Näen viikonlopun aikana

Hämeenveera

Muotoile kysymys selvästi.

Vain yksi kysymys viestiä kohti.

Kerro miten olet itse yrittänyt vaikuttaa asian ratkeamiseen.

Kerro näkemyksesi seurauksista, jos tilanne jää entiselleen tai ratkaisuun kuluu yli 5 vuotta.

Tarvitsen taustatietoa, koska en näe menneisyyteen.

79

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tanjuusa

      -Kerrotko mun tulevaan asuntoasiaan eli tulenko muuttamaan ja koska ja millaseen kotiin? OLEN VAALEA naishenkilö ,sinkku mutta tapailusuhteessa mieheen ,asuu toisaalla. Enta ihmissuhteet? MÄ OLEN AINA OLLUT ERILAINEN KUIN MUUT,joko musta pidetään tai ei,ja joko mä pidän ihmisestä tai en ,en jaksa teeskentelyjä ja olen ääripersoona,,,,miten näet tilanteeni?

      • Tajuissa

        Vain yksi kysymys viestiä kohti? Miten olet itse yrittänyt vaikuttaa asuntoasioihisi?


      • aitonäkijä

        sä mitää nää, sekopää! jos on näkijä niin näkee menneisyyden


      • sekäkäyttäjä
        Tajuissa kirjoitti:

        Vain yksi kysymys viestiä kohti? Miten olet itse yrittänyt vaikuttaa asuntoasioihisi?

        Mitä sen sun päätäs pakottaa,,,,hoida omat ongelmas


      • Dipleyn
        sekäkäyttäjä kirjoitti:

        Mitä sen sun päätäs pakottaa,,,,hoida omat ongelmas

        Kirkkoherran avustaja.
        Ei, Kyllä


    • Epätietoinen1

      Hei!

      Mielessäni on vaalea kalamies. Mitä mieltä hän on minusta?

      Ajattelen häntä päivittäin ja on vastannutkin viesteihin. En ole kertonut tunteistani ja pelkään niin tehdä. Pelkään menettäväni taas ihmisen elämästäni, koska tärkeän ihmisen menettäminen ei ole ensimmäinen kerta.. Jos en kerro, epätietoinen tilanne jatkuu luultavasti.. Olen itse vaalea nainen ja ollut kuusi vuotta sinkkuna.

      • Hämeenveera

        Mies ei ole nyt valmis sitoutumaan. Olet hänelle tuttava ja kaveri. Anna hänen olla aloitteellinen tuttavuudessanne. Katsele rauhassa ja luo kontakteja myös muihin, sekä miehiin että naisiin. Ystävyys on arvokasta ja kestää paremmin kuin romantiikka.

        Sen sijaan että uskaltautuisi uusille vesille sinun kanssasi mies palaa tutulle maaperälle.


      • Tanjuusa
        Hämeenveera kirjoitti:

        Mies ei ole nyt valmis sitoutumaan. Olet hänelle tuttava ja kaveri. Anna hänen olla aloitteellinen tuttavuudessanne. Katsele rauhassa ja luo kontakteja myös muihin, sekä miehiin että naisiin. Ystävyys on arvokasta ja kestää paremmin kuin romantiikka.

        Sen sijaan että uskaltautuisi uusille vesille sinun kanssasi mies palaa tutulle maaperälle.

        Ai ,täällä ei vastaillakaan kysymysjärjestyksessä kuten yleensä .t aloittaja


      • Hämeenveera
        Tanjuusa kirjoitti:

        Ai ,täällä ei vastaillakaan kysymysjärjestyksessä kuten yleensä .t aloittaja

        Vastaan vain niihin kysymyksiin, joista näen jotain.

        Ystävällisin terveisin

        Hämeen Veera


      • Tajuissa
        Hämeenveera kirjoitti:

        Vastaan vain niihin kysymyksiin, joista näen jotain.

        Ystävällisin terveisin

        Hämeen Veera

        Tanjuusa luuli jonottavansa ilmaisia ämpäreitä. Kertoo paljon siitä, miten ennustajiin palstalla suhtaudutaan. Kateus ja ahneus ovat kamalia tauteja. Ei ihme, että on tulee mieli.


      • diggilei
        Tajuissa kirjoitti:

        Tanjuusa luuli jonottavansa ilmaisia ämpäreitä. Kertoo paljon siitä, miten ennustajiin palstalla suhtaudutaan. Kateus ja ahneus ovat kamalia tauteja. Ei ihme, että on tulee mieli.

        Mitä tarkoittaa-että on tulee mieli?? Sekavaa möngerrustä,ei veera eräille muillekaan ole nähnyt...kyllä ämpäri aina kelpaa kuten ilmaisruoatkin työttömälle...ei ole rahoja kiskuriennustajille rahaa tarjota tyhjästä,ja mitä se sun oientä päätäm pakottaa muutenkaan,hanki ihan oma elämä! ps tämä on ilmaista ennustarjontaa palsta ,usea muukin kyselee täälät ,,hiffaatko?


    • Lonelyh5art

      Olen onneton ja epäonnistunut vaikka kaikkea olen yrittänyt. Rakkautta Ei ole, ei ystäviä ja perhe aiheuttaa vain murheita. Teen pätkätöitä ja opiskelen, raha on aina vähissä. Olen ruma eivätkä ihmisey halua seuraani, olen yksinäinen.Elämäni tärkeinnihminen ei välitä minusta yhtään, enkä tiedä miksi. Toivon että elämä loppuu tai muuttuu paremmaksi. Onko mitään hyvää näkyvissä?

      • Hämeenveera

        Viisas kehittää itseään ja kasvattaa hyviä ominaisuuksiaan ja kykyjään vähitellen, kuten puu tietää kasvaa valoa kohti. Kärsivällisyys on suuri hyve. Keskitä pääosa voimistasi opiskeluun ja tuo iloa ja mielenrauhaa työyhteisöihisi, vaikka työsuhde kestäisi vain lyhyen aikaa.

        Rakkautta on ympärilläsi enemmän kuin huomaat, mutta aikaisempien kokemustesi vuoksi olet tullut araksi siihen luottamaan. Myös elämäsi tärkeällä ihmiselle on omat sisäiset vammansa.

        Kaikkien elämä päättyy aikanaan, mutta ennen sitä pystyt herkkävaistoisuudellasi tuomaan paljon hyvyyttä ja iloa muiden elämään ja samalla kevennät omaa henkistä taakkaasi. Ota etäisyyttä perheenjäseniin, koska et pysty ratkaisemaan heidän elämänongelmiaan. Näin voimasi säästyvät hyödyllisempään ja voit elää täysillä omaa elämääsi. Parempaa on edessä, mutta sinulta vaaditaan kärsivällisyyttä ja enemmän omaan hyvinvointiisi keskittymistä. Aika on suotuisa hitaaseen nousuun. Älä anna käyttää itseäsi hyväksi.


      • Lonelyh5art
        Hämeenveera kirjoitti:

        Viisas kehittää itseään ja kasvattaa hyviä ominaisuuksiaan ja kykyjään vähitellen, kuten puu tietää kasvaa valoa kohti. Kärsivällisyys on suuri hyve. Keskitä pääosa voimistasi opiskeluun ja tuo iloa ja mielenrauhaa työyhteisöihisi, vaikka työsuhde kestäisi vain lyhyen aikaa.

        Rakkautta on ympärilläsi enemmän kuin huomaat, mutta aikaisempien kokemustesi vuoksi olet tullut araksi siihen luottamaan. Myös elämäsi tärkeällä ihmiselle on omat sisäiset vammansa.

        Kaikkien elämä päättyy aikanaan, mutta ennen sitä pystyt herkkävaistoisuudellasi tuomaan paljon hyvyyttä ja iloa muiden elämään ja samalla kevennät omaa henkistä taakkaasi. Ota etäisyyttä perheenjäseniin, koska et pysty ratkaisemaan heidän elämänongelmiaan. Näin voimasi säästyvät hyödyllisempään ja voit elää täysillä omaa elämääsi. Parempaa on edessä, mutta sinulta vaaditaan kärsivällisyyttä ja enemmän omaan hyvinvointiisi keskittymistä. Aika on suotuisa hitaaseen nousuun. Älä anna käyttää itseäsi hyväksi.

        Kiitos oikein paljon. Välillä on ihan hyviä hetkiä,esim. Työssä työkavereiden kanssa. Hetkeksi unohdan että se on vain valetta ja elämäni oikeasti ihan kamalaa. Kärsivällisyys...Se alkaa oleen lopussa ja minusta minulta vaaditaan liikaa..tämä ei johda mihinkään. Ja yksinäisyys on joskus inhottavaa.


      • Lonelyh5art

        Niin ja en voi täysillä elää omaa elämää, kun minulla ei sellaista ole. On vain pakkopullaa päivästä toiseen.


      • elämänkoulu
        Lonelyh5art kirjoitti:

        Niin ja en voi täysillä elää omaa elämää, kun minulla ei sellaista ole. On vain pakkopullaa päivästä toiseen.

        Et näe ja halua vain omia tarpeitasi kuulla,sitä sä tarvitset eniten.Älä ole riepu muille ja kiltti tyttö! Kun ihminen potee huonoa itsetuntoa ja roikkuu muissa,ei vahvistu henkisesti ja riippuvuus muihin vaan pahenee. Ei kukaan sua arvosta ennenkuin alat arvostaa ensin itseäsi ja kunnioitus tulee siitä kun muut huonmaa ettet ole vietävissä ja ole napakka ja kova tarvittaessasi,se auttaa t .entinen kiltti tyttö joka osaa puolustaa arvojaan. Aikanaan kun en kunnioittanmut itseäni ja omia tarpeitani,toiset ei pitänyt mua minään,nyt on ohjakset mulla!


    • Kruuselli

      Tulenko löytämään elämänkumppanin rinnalleni? Olen ollut yksin useamman vuoden jo. Joskus kokeilin nettitreffejä yms, mutta ahdistuin niistä. Koitan pitää silmiä auki kiinnostavien ihmisten varalta. Takana yksi 7 vuoden suhde ja pari lyhyttä säätöä. Ajattelen, että jos olisin yksinäinen vielä 5 vuoden kuluttua, se olisi kurjaa, mutta minulla olisi varmasti muuta sisältöä elämässäni.

      • Hämeenveera

        Näen sinulle lähivuosina peräti neljä mahdollista hyvää kumppania, joiden kanssa voi rakentua iloinen toveruus ja rakkaudeksi syvenevä luottamus ja intohimo. Kemiat ja biologia sitten lopulta ratkaisevat, mutta näin henkiseltä kannalta.

        Jos maltat pysyä tyynenä suhteen herkissä alkuvaiheissa, luot kiintymykselle lujan perustan, jolle voi rakentaa.

        Säilytä ja vaali ystävyyssuhteita ja sukulaissuhteita ja kerro välillä myös itsestäsi heille, että ihmissuhteenne syvenee. Tähän mennessä olet ollut kovin paljon useammin se kuunteleva ja tukea tarjoava osapuoli. Myös sinä tulet tarvitsemaan tukea ja sinulla on oikeus saada tukea ja ottaa sitä vastaan.


      • Kruuselli

        Kiitos vastauksestasi! Neljä mahdollista vaihtoehtoa kuulostaa hurjalta kun on ollut niin pitkään yksin. Missäköhän yhteyksissä tapaan nämä ihmiset...

        On totta, että useammin olen se, joka tukee muita kuin toisin päin. Näin on varsinkin ystävien kanssa. Olen tottunut olemaan se yksin pärjäävä ja itsenäinen, joka on perillä asioista ja jolta muut voivat pyytää apua. Parille läheisemmälle ystävälle olen sanonut suoraan, että minun itseni on vaikea pyytää muilta apua, vaikka sitä joskus tarvitsisikin. Tiedän että he olisivat valmiita auttamaan minua. Mutta, kun en itse oikein osaa pyytää ja suurin osa tuntuu ajattelevan minusta että "se aina pärjää", tarvitsisi minun opetella avaamaan suuni... Onneksi minulla on myös todella Ihanat vanhemmat, joiden tukeen voin luottaa, heiltä uskallan tukea joskus ääneen pyytääkin.


    • Yksinköainakuljen

      Kumppania kaipaisin elämääni pitkä liitto takana joitakin juttuja ollut lyhyitä lähinnä. Yksin elän lapset jo omillaan. Uutta ammattia opiskelen. Aikuinen vaalea nainen olen.

      • Hämeenveera

        Hoitajaa kaipaavia pitkäaikaissairaita ja päihderiippuvaisia on paljon tarjolla, samoin passattavaksi mielellään tulevia, mutta et tarvitse elämääsi lisää kuormaa.

        Opiskelu-, harrastus- ja työkuvioista löytyy tavallisen hyviä ihmisiä, sekä miehiä että naisia. Ystävyyttä ja toveruutta on.

        Aikuisen naisen on parempi olla yksin kuin huonon kumppanin kanssa. Aikoinaan alkoholiongelmasta kärsinyt mutta nykyisin täysin raitis mies nousee näkyviin, mutta en näe selvästi, koska ja missä tulette tapaamaan.


      • yksinköainakuljen
        Hämeenveera kirjoitti:

        Hoitajaa kaipaavia pitkäaikaissairaita ja päihderiippuvaisia on paljon tarjolla, samoin passattavaksi mielellään tulevia, mutta et tarvitse elämääsi lisää kuormaa.

        Opiskelu-, harrastus- ja työkuvioista löytyy tavallisen hyviä ihmisiä, sekä miehiä että naisia. Ystävyyttä ja toveruutta on.

        Aikuisen naisen on parempi olla yksin kuin huonon kumppanin kanssa. Aikoinaan alkoholiongelmasta kärsinyt mutta nykyisin täysin raitis mies nousee näkyviin, mutta en näe selvästi, koska ja missä tulette tapaamaan.

        Kiitos sinulle Hämeen Veera 🙂


    • Oletko aikeissa lopettaa huijaamisen, valehtelun ja hankkia selkärangan?

      • Ihmettelijää

        Koska sinä menet hoitoon?


      • Ihmettelijää kirjoitti:

        Koska sinä menet hoitoon?

        Paremminkin hoidon tarpeessa ovat ne, jotka sallivat itseään sokkojen 'näkijöiden' huijata.


    • Kirsikkainenn

      Asumiseen mitä nousee?

      • Kirsikkainenn

        Olen vuoden verran asunut tässä asunnossa, kaikki muuttui nopeasti, työ, paikkakunta, ihmissuhde. Mitä asumiseen nousee?


      • Kosari-
        Kirsikkainenn kirjoitti:

        Olen vuoden verran asunut tässä asunnossa, kaikki muuttui nopeasti, työ, paikkakunta, ihmissuhde. Mitä asumiseen nousee?

        Asumiseen nousee. Vessa vesiposti keittokomero ja huone Liisankadulla.


    • anselique

      Suurta surua ollut viimeiset puoli vuotta. Selviääkö läheiseni tästä sairaudesta, vai joudunko luopumaan hänestäkin?

      • Hämeenveera

        Tulee parempia vaiheita ja hyviä hetkiä, mutta en näe paluuta täysin sairautta edeltäneeseen terveydentilaan.
        Olette toisillenne hyvin merkityksellisiä ja rakkaita, vaikka sitä ei ole usein sanoin ilmaistu. Puhukaa nyt kaikki selväksi. Osoittakaa kunnioitusta vaikeina hetkinä ja iloitkaa yhdessä hyvistä hetkistä.

        Lempeän ja rauhallisen luonteensa vuoksi teidän välisenne suhde on altis ulkopuolisten voimien horjutukselle ja loukkauksille. Suojelkaa yhteyttänne ja jättäkää ymmärtämättömien puheet omaan arvoonsa.


    • aloittanut

      HEI,MITÄ NOUSSEE TANJALLE,ALOITTAJALLE ?

      • Hoxox

        Ei mitään, sanoi jo vastaavansa niille joille näkee jotain.


      • mema
        Hoxox kirjoitti:

        Ei mitään, sanoi jo vastaavansa niille joille näkee jotain.

        Piti raportoida kuin viisi vuotilaalle? Aidot näkijät näkee kaikille,kokemuksesta kerron,,,tää ontällanen jolla taustatieto antaa tietoa vastuksiin,jos kysyy suoraan jotakin,menee sormi suuhun ettei mukamas näe-höpöhöpö


      • Niinpä_niin

        Niin metsä vastaa kuin sinne huutaa. Ei näy voi tarkoittaa myös sitä ettei hyvää oo näkyvissä ja oppi vasta alkamassa ja kysyjä ei tietoa kestä.


      • panjuusa
        Niinpä_niin kirjoitti:

        Niin metsä vastaa kuin sinne huutaa. Ei näy voi tarkoittaa myös sitä ettei hyvää oo näkyvissä ja oppi vasta alkamassa ja kysyjä ei tietoa kestä.

        Heh.sain kahteen eri nimimerkkiinkin eri vastauksia koska katoin näkeekö veera jotakin,,,näkihän se kahteen eri nimimerkille mutta ei tanjuusalle...aika erikoista hah naurattaa,itse asiassa sain positiivisia vastauksia,,,eli mitä se sun pientä päätäs edeleenkään pakottaa,hanki oma elämä! Veera ei siisn nähnyt aloittajalle mutta kun kysyinkin 2 lla eri nimellä niin johan alkoi näkymään...erikoista!eikö vain?


      • ranjuusa
        panjuusa kirjoitti:

        Heh.sain kahteen eri nimimerkkiinkin eri vastauksia koska katoin näkeekö veera jotakin,,,näkihän se kahteen eri nimimerkille mutta ei tanjuusalle...aika erikoista hah naurattaa,itse asiassa sain positiivisia vastauksia,,,eli mitä se sun pientä päätäs edeleenkään pakottaa,hanki oma elämä! Veera ei siisn nähnyt aloittajalle mutta kun kysyinkin 2 lla eri nimellä niin johan alkoi näkymään...erikoista!eikö vain?

        ps mutta ei hän mitään kongreettista näe,sellaista yleistä sanahelinää etten kovin vakuuttunut tästäkään selevänäkijästä-


    • Ykskyselijä

      Mulla on ollut monta murheita täynnä olevaa, stressaavaa ja henkisesti rankkaa vuotta takana, tuleeko yhtään tilanne paranemaan joka tasolla. Onko tulevaisuudessa luvassa mitään helpompaa ajanjaksoa monen vaikean vuoden jälkeen.

      • liikaahuolia

        Ja täällä toinen vastaavassa tilanteessa. Työasia päällimmäisenä mielessä, kohta pakko muuttaa remontin tieltä pois ja paremmin palkattu työ pitää pian saada. Kun on ollut useita vaikeita vuosia ja yhä paljon huolia niin ei jaksa muuta kuin oman elämänsä asiat juuri ja juuri hoitaa. Ei tunnu siltä, että jaksaisi ruveta tutustumaan keneenkään ja jos nyt alkaisi se ei tulisi onnistumaan.


      • Hämeenveera

        Kohtalomme ovat sidoksissa myös Suomen kansan kohtaloihin. Et valitettavasti ole ainoa, jonka elämänlaatu on vaarantunut poliittisten huonojen valintojen takia.

        On viisautta nähdä, mikä on omalla vastuullasi ja mikä on sellaista, joka ei ole sinun vallassasi. Älä anna lähipiirin päihderiippuvaisen kuormittaa ja käyttää hyväkseen. Sillä tiellä ei loppua näy ja tuhlaat vain voimiasi.

        Parempia aikoja on edessä, kun luovut liiasta ylivastuulisuudesta ja itsesi moittimisesta sellaisesta, jolle et voi mitään. Opiskelun kautta näyttäisi avautuvan uusia mahdollisuuksia.


    • Darij

      Mitä näkyy kivisen tien kulkijalle? Olen keski-ikäinen naishenkilö,sisäisen rauhan saaneena ,mitä menneisiin rauhattomuuksiin on mennyt. Onko rakkautta tai hyvää ystävyyttä näkösällä? Muutanko joskus pois kun olen aika pitkään asunut tässä kodissa vaikka oonkin viihtynyt niin tuntuu että olis aika vaihtaa maisemaa.

      • Hämeenveera

        Näkyvissä on elämänmuutos, mutta älä tee hätiköityjä liikkeitä vaan odota avoimin mielin uusien näkymien avautumista. kuuntele sisäistä ystävääsi. Luovuutesi etsii väyläänsä. Näen sen liittyvän käden ja silmän taitoihin, kuin suunnittelisit ja toteuttaisit elämäsi puutarhaa tai remontoisit vanhaa arvorakennusta.

        Joskus on mahdollista saada enemmän aikaan pysymällä siellä missä on kuin lähtemällä liikkeelle. Ystävyyttä, toveruutta ja rakkautta on ympärilläsi. Kun annat itsestäsi ajatuksiasi ja tunteitasi ja kuljet järkevää keskitietä, voit luottaa toisten hyväntahtoisuuteen.

        Huumorintaju on avain uuden suhteen syntymiselle, leikkisä ja räväkkäkin mieskumppani mahdollinen.


      • pakkasnainen
        Hämeenveera kirjoitti:

        Näkyvissä on elämänmuutos, mutta älä tee hätiköityjä liikkeitä vaan odota avoimin mielin uusien näkymien avautumista. kuuntele sisäistä ystävääsi. Luovuutesi etsii väyläänsä. Näen sen liittyvän käden ja silmän taitoihin, kuin suunnittelisit ja toteuttaisit elämäsi puutarhaa tai remontoisit vanhaa arvorakennusta.

        Joskus on mahdollista saada enemmän aikaan pysymällä siellä missä on kuin lähtemällä liikkeelle. Ystävyyttä, toveruutta ja rakkautta on ympärilläsi. Kun annat itsestäsi ajatuksiasi ja tunteitasi ja kuljet järkevää keskitietä, voit luottaa toisten hyväntahtoisuuteen.

        Huumorintaju on avain uuden suhteen syntymiselle, leikkisä ja räväkkäkin mieskumppani mahdollinen.

        Kiitokset katsannostasi,olen luova mutta nyt se takkuista,,,pidän musiikista ja ja sisustan kotini väreillä,,,mulla on ne elementit josta kirjoitit, mä tapailen ja useitakin vuosia tapaillut kuvaamaasi herraa,,,räväkkä isolla r.llä ja myös huumoria löytyy,taiteellisuutta,temperamenttia ihan yllin kyllin..


    • miltänäyttää

      Sinkkuna oleminen saisi jo loppua,olen ollut yksin jo aivan liian kauan,Olen avioitunut kahdesti,molemmat päättyivät eroon,Lapset ovat pärjänneet hyvin kaikesta huolimatta.Elämässäni olisi nyt tilaa parisuhteelle.Jos se nyt vielä olisi mahdollista.Kaipaisin kaveria arkeen ja muutenkin hieman säpinää ,Liekö se enään mahdollista?

      • Hämeenveera

        Uusi parisuhde on mahdollinen. Jos haluat säpinää, sinun on oltava valmis myös pettymykseen.

        Jos taas haluat arjen kumppanuutta ilman ihmissuhdedraamaa, mahdollinen hyvä toveri on mahdollinen hyvinkin nopealla aikataululla.


      • miltänäyttää
        Hämeenveera kirjoitti:

        Uusi parisuhde on mahdollinen. Jos haluat säpinää, sinun on oltava valmis myös pettymykseen.

        Jos taas haluat arjen kumppanuutta ilman ihmissuhdedraamaa, mahdollinen hyvä toveri on mahdollinen hyvinkin nopealla aikataululla.

        Nyt en oikein ymmärtänyt,voisitko hieman selventää?


      • Hämeenveera
        miltänäyttää kirjoitti:

        Nyt en oikein ymmärtänyt,voisitko hieman selventää?

        On tarjolla sekä säpinäsuhdetta että vähemmän tempoilevaa kumppania. Tämän tasaisen miehen näen kuuluvan jo nyt tuntemiisi henkilöihin. Hän on mahdollisesti tuntemasi henkilön (entisen työtoverin?) leski tai kokenut muutama vuosi sitten jonkun muun suuren menetyksen.

        Säpinää tarjoava kumppani lepattaa naisesta toiseen, saa sukat pyörimään jalassa ja lupailee paljon - itsekin lupauksiinsa uskoen.


    • Aurinkoisena

      Mitä nousee tähän vuoteen? Olen uudella paikkakunnalla, parisuhteessa. Silti yksinäinen ja ikävä vanhalle paikkakunnalle. Täällä kuitenkin hyvä olla, , mies ja työ

    • Tuulenhenkäys

      Kannattaako minun elää toivossa ja odottaa että ystävästäni ja minusta tulee oikeat rakastavaiset? On kertonut rakastavansa, minä samoin mutta koska minulla niin paljon kokemuksia miesten kakkapuheista, niin olen jotenkin epäilevä, että tämä mies olisi erilainen. Ei tee mitään viedäkseen suhdetta eteen päin, kaikki vaan on pysähtyneessä tilassa. On arka ja sisäänpäin kääntynyt, minä just päin vastainen luonnr. Ollaan tunnettu kohta 3 vuotta, tavattiin työn merkeissä. Hän vesimies-mies, minä kaksosnainen. Huoh, saisipa jotain vahvistusta edes jollekin tiedolle.

      • Hämeenveera

        Miehelle sopii suhde tällaisena, hän ei kaipaa muutoksia. Sinä olet kiinni menneisyyden muistoissa, etkä sisimmässäsi valmis muutoksiin. Niin hassulta kuin saattaa tuntuakin, suhde palvelee teitä molempia juuri tällaisena, sopien kummankin vanhoihin arpiin.

        Muutosta ei tapahdu, jos ei toinen tai molemmat pääse eteenpäin henkisellä polullaan. Jos toinen pääsee, hän ei pitkään jaksa raahata hitaasti edistyvää perässään. Me valitsemme itse huonot suhteet, koska niiden synnyttämä paine pakottaa meitä kehittymään.

        Pohjimmiltaan ongelma on siis muualla kuin romantiikan ja rakastumisen tunteen kaipuussa. Niitä kaivataan vain laastariksi.


      • Tuulenhenkäys
        Hämeenveera kirjoitti:

        Miehelle sopii suhde tällaisena, hän ei kaipaa muutoksia. Sinä olet kiinni menneisyyden muistoissa, etkä sisimmässäsi valmis muutoksiin. Niin hassulta kuin saattaa tuntuakin, suhde palvelee teitä molempia juuri tällaisena, sopien kummankin vanhoihin arpiin.

        Muutosta ei tapahdu, jos ei toinen tai molemmat pääse eteenpäin henkisellä polullaan. Jos toinen pääsee, hän ei pitkään jaksa raahata hitaasti edistyvää perässään. Me valitsemme itse huonot suhteet, koska niiden synnyttämä paine pakottaa meitä kehittymään.

        Pohjimmiltaan ongelma on siis muualla kuin romantiikan ja rakastumisen tunteen kaipuussa. Niitä kaivataan vain laastariksi.

        Kiitos vastauksestasi. Kovin lohduttomalta kuulosti. Niin olin toivonut että tästä jotain tulisi meille molemmille. Olen uskonut vilpittömästi ja antautunut tähän. Että me molemmat tuettaisiin kasvussa toisiamme. Oikeassa olet että menneet kokemukset ja haavat painaa kuten kaikilla muillakin keski-ikäisillä ja ollaan monestä selvitty ja kasvettu yhdessä. Mutta käsitän vastauksestasi, ettei minun enää kannata jatkaa tätä, koska mies ei halua oikeasti muuta tältä. Surua pukkaa nyt puseroon.


      • Tuumikki
        Tuulenhenkäys kirjoitti:

        Kiitos vastauksestasi. Kovin lohduttomalta kuulosti. Niin olin toivonut että tästä jotain tulisi meille molemmille. Olen uskonut vilpittömästi ja antautunut tähän. Että me molemmat tuettaisiin kasvussa toisiamme. Oikeassa olet että menneet kokemukset ja haavat painaa kuten kaikilla muillakin keski-ikäisillä ja ollaan monestä selvitty ja kasvettu yhdessä. Mutta käsitän vastauksestasi, ettei minun enää kannata jatkaa tätä, koska mies ei halua oikeasti muuta tältä. Surua pukkaa nyt puseroon.

        Itse te kaksi aikuista ihmistä suhteenne rakennatte. On älytöntä antaa jonkun random-ennustajan sotkea.


      • Tuulenhenkäys
        Hämeenveera kirjoitti:

        Miehelle sopii suhde tällaisena, hän ei kaipaa muutoksia. Sinä olet kiinni menneisyyden muistoissa, etkä sisimmässäsi valmis muutoksiin. Niin hassulta kuin saattaa tuntuakin, suhde palvelee teitä molempia juuri tällaisena, sopien kummankin vanhoihin arpiin.

        Muutosta ei tapahdu, jos ei toinen tai molemmat pääse eteenpäin henkisellä polullaan. Jos toinen pääsee, hän ei pitkään jaksa raahata hitaasti edistyvää perässään. Me valitsemme itse huonot suhteet, koska niiden synnyttämä paine pakottaa meitä kehittymään.

        Pohjimmiltaan ongelma on siis muualla kuin romantiikan ja rakastumisen tunteen kaipuussa. Niitä kaivataan vain laastariksi.

        Aloin lukemaan tarkemmin vastaustasi, Hämeenveera kiltti.

        "Muutosta ei tapahdu, JOS ei toinen tai molemmat pääse eteenpäin henkisellä polullaan. JOS toinen pääsee, hän ei pitkään jaksa raahata hitaasti edistyvää perässään. "

        Tuota noin, kun sitä minä olin halukas tietämään, että ONKO se muutos tapahtuva missään vaiheessa, että jaksaisi vielä katsoa jonkin aikaa.

        Jos -sanahan kertoo potentiaalista ja nykytilanteesta, ja näitkin tämän hyvin. Minä olen valmis muutokseen toki, en ole mennessä kiinni - koska juuri minä koetan ratkoa ongelmaa aktiivisesti. Tiedän että olemme täällä maapallolla kehittyäksemme, ja jokainen ihmissuhde muokkaa ja kehittää meitä, varsinkin haastavat sellaiset.

        Mutta tuskin luet näitä enää jälkikäteen. Olin niin masentunut ja väsynyt kun pyysin apua, ja vastauksesi negatiivinen sävy nujersi minut ennen kuin ehdin edes tajuta, että varsinaiseen kysymykseen en saanutkaan vastausta.
        terv.tuulenhenkäys


      • Tuulenhenkäys
        Tuumikki kirjoitti:

        Itse te kaksi aikuista ihmistä suhteenne rakennatte. On älytöntä antaa jonkun random-ennustajan sotkea.

        "Itse te kaksi aikuista ihmistä suhteenne rakennatte. On älytöntä antaa jonkun random-ennustajan sotkea."

        Hei Tuumikki.

        Kiitos kun kommentoit. Ihan totta tuokin, aikuisia ollaan ja juteltu ollaan tässä kyllä asiasta kovasti. Kyllähän kriittinen pitää olla, eikä ainakaan mitään päätösvaltaa saa antaa kellekään toiselle, oli toinen selvänäköinen tai ei. Niihin asioihin mihin voi vaikuttaa, pitää itse yrittää vaikuttaa. Mutta joskus tuntuu ettei jaksa kun mikään ei muutu, vaan haluaisi jotain selvyyttä.

        Olen kysynyt tästä samasta asiasta toiselta selvänäkijältä, ja hän kertoi aika lailla eri tavalla tästä samasta asiasta mistä itse kyselin täällä. Voihan olla niin, että jotkut näkee kauemmas, ja jotkut vain ihan lähitulevaan. Jotkut ehkä väittää näkevänsä vaikkei oikeasti näe. Joidenkin oma mieli voi myös vaikuttaa niihin näkyihin, että onko "kanava" puhdas vai vaikuttaako omat ongelmat liikaa näkemisiin jne. Tosi paljon vaaditaan itsekriittisyyttä ja vastuuntuntoa näissä jutuissa.

        Minun on pakko oman kokemukseni perusteella kuitenkin uskoa, että joillakin on oikeasti selvänäkökykyä enemmän tai vähemmän. Uskon, että tietyt asiat on meillä läpi käytävänä ja jotkut puitteet on ennalta sovittu ja määrätty täällä maan päällä koettavaksi. En juuri ole turvautunut tällaiseen, mutta vuonna 2014 minulle eräs ennusti tapahtumia, ja kuvaili tarkkaan ihmisiä ketkä tulevat elämääni (juuri tuo mainitsemani mies ja hänen perheensä) ja tapahtumat menivat juuri kuten hän kertoi, vaikkei koko ihmisestä ollut mitään hajuakaan silllä hetkellä enkä edes suunnitellut meneväni paikkaan, missä hänet sitten kohtasin "sattumalta". Mistä ihmeestä hän saattoi niistä tietää, kun en minäkään?? :) Siis oli ennalta määrättyä, että kohtasimme ja joku näki tämän asian. Ja vetovoiman laki pitää meitä yhdessä.

        Mehän synnytään tietyille vanhemmille, tiettyyn maahan ja olosuhteisiin ja se määrää paljonkin meidän polkua tällä planeetalla. Toinen saa heikot lähtökohdat, toinen syntyy kultalusikka suussa. Jotkut asiat on tähtiin kirjoitettu, joihinkin asioihin voi vaikuttaa, muun muassa suhtautumiseen niihin meidän vastoinkäymisiin. Ne, joilla on se kultalusikka suussa, ei tarvi näihin ennustajiin jne varmaan paljon edes turvautua kun kaikki on käden ulottuvilla.

        Elämä on vaan ihmeellinen seikkailu. Koetetaan nauttia siitä pienestäkin hyvästä ja ilon pilkahduksista mitä meillä hankalissa oloissa elävillä kulloinkin on. Varsinkin tummaa taustaa vasten ne valopilkut selvästi erottuu. Ja koska me ollaan niin rajallinen aika täällä maan päällä, niin koetetaan tarttua hetkeen, elämä on kovin arvaamaton. Kovasti toivotan kaikkea hyvää ja siunausta, valoa ja rakkautta niille jotka lukee näitä.


      • Tuumikki
        Tuulenhenkäys kirjoitti:

        "Itse te kaksi aikuista ihmistä suhteenne rakennatte. On älytöntä antaa jonkun random-ennustajan sotkea."

        Hei Tuumikki.

        Kiitos kun kommentoit. Ihan totta tuokin, aikuisia ollaan ja juteltu ollaan tässä kyllä asiasta kovasti. Kyllähän kriittinen pitää olla, eikä ainakaan mitään päätösvaltaa saa antaa kellekään toiselle, oli toinen selvänäköinen tai ei. Niihin asioihin mihin voi vaikuttaa, pitää itse yrittää vaikuttaa. Mutta joskus tuntuu ettei jaksa kun mikään ei muutu, vaan haluaisi jotain selvyyttä.

        Olen kysynyt tästä samasta asiasta toiselta selvänäkijältä, ja hän kertoi aika lailla eri tavalla tästä samasta asiasta mistä itse kyselin täällä. Voihan olla niin, että jotkut näkee kauemmas, ja jotkut vain ihan lähitulevaan. Jotkut ehkä väittää näkevänsä vaikkei oikeasti näe. Joidenkin oma mieli voi myös vaikuttaa niihin näkyihin, että onko "kanava" puhdas vai vaikuttaako omat ongelmat liikaa näkemisiin jne. Tosi paljon vaaditaan itsekriittisyyttä ja vastuuntuntoa näissä jutuissa.

        Minun on pakko oman kokemukseni perusteella kuitenkin uskoa, että joillakin on oikeasti selvänäkökykyä enemmän tai vähemmän. Uskon, että tietyt asiat on meillä läpi käytävänä ja jotkut puitteet on ennalta sovittu ja määrätty täällä maan päällä koettavaksi. En juuri ole turvautunut tällaiseen, mutta vuonna 2014 minulle eräs ennusti tapahtumia, ja kuvaili tarkkaan ihmisiä ketkä tulevat elämääni (juuri tuo mainitsemani mies ja hänen perheensä) ja tapahtumat menivat juuri kuten hän kertoi, vaikkei koko ihmisestä ollut mitään hajuakaan silllä hetkellä enkä edes suunnitellut meneväni paikkaan, missä hänet sitten kohtasin "sattumalta". Mistä ihmeestä hän saattoi niistä tietää, kun en minäkään?? :) Siis oli ennalta määrättyä, että kohtasimme ja joku näki tämän asian. Ja vetovoiman laki pitää meitä yhdessä.

        Mehän synnytään tietyille vanhemmille, tiettyyn maahan ja olosuhteisiin ja se määrää paljonkin meidän polkua tällä planeetalla. Toinen saa heikot lähtökohdat, toinen syntyy kultalusikka suussa. Jotkut asiat on tähtiin kirjoitettu, joihinkin asioihin voi vaikuttaa, muun muassa suhtautumiseen niihin meidän vastoinkäymisiin. Ne, joilla on se kultalusikka suussa, ei tarvi näihin ennustajiin jne varmaan paljon edes turvautua kun kaikki on käden ulottuvilla.

        Elämä on vaan ihmeellinen seikkailu. Koetetaan nauttia siitä pienestäkin hyvästä ja ilon pilkahduksista mitä meillä hankalissa oloissa elävillä kulloinkin on. Varsinkin tummaa taustaa vasten ne valopilkut selvästi erottuu. Ja koska me ollaan niin rajallinen aika täällä maan päällä, niin koetetaan tarttua hetkeen, elämä on kovin arvaamaton. Kovasti toivotan kaikkea hyvää ja siunausta, valoa ja rakkautta niille jotka lukee näitä.

        "Mutta joskus tuntuu ettei jaksa kun mikään ei muutu, vaan haluaisi jotain selvyyttä."

        On hyvä ymmärtää, että elämä muistuttaa kovasti leipomista. Jos tekee samalla reseptillä, tulee samanlainen kakku. Jos haluaa erimakuisen kakun, kannattaa vaihtaa reseptiä.


      • Tuulenhenkäys
        Tuumikki kirjoitti:

        "Mutta joskus tuntuu ettei jaksa kun mikään ei muutu, vaan haluaisi jotain selvyyttä."

        On hyvä ymmärtää, että elämä muistuttaa kovasti leipomista. Jos tekee samalla reseptillä, tulee samanlainen kakku. Jos haluaa erimakuisen kakun, kannattaa vaihtaa reseptiä.

        Ihan hyvä vertaus leipomisesta Tuumikki. Ainakin osin voi noin ajatella. Vaan jos ei ole muita aineksia mistä leipoa ja laittaa kakkuun, kuin mitä itsellä varastossa. Jokaisella on mitä on syntymälahjana. Eikä keinoja muuttaa koko maailmaa.

        Pitäähän toki kokeilla muuta jos omassa itsessä on jotain muutettavaa tai toimii väärin. Tekee virheitä kakkureseptissä... Ja niistä pitää keskustella. Mutta tunteet ja ihmissuhteet on olemassa niistä aineksista mitä valmiina on.

        Jos voit avata tuota vertausta, en oikein ihan käsitä mitä muutoin tarkoitat.


      • Tuulenhenkäys
        Hämeenveera kirjoitti:

        Miehelle sopii suhde tällaisena, hän ei kaipaa muutoksia. Sinä olet kiinni menneisyyden muistoissa, etkä sisimmässäsi valmis muutoksiin. Niin hassulta kuin saattaa tuntuakin, suhde palvelee teitä molempia juuri tällaisena, sopien kummankin vanhoihin arpiin.

        Muutosta ei tapahdu, jos ei toinen tai molemmat pääse eteenpäin henkisellä polullaan. Jos toinen pääsee, hän ei pitkään jaksa raahata hitaasti edistyvää perässään. Me valitsemme itse huonot suhteet, koska niiden synnyttämä paine pakottaa meitä kehittymään.

        Pohjimmiltaan ongelma on siis muualla kuin romantiikan ja rakastumisen tunteen kaipuussa. Niitä kaivataan vain laastariksi.

        "Me valitsemme itse huonot suhteet, koska niiden synnyttämä paine pakottaa meitä kehittymään."

        Mutta suhteessa ei kukaan olisi, jos se olis vain ja pelkästään "huono". Se on kuitenkin molemmille vapaaehtoinen. Joten täytyyhän siinä jotain ammennettavaakin olla. On olleet välit puoli vuotta täysin poikkikin, kun tunsin että tämä ei toimi vastavuoroisesti. Tottakai arvioin väliin asiat onko tämä sen arvoista, ja onko suhteessa mulle hyvää tarpeeksi. Minä päivänä tahansa voin lopettaa tämän ystävyyden jos haluan. Kuka estää? Tunnen nyt kuitenkin saavani edes jotain, jotain miesenergiaa, jota tarvitsen, vähän läheisyyttä. Olen kuitenkin avoin uudelle, ja jos vastaan tulee jotain parempaa ja suurempaa niin tottahan toki otan mitä elämä antaa. Niin varmaan hänkin.

        On mielenkiintoista pohtia näitä.


      • Tuumikki
        Tuulenhenkäys kirjoitti:

        Ihan hyvä vertaus leipomisesta Tuumikki. Ainakin osin voi noin ajatella. Vaan jos ei ole muita aineksia mistä leipoa ja laittaa kakkuun, kuin mitä itsellä varastossa. Jokaisella on mitä on syntymälahjana. Eikä keinoja muuttaa koko maailmaa.

        Pitäähän toki kokeilla muuta jos omassa itsessä on jotain muutettavaa tai toimii väärin. Tekee virheitä kakkureseptissä... Ja niistä pitää keskustella. Mutta tunteet ja ihmissuhteet on olemassa niistä aineksista mitä valmiina on.

        Jos voit avata tuota vertausta, en oikein ihan käsitä mitä muutoin tarkoitat.

        Metatyö näyttää jäävän seurustelusuhteissa naisen kontolle ihan samalla tavalla kuin perheissäkin. Suhteen kehittyminen ja sujuminen jää naisen vastuulle. Mies saattaa ehdottaa yhteistä tekemistä, kuten hiihtolenkille lähtemistä tai rakastelemista uudessa asennossa, mutta se ei välttämättä tuo lisää svyyttä ja tyydyttävyyttä parisuhteeseen - ainakaan naisen näkökulmasta.

        Nainen pohtii suhdetta enemmän sekä yksin, että kavereidensa kanssa ja tekee useammin aloitteita suhteen rikastuttamiseksi.


      • Tuulenhenkäys
        Tuumikki kirjoitti:

        Metatyö näyttää jäävän seurustelusuhteissa naisen kontolle ihan samalla tavalla kuin perheissäkin. Suhteen kehittyminen ja sujuminen jää naisen vastuulle. Mies saattaa ehdottaa yhteistä tekemistä, kuten hiihtolenkille lähtemistä tai rakastelemista uudessa asennossa, mutta se ei välttämättä tuo lisää svyyttä ja tyydyttävyyttä parisuhteeseen - ainakaan naisen näkökulmasta.

        Nainen pohtii suhdetta enemmän sekä yksin, että kavereidensa kanssa ja tekee useammin aloitteita suhteen rikastuttamiseksi.

        "Metatyö näyttää jäävän seurustelusuhteissa naisen kontolle ihan samalla tavalla kuin perheissäkin. Suhteen kehittyminen ja sujuminen jää naisen vastuulle."

        Tuumikki, kiva kun keskustelet tästä. Tästähän tuli mainio ihmisuhdeketju. =) Kerro vielä lisää ajatuksiasi, jos viitsit ja niitä syntyy. Mitä tossa toteat, on tosiaan aivan totta ja tutkittuakin. Ollaan tätä samaa kavereiden kanssa pohdittu, että naiset kaiken psykologisen työn taitaa tehdä suhteissa, poikkeuksiakin toki on. Naiset punnitsee kaikkea, keskustelee ja kyselee mielipiteitä ja tukea kavereilta, asiantuntijoilta jne. Sitten tekee joskus miehelle "yllätykseksi" ja yhtäkkiä pesäeron. Ja mies ihmettelee, miten hän ei ole huomannut mitään, vaikka toinen on yrittänyt puhuakin että on tyytymätön ja esittää jotain parannuksia. Mutta minusta tämä on luonne- ja älykysymyskin, toisilta onnistuu puhuminen, toisilta ei.

        Tämä erikoinen "epäsuhteeni", josta itse elän on siitä poikkeavaa, että olemme voineet keskustella. Se on keskustelua, syntynyt keskustelulle, ystävyydelle, ei alunperin romantiikalle. Älykäs ja pohtiva kun tämä mies on ja analysoimme ja mietimme paljon mikä meitä pitää yhdessä ja mitä on viisainta tehdä, olla erillään vai ystäviä. Olen pyytänyt tosiaan jo kerran päästämään minut irti ja olimme erossa ja kielsin yhteydenpidon. Voimme molemmat huonosti kuukausien eron aikana. Tietoisesti se on hyvä olo, jonka saamme toisistamme ja se vetovoima ja ymmärrys toisen tilanteesta, hyväksyntä, hauska ajanvietto ja yhteiset mielenkiinnon kohteet ja se että toisen positiivisen energian ihan tuntee nahoissaan, se kohottaa. Se on molemminpuolista. Ja se kyllä minun nahoissa tuntuu ihan rakkaudelta ja kiintymykseltä, miten kukakin näitä asioita haluaa sitten nimittää. Mutta kuten Hämeenveera hyvin näki, hän on arpeutunut naissuhteissa, ja minä olen omissa suhteissani. On vaikea luottaa toisen rehellisyyteen kun on tullut niin paljon petetyksi. Mutta olen juuri tämän suhteeni nähnyt kehitystienä meille molemmille, ja aika valtava harppaus on tapahtunut molemmilla.

        Ja sen halusin tietää, että murtuuko iso pato viimein ja hänkin vapautuu lopullisesti. Se jo osoitti murtumisen merkkejä sillä tavalla että itki että rakastaa ja haluaa minut rakastetukseen. Jäin vain odottelemaan, että näyttääkö hän sen käytännössäkin, löytyykö rohkeutta. Jotain ratkaisevaa tapahtui, joka antoi ymmärtää ison askeleen otosta. Kuten Hämeenveera totesi, jos toinen ei lähde mukaan ei toisella ole muuta keinoa kuin jatkaa matkaa yksin toiseen suuntaan. Rajat pitää pitää, ja vaatia kunnioitusta toiseltakin.

        Kiva jutella tästä, näkee omatkin jutut kirjoitettuna, niin voi itsekin saada jotain ahaa-elämyksiä tästä.


      • Tuumikki
        Tuulenhenkäys kirjoitti:

        "Metatyö näyttää jäävän seurustelusuhteissa naisen kontolle ihan samalla tavalla kuin perheissäkin. Suhteen kehittyminen ja sujuminen jää naisen vastuulle."

        Tuumikki, kiva kun keskustelet tästä. Tästähän tuli mainio ihmisuhdeketju. =) Kerro vielä lisää ajatuksiasi, jos viitsit ja niitä syntyy. Mitä tossa toteat, on tosiaan aivan totta ja tutkittuakin. Ollaan tätä samaa kavereiden kanssa pohdittu, että naiset kaiken psykologisen työn taitaa tehdä suhteissa, poikkeuksiakin toki on. Naiset punnitsee kaikkea, keskustelee ja kyselee mielipiteitä ja tukea kavereilta, asiantuntijoilta jne. Sitten tekee joskus miehelle "yllätykseksi" ja yhtäkkiä pesäeron. Ja mies ihmettelee, miten hän ei ole huomannut mitään, vaikka toinen on yrittänyt puhuakin että on tyytymätön ja esittää jotain parannuksia. Mutta minusta tämä on luonne- ja älykysymyskin, toisilta onnistuu puhuminen, toisilta ei.

        Tämä erikoinen "epäsuhteeni", josta itse elän on siitä poikkeavaa, että olemme voineet keskustella. Se on keskustelua, syntynyt keskustelulle, ystävyydelle, ei alunperin romantiikalle. Älykäs ja pohtiva kun tämä mies on ja analysoimme ja mietimme paljon mikä meitä pitää yhdessä ja mitä on viisainta tehdä, olla erillään vai ystäviä. Olen pyytänyt tosiaan jo kerran päästämään minut irti ja olimme erossa ja kielsin yhteydenpidon. Voimme molemmat huonosti kuukausien eron aikana. Tietoisesti se on hyvä olo, jonka saamme toisistamme ja se vetovoima ja ymmärrys toisen tilanteesta, hyväksyntä, hauska ajanvietto ja yhteiset mielenkiinnon kohteet ja se että toisen positiivisen energian ihan tuntee nahoissaan, se kohottaa. Se on molemminpuolista. Ja se kyllä minun nahoissa tuntuu ihan rakkaudelta ja kiintymykseltä, miten kukakin näitä asioita haluaa sitten nimittää. Mutta kuten Hämeenveera hyvin näki, hän on arpeutunut naissuhteissa, ja minä olen omissa suhteissani. On vaikea luottaa toisen rehellisyyteen kun on tullut niin paljon petetyksi. Mutta olen juuri tämän suhteeni nähnyt kehitystienä meille molemmille, ja aika valtava harppaus on tapahtunut molemmilla.

        Ja sen halusin tietää, että murtuuko iso pato viimein ja hänkin vapautuu lopullisesti. Se jo osoitti murtumisen merkkejä sillä tavalla että itki että rakastaa ja haluaa minut rakastetukseen. Jäin vain odottelemaan, että näyttääkö hän sen käytännössäkin, löytyykö rohkeutta. Jotain ratkaisevaa tapahtui, joka antoi ymmärtää ison askeleen otosta. Kuten Hämeenveera totesi, jos toinen ei lähde mukaan ei toisella ole muuta keinoa kuin jatkaa matkaa yksin toiseen suuntaan. Rajat pitää pitää, ja vaatia kunnioitusta toiseltakin.

        Kiva jutella tästä, näkee omatkin jutut kirjoitettuna, niin voi itsekin saada jotain ahaa-elämyksiä tästä.

        Jos molemmat olette vapaita, en oikein ymmärrä, missä tässä on ongelma. Tilanne on tietysti täysin toinen, jos mies on naimisissa tai muuten toisaalle sitoutunut.

        Suhteethan kehittyvät koko ajan ja sitoutuminen toiseen julkisesti, vaikka naimisiinmenoon asti, tuo molemmille turvaa.


      • Tuulenhenkäys
        Tuumikki kirjoitti:

        Jos molemmat olette vapaita, en oikein ymmärrä, missä tässä on ongelma. Tilanne on tietysti täysin toinen, jos mies on naimisissa tai muuten toisaalle sitoutunut.

        Suhteethan kehittyvät koko ajan ja sitoutuminen toiseen julkisesti, vaikka naimisiinmenoon asti, tuo molemmille turvaa.

        Tuumikki, kiitos kommentista.

        Ollaan vapaita molemmat, hänellä ei ole ollut vakisuhdetta 10 vuoteen ja on kahden vaiheilla uskaltaako antautua tähän. Ongelma on hänellä enimmäkseen. Hän kärsii kyllä itsekin tilanteesta kun haluaisi, eikä uskalla ja minä kärsin, kun uskalla ja haluan. Just sitä halusin tietää, että kehittyykö tämä suhde mihinkään. Lintukaan ei lennä yhdellä siivellä. Naimisiinmenosta tai avosuhteesta en ole edes uskaltanut haaveilla. Sitoutuminen molemmin puolin olisi unelma. Pelkästään se, että olisi jotenkin selvät kuviot, että ollaanko vain ystäviä vai onko meillä parisuhde. Joku selvyys ja mihin se raja vedetään.

        On tämä minustakin niin monimutkaista, yksinkertainen asia. Pääseehän sitä toisesta eroon, jos alkaa ahdistaa tai rakkaus ei riitä jne. Ollaan vaan kuin jollain punoksella toisiimme henkisesti sidottuja eli se vetovoiman laki toimii. Olen ajatellut että joku karmallinen juttuhan tämä on, koska muuten ei tota molemminpuolista vetovoimaa ja yhteenkuuluvaisuuden tunnetta voi oikein selittää.

        Tuumikki, mikä sulla on syynä, että käyt lukemassa täällä, vai oletko saanut itse näkijöiltä apua? Kerro kokemuksistasi, olis mielenkiintoista kuulla.


      • Tuumikki
        Tuulenhenkäys kirjoitti:

        Tuumikki, kiitos kommentista.

        Ollaan vapaita molemmat, hänellä ei ole ollut vakisuhdetta 10 vuoteen ja on kahden vaiheilla uskaltaako antautua tähän. Ongelma on hänellä enimmäkseen. Hän kärsii kyllä itsekin tilanteesta kun haluaisi, eikä uskalla ja minä kärsin, kun uskalla ja haluan. Just sitä halusin tietää, että kehittyykö tämä suhde mihinkään. Lintukaan ei lennä yhdellä siivellä. Naimisiinmenosta tai avosuhteesta en ole edes uskaltanut haaveilla. Sitoutuminen molemmin puolin olisi unelma. Pelkästään se, että olisi jotenkin selvät kuviot, että ollaanko vain ystäviä vai onko meillä parisuhde. Joku selvyys ja mihin se raja vedetään.

        On tämä minustakin niin monimutkaista, yksinkertainen asia. Pääseehän sitä toisesta eroon, jos alkaa ahdistaa tai rakkaus ei riitä jne. Ollaan vaan kuin jollain punoksella toisiimme henkisesti sidottuja eli se vetovoiman laki toimii. Olen ajatellut että joku karmallinen juttuhan tämä on, koska muuten ei tota molemminpuolista vetovoimaa ja yhteenkuuluvaisuuden tunnetta voi oikein selittää.

        Tuumikki, mikä sulla on syynä, että käyt lukemassa täällä, vai oletko saanut itse näkijöiltä apua? Kerro kokemuksistasi, olis mielenkiintoista kuulla.

        Olen niin vanha, että olen käynyt Aino Kassisen vastaanotolla isoäitini kanssa ja peräti jouluaattoaamuna. Asia oli niin kiireellinen ja tärkeä, että isoäiti rohkaistui ottamaan yhteyttä ja Aino Kassinen otti meidät kotonaan vastaan.

        Hyvin tiesi.


      • Tuulenhenkäys
        Tuumikki kirjoitti:

        Olen niin vanha, että olen käynyt Aino Kassisen vastaanotolla isoäitini kanssa ja peräti jouluaattoaamuna. Asia oli niin kiireellinen ja tärkeä, että isoäiti rohkaistui ottamaan yhteyttä ja Aino Kassinen otti meidät kotonaan vastaan.

        Hyvin tiesi.

        Tuumikki, aika hieno tarina. Aino Kassinen osui oikeaan monissa asioissa, toisissa sitten meni aika lailla pahasti pieleen. Muistan, että hän olisi ennustanut esim. Berliinin muurin murtumisen. Luin jälkikäteen näistä. Olen joskus lukenut häntä käsitteleviä kirjoja. Mikä fiilis sinulle jäi tuosta reissusta, muistatko tai ymmärsitkö mitä Kassinen tekee?

        Monet näkijät on osoittaneet kykynsä ennustamalla just julkisia asioita, mutta ajankohdassa menee pieleen. Muistan että eräs tunnettu tarot-katsoja ennusti jossain viihdelehdessä
        presidenttiparille perheenlisäystä vuosi ennen kuin raskaudesta ilmoitettiin. Perheenlisää piti tulla siis edellisenä vuonna jo, kun tämä oikeasti tapahtui.


      • Tuumikki
        Tuulenhenkäys kirjoitti:

        Tuumikki, aika hieno tarina. Aino Kassinen osui oikeaan monissa asioissa, toisissa sitten meni aika lailla pahasti pieleen. Muistan, että hän olisi ennustanut esim. Berliinin muurin murtumisen. Luin jälkikäteen näistä. Olen joskus lukenut häntä käsitteleviä kirjoja. Mikä fiilis sinulle jäi tuosta reissusta, muistatko tai ymmärsitkö mitä Kassinen tekee?

        Monet näkijät on osoittaneet kykynsä ennustamalla just julkisia asioita, mutta ajankohdassa menee pieleen. Muistan että eräs tunnettu tarot-katsoja ennusti jossain viihdelehdessä
        presidenttiparille perheenlisäystä vuosi ennen kuin raskaudesta ilmoitettiin. Perheenlisää piti tulla siis edellisenä vuonna jo, kun tämä oikeasti tapahtui.

        Kun etsii tovin Netistä, ei tule vasaan kuin toteutumatta jääneitä ennustuksia ja profetioita.
        Uskon, että Aino Kassinen käytti enimmäkseen vain hyvää ihmistuntemustaan ja päättelykykyään ja vastaukset nousivat hänelle tietoisuuden ja valveen rajamailta, hieman samaan tapaan kuin unessa.
        Tosin hänen itse tätä tietämättään. Sillä Kassinen ei ollut huijari, vaan uskoi vilpittömästi omaan näkijänkykyynsä. Meidän saamassamme ennustuksessa oli jälkeenpäin ajatellen vain yksi sellainen asia oikein, joka ei ollut mistään pääteltävissä.
        Muistan tuon aamun oikein hyvin, varmaankin koko elämäni ajan.


      • EräsVaan
        Tuumikki kirjoitti:

        Kun etsii tovin Netistä, ei tule vasaan kuin toteutumatta jääneitä ennustuksia ja profetioita.
        Uskon, että Aino Kassinen käytti enimmäkseen vain hyvää ihmistuntemustaan ja päättelykykyään ja vastaukset nousivat hänelle tietoisuuden ja valveen rajamailta, hieman samaan tapaan kuin unessa.
        Tosin hänen itse tätä tietämättään. Sillä Kassinen ei ollut huijari, vaan uskoi vilpittömästi omaan näkijänkykyynsä. Meidän saamassamme ennustuksessa oli jälkeenpäin ajatellen vain yksi sellainen asia oikein, joka ei ollut mistään pääteltävissä.
        Muistan tuon aamun oikein hyvin, varmaankin koko elämäni ajan.

        Kassisellahan kävi monet poliitikot ja julkkikset, sillä keinoin hän kai elantonsa hankki. Loirit ja muut on kertoneet käyneensä Kassisella. Aino Kassisesta oli kerran haastattelu Apu-lehdessä hyvin kauan sitten, muistaakseni 1973 tai jotain, muistan lapsena lukeneeni jutun. Siinä hän kertoi, että maailmanloppu tulee 1979. Elin pelossa ja ahdistuksessa monta kuukautta, enkä voinut äidille kertoa, kuinka pelkään maailmanloppua. Lapsi ei osaa käsitellä tuollaisia ja asettaa lukemaansa kyseenalaiseksi. Minusta pelkoa ja kauhua viljelevät ennustajat ei ole ihan hyvällä asialla. Pelko voi invalidisoida herkkää ihmistä. Sama se on näiden maailmanlopun uskovaisten povaajien kanssa. Nimittävät vaan itseään profeetoiksi ja haluavat tehdä jonkun eron tavallisiin povareihin. Onko se sitten niin että jos jollain on kyky ja hän alkaa käyttää sitä omiin tarkoituksiiinsa ja kylvää pahaa, kyky menetetään. Mutta povari jatkaa vaikkei kukaan enää saa mitään apua, ihan rahan takia jatkaa.


    • hurjanainen

      Hämeenveera.kerrotko että mikä tuli eräälle tutulle ,n 54v miestutlleni,hänen kanssaan soiteltiin ja sit vaan ei vastaa eikä pidä yhteyksiä,,,oli aika huonon näkönen ja käveli kumman pälyilevänä kerran vastaan,mikä miestä vaivaa? onko kuullut jotain pahaa puhetta vai mikä riivaa? en mitää suhdetta hae vaan kaverina olis ollut ok mutta eipä se ollutkaan sit miltä vaikutti! Hän itse halusi kaverioihjalta tutastua ,,ehkä muutakin mutta en ole siinä mielessä kiinnostunut vaan kaveripohjalta,sitä tässä emmin ja kummastelen....mistä moinen ? säikähtikö jotakin ?

      • Hämeenveera

        Miehellä on omia ongelmia, jotka eivät liity sinuun. Hänellä ei ole nyt voimavaroja pitää yllä kaveruussuhteita.

        Huono itsetunto, lääkkeiden/ päihteiden väärinkäyttö ja mielenterveysongelmat hävettävät. Apua on vaikea pyytää sekä tutuilta että vieraammilta. Et pysty vaikuttamaan hänen tilanteeseensa.


    • Minä11

      Ex-mieheni ja minä...palautuuko meidän rikkoutunut parisuhteemme?

    • Suuntahukassa

      Olin useamman vuoden hoitamassa läheisiäni, nyt pitäis löytää uus suunta omalle elämälle ja tällä hetkellä ei ole hajuakaan mitä rupeis tekemään, miten sais oman elämän järjestykseen ja itseni innostumaan elämästä

    • Tuleekotästämitään

      Rakkaudesta kyse: Haluaisin tietää jatkanko erään miehen tapailua (eli tulisiko suhteesta mitään) vai olisiko tulossa joku toinen?

      • Dipleyn

        Kirkkoherran avustaja.
        Kyllä: Kyllä, Ei.


      • kolmaspersoona
        Dipleyn kirjoitti:

        Kirkkoherran avustaja.
        Kyllä: Kyllä, Ei.

        Sinä taas eri nimimerkillä,,äskenhän paasasit Tanjuusalle,,,ota vaan se ilmais siivooja jostakin että sun kotonasi olisi parempi ilma ja järkikin taas ehkä saisi hetkeksi nostaa päätäänsä,,,n minuutun ajaksi päivässä


      • Dipleyn
        kolmaspersoona kirjoitti:

        Sinä taas eri nimimerkillä,,äskenhän paasasit Tanjuusalle,,,ota vaan se ilmais siivooja jostakin että sun kotonasi olisi parempi ilma ja järkikin taas ehkä saisi hetkeksi nostaa päätäänsä,,,n minuutun ajaksi päivässä

        Kirkkoherran avustajan poika.
        Just joo, Joo just, Ei just.


    • Huolissaankin

      Kysyisin toisesta aikuisesta pojastani, hänen tulevasta? Tällä hetkellä vain pelaaminen ja kaverit kiinnostaa. Asuu yksin. Saako löydettyä oman alansa / töitä? Miten elämä viekään..

    • OnnestaOtteenSain

      Miltä näyttää alkava vuosi minulle? Muutin juuri nyt asuntoa.
      Ystävyyssuhteet - ja näkyykö tähän tosiystävää? Työasiat miltä näyttää? Meitä on töissä sekaisin eri alan ihmisiä ja joukko on pieni:)

    • OnnestaOtteenSain

      Työasiat miltä näyttää? Meitä on töissä sekaisin eri alan ihmisiä ja joukko on pieni:)
      Anteeksi toiveesi oli yksi kysymys.

    • Soheila

      Hei!

      Mikä ratkaisuksi avio-ongelmiin ja iluikuiseen rakkaudettomuuden tunteeseen? Paranisko vaihtamalla ja jaksaisinko vielä toisen lapsen?

      Mitä olen itse tehnyt ongelmien eteen: Otamme juskus aikaa toisiamme varten mennäksemme kahdestaan jonnekin ja joskus teen miestäni kohtaan erityisiä huomioonosoituksia, kuitenkaan kumpaakaan ei varmasti tarpeeksi ja olemme hyvin erilaisia ihmisiä, kommunikointi ei suju.

    • Hämeenveera

      HUOMIO!
      Lupasin katsoa viime viikonloppuna. En ennusta kyselijöille joka viikonloppu.

      Hyvää viikonloppua kaikille palstaa seuraaville toivottaa

      Hämeen Veera

      • OnnestaOtteenSain

        Kiitos kun ilmoitit Hämeen Veera
        Näillä sitten mennään mutta kuitenkin nimimerkki OnnestaOtteenSain


    • tavoitteita

      Hei. Miten näet taloustilanteeni. Lähinnä peilaten pystynkö toteuttamaan toiveitani asumiseen, lapsiin ja vapaa-aikaan liittyen. Olen työssäkäyvä nainen. Vastaan yksin perheemme tulovirrasta ja lasten hankinnoista. Olen tehnyt myös muita ratkaisuja taloustilanteen kohentumiseksi. En tiedä kantaako vaivannäkö hedelmää vai jatkuuko tämä tilanne kuitenkin entiseen malliin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      313
      3797
    2. 209
      3058
    3. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      72
      2594
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      242
      2044
    5. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      16
      1475
    6. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      176
      1388
    7. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      42
      1381
    8. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1357
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      25
      1344
    10. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      51
      1277
    Aihe