Vapaa kuvaus

Aloituksia

39

Kommenttia

168

  1. Etsivän karkoituspaikka

    Olen muutaman vuoden täällä kirjoituksia seurannut, niitä kommentoinut ja jopa joitain keskusteluja aloittanut. On murh
    Lestadiolaisuus
    12
    54
  2. Niin on siis meidän jokaisen tehtävä Jumalalle tili itsestämme.

    Roomaliskirjeen 14 luvussa on väkevää kirjoitusta tuomitsemisesta. Luther selittää tämän päivän mannassa jaetta 4 mm. nä
    Yhteiskunta
    11
    67
  3. Loppiaisena loppuivat joulunaika ja pahat puheet täällä?

    Sain ja saimme viettää jälleen riemullista Vapahtajamme syntymäjuhlaa! Hän pelastaa meidät Häneen uskovat uskomasta it
    Lestadiolaisuus
    44
    575
  4. Armoistuin

    Mannaa tälle päivälle: Room. 3: 25. (Lue se, ja vähän enemmänkin...) "Raamtttu opettaa, että Jumala on määrännyt ihmisi
    Lestadiolaisuus
    88
    813
  5. Hän asuu tykönämme

    Taas mannaa, eiliseltä. Tämä koskettaa minua hyvin kovasti eli paljon, sillä sen jälkeen kun sain armon uskoa, on usein
    Lestadiolaisuus
    7
    35
  6. Hän asuu tykönämme

    Taas mannaa, eiliseltä. Tämä koskettaa minua hyvin kovasti eli paljon, sillä sen jälkeen kun sain armon uskoa, on usein
    Uskonnot ja uskomukset
    4
    28
  7. Turhat murheet pois

    Olen saanut armon uskoa; - olen uudestisyntynyt Hengessä, - olen Jumalan lapseudessa, - Jeesus Kristus, Vapahtajani,
    Lestadiolaisuus
    13
    27
  8. Keskimmäinen risti ja oma sydän

    Usein kun tunnen ja koen tehneeni/sanoneeni pahaa toiselle ihmiselle, tai itselleni, ja vastoin Jeesuksen opetuksia ja v
    Lestadiolaisuus
    50
    32
  9. Psalmi 146: 2

    "Minä ylistän Herraa kaiken ikäni, veisaan kiitosta Jumalalleni, niin kauan kuin elän." Luther selittää tätä, lainaan mu
    Lestadiolaisuus
    20
    29
  10. Pahat teot anteeksi

    Mannaa Luuk. 5: 8 ”Mene pois minun tyköäni, sillä minä olen syntinen ihminen!” Luther kirjoittaa tästä: ”Sairas omatun
    Lestadiolaisuus
    12
    35
  11. Lain kautta kuollut

    ”Minä olen lain kautta kuollut pois laista elääkseni Jumalalle.” Gal. 2: 19 Luther selittää: ”...Väärät apostolit opett
    Lestadiolaisuus
    43
    49
  12. Lain alla vai laista pois

    Gal. 2: 20 "Minä elän, en enää minä, vaan Kristus elää minussa." Oppi-isämme Luther selittää tätä mm. näin: "... Kovi
    Lestadiolaisuus
    13
    24
  13. Joka ei minun kanssani kokoa, se hajottaa

    Luukas 11: 23: "Joka ei ole minun kanssani, se on minua vastaan, ja joka ei minun kanssani kokoa, se hajottaa." Olisinko
    Lestadiolaisuus
    45
    54
  14. Yksi ja sama Henki

    ”Kaiken tämän vaikuttaa yksi ja sama Henki, jakaen kullekin erikseen, niin kuin tahtoo”, 1. Kor. 12: 11. ”… Jumala saak
    Lestadiolaisuus
    4
    28
  15. Rauha Jumalassa

    4 Iloitkaa aina Herrassa! Vieläkin minä sanon: iloitkaa! 5 Tulkoon teidän lempeytenne kaikkien ihmisten tietoon. Herra
    Lestadiolaisuus
    10
    98
  16. Käskyn 8 selitystä

    Eilisen päivän mannassa Luther selittää käskyä 8 muun muassa näin: "... Jos minä aion puhua lähimmäiseni virheistä, tul
    Lestadiolaisuus
    13
    63
  17. LUCA, esivanhempamme

    Jos on ihmisellä vaikea uskoa Luojaan, niin kuinka vaikeaa on ihmisen uskoa siihen, että LUCAsta on kaikki elo maapallol
    Lestadiolaisuus
    2
    46
  18. Usko ilman tekoja on voimaton

    Jaak. 2: 14-20: Luther päivän Mannassa kirjoittaa jakeesta 20: ”Jos usko on vilpitön, se ei voi olla ilman hyviä tekoja,
    Lestadiolaisuus
    16
    43
  19. Päivän mannaa

    Kaikki, joita Jumalan Henki kuljettaa, ovat Jumalan lapsia (Room. 8: 14). ”Jumalan Hengen vaikutuksen alaisina oleminen
    Lestadiolaisuus
    12
    33
  20. Voittaja on selvillä

    Palautekirjoitukseni toimittajan aika pahaan ja uskovia mollaavaan juttuun. Toimittajan kolumnin otsikko oli " Peli on k
    Lestadiolaisuus
    2
    28