Datsun 1600 SSS 411 Suomen ralleissa 1967

Dsössö

Vanhan Luupään 411 1600 SSS näkyy muutaman suomalaisen rallin tuloksissa tuona vuonna . Ainakin neljä autoa ollut yhtaikaa samassa kilpailussa, Hankis helmikuussa 1967, aikansa tunnetuilla suomalaisilla kuskeilla. Mallia ei koskaan kai myyty Suomessa, oliko nuo jotain tehtaan testausta ja autot palautettiin Japaniin?
Olipa kolme suomalaista noilla Acropolisrallissakin 1967.
Joskus aikanaan selannut vanhat VMt läpi, ei ole jäänyt mieleen että noista olisi silloin ollut lehdessä juttua.

Eikä nyt sekoiteta keskusteluun uudempaa laatikkokoppaista 1600 SSS, 510.

68-69 neljä eri suomalaista ajoi muutamia kisoja 2 lit Fairladylla, mutta sekin on toinen juttu.

16

101

    Vastaukset

    • Vähä namu takapotkuinen ässä!

    • Hyvä peli , takatukivarret vain mätänivät helposti.

      PL510

      • Kuinkahan rauta mätänee?


      • Outoa että tukivarret oli puuta. Metalli ei mätäne.


    • Telkkarissa tuli joskus sarja ”Jenkkilän Japsiautot” ja siinä esiteltiin tällainen Datsun 411 SSS joka oli jopa kaksiovinen...

      • Jay Lenolla on tällänen Datsuni, Youtubesta löytyy videota.


    • Ai niitäkin oli 2-ovisena, 510 oli sekä sedanina että coupena - suomessakin oli jo 80-luvulla yksi sedan, muistaakseni Kanadasta tullut.

    • Datsun Bluebird oli ensimmainen auro jota tuotiin Japanista Eurooppaan. Suomi oli ensimmainen maa. Ensimmaiset 700 autoa vaihdettiin pulp'iin eli selluun!

      2v myohemmin Korpivaara alkoi tuoda Toyotaa.

      Tiedot loytyy Goglaamalla.

      • Koska?


      • Toyota Crown se olikin kestävä, ja oli luupääkin eli Bluebird kestävä,


      • Anonyymi kirjoitti:

        Toyota Crown se olikin kestävä, ja oli luupääkin eli Bluebird kestävä,

        Tyylikäs


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tyylikäs

        Aina digannut


    • EIKS KARPOLLA OLLU DATSUN JOSKUS 60-L LOPUSSA

      • Eikö se Luupää ollut Ensio Itkosen ENS-10?

        Autokoulu Häkkisellä oli Luupää rek.no. AAS-1. ; )


    • Takapään helposti mätänevät kolmiotukivarret olivat siis heikko paikka, eikä moottorikaan ollut kovin vetävä mutta sittenhän tuli SSS-malli , jossa puristussuhde oli nostettu 9,5;een ja SU-kaasarit.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut