Paavalin pyhää biologiaa

"Valo kasvattaa hyvyyden, oikeuden ja totuuden hedelmiä. Ennen tekin olitte pimeyttä, mutta nyt te loistatte Herran valoa. Eläkää valon lapsina! (Ef. 5: 8-9)

Jeesuksen oma on siis uudenlainen ihminen, Jumalan rakkaudesta syntynyt, ja täynnä Hänen valoaan. Hän on vapaa synnistä ja tulossa Jumalan kaltaiseksi - tämä on Raamatun mukaan täyttä totta.

Efesolaiskirjeessä myös kirjoitetaan, samassa luvussa, että uskovan ihmisen pitäisi tajuta luonnostaankin, että: "siveettömyydestä, kaikesta saastaisuudesta ja ahneudesta ei teidän keskuudessanne saa olla puhettakaan, eihän mikään sellainen sovi pyhille. Myöskään rivoudet, typerät jutut tai kaksimielisyydet eivät teille sovi, teidän suuhunne sopii kiitos." (Ef. 5: 3-4).

Jutun lainaukset Raamatusta ja eksegeniikan professori Lauri Thu'renin jutusta Sana-lehdessä.

Onko minulla tarjota täällä hyvyyden, oikeuden ja totuuden hedelmiä? Loistaako tekstini Herran valoa? Vai onko juttuni täynnä typeryyttä? En usko, että osaan jakaa täällä oikeita hedelmiä, mutta tiedän, että välillä tulee kirjoitetuksi ei-sopivia asioita, anteeksi niistä.

4

88

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ÄläLeikiKristusta

      Kristus on valo. Häneen uskovat eivät ole valo.

      Vaan: -> Ap. t. 3:20 että virvoituksen ajat tulisivat Herran kasvoista ja hän lähettäisi hänet, joka on teille edeltämäärätty, Kristuksen Jeesuksen.

      • Etkö usko sitä, mitä Raamatussa Paavali kirjoittaa efesolaisille? "... te loistatte Herran valoa. Eläkää valon lapsina."

        Mikä tässä on sellaista mitä et ymmärrä tai et halua ymmärtää? Hänen lapset loistavat Hänen valoaan. Kun minä teen jotain hyvää lähimmäiselle, niin silloin minä tiedän, että Hän toimi minussa ja minusta, en ota hyvien tekojen kiitosta itselleni. Kaikki paha mitä teen, se tulee ihan varmasti minusta, omasta lihasta.


    • ÄläEksyKristitty

      Luuk. 11:34 Sinun silmäsi on ruumiin lamppu.
      ***) Kun silmäsi on terve, on koko sinun ruumiisi valaistu,
      mutta kun se on viallinen, on myös sinun ruumiisi pimeä.

      Luuk. 11:35 Katso siis, ettei valo, joka sinussa on, ole pimeyttä.

      Kristuksina pelleilevät omavanhurskaat ovat röyhkeitä pettäjiä.

    • MixEtTunnustaTuomiotasi

      Kristinuskossa asia on niin, että ihmisessä itsessään ei ole mitään muuta kuin syntiä, ja tämän vuoksi kadotustuomio odottaa häntä.

      Kaikki tulee siis rakkaudenlahjana Jumalalta, joka on VALKEUS. Ihmisellä joka nöyrtyy sydämessään myöntämään Jumalan edessä kadotustuomionsa oikeaksi ja ansaituksi, on mahdollisuus anoa armahdusta Kristukselt,a joka on kärsinut rangaistuksen jokaisen ihmisen puolesta. Monien autuuden esteeksi tulee kieltäytyminen tunnustamasta omaa kadotustuomiotaan ansaituksi. Hän ei siis tunnusta syntiään, jonka laki hänelle kiistatta osoittaa, eikä hän nöyrry ARMON ALLE.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      110
      1189
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      117
      1014
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      127
      917
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      95
      775
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      287
      722
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      75
      649
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      606
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      569
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      504
    Aihe