Hei, olen mieheni kanssa suunnittelemassa yllätyshäitä. Ostimme juuri talon, ja ajattelimme yllättää vieraat tupareissa menemällä samalla naimisiin. Emme siis mene ensin maistraatissa, vaan pappi tulee kotiimme. Onko kellään kokemusta samanlaisesta tilanteesta? Miten juhlan pystyisi järjestämään mahdollisimman vaivattomasti?
Yllätyshäät
3
1935
Vastaukset
- pastorin.neuvo
Olen pappi. Jos häät järjestetään niin, että vieraat eivät tiedä odottaa häitä, järestelyjen pitää olla kutsun mukainen. Jos on kutsuttu tupaantuliaisiin, ei tule olla muuta kuin tupaantuliaistarjoilu ilman suurempia kommervenkkejä.
Jos toimii toisin, osa vieraista tuntee olevansa kiusautuneita, kun eivät olleet valmistuneet häihin. Osa on joka tapauksessa kiusautuneita. Häät eivät ole muutenkaan sopivat yllättämiseen. Häät vietetään arvokkaasti joko hiljaisuudessa, pienellä porukalla tai suurella. - jokaiselleon
Järjestätte tuparit, kuten olette suunnitelleet. Kutsutte ihmiset paikalle esim. 14.00.
Paikalle tulee pappi niin, että teidät voidaan vihkiä esim. 14.15. Tällöin suurin osa vieraista on saapunut.
Seurakunnan kanssa pitää toki hoitaa ennalta esteiden tutkinta yms. Siihen on hyvä varata pari viikkoa aikaa.
Pappi kyllä neuvoo. - pihistelijä1989
VINKIT MAHDOLLISIMMAN HALPOIHIN HÄIHIN:
- Kutsu häihin vain ne tärkeimmät. Vieraita ei ole pakko olla satoja vaan yksi kourallinenkin riittää aivan hyvin.
- Juhlien tarjoilut voi hoitaa itse (sukulaiset tai ystävät avuksi).
- Hääkuvat voi ottaa se tuttava, jolla on paras kamera.
- Monia asioita voi lainata, vuokrata ja tehdä itse häitä varten.
- Teräksisiä ja hopeisia sormuksia saa muutamalla kympillä. Sormeen voi myös tatuoida sormusta muistuttavan rinkulan.
- Kaikkein yksinkertaisimmat ja halvimmat häät on jos niihin ei kuulu juhlintaa lainkaan vaan pelkkä vihkiminen esim. maistraatissa.
- Häämatkalla voi käydä esim. lähiöpubissa tai Tallinnan risteilyllä.
- Hääyön voi viettää kotona tai jonkun tuttavan hääsviitiksi naamioidussa vierashuoneessa.
- Hääpukujen ei tarvitse olla hääpukuja. Naimisiin voi mennä tennareissa, farkuissa ja hupparissakin.
- Hyödynnä kirpputorien tarjontaa.
- Hääkampauksen ja meikin voi morsian tehdä itse.
- Kukat voi poimia luonnosta tai ostaa marketista.
- Huomenlahjaa ei ole pakko antaa.
- Hääjuhlat voi viettää omassa kodissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1341198
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä34771Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..46577- 10560
Miksi Lapset kiusaa yöllä
Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä22502Ajatteletko ollenkaan minua
Naiselle, jonka kanssa vahva tunne yhteydestä. Jota kipeästi kaipaan, mutta jota ei juuri näe. Onko siitä jo kolme vuott29496Viimeinen lankafest
Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .14452Sama ransetti taas!
Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver14451- 20436
Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad17423