
        Miten kehno lakki sinulla oli lapsena?

• kylmätotuus
        Tellukka kirjoitti:

Onneksi minulle ei päässyt aivovaurioita tulemaan pakkasista.
        Miten kehno lakki sinulla oli lapsena?

Lapsena minulla oli lämpimät jalkineet ja vaatteet lakki mukaan lukien. Paperia ei tungettu minun eikä sisarustenikaan kenkiin lämpöeristeeksi.

Sinulla oli valitettavasti kovempi kohtalo.
        Nyt ymmärrän, että hyökkäävä ja piikittelevä käytöksesi johtuukin traumoista, joita lapsuutesi kokemukset sinulle aiheuttivat.

En palaa asiaan enää.

• kylmätotuus kirjoitti:

Lapsena minulla oli lämpimät jalkineet ja vaatteet lakki mukaan lukien. Paperia ei tungettu minun eikä sisarustenikaan kenkiin lämpöeristeeksi.

Sinulla oli valitettavasti kovempi kohtalo.
        Nyt ymmärrän, että hyökkäävä ja piikittelevä käytöksesi johtuukin traumoista, joita lapsuutesi kokemukset sinulle aiheuttivat.

En palaa asiaan enää.

Jonkun kylmettymiseenhän tuollainen nikki viittaa.

• haista.huilu
        Tellukka kirjoitti:

Jonkun kylmettymiseenhän tuollainen nikki viittaa.

JOS IHMISELLÄ EI OLE MUUTA TEKEMISTÄ NÄILLÄ PALSTOILLA KUIN AUKOA PÄÄTÄÄN JA VIDDUILLA KANTA-SUOMALAISILLE, JÄTTÄISIN KOKONAAN TULEMATTA TÄNNE JA PYSYISIN RUOTSALAISILLA PALSTOILLA. EHKÄ TEILLÄ SIELLÄ ON TUOLLAINEN TAPA?

• tyhymiäköootte kirjoitti:

Just noin, samoin munatonkin asiasta miettii ajan kuluksi...
        munaskuita suojataan juuri viimaa vastaan
        ja tiivismuovi on joustava ja tiiviisti pitää viiman ulkopuolella.
        Ei siellä lämmityksiä tarvita ja sanomalehtijutut...
        Sunnuntai-Keskisuomalainen hiertäisi reisiä kummasti.

Tämä on kyllä niin mielenkiintoinen aihe,
        että pitääkin joskus joku mustissa kuteissaan tuossa kevyenliikenteen kujalla
        viilettävä pysäyttää ja kysellä, miten on viima -asian housuissaan hoitanut.

• maissii kirjoitti:

Just noin, samoin munatonkin asiasta miettii ajan kuluksi...
        munaskuita suojataan juuri viimaa vastaan
        ja tiivismuovi on joustava ja tiiviisti pitää viiman ulkopuolella.
        Ei siellä lämmityksiä tarvita ja sanomalehtijutut...
        Sunnuntai-Keskisuomalainen hiertäisi reisiä kummasti.

Tämä on kyllä niin mielenkiintoinen aihe,
        että pitääkin joskus joku mustissa kuteissaan tuossa kevyenliikenteen kujalla
        viilettävä pysäyttää ja kysellä, miten on viima -asian housuissaan hoitanut.

Siihen aikaan, kun vauvoille ei vielä ollut tätä kertakäyttövaippamaailmaa, kolmioliinaksi taiteltu sideharso laitettiin välistä ja päälle muovipöksy, jonka ala-ja yläpuoli rusettisolmulla solmittiin yhteen kylkien kohdalta.
        Tuossahan olisi ideaa tehdä muovista välihousut ilman, että muovipusseja täytyy sovitella.

• eppu2 kirjoitti:

Siihen aikaan, kun vauvoille ei vielä ollut tätä kertakäyttövaippamaailmaa, kolmioliinaksi taiteltu sideharso laitettiin välistä ja päälle muovipöksy, jonka ala-ja yläpuoli rusettisolmulla solmittiin yhteen kylkien kohdalta.
        Tuossahan olisi ideaa tehdä muovista välihousut ilman, että muovipusseja täytyy sovitella.

Yhdeltä tuolla näkyi jo menneen hermotkin. Aihe näyttää siis olevan erittäin vakava.

Mutta eikös pyöräilijöillä ole jo sellaisia haarukoista topattuja pyöräilyhousuja. Vai miten niitten takapuoli niin pököttää niinkuin olisi vaippa housuissa.

• Kirjoitan
        Tellukka kirjoitti:

Yhdeltä tuolla näkyi jo menneen hermotkin. Aihe näyttää siis olevan erittäin vakava.

Mutta eikös pyöräilijöillä ole jo sellaisia haarukoista topattuja pyöräilyhousuja. Vai miten niitten takapuoli niin pököttää niinkuin olisi vaippa housuissa.

Olet sinä kova kyselemään, kysy siltä kaveriltasi hunkkelilta? Se polkee oven karmien välissä talviaikaan, kun ei Malmilla ole sitä varten airattu ajoteitä, ihan pehmee kuten olet sinäkin!

• Kirjoitan kirjoitti:

Olet sinä kova kyselemään, kysy siltä kaveriltasi hunkkelilta? Se polkee oven karmien välissä talviaikaan, kun ei Malmilla ole sitä varten airattu ajoteitä, ihan pehmee kuten olet sinäkin!

Ei minulla ole sen nimistä kaveria.

• Ihme-
        Tellukka kirjoitti:

Ei minulla ole sen nimistä kaveria.

Kysele nyt vaan hunksz, hunkkeli homppeli tai ihan mikä isohoo kuspää tahansa. Kysy kysy.

• Bengalitikku
        Tellukka kirjoitti:

On topattuja pyöräilyhousuja. Viime kesänä niitä ihmettelin marketissa.
        Mietin vaan, että ne ovat aika jämäkkää kudosta ja päälle vetämisen luulisi olevan yhtä vaikeaa kuin sukelluspuvun.

Muovipussi tai kassi vaikutta kylmältä konstilta. Sehän kylmenee kylmällä.
        Laittakaapa 5 minuutiksi ulos - 20 °C pakkasella ja koskettakaa käsin. Hrrrr.
        Kankeaa ja rapisee.
        Mutta olisikohan tarkoitettu elin-tarvikemuovia.

Olen tumpun kannalla. Mielellään angoralangasta tehty, ettei harhi.

• harhiluuloinen
        Bengalitikku kirjoitti:

On topattuja pyöräilyhousuja. Viime kesänä niitä ihmettelin marketissa.
        Mietin vaan, että ne ovat aika jämäkkää kudosta ja päälle vetämisen luulisi olevan yhtä vaikeaa kuin sukelluspuvun.

Muovipussi tai kassi vaikutta kylmältä konstilta. Sehän kylmenee kylmällä.
        Laittakaapa 5 minuutiksi ulos - 20 °C pakkasella ja koskettakaa käsin. Hrrrr.
        Kankeaa ja rapisee.
        Mutta olisikohan tarkoitettu elin-tarvikemuovia.

Olen tumpun kannalla. Mielellään angoralangasta tehty, ettei harhi.

Nyt kirjpitit sellaisen sanan etten ole koskaan kuullut. En edes lähimain olevaa sanaa.

Mitä tarkoittaa harhi?

• Bengalitikku
        harhiluuloinen kirjoitti:

Nyt kirjpitit sellaisen sanan etten ole koskaan kuullut. En edes lähimain olevaa sanaa.

Mitä tarkoittaa harhi?

Okeiokei.

Hierrä.

• hierräluuloton
        Bengalitikku kirjoitti:

Okeiokei.

Hierrä.

Oi kiitos! Olen tunnin välein käynyt katsomassa oletko vastannut. Oli pelko, että menetän yöuneni.

En olisi kuunaan arvannut oikeaa sanaa.

• hierräluuloton kirjoitti:

Oi kiitos! Olen tunnin välein käynyt katsomassa oletko vastannut. Oli pelko, että menetän yöuneni.

En olisi kuunaan arvannut oikeaa sanaa.

Ihan oli outo mullekin, ei mikään kello soinut.

• e.lä.mä

hunksz olet ollut paras. Kirjoittuminen on hyvä jos 24 osaa asian minun kohdallani ei niin ollut, varmaan oli paljon jotka halusivat minun poistuvan ja tajuan asian mutta he eivät ole näkeneet miksi olen kirjoittanut negatiivista suomalaisista, jos suomi aina olisi ollut hyvä maa niin miksi yli miljoonaa olisi muuttanut.

Minulla on hyvin elämä en miljonääri euroissa .. .

• mää-poies

Sinula parepi e.l.ä.m.ä sielä klus 7 kympisisä, sää kuulut sinne apinoimaan.

• e.lä.mä
        mää-poies kirjoitti:

Sinula parepi e.l.ä.m.ä sielä klus 7 kympisisä, sää kuulut sinne apinoimaan.

Apinoita on kaikissa maissa koko EU ex puhuvat ihmisille ja luulevat että heillä ei ole järkeä, monilla köyhillä on paljon järkeä mutta ei voimaa muuttaa.

• todellinenSuomi24

Rekisteröitymispakon jälkeen ei tänne voi enää kirjoitella Suomen rajojen ulkopuolelta, joka on meille tosi hieno juttu!

• Heikunkeikku
        todellinenSuomi24 kirjoitti:

Rekisteröitymispakon jälkeen ei tänne voi enää kirjoitella Suomen rajojen ulkopuolelta, joka on meille tosi hieno juttu!

Eikö voi? Mistäs tiedät?
        Vähän harmi, jos joku tahtoisi, joka asuu muualla, niin sitten ei voisi.

• sopimus-on-sopimus

Kyllä se noin on.
        Meillä on Silvian kanssa sopimus, että hän pysäyttää nettiliikenteen ruotsista suomeen, sinne laiva rantoihin pysähtyy, ei voi tuoda bittejä suomeen, eikä täällä päässä suomalaiset halua kohdentaa hiiren nuolia ruotsiin päin.
        Kalle ei ehdi noteerata erotiikka sivuja selaillessaan.

• sopimus-on-sopimus kirjoitti:

Kyllä se noin on.
        Meillä on Silvian kanssa sopimus, että hän pysäyttää nettiliikenteen ruotsista suomeen, sinne laiva rantoihin pysähtyy, ei voi tuoda bittejä suomeen, eikä täällä päässä suomalaiset halua kohdentaa hiiren nuolia ruotsiin päin.
        Kalle ei ehdi noteerata erotiikka sivuja selaillessaan.

Mites puhelin-, radio- ja telkkariyhteydet? Postin kulku?
        Suljetko nekin. Onko tuo mallisi Pohjois-Koreasta?

• Vieläkö tuossa iässä suunnittelet ammatinvalintaa? Eikö eläkkeesi meinaa riittää?

• No mistä minä tiedän.
        Kysele ammattilaisilta. Sinuna kyllä miettisin tarkoin, että josko osaisi muuta tehdä, jos ei eläke riitä. Mutta omapahan on asiasi.

• ainanaakka
        Tellukka kirjoitti:

No mistä minä tiedän.
        Kysele ammattilaisilta. Sinuna kyllä miettisin tarkoin, että josko osaisi muuta tehdä, jos ei eläke riitä. Mutta omapahan on asiasi.

etkös sää ole kiertopalkinto

• ainanaakka kirjoitti:

etkös sää ole kiertopalkinto

Jos nyt joku haluaa yli seitenkymppistä ryppyistä mummoa oikein palkintona pitää, niin ...
        Sinun ainakin on turha minulle flirttailla "palkinnon" toivossa, sen voin sanoa suoralta, sillä en minä ole lepso.

• ainanaakka
        Tellukka kirjoitti:

Jos nyt joku haluaa yli seitenkymppistä ryppyistä mummoa oikein palkintona pitää, niin ...
        Sinun ainakin on turha minulle flirttailla "palkinnon" toivossa, sen voin sanoa suoralta, sillä en minä ole lepso.

taas luulottelet omiasi sillä olen koiras

• ainanaakka kirjoitti:

taas luulottelet omiasi sillä olen koiras

Käyttäydy sitten niinkuin mies, eikä niinkuin teinityttö.

• anonyymi_b0L
        Tellukka kirjoitti:

Käyttäydy sitten niinkuin mies, eikä niinkuin teinityttö.

PP. Tuli kaapista.

• ainanaakka
        anonyymi_b0L kirjoitti:

PP. Tuli kaapista.

taas se alkaa kun korppiksen tarinaton tammikuu alkaa loppua

• Sivustaseurannut
        ainanaakka kirjoitti:

taas se alkaa kun korppiksen tarinaton tammikuu alkaa loppua

Ei voi siviili elämä olla kunnossa jos pitää täällä arvuutella kuka kirjoittaa mitäkin

• ainanaakka

Ei voi siviili elämä olla kunnossa jos pitää täällä arvuutella kuka kirjoittaa mitäkin

erittäin samaa mieltä korpikirjoittaja on kamala arvuuttelija

• Sivustaseurannut
        ainanaakka kirjoitti:

erittäin samaa mieltä korpikirjoittaja on kamala arvuuttelija

Sinä olet parempi arvuuttelija ja lulottelija

• Tuulettaa

Sinä olet parempi arvuuttelija ja lulottelija

Te rakastatte mitäänsanomattomuutta. Vuodesta toiseen samaa läppää. Tämä ketju ei siis sovi teille siinä mielessä.

Mitäpä mieltä olette tästä hoitoalan jutusta? Tais olla korkea aika ottaa puheeksi ennen kuin Hallitus saa kaikki hoidetuksi pörssiyhtiöiden hoitoon. Ei edes yhteisöverot tule Suomeen. Kiva rahastaa vanhuksilla ja Suomen Valtiota.

• e.lä.mä

Todellinen Suomi rajat kuin itä-saksassa, suomalaiset yleensä ovat sairaita henkisessä mielessä--miksi, valtio on hyvin nuori kehityksessä ihmisissä aina vain venäjä mielessä ja Kekkonen.

• Heikunkeikku

Mistä tiedät, että suomalaiset ovat henkisessä mielessä sairaita?
        Latelet mielipiteitä, mutta et perustele kunnolla.
        Jos et ole asunut Suomessa ties kuinka kauan aikaa, niin miten voit tietää meistä suomalaisista, että mitä mieltä mistäkin asiasta olemme. Et ole edes kiinnostunut kysymään.
        Tiedät mielestäsi asiat, mutta oletko varma, että tiedät oikeasti.

• Hyvästellään-vain-

Tulin tänne shokkitilassa 2000-luvun alkupuolella,
      kun syöpä oli vienyt rakkaan mieheni
      jonka kanssa olimme olleet aina yhdessä matkoilla ja kaikkialla.

Rekisteröidyin ja kirjoitin jotain pientä sen jäleen.
      Pian minut asetti kiusaamiskohteekseen eräs ällö nainen
      joka kokosi muitakin ympärilleen vanhan koulukiusaajan malliin.

Epäsosiaalinen media oli jotain uutta minulle ja juuri silloin en vääriä syytöksiä
      jaksanut ottaa vastaan vaan vastasin, ettei se ollut minun kirjoittamani.
      Siitäkö nuo kaksi riemastuivat, kun saivat vastauksen.
      Alkoi oikein ristiinnaulitseminen.
      IKINÄ enää en rekisteröidy tänne.

.

• Surkeuksiensurkeus

Vääryys käy kaupaksi. Surkeus myy. Mitä surkeampi ja väärin kohdeltu sitä hyväksytympi.

• noinko.se.on
        Surkeuksiensurkeus kirjoitti:

Vääryys käy kaupaksi. Surkeus myy. Mitä surkeampi ja väärin kohdeltu sitä hyväksytympi.

Avaisitko vastaustasi enemmän. Minä en oikein ymmärtänyt. Olisiko ehkä esimerkkejä.

• Taitaakin tulla pitkät jäähyväiset.

• Pitkiä-päivätkin

Jäähyväiset sanan säilälle.
        Juhlitaan juhannukseen saakka.

• Pitkiä-päivätkin kirjoitti:

Jäähyväiset sanan säilälle.
        Juhlitaan juhannukseen saakka.

Eiköhän mennä samoilla lämpöisillä jouluun saakka!

• noutänX

Minulla ei ol niin suurta hinkua tänne että antaisin henkilötietoni suomi24n reksiteriin josta niitä voi enitentarjoava ostaa ja hakkerit tonkia, ei kiitos..

• Ja mihinköhän kukaan sinun nimeäsi tarvitsisi tietää niin, että olisi jopa valmis maksamaan siitä, kun senhän kuka vain näkee vaikka ovestasi ja postiluukustasi.
        Joudutko missään muutenkaan kertomaan nimeäsi. Vaikkapa lääkärin odotussalissa, kun sinua huudetaan sisään. Siinähän kaikki läsnäolevat saavat kuulla ns "henkilötietosi" ihan ilmaiseksi ja hakkeroimatta.

• Tellukka kirjoitti:

Ja mihinköhän kukaan sinun nimeäsi tarvitsisi tietää niin, että olisi jopa valmis maksamaan siitä, kun senhän kuka vain näkee vaikka ovestasi ja postiluukustasi.
        Joudutko missään muutenkaan kertomaan nimeäsi. Vaikkapa lääkärin odotussalissa, kun sinua huudetaan sisään. Siinähän kaikki läsnäolevat saavat kuulla ns "henkilötietosi" ihan ilmaiseksi ja hakkeroimatta.

Taitaa olla niin, että meistä jokaisesta on niin paljon tietoa monissa rekistereissä, ettei osata kuvitellakaan.
        Ei siinä yksi taho paljon paina.

• eppu2 kirjoitti:

Taitaa olla niin, että meistä jokaisesta on niin paljon tietoa monissa rekistereissä, ettei osata kuvitellakaan.
        Ei siinä yksi taho paljon paina.

Niin on ja vielä henkilötunnuksen kanssa, jota tänne ei ainakaan aikaisemmin ole vaadittu niinkuin esim. kauppojen asiakkaaksi rekisteröityneiltä.
        Enemmän henkilötietoja ihmisistä löytyi kunnon vanhanajan puhelinluetteloista, joita roikkui joka puhelinkopissa kenen vain luettavissa kuin mitä täällä kysellään.

• TosiOnpi
        Tellukka kirjoitti:

Ja mihinköhän kukaan sinun nimeäsi tarvitsisi tietää niin, että olisi jopa valmis maksamaan siitä, kun senhän kuka vain näkee vaikka ovestasi ja postiluukustasi.

Rikollisiin tarkoituksiin yleensä.

• TosiOnpi kirjoitti:

Rikollisiin tarkoituksiin yleensä.

Niinkuin minkälaisiin rikollisiin tarkoituksiin?
        Käytettiinkö sinun nimeäsi rikollisiin tarkoituksiin silloin kun nimesi, osoitteesi ja puhelinnumerosi oli puhelinluettelossa kaikkien nähtävänä?

Ruotsissa meillä on kaikkien nimet, osoitteet, puhelinnumerot, syntymäajat ja paljon muuta tietoa aivan avoimesti googlattavissa netillä.
        Ilman sosiaalitunnusta nimesi on aika arvoton rikollisille. Muutenhan ne nappaisivat nimesi käyttöönsä ovestasi tai postiluukustasi.

• Luulisin... Ei kait ne hakkerit niin tomppeleita ole, että
        hakkeroisivat jotain tämmöistä melkein metässä asuvaa
        yksinäistä vanhaa, köyhää, höpöhöpömummelia.

Talonpoikaisjärjellä ajatellen hakkeroiden kannattaisi menne sinne rahaparatiiseihin,
        minne rikkaat rahojansa piilottelevat.
        Siirtelisivät siellä vähän pilkkuja,
        jos minun pilkkua siirtäisi vaikka mihin, ja nolliakin voisi eteen pistää vaikka minkä verran
        ei tunnu missään, kun kaikki on sukanvarressa.

• Voivoi-
        Tellukka kirjoitti:

Niinkuin minkälaisiin rikollisiin tarkoituksiin?
        Käytettiinkö sinun nimeäsi rikollisiin tarkoituksiin silloin kun nimesi, osoitteesi ja puhelinnumerosi oli puhelinluettelossa kaikkien nähtävänä?

Ruotsissa meillä on kaikkien nimet, osoitteet, puhelinnumerot, syntymäajat ja paljon muuta tietoa aivan avoimesti googlattavissa netillä.
        Ilman sosiaalitunnusta nimesi on aika arvoton rikollisille. Muutenhan ne nappaisivat nimesi käyttöönsä ovestasi tai postiluukustasi.

Kovasti nuo yksityisyys asiat rosmoja kiinnostaa. Ihan vaan pikku kiusantekona voi tilailla kaikkea kivaa netistä toisen tiedoilla vaikka kiellettyjä lääkkeitä ym. millä saa pään sekasin ta myyntiin, ei oma nimi tahriinu eikä joudu edesvastuuseen jos paketti jää poliisin haaviin. Onhan näitä juttuja lehdissä harva se viikko.
        https://www.is.fi/digitoday/tietoturva/art-2000005985311.html

Nuo nimimerkki tiedotkin tuntuu roskapostin lähettäjiä kiinnostavan ja niihin roskaposteihin ei estot auta.

• Tuulettaa

Nyt olis päivän puuhat hoidettu. Olis mukava käydä sanomalehden kimppuun, mutta eihän se täällä maalla ole edes tullut vielä. Vaihtelevasti nykyään kaikki toimii. Siinä suhteessa nykyään ei ole paremmin.
      Olen kyllä jonkin nettisanomalehdenkin maksanut, pitänee lukea sitä.

• EN..rekisteröidy

On se ainakin FB:ssä vaikeata, kun sp-viestit ruuhkauttavat s-postisi...lisääntyen...

"Yhdistä lainasi!" TOISTUU , vaikka ei ole yhtäkään.

"Mustekasesit" ja "koirasi ruuat" samoin, vaikka ei ole käyttäjää niille.

RASITTAVAKSI menee.

Täälläkin mainoksia loputtomasti.

• pahsia

Sähköpostiin tulleista tarjouksista pitäisi löytyä linkki josta saa lähetyksen päättymään tai sitten suoraan ilmoitus ko. valmistajan rekisterinpitäjälle.

Ja selaimen mainoksia varten on olemassa lisäosia, jotka estävät mainosten näkymisen,se pitää vain ladata ensin.
        Esim. wikipedia kertoo että "Adblock Plus (ABP) on avoimen lähdekoodin sisällönsuodatus- ja mainostenestämislaajennus Chrome-, Firefox-, Internet Explorer -, Opera-, Safari- ja Yandex-selaimiin."

• Minulle tulee sähköpostiini vain niitten kauppojen mainoksia, joitten asiakas olen ja joille olen itse antanut sp osoitteeni, eikä mitään muita.
        Sillä taas ei ole FB:n tai tänne rekkautumisen kanssa yhtään mitään tekemistä.
        Ja eihän se ole muuta kuin silloin tällöin nopsia pois ne ennenkuin ruuhkaantuvat. Ei siinä kauan nokka tuhise.

• Uskomatonta
        Tellukka kirjoitti:

Minulle tulee sähköpostiini vain niitten kauppojen mainoksia, joitten asiakas olen ja joille olen itse antanut sp osoitteeni, eikä mitään muita.
        Sillä taas ei ole FB:n tai tänne rekkautumisen kanssa yhtään mitään tekemistä.
        Ja eihän se ole muuta kuin silloin tällöin nopsia pois ne ennenkuin ruuhkaantuvat. Ei siinä kauan nokka tuhise.

Ihan totta? Et voi tarkoittaa tätä, vaan juksaat?

• SinisetSimmut-
        pahsia kirjoitti:

Sähköpostiin tulleista tarjouksista pitäisi löytyä linkki josta saa lähetyksen päättymään tai sitten suoraan ilmoitus ko. valmistajan rekisterinpitäjälle.

Ja selaimen mainoksia varten on olemassa lisäosia, jotka estävät mainosten näkymisen,se pitää vain ladata ensin.
        Esim. wikipedia kertoo että "Adblock Plus (ABP) on avoimen lähdekoodin sisällönsuodatus- ja mainostenestämislaajennus Chrome-, Firefox-, Internet Explorer -, Opera-, Safari- ja Yandex-selaimiin."

Missähän lintukodossa mahdat leijua? Itse en ole sp osoitettani antanut kuin tutuille ja joillekin verkkokaupoille joissa asioin. Roskapostia tulee n30 päivässä ja niihin ei mitkään estot tai suodattimet päde. Kokeiltu on.

• SinisetSimmut- kirjoitti:

Missähän lintukodossa mahdat leijua? Itse en ole sp osoitettani antanut kuin tutuille ja joillekin verkkokaupoille joissa asioin. Roskapostia tulee n30 päivässä ja niihin ei mitkään estot tai suodattimet päde. Kokeiltu on.

Roskapostithan saa pois kaikki yhdellä painalluksella; tyhjennä mappi. Ja nehän menee erikseen muutenkin. Ei ne tuki mitään muita sähköposteja, eikä niitä tarvitse availla ollenkaan.

Ja sieltähän ne verkkokaupoissa asioimisista tuleekin eikä siitä, että on FB:lla tai rekkautunut tänne.

• EiPerintöä
        Tellukka kirjoitti:

Roskapostithan saa pois kaikki yhdellä painalluksella; tyhjennä mappi. Ja nehän menee erikseen muutenkin. Ei ne tuki mitään muita sähköposteja, eikä niitä tarvitse availla ollenkaan.

Ja sieltähän ne verkkokaupoissa asioimisista tuleekin eikä siitä, että on FB:lla tai rekkautunut tänne.

Ihan turhaa höpinää toi meidän 60 ja kuoleman välissä olevien huru ukkojen ja akkojen tietojen kalastelu,. Tähän ikään rahaa kerääntynyt jo sen verran että jakaa voi kivoille tyypeille vakka ne ei eläviä olisikaan. Filippiineillä aivan ihkuja typyä joille voi kuukausi avustusta lähettää ihan itse mitään tekemättä ja komeita karjueija löytyy gaanasta käsi ojossa mimmeille!

• huuto-korpeen

Onko korppis kuollut vai linnassa kun ei oo ilmottautunut?

• anonyymi_nXX

Linnassa on varmaan fi-fit mutta onkohan parvekkeita.

• Heikunkeikku

Hellouta täältä!
      Aloituksessa kirjoitettiin, että olisi kiva jutustella eri puolilla Suomea asuvien kanssa ja muissa maissa asuvien kanssa. Samaa mieltä. Joku on uumoilut, että muissa maissa asuvat eivät saisi enää kirjoitella tälle palstalle.
      Voisiko tuo pitää paikkaansa? Minusta nimittäin aika pöljää jos muualla asuvat eivät voisi osallistua palstan rupatteluihin.
      Voisiko joku tietävä kertoa, että onko asia tosiaan niin, että vain Suomessa asuvat voivat palstalle kirjoittaa.

Jos minä esimerkiksi muuttaisin muille maille vierahille, niin kyllä minä kenties tahtoisin jotakin oman maan ihmisille kirjoittaa sieltä kaukaa.
      Jos suomeksi kirjoittaa suomalaiselle keskustelupalstalle, niin ei pitäisi olla kenelläkään nokan koputtamista.

Mutta voihan olla, että joku on uumoillut väärin ja mitään estoa ei ole tulossakaan muualla asuvien suhteen.

Miten on? Voiko kuitenkin joku tietävä tarkemmin informoida!

Ja arkista jutustelua tähän lopuksi.
      Vaasassa on lunta niin pirusti. Mistä sitä riittää. Puutkin yrittävät sisukkaasti pitää oksiaan asennossa, vaikka lumitaakka yrittää niitä väkisin ängetä alas. Kuusen oksatkin huutaa halleluujaa. Kyllä, luontoihmisenä herkkien korvieni kera, olen kuullut niiden halleluujat.

Tänään on helmikuu alkanut. Tradaa, alkaa pikkuhiljaa kevät kiemurtelemaan sisuksissa.
      Voi että ma sanon, huh huh kesä on tulollaan. Kevät keikkuu.

Ihanaa kun on perjantai. Viikonloppu eessä. Saa ruveta lorvimaan ja tyhjentää pään.

• anonyymi_b0L

Uusilta rekkaantuvilta vaaditaan suomalainen puhelinnumero.

• Paloma.se01

Tänään oli ensimmäinen päivä kahteen viikkoon kun sain viestin lähtemään Suomi24:ään. Rekisteröitymään en pääse, koska minulla ei ole suomalaista puhelinnumeroa. En tiedä oliko kysymyksessä joku tahaton glitch vai oliko ip:lleni laitettu joku esto; ylläpidolta ei tullut mitään vastausta kysymykseeni. Tarvii rekisteröityä kesällä kun käyn Suomessa jos nyt tulee sellainen tilanne että on pakko, jos haluaa olla leikissä mukana. Ja minähän haluan.
        Toisaalta ihan hyvä että minulla on ollut aikaa kirjoitella rikosromaaniani, joka on nyt noin puolivälissä. Lempeille tuulille olen avannut oman sivun FB:ssä joka on julkinen. Sinne olen tosin laittanut toistaiseksi vain valokuvia samasta albumista kuin kirjan kuvat, elikkä jos sattuu voi kiinnostaa kirjani ostaneita ja sen lukeneita.

• Heikunkeikku
        Paloma.se01 kirjoitti:

Tänään oli ensimmäinen päivä kahteen viikkoon kun sain viestin lähtemään Suomi24:ään. Rekisteröitymään en pääse, koska minulla ei ole suomalaista puhelinnumeroa. En tiedä oliko kysymyksessä joku tahaton glitch vai oliko ip:lleni laitettu joku esto; ylläpidolta ei tullut mitään vastausta kysymykseeni. Tarvii rekisteröityä kesällä kun käyn Suomessa jos nyt tulee sellainen tilanne että on pakko, jos haluaa olla leikissä mukana. Ja minähän haluan.
        Toisaalta ihan hyvä että minulla on ollut aikaa kirjoitella rikosromaaniani, joka on nyt noin puolivälissä. Lempeille tuulille olen avannut oman sivun FB:ssä joka on julkinen. Sinne olen tosin laittanut toistaiseksi vain valokuvia samasta albumista kuin kirjan kuvat, elikkä jos sattuu voi kiinnostaa kirjani ostaneita ja sen lukeneita.

Hyvä, jos pääset taas tupsahtelemaan palstalle.

Harmi, kun äsken kirjoitin pitkät sepustukset ja kun olin viittä vaille valmis, niin johonkin mun sormeni kaiketi iski ittensä, kun koko teksti hävisi. Löin hanskat tiskiin ja ajattelin, että olokoot sitte.
        Palajin kuitenkin naputtelemaan.

Minä en ole aikaisemmin lämmennyt rikoskirjallisuuteen. Muita kirjoja on liukunut silmien läpi, mutta rikosromaanit eivät ole kolahtaneet.

PAITSI, olisko se ollut joulukuun lopussa, kun ostin elämäni ensimmäisen dekkarin. Yli 600-sivuisen ja vaikka se oli pientä tihrutekstiä, niin silti sen ostin.
        Ja voi kauhiaa, miten oli jännittävä. Jos olisin kynsien pureskelijatyyppi, niin äkkiä olis kynnet jyrsitty lukemisen lomassa.
        Kun kirja oli loppusuoralla, niin ostin uuden dekkarin oottelemaan lukemista. Kyse Lars Keplerin kirjoista. Tää toka kirja on nyt melkein luettu ja yhtä jännittävä on, kuin ekakin kirja. Aikomus on nyt vedellä kaikki Keplerin kirjat. Eka Kepler on ilmestynyt 2010 ja joka vuosi on uusi kirja ilmestynyt. Olen nyt siis nimennyt itseni jännityskirjojen lukijaksi.

Minä tahdon tietysti lukea sinun rikosromaanisi. Oikein palan halusta saada se kouraani.

Se eka viesti, joka katosi oli ihmeen hienosti onnistunut kirjoitus:), tämä joka toivottavasti pääsee lentämään palstalle, on vain nopea, lyhennetty sekundakommentti:)

Mukavaa päivää sinulle.

• Paloma.se01 kirjoitti:

Ohhoh!
        Jos niin tarkalle menee, että pitää olla suomalainen numero, niin minulla löytyy tuolta laatikosta viime kesänä ostamani Saunalahti/Elisa prepaid numero, kun ruotsalainen prepaidini ei toiminut Suomessa.

• Paloma.se01 kirjoitti:

Mitenköhän muuten sitten, kun täällähän on ryhmät "ruotsinsuomalaiset" ja "ulkosuomalaiset". Meneeköhän ne sitten nollille, jos pitää olla suomalainen puhelinnumero?

• anonyymi_saS
        Paloma.se01 kirjoitti:

Tiedätkö paloma. onko korppis bannattu, kun ei ole näkynyt ? Kurkistin 70 lle, ei sielläkään.

• anonyymi_b0L
        Tellukka kirjoitti:

Ohhoh!
        Jos niin tarkalle menee, että pitää olla suomalainen numero, niin minulla löytyy tuolta laatikosta viime kesänä ostamani Saunalahti/Elisa prepaid numero, kun ruotsalainen prepaidini ei toiminut Suomessa.

Sinulla Tellu on rekisteröity nimimerkki, joten no hätä.

• anonyymi_b0L kirjoitti:

Sinulla Tellu on rekisteröity nimimerkki, joten no hätä.

No nähtäväksi menee kuinka kauan se sitten saa olla.
        Olen ainakin näköjään vahvistanut rekkautumiseni nimeni lisäksi privaatti sähköpostillani. Mutta riittääkö se sitten jatkossa, sithä sen näkkee.

• Paloma.se01
        anonyymi_saS kirjoitti:

Tiedätkö paloma. onko korppis bannattu, kun ei ole näkynyt ? Kurkistin 70 lle, ei sielläkään.

En ole puhunut korppiksen kanssa muutamaan päivään. Eiköhän hän sieltä taas ilmesty kun kiireisemmät jutut on valmiit.

• Tuulettaa

Heikunkeikulle harmittelen yhä kun en päässyt syksyllä Vaasaan. Olisin halunnut nähdä Myrskyluodon Maijan teatterissanne sekä tietysti Vaasan ja ympäristöä.
      Minäkään en erityisemmin harrasta dekkareiden lukemista, mutta jostain syystä nyt kuitenkin Remeksen viimeisimpiä. Hän kun tuo viitteitä juuri tapahtuneisiin juttuihin. Jostain hän kaivaa lisää kirjoittamisensa pohjaksi.
      Tänään on ollut ihanan kirkas päivä. Ihan pelottaa nuo ennustetut lumimyräkät sunnuntai-maanantaille. Huilailen nyt ennen illan ruokien valmistusta.

• Heikunkeikku

"Tuulettaa"
        Viime kesänä jopa Vaasa oli täysin tuuleton. Yleensä aina jonkin verran tuulee, mutta viime kesänä jolloin olisi nimenomaan toivonut tuulta kammotavan kuumuuden helpottamiseksi, niin eipä pahemmin tuullut. Kumma juttu oli. Yritin kuleksia pitkin rantoja, että pikkusen olisi vaihtuvampaa ilmaa. Syksylläkin oli vietävän kuumaa.

Pysyyhän tämä Vaasa paikallaan, että voinet vaikka tänä kesänä tai syksynä tulla tänne.
        Jos tulet, niin mene ihmeessä saaristolaisveneellä merelle. Tekee kivan meripyrähdyksen, pysähtyy hetkeksi eräälle saarelle, jossa ravintola. Lohikeittoa ihmiset menevät sinne murkinoimaan, laiva odottaa ihmisiä laiturilla. Jos ei viitsi syödä, niin voi ostaa jotakin muuta mukavaa tai tilata vaikka viinilasillisen. Raippaluodostakin lähtee laiva merelle kiertämään. Tämä edellämainittu risteilyalus lähtee keskustasta. Aika keskustasta siis.

Veljen vaimo on kans ihastunut Remeksen kirjoihin. Oikeastaan hänen kauttaan innostuin rikoskirjoista, kun hän aina niistä praataa, että kun ovat niin hyviä.
        Vein Keplerin kirjan hänelle lainaksi, mutta hänelle kirjan teksti oli sen verran pientä, että ei tahtonutkaan sitä ruveta lukemaan. Vein kirjan sitten toiselle tyypille luettavaksi.
        Näissä kahdessa Keplerin kirjassa on kyllä minulle hieman rajua tekstiä paikoitellen. Täytyy lukea vain yhdellä silmällä, kun ei rohkene kahella lukea. Ja se yksikin on puoliraollaan. Luomen välistä yritän kauhuissani lukea. Ku olen niin herkkä kato:) No kuka tahansa kavahtaisi, jos lukisi pienien kaniinien kidutusta. Voi kauheaa. Onneksi se ei ole kokonaan tuommosta, enhän muuten edes lukisi.

Kirjoitin aikaisemmin, etten ole ollenkaan lukenut rikosjuttuja. En yhtään muistanut, paitsi nyt juolahti mieleen, että olenhan lukenut Agatha Christien rikoskirjoja. Siitä on tosi kauan aikaa, siksi en edes muistanutkaan. Mulla on hänen kaikki 40 rikoskirjaa. Sarjana. Pitäisikin joitakin kirjoja lukea uudestaan. Ehkä.

Tänään ei ole lunta tryykännyt taivaalta. -14,8 astetta tällä hetkellä. Mun puolestani saisi talvi jo loppua.

• e.lä.mä

On aika mitä näen..

• e.lä.mä

Elämä on lyhyt kaikille...kaikille ajassa.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      76
      3392
    2. Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa

Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t
      Kauhava
      31
      2001
    3. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      68
      1919
    4. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      17
      1466
    5. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1401
    6. Mitä, kuka, hä .....

Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja
      Kemi
      26
      1328
    7. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      6
      1306
    8. Noh joko sä nainen oot lopettanut sen

miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu
      Ikävä
      67
      1247
    9. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      10
      1207
    10. Kerro nainen

Milloin huomasit, että kyse ei ole ihastumisesta vaan jostain selvästi vakavammasta.
      Ikävä
      53
      1025
    Aihe