Näin Toyotan hybridi säästää 3 l/100 km polttoainetta...

HybridiVyöryySinäVapiset

...vastaavan kokoisella pelkällä polttomoottorilla varustettuun vanhanaikaiseen Volkswagen-konsernin autoon verrattuna:

Autoni on viisaampi kuin sitä ajava ihminen. Koko ajan ajoakkuja ladataan tai niitä puretaan kuljettajan voimatta puuttua siihen mitenkään. Vakionopeussäätimen kanssa ajaessakin heti kun auton äly huomaa ettei polttomoottoria tarvita, se sammuu ja matka jatkuu sähkön voimalla varsinkin pienissä nopeuksissa. Mikäli tie laskee, vaikka loivasti, auto alkaa ladata akkuja ja sähkön suunta muuttuu. Tuollainen lataus ei ole mikään voimakas mutta jos jarrua hipaiseekaan niin lataus kasvaa huomattavasti ja auto jarruttaa kohtuullisella voimalla. Ylämäkeen noustessa ja kiihdytettäessä sähkömoottori on auton moottorin huomattavana apuna jolloin polttoaineenkulutus pienenee, usein oleellisestikin. Koko prosessissa Lexuksen loistava CVT-e vaihteisto näyttelee suurta osaa koska vaihteisto pyrkii koko ajan pitämään sekä bensa- että sähkömoottorin käytön optimaalisena parhaalla hyötysuhdealueellaan. Lisänä koko voimalinja on kehitetty tehokkaaksi, erittäin miellyttäväksi (kaikki kehuvat) ja lisäksi taloudelliseksi.

"Insinööri" vain hokee täällä, että Toyotan hybridien sähkö tuotetaan bensalla, kun pitäisi puhua siitä miten se hybridi järjestelmä pienentää sen bensiinin kulutuksen hurjalla määrällä. Ja miten se pienentää sen kulutuksen niin pieneksi, että Toyotan hybrideillä on kaikkein pienimmät uuden WLTP-päästömittaustavan mukaiset päästöt eli toisin sanoen pienin bensiinin kulutus.

209

1844

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Voiihmettä

      Aha

      • Anonyymi

        Autoveron uudistus Totaali valvonta kokeilu jossa Suomi EU -koemaa.
        Kansaan ollaan kohdistamassa totalitaarista valvontaa uuden valmisteilla olevan GPS valvonnan kera. Suomi on EU -koe alue jossa jatkuvan vainonnan tehoa kokeillaan ihmiskuntaan. Poliisin aseistusta on vahvistettu Yle esti hongongin poliisin tekemän murhan lähetyksessään. Laki tulee tiedotusvälineet vaienneet asiasta antti vahvistamassa totaalivainon kasalleen.


      • Anonyymi

        Liikkeelle lähdöt aina sähkömoottorilla. Liikkeelle lähtö tapahtuu pelkällä sähkömoottorilla mikäli kaasupoljinta painetaan maltillisesti. Sähkömoottori ja polttomoottori tekevät yhteistyötä maksimaalisen suorituskyvyn saavuttamiseksi jos autolla lähdetään liikkeelle kaasupoljin painettuna yli puolen välin tai pohjaan.

        Peruuttaminen esim. parkkipaikoilla tapahtuu sähkömoottorilla.

        Tasaisella tiellä ajettaessa auto vaihtelee tilanteen mukaan sähkömoottorin ja polttomoottorin välillä. Sähkömoottoria käytetään aina kun se on mahdollista.
        Polttomoottori toimii jos:
        1.Ajonopeus on liian suuri pelkälle sähkömoottorille. Myös silloinkin kun tarvitaan enemmän tehoa ajamiseen ja autolla kiihdytellään/ajetaan nopeasti.
        2.Akkujen varaus on liian vähäinen, eikä moottorijarrutus ole jostakin syystä riittänyt lataamaan akustoa.
        3.Pakkasella kylmäkäynnistyksien yhteydessä, jotta auto lämpenisi nopeammin sisätilat mukaanlukien. Myös siksikin että moottoriöljytkin lämpenisivät sopivaan lämpötilaan ennen kuin auto voi ruveta vaihtelemaan toimintaa sähkömoottorin ja polttomoottorin välillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Liikkeelle lähdöt aina sähkömoottorilla. Liikkeelle lähtö tapahtuu pelkällä sähkömoottorilla mikäli kaasupoljinta painetaan maltillisesti. Sähkömoottori ja polttomoottori tekevät yhteistyötä maksimaalisen suorituskyvyn saavuttamiseksi jos autolla lähdetään liikkeelle kaasupoljin painettuna yli puolen välin tai pohjaan.

        Peruuttaminen esim. parkkipaikoilla tapahtuu sähkömoottorilla.

        Tasaisella tiellä ajettaessa auto vaihtelee tilanteen mukaan sähkömoottorin ja polttomoottorin välillä. Sähkömoottoria käytetään aina kun se on mahdollista.
        Polttomoottori toimii jos:
        1.Ajonopeus on liian suuri pelkälle sähkömoottorille. Myös silloinkin kun tarvitaan enemmän tehoa ajamiseen ja autolla kiihdytellään/ajetaan nopeasti.
        2.Akkujen varaus on liian vähäinen, eikä moottorijarrutus ole jostakin syystä riittänyt lataamaan akustoa.
        3.Pakkasella kylmäkäynnistyksien yhteydessä, jotta auto lämpenisi nopeammin sisätilat mukaanlukien. Myös siksikin että moottoriöljytkin lämpenisivät sopivaan lämpötilaan ennen kuin auto voi ruveta vaihtelemaan toimintaa sähkömoottorin ja polttomoottorin välillä.

        > 3.Pakkasella kylmäkäynnistyksien yhteydessä, jotta auto lämpenisi nopeammin sisätilat mukaanlukien.

        Sama vaiva tuntuu olevan kaikissa itäautoissa. Kia mukaan luettuna.

        Kunnon sähköautot ja lataushybridit osaavat esilämmittää itsensä ennalta aseteltuun aikaan mennessä - hyödyntäen latausliitännästä imemäänsä sähköä, joten näihin ei tarvitse erikseen moottorin sisätilanlämmittimiä asennella.

        Olisko patentoitu juttu... eli saadaan itäautoihin 20 vuoden kuluttua, kun patentit vanhenevat?


    • Tuheroliisa

      Riittääkö mootorin lämpö energia matkustajien sulassa pitoon?

      • EtköTiennyt

        Talvitestithän kertovat, että Toyotan hybridit ovat kaikkein lämpimämpiä autoja siksi koska sekä sähkö että polttomoottori alkavat lämmittää sisätiloja välittömästi ajoon lähdettäessä. Siksi auton sisätilojen lämpememinen tapahtuu hyvin nopeasti. Ei tarvitse odottaa moottorin lämpenemistä.


      • 789789789

        Ei vaan siksi että Tojottimen hybrideissä pakosarjassa on lämmönvaihdin millä pakokaasujen lämpö hyödynnetään moottorin lämmittämiseen.
        Tämä on kallis ratkaisu mitä ei taida vielä olle millään muulla valmistajalla hybridissä.


      • Eiolekallis
        789789789 kirjoitti:

        Ei vaan siksi että Tojottimen hybrideissä pakosarjassa on lämmönvaihdin millä pakokaasujen lämpö hyödynnetään moottorin lämmittämiseen.
        Tämä on kallis ratkaisu mitä ei taida vielä olle millään muulla valmistajalla hybridissä.

        Myös siksi ja ratkaisu ei ole lainkaan kallis.


      • Anonyymi

        Kyllä riittää


      • Anonyymi
        Eiolekallis kirjoitti:

        Myös siksi ja ratkaisu ei ole lainkaan kallis.

        Ja kun se ei ole kallis niin siksi se on asennettuna melkein jokaisessa autossa, jopa volkkareissa ja Skodassa.


      • Anonyymi
        Eiolekallis kirjoitti:

        Myös siksi ja ratkaisu ei ole lainkaan kallis.

        Ei ole kallis mutta yksinkertaisen nerokas. Siksi sitä käytetään vain harvoissa autoissa.


    • ei.kahta.sanaa

      Siitä olemme samaa mieltä, että tässä tapauksessa auto on älykkäämpi kuin sen kuski.

      • Pakkasta

        Kylmiä on tojon hybridit pakkasella ainakin Yaris kokeiltu on ..semmosta haaleaa ilmaa puhaltaa vain ei ole kuumaa ollenkaan lisälämmitintä pakkasella kaipais..


      • YarisOnLämmin
        Pakkasta kirjoitti:

        Kylmiä on tojon hybridit pakkasella ainakin Yaris kokeiltu on ..semmosta haaleaa ilmaa puhaltaa vain ei ole kuumaa ollenkaan lisälämmitintä pakkasella kaipais..

        Minulla on Yaris ja auto on harvinaisen lämmin. Mistähän sinä puhut vai valehteletko sinä?


    • Japanilaisetosaa

      Kun Toyota Hybridin omistaja ajaa matka-ajoa niin Atkinssonin moottori lataa hybridiakkua, moottorin hyötysuhde on nyt hyvä. Kun auto saapuu kaupungin keskustaan niin moottorin hyötysuhde laskee, siksi auto kulkeekin nyt sähköllä. Tämä johtaa siihen että mitä enemmän joudut ajelemaan keskustassa niin polttoaineen kulutus vääjäämättä laskee. Atkinsonin moottorin ihme perustuu imuventtiilin myöhäiseen sulkeutumiseen.

    • NäilläMennnään

      Näin se Toyotan hybridi säästää:

      Ylämäki: kumpikin moottori tekee työtä suorituskyvyn ylläpitämiseksi
      Hidastaminen ja jarrutus: polttomoottori sammutettuna, järjestelmä ottaa energiaa talteen akkuun
      Ohittaminen: Molemmat moottorit tekevät työtään maksimaalisen suorituskyvyn saavuttamiseksi
      Pysähdyksissä olo esim. liikennevaloissa: molemmat moottorit ovat sammutettuina, joten energiaa ei mene hukkaan

      • lisäystäkö

        Liikkeelle lähdöt aina sähkömoottorilla. Liikkeelle lähtö tapahtuu pelkällä sähkömoottorilla mikäli kaasupoljinta painetaan maltillisesti. Sähkömoottori ja polttomoottori tekevät yhteistyötä maksimaalisen suorituskyvyn saavuttamiseksi jos autolla lähdetään liikkeelle kaasupoljin painettuna yli puolen välin tai pohjaan.

        Peruuttaminen esim. parkkipaikoilla tapahtuu sähkömoottorilla.

        Tasaisella tiellä ajettaessa auto vaihtelee tilanteen mukaan sähkömoottorin ja polttomoottorin välillä. Sähkömoottoria käytetään aina kun se on mahdollista.
        Polttomoottori toimii jos:
        1.Ajonopeus on liian suuri pelkälle sähkömoottorille. Myös silloinkin kun tarvitaan enemmän tehoa ajamiseen ja autolla kiihdytellään/ajetaan nopeasti.
        2.Akkujen varaus on liian vähäinen, eikä moottorijarrutus ole jostakin syystä riittänyt lataamaan akustoa.
        3.Pakkasella kylmäkäynnistyksien yhteydessä, jotta auto lämpenisi nopeammin sisätilat mukaanlukien. Myös siksikin että moottoriöljytkin lämpenisivät sopivaan lämpötilaan ennen kuin auto voi ruveta vaihtelemaan toimintaa sähkömoottorin ja polttomoottorin välillä.


      • Anonyymi
        lisäystäkö kirjoitti:

        Liikkeelle lähdöt aina sähkömoottorilla. Liikkeelle lähtö tapahtuu pelkällä sähkömoottorilla mikäli kaasupoljinta painetaan maltillisesti. Sähkömoottori ja polttomoottori tekevät yhteistyötä maksimaalisen suorituskyvyn saavuttamiseksi jos autolla lähdetään liikkeelle kaasupoljin painettuna yli puolen välin tai pohjaan.

        Peruuttaminen esim. parkkipaikoilla tapahtuu sähkömoottorilla.

        Tasaisella tiellä ajettaessa auto vaihtelee tilanteen mukaan sähkömoottorin ja polttomoottorin välillä. Sähkömoottoria käytetään aina kun se on mahdollista.
        Polttomoottori toimii jos:
        1.Ajonopeus on liian suuri pelkälle sähkömoottorille. Myös silloinkin kun tarvitaan enemmän tehoa ajamiseen ja autolla kiihdytellään/ajetaan nopeasti.
        2.Akkujen varaus on liian vähäinen, eikä moottorijarrutus ole jostakin syystä riittänyt lataamaan akustoa.
        3.Pakkasella kylmäkäynnistyksien yhteydessä, jotta auto lämpenisi nopeammin sisätilat mukaanlukien. Myös siksikin että moottoriöljytkin lämpenisivät sopivaan lämpötilaan ennen kuin auto voi ruveta vaihtelemaan toimintaa sähkömoottorin ja polttomoottorin välillä.

        Toyotan oma erikoisöljy lämpenee nopeasti.


    • Kauheaahuijausta

      Noi hybridit vie n. 6 litraa sadalla. Viekö tehoton atkinson-vatkain ilman painavaa hybridihässäkkää 9 litraa satasella?

      • ValheitasiEiKaivata

        Kuten hinnastoista ilmenee hybridit kuluttavat kaikkein vähiten ja siksi niillä on kaikkein pienimmät päästöt. Nyt kun WLTP-päästömittaustapa tuli käyttöö, kulutukset on helposti nähtävissä ja ne kertovat todellisen kulutuksen. Mikään toinen polttomoottoriauto ei kykene alittamaan Toyotan hybridien kulutuksia.

        Tähän ei nyt tarvita sinun valheitasi.


      • Valehtelija.jää.kiinni
        ValheitasiEiKaivata kirjoitti:

        Kuten hinnastoista ilmenee hybridit kuluttavat kaikkein vähiten ja siksi niillä on kaikkein pienimmät päästöt. Nyt kun WLTP-päästömittaustapa tuli käyttöö, kulutukset on helposti nähtävissä ja ne kertovat todellisen kulutuksen. Mikään toinen polttomoottoriauto ei kykene alittamaan Toyotan hybridien kulutuksia.

        Tähän ei nyt tarvita sinun valheitasi.

        Valehtelet. Kyllä pystyy alittamaan.
        Kaasuauton päästöt ja verot ovat pienemmät ja polttoainekulut pienemmät kuin tojon höpöhybrideillä.


      • Anonyymi
        Valehtelija.jää.kiinni kirjoitti:

        Valehtelet. Kyllä pystyy alittamaan.
        Kaasuauton päästöt ja verot ovat pienemmät ja polttoainekulut pienemmät kuin tojon höpöhybrideillä.

        Ei pidä paikkaansa. Polttoainetta kuluu paljon, startit aina bensalla, verot päälle. Hybridi tulee selvästi halvemmaksi ja yhdellä tankkauksella pääsee 1200 km.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei pidä paikkaansa. Polttoainetta kuluu paljon, startit aina bensalla, verot päälle. Hybridi tulee selvästi halvemmaksi ja yhdellä tankkauksella pääsee 1200 km.

        Ei ole höpöhybrideillä jakoa kaasuautoa vastaan. Nimim. viimeksi kävin bensaa tankkaamassa joulukuun alkupuolella. Vähän toista kuin terojen keulimiset 500 km tankkausvälistä höpöhybridillä.

        Toki seki kuulostaa mopopojista huimalta. Tojo onkin mopo autoksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei pidä paikkaansa. Polttoainetta kuluu paljon, startit aina bensalla, verot päälle. Hybridi tulee selvästi halvemmaksi ja yhdellä tankkauksella pääsee 1200 km.

        > Hybridi tulee selvästi halvemmaksi ja yhdellä tankkauksella pääsee 1200 km.

        Heikko esitys. Minä olen tankannut viimeksi 1800 km sitten ja edelleen on puoli tankillista bensaa jäljellä.

        Ei tarvi myöskään palella eikä raaputella laseja, koska autossani on kauko-ohjattu webasto. Sehän se bensaa pääasiassa viekin. Kaasua menee matka-ajossa noin 4 kg/100 km, joten 20 € satsilla pääsee reilut 300 km. BTW kyseessä tietenkin biokaasu, jonka päästö tasan nolla.

        Vrt. fossiilisen höpöhybridin päästö 2180 g/l, joten 6 l/100 km kulutuksella päästö 131 g/km. Ja tämä on pelkästä polttoaineen palamisesta tuleva päästö, jonka päälle tulevat vielä polttoaineen valmistuksen ja kuljetuksen päästöt.


    • En.usko

      Jos ajaa vuodessa 20000 km, niin onko vuoden lopulla autotallin nurkassa 600 litraa bensaa?

    • Eenok

      Onhan se käytettyjen hybridien kysyntä mennyt hurjaksi kun pitää tuoda lisää ulkomailta kun Toyotan vaihtoautot ei riitä.

      • Anonyymi

        Juu sanos muuta on Kamuxia ym. jotka työkseen kuskaa hybrideitä Ruotsista Suomeen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu sanos muuta on Kamuxia ym. jotka työkseen kuskaa hybrideitä Ruotsista Suomeen.

        Juu ja mulle toivat dieselin.


    • Ei_Waggisti

      Vielä kun olis luikertelematta, eikä palais ja ruostuis, niin vois suositella vihamiehelle.

    • 7jjhkt

      Miksi Honda Civicin päästöt (110g) ovat pienemmät kuin Auris Hybridin (116g)? Honda pelkällä polttomoottorilla.

    • Passat_GTE

      Veli toyota, kaikkine tehottomine atkinssoneisesi ja nelipaikkaisisesi plugarineisise. Volkkarin isolla hybridiharjoitelmalla takana 18kk ja 35000km. Tankattu 8 kertaa ja keskikulutus alle 1l/100km.

    • eimitäänjärkeätässä

      Miksi tarvitaan se kallis muuntotyksikkö sen bensan muuttamiseksi sähköksi akut?
      Varmaan se litra säästyisi ilman 15000- 20000 euron muuntolaitettakin, jollain muulla tekniikalla.
      Hullun hommaa, jos ette tajua!
      Meillä parinsadan euron agrikaatti muuttaa bensaa sähköksi mökillä, ilmat akkuja.
      Autoiluun tarvitaan 100 kertainen hinta saman päämäärän tavoittamiseksi, ja ne akut.
      Älytöntä.

      • onnen.päivät

        Jos Tojomiehiä on uskominen, niin nythän saa lähes uusia dieselautoja muutamalla tonnilla ja ne ovat taatusti parempia, mukavampia sekä suorituskykyisempiä autoja ja tulevat käytössä paljon edullisemmiksi kuin joku 30000 euron tuhnu hybrid.


      • Tojoista.sekaisin

        Kaakeleileko taas juttelet Niuvassa pieni kädessä. Olet sinä ressukka sekaisin. Se Penttisi tuskin noita jorinoitasi lueskelee


      • Anonyymi
        onnen.päivät kirjoitti:

        Jos Tojomiehiä on uskominen, niin nythän saa lähes uusia dieselautoja muutamalla tonnilla ja ne ovat taatusti parempia, mukavampia sekä suorituskykyisempiä autoja ja tulevat käytössä paljon edullisemmiksi kuin joku 30000 euron tuhnu hybrid.

        Dieselvero ei ole halpa.


    • IhanaaFaktaaSattuuko

      Skoda Octavia 1,4 l kulutti maantieajossa 1/2 litraa vähemmän kuin Toyota Auris hybrid. Lisäksi Auris oli erittäin meluisa(4db äänekkämpi) ja lisäksi auto vältteli kaistalla hermostuneesti ja kuskin selkä kipeytyi koeajon aikana.

      • Mistäonkysymys

        Autohullut-ohjelmassa puhutaan koko ajan Volswageneista ja Skodista ja ohjelmassa ne eivät kultuta mitään ja ovat muutenkin huippuautoja. Toyotaa haulkutaan koko ajan. Mistähän se johtuu?


      • ei.mielipideasia
        Mistäonkysymys kirjoitti:

        Autohullut-ohjelmassa puhutaan koko ajan Volswageneista ja Skodista ja ohjelmassa ne eivät kultuta mitään ja ovat muutenkin huippuautoja. Toyotaa haulkutaan koko ajan. Mistähän se johtuu?

        Ei tuo TSI-moottorin parempi taloudellisuus ole Toyotan haukkumista vaan mitatun tiedon kertomista.


      • mitatusti.parempi

        Missit on missejä. Ei muuta mittaustulosta miksikään. Tuon ohjelman sponssit on Turtlevax ja Motonet, volkkarilla ei ole mitään yhteyksiä ohjelmaan.


      • ruostuukin
        Mistäonkysymys kirjoitti:

        Autohullut-ohjelmassa puhutaan koko ajan Volswageneista ja Skodista ja ohjelmassa ne eivät kultuta mitään ja ovat muutenkin huippuautoja. Toyotaa haulkutaan koko ajan. Mistähän se johtuu?

        Johtuu varmaankin kyseisten autojen ominaisuksista ja eroista. Toyota vaan on niin surkea ettei siitä löydy mitään hyvää kerrottavaa.


    • TässäOikeitaLukemia

      Aidot TM:n vertailutulokset:
      Auto/Maantieajo /Kaupunkiajo
      Auris hybrid / 5,0 / 5,4
      Octavia 1,4 TSI / 5,7 / 7,4
      Golf 1,4 TSI / 5,9 / 7,7
      Ford Focus 1,6 / 6,4 / 8,4
      Opel Astra 1,4 / 6,4 / 8,5
      Huyndai i30 1,6 GDI / 6,6 / 9,2

      • Tietoa_kaipaa

        Pistäpä tieto mistä tm :stä on nuo mittaukset varmaan vhintään 5-6, vuotta vanhoja testejä..


      • EiNiinMikään
        Tietoa_kaipaa kirjoitti:

        Pistäpä tieto mistä tm :stä on nuo mittaukset varmaan vhintään 5-6, vuotta vanhoja testejä..

        Mikäs noissa moottoreissa on muuttunut 5 vuodessa? Ei yhtään mikään.


      • Suuretenemmän

        Litraisenkin Skoda Octavian moottorin kulus on kova:

        "Koeajolenkillä kulutus vaihteli 6,3–6,8 litran rajoissa."

        https://www.aamulehti.fi/a/23935219

        Valmistajan valehtelema yhd. kulutus 4,6 l/100 km,


      • Näin_on

        Näkyy niissä kehitystä tapahtuvan ,viimekesäinen testi todisti pitää vaan tojomiehenkin tunustaa tosiasiat..


    • JauhaminenLoppuu

      Kunhan saadaan nuo uusien Corollien koeajojen kulutukset niin lakkaa paskan jauhaminen. Niiden kulutuksen pienuus myskistää kaikki muut, paitsi ei ei Harrya ja Arttua.

      • Näin_on

        Ei ollut tojota uskaltanut antaa yhtään autoa tm:n uuteen talviautotestiin ,pelottaako tositestit..siltä näyttää..


      • suurinjakaunein
        Näin_on kirjoitti:

        Ei ollut tojota uskaltanut antaa yhtään autoa tm:n uuteen talviautotestiin ,pelottaako tositestit..siltä näyttää..

        Ei ollut mitään uutta mallia, ei sinne vanhat kelpaa.


      • Perehdy
        Näin_on kirjoitti:

        Ei ollut tojota uskaltanut antaa yhtään autoa tm:n uuteen talviautotestiin ,pelottaako tositestit..siltä näyttää..

        ............"uskaltanut antaa".............

        Perehdy ensin, kirjoita sitten.


      • oweijtåwperit
        Näin_on kirjoitti:

        Ei ollut tojota uskaltanut antaa yhtään autoa tm:n uuteen talviautotestiin ,pelottaako tositestit..siltä näyttää..

        Olipas uskaltanut! Katso tarkemmin.

        (Oikeasti TM valitsee kylläkin itse osallistujat)


      • Anonyymi
        Näin_on kirjoitti:

        Ei ollut tojota uskaltanut antaa yhtään autoa tm:n uuteen talviautotestiin ,pelottaako tositestit..siltä näyttää..

        Muut automerkit annettiin testiin sillä ehdolla että Toyotaa ei oteta mukaan koska se on niin ylivoimainen.


    • Kyllästynyt

      Tuhnumiehillä ei ole muuta kehumista autossaan kuin kulutus. Joku voinee haluta autoltaan muitakin ominaisuuksia kuin muutaman bensalitran säästön. Teron elämä perustuu vain ainoastaan polttoaineen säästämiseen ja täällä sen asian toistuvaan kehuskeluun. Ihan niin kuin täällä olisi Toyotan omistustahoa kirjoittamassa ja riemuitsemassa myyntimenestystä. Vai paljonko tuhnumiehet saatte osinkoja Toyotan myynnistä? Onneksi on vaihtoehtoja.

      • Luehan

      • Anonyymi

        Onneksi uuden Corollan alusta, penkit yms. ovat Aurikseen verrattuna huomattavasti parantuneet.


      • Anonyymi

        Polttoainesäästäminen ei pelkästään rahan vaan myös ympäristön ja ilmaston takia.


      • Anonyymi

        > Tuhnumiehillä ei ole muuta kehumista autossaan kuin kulutus.

        Onhan 7,6 litraa sataselle kieltämättä aika retee lukema.


    • Kyllästynyt

      Uskotaan uskotaan..hih.

    • tuoVaatisiSelvityksen

      Kuten usein on kerrottu, niin Toyota Auris kulutti reilut 6 litraa sekalaisessa maantieajossa ja samalla lenkillä Octavia 1,4l turbo selvisi puoli litraa vähemmällä. Hauskaa tuossa on myös se, että Skodassa on tehoreserviä reilusti ja Toyota on meluisa tuhnu.
      Tämä testi on Autohullujen tekemässä autoiluohjelmassa.

    • kuka.muistaa

      Mikä se olikaan Auris Hybridin keskikulutus TM 60 tkm käyttötestissä?

      • UpeaAuto

        Tässä on puolueetonta tietoa:

        Auriksen keskikulutus 60.000 km testissä oli 5,6 l/100 km. Se oli TM:n käyttötestien bensiinimoottoristen ennätys (TM 20 2014). Eli eihän se ole kuin litra vähemmän kuin Golf 1.4 TSI (TM 11/2014).

        Lisättyä öljyä oli 0 litraa/60000 km ja moottori avattuna oli loistavassa kunnossa.

        Kulutustus voi verrata myös TM:n vertailusta 1/2014 esim. Golfiin, maantiellä Auris 5l, Golf 5,9, taajamassa kuormalla Auris 6,3l, Golf 9,3.

        Golfin kulut olivat 15.95 € / 100 km ja Auriksen 15.26 € / 100 km eli autoilija joka ajaa vuodessa 20000 km "säästää" 138 euroa vuodessa Golfiin nähden, eli Auris hybridi on edullisempi käyttäjälle kuin Golf ja jokainenhan on kuullut niistä TSI ja DSG ongelmista, mutta onko kukaan kuullut Toyotan hybridien ongelmista? Ei kukaan.

        TM testi on upeaa luettavaa Auriksesta. Muun muassa hienosta ajettavuudesta, upeasta lämmityslaitteesta, kulutuksesta ja edullisista ylläpitokuluista. Jos olet tilaaja lue:

        https://vanha.tekniikanmaailma.fi/digilehti/20-2014/kayttotesti-60-000-km-toyota-auris-18-hybrid-active-5-ov
        .


      • Näin_on

        Pitäähän sekin ottaa huomioon että se golfin moottori on paljon tehokkaampi mitä tuhnun kone ei haittaa jos pikkusen enempi vie kun voimaa ei tule tyhjästä..


      • Terojannu
        UpeaAuto kirjoitti:

        Tässä on puolueetonta tietoa:

        Auriksen keskikulutus 60.000 km testissä oli 5,6 l/100 km. Se oli TM:n käyttötestien bensiinimoottoristen ennätys (TM 20 2014). Eli eihän se ole kuin litra vähemmän kuin Golf 1.4 TSI (TM 11/2014).

        Lisättyä öljyä oli 0 litraa/60000 km ja moottori avattuna oli loistavassa kunnossa.

        Kulutustus voi verrata myös TM:n vertailusta 1/2014 esim. Golfiin, maantiellä Auris 5l, Golf 5,9, taajamassa kuormalla Auris 6,3l, Golf 9,3.

        Golfin kulut olivat 15.95 € / 100 km ja Auriksen 15.26 € / 100 km eli autoilija joka ajaa vuodessa 20000 km "säästää" 138 euroa vuodessa Golfiin nähden, eli Auris hybridi on edullisempi käyttäjälle kuin Golf ja jokainenhan on kuullut niistä TSI ja DSG ongelmista, mutta onko kukaan kuullut Toyotan hybridien ongelmista? Ei kukaan.

        TM testi on upeaa luettavaa Auriksesta. Muun muassa hienosta ajettavuudesta, upeasta lämmityslaitteesta, kulutuksesta ja edullisista ylläpitokuluista. Jos olet tilaaja lue:

        https://vanha.tekniikanmaailma.fi/digilehti/20-2014/kayttotesti-60-000-km-toyota-auris-18-hybrid-active-5-ov
        .

        Upea lämmityslaite? Oikein eri hieno.
        Nyt auriskaupoille joka jannutero!


      • Anonyymi
        Näin_on kirjoitti:

        Pitäähän sekin ottaa huomioon että se golfin moottori on paljon tehokkaampi mitä tuhnun kone ei haittaa jos pikkusen enempi vie kun voimaa ei tule tyhjästä..

        Toyotan moottori kestää vaan paremmin.


    • hyvä.sijoitus

      "Golfin kulut olivat 15.95 € / 100 km ja Auriksen 15.26 € / 100 km eli autoilija joka ajaa vuodessa 20000 km "säästää" 138 euroa vuodessa Golfiin nähden, eli Auris hybridi on edullisempi käyttäjälle kuin Golf"

      Olen ajanut kummallakin autolla ja voin rehellisesti sanoa että 138 euroa on pieni raha siitä etta ajaa Golfilla eikä Auriksella. On sen verran iso ero näiden kahden auton välillä.

      • rikastusauto

        Kokonaista 138 euroa, siinähän tulee sijoitusongelmia. Auriksilla ajetaan kyllä keskimäärin vain 15 tkm vuodessa.


      • Anonyymi
        rikastusauto kirjoitti:

        Kokonaista 138 euroa, siinähän tulee sijoitusongelmia. Auriksilla ajetaan kyllä keskimäärin vain 15 tkm vuodessa.

        Miten niin vain 15 tkm vuodessa? Se on samamäärä, kuin VW:n longlifellä vuodessa. Eli 15tkm 15tkm=30tkm/kaksi vuotta. Hyvin helppoa ja yksinkertaista matematiikkaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten niin vain 15 tkm vuodessa? Se on samamäärä, kuin VW:n longlifellä vuodessa. Eli 15tkm 15tkm=30tkm/kaksi vuotta. Hyvin helppoa ja yksinkertaista matematiikkaa.

        Tollolootilla ajetaan kovin vähän. Monta kertaa on tojopappa tälläkin palstalla kehunut, miten meni 1. katsastus läpi ilman huomautuksia, vaikka auton mittarissa oli sentään 40 tkm.

        Ja yksi pelle postasi tänne 6 kk välein julistuksen "taas on 5 tkm enemmän mittarissa eikä vielä ainuttakaan vikaa". Pari vuotta tuota jaksoi, sitten hiljeni... kun tuli se 1. vika? On se mahtavaa, jos itäautolla pääsee jopa 20 tkm ilman vikoja.


    • samassa.linjassa

      Jos Auris 1.8 Hybrid kuluttaa oikeasti 5.6 l/100km, niin mitä Camry 2.5 Hybrid ja RAV4 2.5 Hybrid kuluttavat? Ainakin 7 l/100km ?

      • Anonyymi

        Uusi Corolla kuluttaa alle 4l/100 km, Camry alle, RV4 yli, 5l/100km .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uusi Corolla kuluttaa alle 4l/100 km, Camry alle, RV4 yli, 5l/100km .

        Niin, tollolootan lupausten mukaan. Todelliset kulutukset sitten 30... 50 eli pari litraa enemmän, kuten mm. VHS kopiokitumaasturin testissä tuli ilmi.


    • Trollin_tuskan_parahdus

      Onpas trollilla ollut taas tuskainen päivä. Tässäkin ketjussa yli puolet kaikista viesteistä suoraan sen koneelta kotoisin. Onko tervettä, no ei ole.

    • Anonyymi

      Sinäkö poistit sen asillisen viestini, jossa minä pyysin sinua vastaamaan asiallisiin kysymyksiini? Niinkö teit? Ylläpito ei salli sellaista touhua. Olin taas yhteydessä ylläpitoon. Sinä vielä menetät oikeutesi.

      • Anonyymi

        Se upea vieti on näköjään poistettu. Miksi ihmeessä? Se oli todella fiksu ja asiallinen viesti. Miksi?


      • Anonyymi

        Näin tuli tehtyä, mutta lupaan hyvittää tekoni.


    • Anonyymi

      Vastaavan kokoisella? 1.8 Hybridin suorituskyky häviää jo1.0 TSI koneelle.

    • Kaikki autot joissa jarrullinen perävaunumassa on alle 1800kg joutaa paalattavaksi, ja uusien tekeminen pitäisi kieltää lailla.

      • Anonyymi

        Muista ajella max 80 km/h tien tukkona.


    • Anonyymi

      Näin hybrideillä ajetaan sähköllä.

    • Anonyymi

      Suomen kansa on tajunnut nyt, että hybridit ovat kestävämpiä, laadukkaampia ja luotettavampia sekä pienikulutuksisimpia kuin mitkään muut autot. Siksi niiden suosio kasvaa hurjasti.

    • Anonyymi

      Tolloille tiedoksi tämän ketjun aloitus. Toyotan hybridi liikkuu sekä bensalla että sähköllä.

      • Anonyymi

        Miten lataat sähköä tojoon? Tojon akkuun tehty sähkö tehdään erittäin kallisti bensasta. ID.3 lataa verkosta viisi kertaa halvempaa sähköä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten lataat sähköä tojoon? Tojon akkuun tehty sähkö tehdään erittäin kallisti bensasta. ID.3 lataa verkosta viisi kertaa halvempaa sähköä.

        Jarrutus sekä moottorijarrutuksella, jota kaupunkiajossa eniten tapahtuu. Toyotan hybridi lataa ja kulkee myös pelkällä sähköllä varsinkin kaupunkiajossa, joka normaalisti kuluttaisi eniten sitä polttoainetta.


    • Anonyymi

      Uskallan haastaa Toyota Hybridikuskin Hki-Tre-Hki matkalle. Vaatimus on että keskinopeuden pitää olla yli 100 km/h ja kulutusero yli 1l/100 km Toyotan hyväksi. Kuka uskaltaa lähteä?

      • Anonyymi

        Sinä ajat ilmeiseti Helkama-mopolla. Jos kerran aiot voittaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä ajat ilmeiseti Helkama-mopolla. Jos kerran aiot voittaa.

        Saksalainen 1.6 115 kW oikea auto. Haluatko testata?


    • Anonyymi

      Lue aloittajan teksti kokonaan.

    • Anonyymi

      Juuri tuolla aloituksessa kerrotulla tavalla saadaan se valtava bensiinin säästö aikaan. Se säästö, joka pudottaa Toyotan hybridien kulutuksen kaikkein penimmäksi autoissa, joissa on polttomoottori.

      Viime kuukausien aikana olemme kuulleet yhä enemmän Toyotasta ja sen uudesta itse latautuvasta hybriditekniikasta. Olemme nähneet sen mainittavan mainoksissa. Olemme kuulleet ihmisten puhuvan siitä sosiaalisessa mediassa. Ja olemme kuulleet katsojien haluavan tietää enemmän siitä, miten se toimii.

      https://www.youtube.com/watch?v=OnxdAURqpfY

    • Anonyymi

      Säästäähän niillä, kun ajetaan vähemmän kuin muilla. Auris noin 15 tkm ja Yaris 12 tkm vuodessa.

      • Anonyymi

        Siis 15tkm on sama määrä mitä vw:n longlifellä ajetaan vuodessa eli 15tkm 15tkm=30tkm/2 vuotta. Näin helppoa ja yksinkertaista se matematiikka voi olla.


    • Anonyymi

      Jo pelkästään settä puhuu litroista kertoo että kaveri on täysin pudonnut kehityksen kelkasta.
      Jos haluaa säästää polttoainekuluissa niin polttiksessa poltetaan kaasua jonka kustannukset ovat alle puolet tojon mukahybrideihin verrattuna. Tai sitten ladataan verkosta sähköä joka on vieläkin halvempaa.

    • Anonyymi

      Aloituksessa on hyvä kuvaus siitä kuinka Toyotan hybridit säästävät polttoainetta huomattaviakin määriä.

    • Anonyymi

      Trolli valehtelee Toyotaan hybridin bensan säästön pienuudesta, vaikka kaikki suomalaiset lehdet kertoo muuta. Aloituksessa on totuus.

      • Anonyymi

        Trollilla ei juuri ole uskottavuutta ja tulevaisuudessa vielä vähemmän.

        Kun itselataavien hybridien määrä koko ajan kasvaa, pieneen kulutukseen tyytyväiset käyttäjät kertovat siitä ympärilleen. Niinkuin ovat aikanaan kertoneet Toyotan legendaarisesta luotettavuudesta.
        Positiivinen maine kiertää ja silloin ei trollin puheet enää paljoa auta.


    • Anonyymi

      Autotallissa ei saa säilyttää kuin 60 litraa bensaa, joten aina 2000 km ajelun jälkeen joudun myymään säästynyttä bensaa naapurin Passattikuskille.

    • Anonyymi

      Niin se säästää. Nykyisin melkein enemmän maatie- kuin kaupunkiajossa.

      • Anonyymi

        VW on tehnyt jo vuosikausia autoja jotka kulkevat sähköllä. Siihen ei tojo pysty.


    • Anonyymi

      Aloitus kertoo selkeästi miksi Toyotan hybrideissä on kaikkein pienin polttomoottoriautojen polttoaineen kulutus.

      • Anonyymi

        Uusi C-HR Hybrid koeajossa 5,5 ja Talviauto 2017 vertailussa lämpimänä 6,3 ja kylmänä (-7 C) 11,1 l/100km.


      • Anonyymi

        On ihan hiusten halkomista väitellä onko se bensankulutus litran tai puolitoista isompi tai pienempi.
        Sähkö tulee sellaisella vyöryllä autoihin.

        Parin vuoden päästä nämä keskustelut bensankulutuksesta näyttää tosi naurettavilta. Pitää nähdä vähän eteenpäin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uusi C-HR Hybrid koeajossa 5,5 ja Talviauto 2017 vertailussa lämpimänä 6,3 ja kylmänä (-7 C) 11,1 l/100km.

        Ei uusi vaan tätä nykyistä edellinen malli.


      • Anonyymi

        Tollootan vanhanaiset ja laiskat pokemonin irvistykset nyt vaan on vanhanaikaisia ja laiskoja. Sen lisäksi, että ovat helvetin rumia.

        Omien ajojeni CO2 päästöksi olen laskenut 60 g/km. Todellisen polttoaineenkulutuksen perusteella. Ne normikulutukset kun on mitä on, usein todellinen kulutus 30-50 % suurempi (myös ja erityisesti tollolootan hypetyksistä puhuttaessa).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei uusi vaan tätä nykyistä edellinen malli.

        Jep, nykyinen vei HS koeajossa 7,6 litraa pääkaupunkiseudun liikenteessä.


    • Anonyymi

      Toyotan itselataavalla hybridillä voi ajella pitkiä pätkiä pelkällä sähköllä.

    • Anonyymi

      Tästä ei nyt koidu mitään hyvää Skodan ja Volkwagenin myynnille.

      Itsepähän sen halusitte

    • Anonyymi

      Todella upea aloitus. Jokainen ymmärtää mistä on kysymys.

    • Anonyymi

      Kyllä meluavat Tojot jäävät kauppaan, kun tänä vuonna tulee laadukkaita eurooppalaisia ladattavia.

      • Anonyymi

        No eläkelläispapoilla ja mammoilla on aikaa erikseen ladata autoaan, kun ovat muutenkin tottuneet menneeseen veivattavaan lankapuhelin aikakauteen. Toista se on nuorilla ammatikseen ajavilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No eläkelläispapoilla ja mammoilla on aikaa erikseen ladata autoaan, kun ovat muutenkin tottuneet menneeseen veivattavaan lankapuhelin aikakauteen. Toista se on nuorilla ammatikseen ajavilla.

        Ja nämä nuoret eivät nuku yölläkään? Silloin kuin auto latautuu kotipihassa seuraavan päivän tarpeisiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja nämä nuoret eivät nuku yölläkään? Silloin kuin auto latautuu kotipihassa seuraavan päivän tarpeisiin.

        Nuoret ajaa esim. taksia öisin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nuoret ajaa esim. taksia öisin.

        Niin, renkinä. Ei rengille kannata kunnon autoa haaskata, vaan tollolootakin kelpaa. Eipähän lähde käsistä liian rajun suorituskyvyn vuoksi ;-D


    • Anonyymi

      Helmikuun tilasto nöyryyttää Toyotan kilpailijat täydellisesti.

    • Anonyymi

      "Toista se on nuorilla ammatikseen ajavilla."

      Kuinka moni ajaa ammatikseen? Jos kaikki ei-ammatikseen ajavat nuoret ajaisivat sähköautolla niin se olisi aika iso joukko.
      Se että siirtyy paikasta toiseen henkilöautolla ei ole kovin tuottavaa toimintaa eikä siitä juurikaan saa raavittua itselleen elantoa. Pääasiassa elanto hankitaan muusta toiminnassta ja autolla paikasta toiseen siirtyminen on ajan ja rahankukkaa oka halutaan pitää minimissään.

      • Anonyymi

        Ne nuoremmat ajaa esim. taksia öisin, kun vanhukset on jo eläkkeellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ne nuoremmat ajaa esim. taksia öisin, kun vanhukset on jo eläkkeellä.

        Muutama nuori ajaa taksia öisin ja harva heistä puhuu suomea. Ei sähköauto ole kaikille, mutta hyvin usealle. Suomea puhuville.


    • Anonyymi

      Niin se säästää. Ja paljon säästääkin.

    • Anonyymi

      Toyota, suo minun rauhallisin mielin kohdata kaikki, mitä päivä tuo tullessaan. Suo minun varauksetta antautua sinun tahtoosi. Opasta ja tue minua kaikessa, päivän jokaisena hetkenä.

      Saanpa päivän mittaan millaisia uutisia tahansa, opeta minua ottamaan ne vastaan tyynin sydämin ja järkkymättömän varmana, että kaikessa tapahtuu sinun pyhä tahtosi.

      Kaikessa, mitä sanon ja teen, johdata ajatuksiani ja tunteitani. Ennalta aavistamattomissa tilanteissa auta minua muistamaan, että kaikki on sinun lähettämääsi.

      • Anonyymi

        Toyotan valtava ja voittamaton ylivoima on tehnyt tänne kaksi mieleterveyspotilasta. Menkää ajoissa hoitoon.


    • Anonyymi

      Bensakauppias melkein itkua tiristi kun Hybrid-Toyotani tankkiin ei millään mennyt kuin alle parikymmentä litraa bensiiniä. Hän oli kuitenkin iloinen siitä että Skooda-kääkät ja volkkari-hemmot käyttävät runsaasti öljytuotteita polttoaineen ohella, muuta ne ei raaski ostakaan. Nyysivät myyjän mukaan paperitkin vessasta.

      Pullakahvin jälkeen hurautin pois asemalta äänettömästi sähköllä niin muuan kääkkä jäi haavi auki toljottamaan itäautonsa kupeesta. Taisi olla ensimmäinen kerta kun Hybridin näki.

      • Anonyymi

        Hienoa!


      • Anonyymi

        Eihän sitä bensaa kulu, kun ei aja. Tollolootilla ajetaan kovin vähän. Eihän niitä kukaan autojen päälle ymmärtävä ostakaan.


      • Anonyymi

        C-HR helposti halkeavaan tankkiin ei kannata tankata kerralla yli 10 litraa. Luontokin kiittää.


    • Anonyymi

      Niin se säästelee.

    • Anonyymi

      Rahan säästöön Tojolla ei pääsekään. Panttimaksu ja kalliit ylläpitokulut.

      • Anonyymi

        Ilmasto ja ympäristöasioiden säästöön pääsee.


      • Anonyymi

        Tojotaa alkaa saamaan syksyllä Suzukin nimellä.
        Merkittävästi halvemmalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tojotaa alkaa saamaan syksyllä Suzukin nimellä.
        Merkittävästi halvemmalla.

        Mainio asia,vähenee volkkarin myynti vaan lisää!


    • Anonyymi

      Nauratti tuo pakosarjan lämmönvaihdin... muissa merkeissä ei ole pakosarjaa, kanavat ovat sylinterinkannessa ja lämpö vaihtuu.

      • Anonyymi

        Monessakin autossa ja merkissä on pakosarja.


      • Anonyymi

        Mitähän tuokin on suomeksi kirjoitettuna.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitähän tuokin on suomeksi kirjoitettuna.

        No nii i älä muuta kysy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitähän tuokin on suomeksi kirjoitettuna.

        Olevinaan jotain hienoa, kun ei sitä selko Suomenkielellä voi yksinkertaisesti ymmärtää, vaikka olis ihan vaan pelkästään ympäripyöreetä jaskanpauhantaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olevinaan jotain hienoa, kun ei sitä selko Suomenkielellä voi yksinkertaisesti ymmärtää, vaikka olis ihan vaan pelkästään ympäripyöreetä jaskanpauhantaa.

        Minä en ainakaan ymmärrä mitä tuossa sanotaan.


      • Anonyymi

        Kyllä 2.0 kone tuottaa julmetusti hukkalämpöä.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Minä en ole ajellut vanhoilla V-8:lla muutamaan vuoteen, eli siitä se bensan myynnin lasku johtuu.


    • Anonyymi

      Niinhän se säästelee. Polttoainetta. Paljon säästääkin.

      • Anonyymi

        Huonot ajo-ominaisuudet meluisassa itäkipossa, jota myydään lähinnä 60 v. ikäisille dementikoille. Oiva resepti kulutuksen pitämiseen pienenä on tehdä auto, jolla kukaan ei halua ajaa ;-D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huonot ajo-ominaisuudet meluisassa itäkipossa, jota myydään lähinnä 60 v. ikäisille dementikoille. Oiva resepti kulutuksen pitämiseen pienenä on tehdä auto, jolla kukaan ei halua ajaa ;-D

        Tarkoitatko Skodia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoitatko Skodia?

        Itätojoa tarkoitetaan


    • Anonyymi

      Papat ikääntyvät, Tojoon kertyy yhä vähemmän kilsoja, bensaa säästyy. Elämä on.

      • Anonyymi

        Toyiotat ovat nyt taksiautoja. Dieselit ovat vaihtuneet nyt Toyotan pienikulutuksisiin hybrideihin. Niillä ajataan paljon kuten Traficomin katsastustilastosta näkyy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyiotat ovat nyt taksiautoja. Dieselit ovat vaihtuneet nyt Toyotan pienikulutuksisiin hybrideihin. Niillä ajataan paljon kuten Traficomin katsastustilastosta näkyy.

        Ylivoimaisesti suurin osa takseista on dieseleitä.
        Selvästi suurin taksimarkki on Mercedes, uusista takseista mersun osuus on suurempi kuin 2. ja 3. olevien VW ja Toyotan yhteensä.


      • Anonyymi

        Suurin säästö toyotaihmiselle tulee kun ostaa saman auton Suzukina monta tonnia halvemmalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ylivoimaisesti suurin osa takseista on dieseleitä.
        Selvästi suurin taksimarkki on Mercedes, uusista takseista mersun osuus on suurempi kuin 2. ja 3. olevien VW ja Toyotan yhteensä.

        Toistaiseeksi suurin...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyiotat ovat nyt taksiautoja. Dieselit ovat vaihtuneet nyt Toyotan pienikulutuksisiin hybrideihin. Niillä ajataan paljon kuten Traficomin katsastustilastosta näkyy.

        Miten 1-2 vuotiaiden Tojojen kilometrilukemat voivat näkyä Traficomin katsastustilastossa? Kerro se minulle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyiotat ovat nyt taksiautoja. Dieselit ovat vaihtuneet nyt Toyotan pienikulutuksisiin hybrideihin. Niillä ajataan paljon kuten Traficomin katsastustilastosta näkyy.

        Diesel Mersuja ja Skodia tolpilla seisoo, ei mitään itäkippo tojoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten 1-2 vuotiaiden Tojojen kilometrilukemat voivat näkyä Traficomin katsastustilastossa? Kerro se minulle.

        Terolla on omat tilastot mitkä on faktaa.


    • Anonyymi

      Siinä se Toyotan hybridi säästelee. Sinun nenäsi alla, kun poistit sen toisen viestit. Siinä se säästelee ja tosi pitkään.

    • Anonyymi

      Entäs se hauskanpito? Hypritillä ei varmaan vedetä mutkatiellä miljoonaa, jos aika kuluu mittareita tuijotellessa.

      • Anonyymi

        Miksiköhän niitä mittareita pitäisi tuijotella?


      • Anonyymi

        Höpöhybridillä kihnutetaan tientukkona. Ei riitä ajo-ominaisuudet, ei riitä koneessa paukut... ainakaan ilman >4000 rpm kiljuttamista. Maksimiväännöllä, maksimiväännöllä ja sehän vaparikoineista löytyy vasta kovilta kierroksilta. Käytännössä fossiilisten hybridien omistajat yrittävät välttää koneen käynnistymistä tai ainakin sen ulinaa kiihdytyksissä, joten kiihtyvyys mitataan kalenterilla.


    • Anonyymi

      Toyota Corolla Touring Sports 2.0.

      Siinä se nenän alla taas säästelee ja kiihtyvyys on 8,1 sekuntia. Se ei kyllä kiinnosta minua, vaan ainostaan tuo olematon päästöarvo noin isolle mottorille. CO2-päästöt 119 g/km.

      Siitä se minun uusi autoni löytyy.

      • Anonyymi

        > Toyota Corolla Touring Sports 2.0.

        Onko tässä sama juttu kuin VHS kitumaasturin kanssa eli isomman moottorin kanssa akusto on sijoitettuna takakonttiin, joka on sen seurauksena mallia "vain terveisten kuljetukseen"?

        Ja 1,8 l padalla kontti OK kokoa, mutta nollasta sataan kitkutetaan 3 s hitaammin.

        > päästöarvo noin isolle mottorille. CO2-päästöt 119 g/km.

        Niin, moottori on nykymittapuulla iso, mutta tehoahan siinä ei kauhean ihmeesti ole. 135 kW on sähkö- ja polttomoottorien yhteisteho. Pelkkä polttomootori varmaan 100 kW luokkaa eli vastaa 1,2-1,4 l turbokonetta.

        Tuo päästö on sitäpaitsi normikulutukseen perustuva. Todellisessa elämässä kulutus ja päästöt voivat olla reilusti suuremmat. VHS kulutti tällä samalla moottorilla varustettuna pääkaupunkiseudun ruuhkaliikenteessä 7,6 l/100, jolloin päästö olikin 166 g/km. Vaikkei etelässä ole pakkastakaan ollut kuin parina hassuna päivänä koko talven mittaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        > Toyota Corolla Touring Sports 2.0.

        Onko tässä sama juttu kuin VHS kitumaasturin kanssa eli isomman moottorin kanssa akusto on sijoitettuna takakonttiin, joka on sen seurauksena mallia "vain terveisten kuljetukseen"?

        Ja 1,8 l padalla kontti OK kokoa, mutta nollasta sataan kitkutetaan 3 s hitaammin.

        > päästöarvo noin isolle mottorille. CO2-päästöt 119 g/km.

        Niin, moottori on nykymittapuulla iso, mutta tehoahan siinä ei kauhean ihmeesti ole. 135 kW on sähkö- ja polttomoottorien yhteisteho. Pelkkä polttomootori varmaan 100 kW luokkaa eli vastaa 1,2-1,4 l turbokonetta.

        Tuo päästö on sitäpaitsi normikulutukseen perustuva. Todellisessa elämässä kulutus ja päästöt voivat olla reilusti suuremmat. VHS kulutti tällä samalla moottorilla varustettuna pääkaupunkiseudun ruuhkaliikenteessä 7,6 l/100, jolloin päästö olikin 166 g/km. Vaikkei etelässä ole pakkastakaan ollut kuin parina hassuna päivänä koko talven mittaan.

        Ajoakku on takapenkin alla tyhjässä tilassa, eikä pienennä tuota Corollan suurta tavaratilaa lainkaan.

        Kiihtyvyys 1.8 on 0—100 km/h 10,9 s. Ja 2.0 vain 8,1 s Tehot ja kiihtyvyydet aivan riittävät. Kulutus on viranomaisten mittaama ja se on hurjan pieni muiden autojen viranomaisten mittaamiin lukemiin verrattuna.

        Äläkä jauha paskaa kulutuksestakaan:

        Toyota Corollan suuri ja painava farmarihybridi, jossa oli suuri 2.0 moottori:

        Tekniikan Maailman 21.8. ilmestyneessä numerossa 15/2019 suomalaisten suosikkiautojen vertailussa vaihtelevassa maantieajossa keskinopeudella 77 km/h Toyota Corolla Touring Sports 2,0 Hybrid Stylen kulutus oli 4,3 l/100 km ja vaihtelevassa taajama-ajossa 4,7 l/100 km.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajoakku on takapenkin alla tyhjässä tilassa, eikä pienennä tuota Corollan suurta tavaratilaa lainkaan.

        Kiihtyvyys 1.8 on 0—100 km/h 10,9 s. Ja 2.0 vain 8,1 s Tehot ja kiihtyvyydet aivan riittävät. Kulutus on viranomaisten mittaama ja se on hurjan pieni muiden autojen viranomaisten mittaamiin lukemiin verrattuna.

        Äläkä jauha paskaa kulutuksestakaan:

        Toyota Corollan suuri ja painava farmarihybridi, jossa oli suuri 2.0 moottori:

        Tekniikan Maailman 21.8. ilmestyneessä numerossa 15/2019 suomalaisten suosikkiautojen vertailussa vaihtelevassa maantieajossa keskinopeudella 77 km/h Toyota Corolla Touring Sports 2,0 Hybrid Stylen kulutus oli 4,3 l/100 km ja vaihtelevassa taajama-ajossa 4,7 l/100 km.

        Haaveilla aina voi.
        TM vertailussa Toyota Corolla 2.0 Hybrid kiihtyvyys 0-100 km/h 8,8 s
        Skoda Octavia 1.5 TSI vastaavasti 8,6 s.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajoakku on takapenkin alla tyhjässä tilassa, eikä pienennä tuota Corollan suurta tavaratilaa lainkaan.

        Kiihtyvyys 1.8 on 0—100 km/h 10,9 s. Ja 2.0 vain 8,1 s Tehot ja kiihtyvyydet aivan riittävät. Kulutus on viranomaisten mittaama ja se on hurjan pieni muiden autojen viranomaisten mittaamiin lukemiin verrattuna.

        Äläkä jauha paskaa kulutuksestakaan:

        Toyota Corollan suuri ja painava farmarihybridi, jossa oli suuri 2.0 moottori:

        Tekniikan Maailman 21.8. ilmestyneessä numerossa 15/2019 suomalaisten suosikkiautojen vertailussa vaihtelevassa maantieajossa keskinopeudella 77 km/h Toyota Corolla Touring Sports 2,0 Hybrid Stylen kulutus oli 4,3 l/100 km ja vaihtelevassa taajama-ajossa 4,7 l/100 km.

        Taajama-ajo ei ole kunnon kaupunkiajoa, sillä keskinopeudet noissa TM kulutusmittauksissa ovat ain yli 40 km/h. Ainakaan Helsingissä ei pääse läheskään noihin keskinopeuksiin. Alkaisi todellisuudessa 2:lla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajoakku on takapenkin alla tyhjässä tilassa, eikä pienennä tuota Corollan suurta tavaratilaa lainkaan.

        Kiihtyvyys 1.8 on 0—100 km/h 10,9 s. Ja 2.0 vain 8,1 s Tehot ja kiihtyvyydet aivan riittävät. Kulutus on viranomaisten mittaama ja se on hurjan pieni muiden autojen viranomaisten mittaamiin lukemiin verrattuna.

        Äläkä jauha paskaa kulutuksestakaan:

        Toyota Corollan suuri ja painava farmarihybridi, jossa oli suuri 2.0 moottori:

        Tekniikan Maailman 21.8. ilmestyneessä numerossa 15/2019 suomalaisten suosikkiautojen vertailussa vaihtelevassa maantieajossa keskinopeudella 77 km/h Toyota Corolla Touring Sports 2,0 Hybrid Stylen kulutus oli 4,3 l/100 km ja vaihtelevassa taajama-ajossa 4,7 l/100 km.

        > Ajoakku on takapenkin alla tyhjässä tilassa, eikä pienennä tuota Corollan suurta tavaratilaa lainkaan.

        Tojotero valehtelee tapansa mukaan. Teknissä tiedoissa listataan aivan selvästi, että 2 la laiskalla vaparimopokoneella takakontti on pienempi. Fakussa ero on merkityksetön, mutta hatchbakin tapauksessa useita kymmeniä litroja.

        VHS olikin jo ihan puhdasta pikkuautosarjaa 300 l konttinsa kanssa.

        Sekä korollaattori että VHS kiihtyvät 1,8 mopokoneella n. 11 s nollasta sataan. Tollolootan lupausten mukaan. Yleensä mitattu kiihtyvyys on ollut vielä sekunnin verran luvattua hitaampi.

        VHS koeajossa PKS työmatkaliikenteessä mitattu kulutus oli 7,6 l/100 km. Tässäkin ihan vakiosuoritus - nimeomaan tollolootan hypetykset ensimmäisinä kykenivät ylittämään luvatut kulutukset 50 %.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajoakku on takapenkin alla tyhjässä tilassa, eikä pienennä tuota Corollan suurta tavaratilaa lainkaan.

        Kiihtyvyys 1.8 on 0—100 km/h 10,9 s. Ja 2.0 vain 8,1 s Tehot ja kiihtyvyydet aivan riittävät. Kulutus on viranomaisten mittaama ja se on hurjan pieni muiden autojen viranomaisten mittaamiin lukemiin verrattuna.

        Äläkä jauha paskaa kulutuksestakaan:

        Toyota Corollan suuri ja painava farmarihybridi, jossa oli suuri 2.0 moottori:

        Tekniikan Maailman 21.8. ilmestyneessä numerossa 15/2019 suomalaisten suosikkiautojen vertailussa vaihtelevassa maantieajossa keskinopeudella 77 km/h Toyota Corolla Touring Sports 2,0 Hybrid Stylen kulutus oli 4,3 l/100 km ja vaihtelevassa taajama-ajossa 4,7 l/100 km.

        > Ajoakku on takapenkin alla tyhjässä tilassa, eikä pienennä tuota Corollan suurta tavaratilaa lainkaan.

        Tojotero valehtelee tapansa mukaan. Teknissä tiedoissa listataan aivan selvästi, että 2 la laiskalla vaparimopokoneella takakontti on pienempi. Fakussa ero on merkityksetön, mutta hatchbakin tapauksessa useita kymmeniä litroja.

        VHS olikin jo ihan puhdasta pikkuautosarjaa 300 l konttinsa kanssa.

        Sekä korollaattori että VHS kiihtyvät 1,8 mopokoneella n. 11 s nollasta sataan. Tollolootan lupausten mukaan. Yleensä mitattu kiihtyvyys on ollut vielä sekunnin verran luvattua hitaampi.

        VHS koeajossa PKS työmatkaliikenteessä mitattu kulutus oli 7,6 l/100 km. Tässäkin ihan vakiosuoritus - nimeomaan tollolootan hypetykset ensimmäisinä kykenivät ylittämään luvatut kulutukset 50 %.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        > Ajoakku on takapenkin alla tyhjässä tilassa, eikä pienennä tuota Corollan suurta tavaratilaa lainkaan.

        Tojotero valehtelee tapansa mukaan. Teknissä tiedoissa listataan aivan selvästi, että 2 la laiskalla vaparimopokoneella takakontti on pienempi. Fakussa ero on merkityksetön, mutta hatchbakin tapauksessa useita kymmeniä litroja.

        VHS olikin jo ihan puhdasta pikkuautosarjaa 300 l konttinsa kanssa.

        Sekä korollaattori että VHS kiihtyvät 1,8 mopokoneella n. 11 s nollasta sataan. Tollolootan lupausten mukaan. Yleensä mitattu kiihtyvyys on ollut vielä sekunnin verran luvattua hitaampi.

        VHS koeajossa PKS työmatkaliikenteessä mitattu kulutus oli 7,6 l/100 km. Tässäkin ihan vakiosuoritus - nimeomaan tollolootan hypetykset ensimmäisinä kykenivät ylittämään luvatut kulutukset 50 %.

        Siinä sitä taas tuli valheita kerrakseen:

        Mitättömän pieni ajoakku ei vie mitään tilaa. ja tässä oikeat polttoaineen kulutukset:

        1. Toyota Corollan suuri ja painava farmarihybridi, jossa oli suuri 2.0 moottori:

        Tekniikan Maailman 21.8. ilmestyneessä numerossa 15B/2019 suomalaisten suosikkiautojen vertailussa vaihtelevassa maantieajossa keskinopeudella 77 km/h Toyota Corolla Touring Sports 2,0 Hybrid Stylen kulutus oli 4,3 l/100 km ja vaihtelevassa taajama-ajossa 4,7 l/100 km.

        2. Toyota Corolla Hatchback Hybrid Active suurella 2,0 moottorilla.

        Moottori-lehden numerossa 1/2020 kulutus maantieajossa keskinopeudella 79 km/h 4,7 l ja kaupunkiajossa keskinopeudella 30 km /h 4,6 l

        3. Camry 2,5-litran moottorilla:

        Teknikkan Maailman 23.10.2019 ilmestyneen TM 20 lehden vertailun mukaan vielä isommalla autolla ja isommalla moottorilla:

        Camry 2,5 Hybridin kulutus on uskomattoman pieni, maantie 4,8 ja kaupunki 5,0 l/100 km.

        4. Prius Hybrid ja C-HR

        Tekniikan Maailman testi.

        Polttoaineen kulutus vaihtelevassa maantieajossa, keskinopeudella 78 km/h ja vaihtelevassa taajama-ajossa keskinopeudella 40 km/h:

        Toyota Prius maantie 4,3 l / taajama 4,4 l
        Toyota C-HR maantie 4,9 l / taajama5,1 l

        5. RAV4

        TM testasi RAV4:ää ja sai kulutukseksi kaupungissa 5,3 l/100km, maantiellä 5,3 l/100km ja moottoritiellä 6,9 l/100km sekä kiihtyvyydeksi 0-100km/h 8,2 s.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinä sitä taas tuli valheita kerrakseen:

        Mitättömän pieni ajoakku ei vie mitään tilaa. ja tässä oikeat polttoaineen kulutukset:

        1. Toyota Corollan suuri ja painava farmarihybridi, jossa oli suuri 2.0 moottori:

        Tekniikan Maailman 21.8. ilmestyneessä numerossa 15B/2019 suomalaisten suosikkiautojen vertailussa vaihtelevassa maantieajossa keskinopeudella 77 km/h Toyota Corolla Touring Sports 2,0 Hybrid Stylen kulutus oli 4,3 l/100 km ja vaihtelevassa taajama-ajossa 4,7 l/100 km.

        2. Toyota Corolla Hatchback Hybrid Active suurella 2,0 moottorilla.

        Moottori-lehden numerossa 1/2020 kulutus maantieajossa keskinopeudella 79 km/h 4,7 l ja kaupunkiajossa keskinopeudella 30 km /h 4,6 l

        3. Camry 2,5-litran moottorilla:

        Teknikkan Maailman 23.10.2019 ilmestyneen TM 20 lehden vertailun mukaan vielä isommalla autolla ja isommalla moottorilla:

        Camry 2,5 Hybridin kulutus on uskomattoman pieni, maantie 4,8 ja kaupunki 5,0 l/100 km.

        4. Prius Hybrid ja C-HR

        Tekniikan Maailman testi.

        Polttoaineen kulutus vaihtelevassa maantieajossa, keskinopeudella 78 km/h ja vaihtelevassa taajama-ajossa keskinopeudella 40 km/h:

        Toyota Prius maantie 4,3 l / taajama 4,4 l
        Toyota C-HR maantie 4,9 l / taajama5,1 l

        5. RAV4

        TM testasi RAV4:ää ja sai kulutukseksi kaupungissa 5,3 l/100km, maantiellä 5,3 l/100km ja moottoritiellä 6,9 l/100km sekä kiihtyvyydeksi 0-100km/h 8,2 s.

        > Mitättömän pieni ajoakku ei vie mitään tilaa.

        Tollolootien ajoakku on tosiaan mitättömön pieni, mutta VHS tavaratila tästä huolimatta pikkuautoluokkaa (n. 300 l)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinä sitä taas tuli valheita kerrakseen:

        Mitättömän pieni ajoakku ei vie mitään tilaa. ja tässä oikeat polttoaineen kulutukset:

        1. Toyota Corollan suuri ja painava farmarihybridi, jossa oli suuri 2.0 moottori:

        Tekniikan Maailman 21.8. ilmestyneessä numerossa 15B/2019 suomalaisten suosikkiautojen vertailussa vaihtelevassa maantieajossa keskinopeudella 77 km/h Toyota Corolla Touring Sports 2,0 Hybrid Stylen kulutus oli 4,3 l/100 km ja vaihtelevassa taajama-ajossa 4,7 l/100 km.

        2. Toyota Corolla Hatchback Hybrid Active suurella 2,0 moottorilla.

        Moottori-lehden numerossa 1/2020 kulutus maantieajossa keskinopeudella 79 km/h 4,7 l ja kaupunkiajossa keskinopeudella 30 km /h 4,6 l

        3. Camry 2,5-litran moottorilla:

        Teknikkan Maailman 23.10.2019 ilmestyneen TM 20 lehden vertailun mukaan vielä isommalla autolla ja isommalla moottorilla:

        Camry 2,5 Hybridin kulutus on uskomattoman pieni, maantie 4,8 ja kaupunki 5,0 l/100 km.

        4. Prius Hybrid ja C-HR

        Tekniikan Maailman testi.

        Polttoaineen kulutus vaihtelevassa maantieajossa, keskinopeudella 78 km/h ja vaihtelevassa taajama-ajossa keskinopeudella 40 km/h:

        Toyota Prius maantie 4,3 l / taajama 4,4 l
        Toyota C-HR maantie 4,9 l / taajama5,1 l

        5. RAV4

        TM testasi RAV4:ää ja sai kulutukseksi kaupungissa 5,3 l/100km, maantiellä 5,3 l/100km ja moottoritiellä 6,9 l/100km sekä kiihtyvyydeksi 0-100km/h 8,2 s.

        Uudessa espanjankielisessä AutoBildin neljän katumaasturin (Honda, Lexus, Mitsubishi, Toyota) vertailussa, jonka voitti muuten Honda, mitattiin Rav4:lle seuraavia kultuksia:
        - Urheilullinen ajo 12,9 l/100km
        - Testikulutus 7,9 l/100km
        Testin jumbo Lexus UX 250h (2.0) kulutti vastaavasti 10,1 ja 6,5 l/100km.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uudessa espanjankielisessä AutoBildin neljän katumaasturin (Honda, Lexus, Mitsubishi, Toyota) vertailussa, jonka voitti muuten Honda, mitattiin Rav4:lle seuraavia kultuksia:
        - Urheilullinen ajo 12,9 l/100km
        - Testikulutus 7,9 l/100km
        Testin jumbo Lexus UX 250h (2.0) kulutti vastaavasti 10,1 ja 6,5 l/100km.

        Katsoppa mitä saivat kulutukseksi vaikkapa bensakoneiselle DSG Tiguanille.

        Katsos kun joillakin lehdillä on tapana testata aika räyhäkkäällä ajotavalla ja hyvin erilaisessa liikenneympäristössä kuin meillä.
        Nuo kulutukset ei kerro mitään jos ei tiedä mitä aviisi on mitannut muille vastaaville ja mikä on heidän ajoprofiili.


    • Anonyymi

      Siinä se vaan säästelee.

      • Anonyymi

        Missä säilytät ne säästyneet bensat? Palonarkaa tavaraa ei kannata kerätä sisätiloihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä säilytät ne säästyneet bensat? Palonarkaa tavaraa ei kannata kerätä sisätiloihin.

        Siellähän ne huolto- eli ts. liikenneasemien säiliöissä happanee. Ei ihme, että bensiinin kulutus on laskenut 10 vuotta kun ihmiset ajaa Toyotan hybrideillä,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siellähän ne huolto- eli ts. liikenneasemien säiliöissä happanee. Ei ihme, että bensiinin kulutus on laskenut 10 vuotta kun ihmiset ajaa Toyotan hybrideillä,

        Kuskit vanhenevat, ajot vähenevät, nopeudet alenevat, Tojokin säästää. Upeaa.


    • Anonyymi

      Toyotan herjaajakin on tainnut vihdoin oppia, miten se Toyotan hybridi pudotttaa sen bensan kulutuksen aivan olemattomaksi.

      • Anonyymi

        Jep, ensin ajellaan fossiilisella monta kilometriä, jotta päästään kihnuttamaan pieni pätkä akkuun ladatulla sähköllä. Ainakin lämpimässä kelissä.

        HS koeajossa VHS kulutti PKS ruuhkissa 7,6 l/100 km. Mutta tätä selitettiin kylmällä säällä... onhan lämpötila sentään seilannut alle 10 koko talven!


      • Anonyymi

        Ei tarvi miettiä tuollaisia ja murehtia bensan kulutusta yhtään. Ajan pienellä tipalla dieseliä 100 km.


    • Anonyymi

      Tärisyttää.

    • Anonyymi

      Siinä se taas nenän alla säästelee. Vapisuttaako?

    • Anonyymi

      Ahkerasti on näköjään Skoda-mies yrittänyt kääntää tämänkin aloituksen totuuden aivan muuksi kuin se todella on.

      • Anonyymi

        Karvasta on nykymeno nieltäväksi, kun on tippunut kehityksen kelkasta.


    • Anonyymi

      Niin se säästelee. Sähköllä mennään aina välillä ja bensaa säästyy.

    • Anonyymi

      Se ei vieläkään tuo Toyotia ja sen omistajia herjaava trolli näköjään ymmärrä, mikä sen Toyotan hybridin bensiinin kulutuksen pudottaa niin uskomattoman alas.

      • Anonyymi

        7,6 litraa sataselle on tojoteron mielestä uskomattoman pieni lukema?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        7,6 litraa sataselle on tojoteron mielestä uskomattoman pieni lukema?

        Lue nuo autolehtien vahvistamat koeajojen kulutuslukemat ölökä valehtele. Lukemasi on pikkututrbon kulutus.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lue nuo autolehtien vahvistamat koeajojen kulutuslukemat ölökä valehtele. Lukemasi on pikkututrbon kulutus.

        7,6 litraa sataselle oli tohlolootan itsesaastuttavan hypetyksen kulutus HS koeajossa, kun autolla ajettiin työmatkaliikennettä pääkaupunkiseudulla.

        Kovasti janoisuutta ihmeteltiin, mutta se kuitattiin lopulta kylmästä säästä johtuvaksi. Onhan täällä viimeisen 4 kk aikana ollut joka kuukausi päivä tai kaksi, jolloin lämpötila on käynyt pakkasen puolella!


    • Anonyymi

      Keskikulutus yli 5 ja motarilla kesällä yli 7, säästä siinä vuositasolla 3 litraa.

    • Anonyymi

      Foossiilipikkuturpon kulutus on huima vaihtelevassa kaupunkiajossa, lisäksi mitättömän pieni moottori ja huono vääntö tekevät ajamisesta todella rasittavaa. Pikkuturpomoottoreiden aika on ohi.

      • Anonyymi

        Tohlolootan hypetykset kiihtyvät 1,8 l vaparimopokoneella 10,8-11,1 sekunnissa nollasta sataan.

        Useimmat 3 pyttyiset ja 1,0 l turbokoneetkin pieksevät tohlot. Eikä laiskoilla tohloilla enää ole kulutuksessakaan etua. Juopottelihan VHS pääkaupunkiseudun liikenteessä 7,6 l/100 km.

        Maantieköröttelyssäkin tuorbokonella päästään jopa viitosella alkaviin lukemiin. Siis oikeassa elämässä. Nyt ei puhuta mistään normikulutuksista, jotka tohlon tapauksessa ylittyvät aina 50 %.


    • Anonyymi

      Ostin Toyotan. Nyt minulla on ongelma: Bensaa säästyy niin paljon, että tankki, joka on aina aamulla töihin lähtiessä puolillaan, on kotiin palatessani täysi. Jottei bensatankki tulvii yli, imen letkulla ylimääräiset kanisteriin. Kanistereita kertyy autotallin nurkkaan. Mitä minä sillä säästyneellä bensalla teen, kun kohta kaikki ajavat Toyotalla, eikä kukaan enää osta arvottomaksi käynyttä ylijäämäbensaa?

      • Anonyymi

        Tojoteroilla mopo(auto) taas keulii.


      • Anonyymi

        Minulla on skoota kombissani sama onkelma mutta öljyssä, eh , nimittäin öljymäärä tuppaa lisääntymään pienhiukkasdieselissäni.
        Molle Pärnasen korjaamolla sanoivat dieselin valuvan moottoriöljyn sekaan. En usko sitä vaan luulen kehittyneen neuvostoteknolikian suunnitelleen skoota kombini moottorin itselisääväksi, oonkos nyt väärässä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on skoota kombissani sama onkelma mutta öljyssä, eh , nimittäin öljymäärä tuppaa lisääntymään pienhiukkasdieselissäni.
        Molle Pärnasen korjaamolla sanoivat dieselin valuvan moottoriöljyn sekaan. En usko sitä vaan luulen kehittyneen neuvostoteknolikian suunnitelleen skoota kombini moottorin itselisääväksi, oonkos nyt väärässä?

        Olet täysin oikeassa. Noin se juuri on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on skoota kombissani sama onkelma mutta öljyssä, eh , nimittäin öljymäärä tuppaa lisääntymään pienhiukkasdieselissäni.
        Molle Pärnasen korjaamolla sanoivat dieselin valuvan moottoriöljyn sekaan. En usko sitä vaan luulen kehittyneen neuvostoteknolikian suunnitelleen skoota kombini moottorin itselisääväksi, oonkos nyt väärässä?

        Itselisäävä Skoda. Ei enää öljyn lisäystä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itselisäävä Skoda. Ei enää öljyn lisäystä.

        lisätään öljyä ja tarkastetaan bensa.


    • Anonyymi

      Bensallahan se energia tuotetaan, mutta hybridijärjestelmän etu on se, että se parantaa koko systeemin hyötysuhdetta.

      Energiaa voidaan hetkellsiesti varastoida akkuihin ja käyttää akuista tarpeen tullen. Polttomoottorin ominaisuus on se, että sen hyötysuhde on hyvä vain tietyllä tavalla kuormitettuna, yleensä lähellä maksimikuormitusta.

      Autolla taas on tarve ajaa monenlaisissa olosuhteissa ja liikennetilanteissa. Tästä tulee se vaikeus, että polttomoottoria on vaikea saada toimimaan optimaalisesti kaikissa ajotilanteissa, josta johtuen tavallisesti autossa kulutus nousee.

      Hybridi järjestelmä ratkoo tätä ongelmaa. Polttomoottoria voidaan käyttää sille optimaalisimmalla tavalla ja muulloin käyttää sähkömoottoria apuna.

      Polttomoottorissa voidaan myös käyttää erilaisia ratkaisuja, millä edelleen parannetaa hyötysuhdetta, kuten toyotan käyttämä atkinson työkierto, mitä tavallisissa atuoissa ei voida käyttää, koska se muuttaa moottorin luonnetta laiskempaan suuntaan. Hybrdissä tämä ei ole ongelma, koska sähkömoottorilla voidaan paikata polttomoottorin heikkoutta, jolloin polttomoottori voidaan optimoida taloudellisuus edellä.

      Eli kyllä, vaikka kaikki energia tulee bensasta, kokonaishyötysuhteen kannata hybridi on hyvinkin fiksu ratkaisu bensiiniautossa.

      Dieselissä ero ei ole niin merkittävä, koska diesel on muutenkin osakuormilla huomattavasti bensiinimoottoria taloudellisempi, mutta ehkä siinäkin jonkinlainen ero on saavutettavissa.

      • Anonyymi

        Siinäpä se vaparihybridin idea on hyvin selkeästi kerrottuna. Se oli kova sana 90-luvulla mutta siitä on jo kauan. Vapareista tuo teknologia on paras, mutta turbot ovat päässeet lähestulkoon samoihin kulutuslukemiin jo pitkään. Ero matka-ajossa ei ole kuin joitain desejä. Jopa niin vähän että tojo hukkaa koko kulutusetunsa korkeisiin huoltokustannuksiin ja bensatubo on itse asiassa pienempi käyttökustannuksiltaan.
        Tojon hybridien vahvin alue on kulutus kaupungissa, mutta sielläkään etulyöntiasema ei tule hybriditeknologiasta vaan KERSistä. Toki se on osa hybridikonseptia, mutta KERSin voi toteuttaa ilman hybriditeknologiaakin. Niinkuin monat tekevätkin.
        Kuten sanottu, ihan pätevä konsepti, mutta jäänyt tekniikan kehityksen jalkoihin. Turbojen vahvuus vapariin verrattuna on sen kyky muuttaa iskutilavuuttaan kuorimituksen mukaan joten hyvän hyötysuhteen alue on massiivisesti laajempi kuin vaparin. Sen takia ei tarvita moottorin keinotekoista kuormittamista sähköntuottamiseen eikä toisaalta sähkömoottorin apua lieventämään atkinsonin luontaista laiskuutta.
        Esimerkiksi TSI 1.5 EVO on kahdella pytyllä käydessää ilman ahtamista 0,75 litrainen ja neljä pyttyä ahdettuna tarkoittaa yli kahden litran vaparin polttamaa ilma/bensa-seosta per kierros.
        Teoria sikseen, mittaukset kertovat mikä toimii ja mikä ei. Matka-ajossa hybridien edge on mennyt jo aikaa sitten. Mielenkiinnolla odotan millaisia kulutuslukemia näille uusille KERS-TSI:lle mitataan kaupungissa.

        Ja toisaalta nämä pelkästään bensaa polttavat ovat taloudellisuus/päästökisassa se senioreiden kaljasarja. Täyssähkö, ladattavat, biokaasu, biodiesel ovat selkeästi se eturintama ja nämä täysfossiilipolttimet vain koettavat pysytellä hengissä ja välttää täyskiellon mahdollisimman pitkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinäpä se vaparihybridin idea on hyvin selkeästi kerrottuna. Se oli kova sana 90-luvulla mutta siitä on jo kauan. Vapareista tuo teknologia on paras, mutta turbot ovat päässeet lähestulkoon samoihin kulutuslukemiin jo pitkään. Ero matka-ajossa ei ole kuin joitain desejä. Jopa niin vähän että tojo hukkaa koko kulutusetunsa korkeisiin huoltokustannuksiin ja bensatubo on itse asiassa pienempi käyttökustannuksiltaan.
        Tojon hybridien vahvin alue on kulutus kaupungissa, mutta sielläkään etulyöntiasema ei tule hybriditeknologiasta vaan KERSistä. Toki se on osa hybridikonseptia, mutta KERSin voi toteuttaa ilman hybriditeknologiaakin. Niinkuin monat tekevätkin.
        Kuten sanottu, ihan pätevä konsepti, mutta jäänyt tekniikan kehityksen jalkoihin. Turbojen vahvuus vapariin verrattuna on sen kyky muuttaa iskutilavuuttaan kuorimituksen mukaan joten hyvän hyötysuhteen alue on massiivisesti laajempi kuin vaparin. Sen takia ei tarvita moottorin keinotekoista kuormittamista sähköntuottamiseen eikä toisaalta sähkömoottorin apua lieventämään atkinsonin luontaista laiskuutta.
        Esimerkiksi TSI 1.5 EVO on kahdella pytyllä käydessää ilman ahtamista 0,75 litrainen ja neljä pyttyä ahdettuna tarkoittaa yli kahden litran vaparin polttamaa ilma/bensa-seosta per kierros.
        Teoria sikseen, mittaukset kertovat mikä toimii ja mikä ei. Matka-ajossa hybridien edge on mennyt jo aikaa sitten. Mielenkiinnolla odotan millaisia kulutuslukemia näille uusille KERS-TSI:lle mitataan kaupungissa.

        Ja toisaalta nämä pelkästään bensaa polttavat ovat taloudellisuus/päästökisassa se senioreiden kaljasarja. Täyssähkö, ladattavat, biokaasu, biodiesel ovat selkeästi se eturintama ja nämä täysfossiilipolttimet vain koettavat pysytellä hengissä ja välttää täyskiellon mahdollisimman pitkään.

        Sähköinfra on onneton täyssähköautoja ajatellen. Kaasuautojen tarjonta loppunee lähiaikoina.
        Biodieselit vain kuorma-autoihin ja muuhun raskaaseen liikenteeseen.
        Käytettävyydeltään ja ominaisuuksiltaan fossiiliset Plugin-patteriautot ovat selkeä välivaihe kuten myös Toitsun hybridit mutta vaivattomuudessaan Toitsun hybridit vetävät pitemmän korren.
        10 vuoden kuluttua olemme taas viisaampia mutta täällä länkyttämällä Toyotan hybridit tuskin vanhenevat kymmenessä vuodessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköinfra on onneton täyssähköautoja ajatellen. Kaasuautojen tarjonta loppunee lähiaikoina.
        Biodieselit vain kuorma-autoihin ja muuhun raskaaseen liikenteeseen.
        Käytettävyydeltään ja ominaisuuksiltaan fossiiliset Plugin-patteriautot ovat selkeä välivaihe kuten myös Toitsun hybridit mutta vaivattomuudessaan Toitsun hybridit vetävät pitemmän korren.
        10 vuoden kuluttua olemme taas viisaampia mutta täällä länkyttämällä Toyotan hybridit tuskin vanhenevat kymmenessä vuodessa.

        No onpa taas soopaa tuutin täydeltä. Tuosta kun ottaa valehtelun pois niin ei jää paljoa jäljelle.
        Suomessa on miljoonittain fähkön latauspisteitä. Useimmilla kansalaisilla lataus hoituu kotona. Jopa näin karanteenin aikaan saa ladattua ilman mitään riskiä tartunnasta.
        Kaasuautoja valmistetaan ainakin kymmenen vuotta ja senkin jälkeen konversiosarjoja on tarjolla.
        Biodieseliä on tarjolla myös henkilöautoihin. Biokaasua samoin.
        Eivät vanhene kymmenessä vuodessa, ne vanhenivat jo 10 vuotta sitten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No onpa taas soopaa tuutin täydeltä. Tuosta kun ottaa valehtelun pois niin ei jää paljoa jäljelle.
        Suomessa on miljoonittain fähkön latauspisteitä. Useimmilla kansalaisilla lataus hoituu kotona. Jopa näin karanteenin aikaan saa ladattua ilman mitään riskiä tartunnasta.
        Kaasuautoja valmistetaan ainakin kymmenen vuotta ja senkin jälkeen konversiosarjoja on tarjolla.
        Biodieseliä on tarjolla myös henkilöautoihin. Biokaasua samoin.
        Eivät vanhene kymmenessä vuodessa, ne vanhenivat jo 10 vuotta sitten.

        Aijjaaa vai soopaa? Kihnuta siinä pienellä latausvirralla pluggarin tai täyssähköauton akkua täyteen 36 tuntia, pitää olla aikaa eikä kiirettä minnekään😅!!!
        Kaasu sopii sekin vain raskaaseen liikenteeseen.
        Kaasulla on myöskin harva jakeluverkko eikä niitä auton valmistajia ole kuin muutama, nekin vähemmän hyviä maineeltaan!!!
        Toyota on tosiaan ylivoimainen hybridihommissa joten paras valinta vielä vuosikymmeniksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No onpa taas soopaa tuutin täydeltä. Tuosta kun ottaa valehtelun pois niin ei jää paljoa jäljelle.
        Suomessa on miljoonittain fähkön latauspisteitä. Useimmilla kansalaisilla lataus hoituu kotona. Jopa näin karanteenin aikaan saa ladattua ilman mitään riskiä tartunnasta.
        Kaasuautoja valmistetaan ainakin kymmenen vuotta ja senkin jälkeen konversiosarjoja on tarjolla.
        Biodieseliä on tarjolla myös henkilöautoihin. Biokaasua samoin.
        Eivät vanhene kymmenessä vuodessa, ne vanhenivat jo 10 vuotta sitten.

        Aijjaaa vai soopaa? Kihnuta siinä pienellä latausvirralla pluggarin tai täyssähköauton akkua täyteen 36 tuntia, pitää olla aikaa eikä kiirettä minnekään😅!!!
        Kaasu sopii sekin vain raskaaseen liikenteeseen.
        Kaasulla on myöskin harva jakeluverkko eikä niitä auton valmistajia ole kuin muutama, nekin vähemmän hyviä maineeltaan!!!
        Toyota on tosiaan ylivoimainen hybridihommissa joten paras valinta vielä vuosikymmeniksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aijjaaa vai soopaa? Kihnuta siinä pienellä latausvirralla pluggarin tai täyssähköauton akkua täyteen 36 tuntia, pitää olla aikaa eikä kiirettä minnekään😅!!!
        Kaasu sopii sekin vain raskaaseen liikenteeseen.
        Kaasulla on myöskin harva jakeluverkko eikä niitä auton valmistajia ole kuin muutama, nekin vähemmän hyviä maineeltaan!!!
        Toyota on tosiaan ylivoimainen hybridihommissa joten paras valinta vielä vuosikymmeniksi.

        Plugarille riittä suko mainiosti. Sähköautolle sopivan latausaseman rakentaminen kotiin on muutaman satasen investointi. Lataus sujuu yön yli eikä sähkäriä tarvitse edes ladata normaaliajossa kuin pari kertaa viikossa.
        Kaasulla kulkevia henkiöautjoja on ollut liikenteessä jo vuosikymmeniä ja niiden määrä on vahvassa kasvussa.Kaasuasemat ovat siellä missä ihmisetkin on ja niitä rakennetaan koko ajan lisää.

        Tojota on ainoa ja viimeinen mohikaani lataiuskelvottomissa. Nyt myös tojo on hylännyt latauskelvottomat ja panostaa täysillä sähköautoihin.

        https://www.caranddriver.com/news/a27887943/toyota-ev-rollout-plans/

        On hyvin todennäköistä että nyt markkinoilla oleva latauskelvottomien hybridien voimalinja on viimeinen lajiaan. Näitä tehdään niin pitkään kuin kaupaksi menee, mutta uutta ei kehitetä vaan tojon panokset ovat sähköautoissa. Aivan sama kuin VW:llä kaasuautojen kanssa. Tojo ei vaan ole sanonut sitä suoraan vaan ainoastaan sanonut että panokset on nyt sähköautoissa. Fiksumpi osaa päätellä mitä se tarkoittaa latauskelvottomien suhteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Plugarille riittä suko mainiosti. Sähköautolle sopivan latausaseman rakentaminen kotiin on muutaman satasen investointi. Lataus sujuu yön yli eikä sähkäriä tarvitse edes ladata normaaliajossa kuin pari kertaa viikossa.
        Kaasulla kulkevia henkiöautjoja on ollut liikenteessä jo vuosikymmeniä ja niiden määrä on vahvassa kasvussa.Kaasuasemat ovat siellä missä ihmisetkin on ja niitä rakennetaan koko ajan lisää.

        Tojota on ainoa ja viimeinen mohikaani lataiuskelvottomissa. Nyt myös tojo on hylännyt latauskelvottomat ja panostaa täysillä sähköautoihin.

        https://www.caranddriver.com/news/a27887943/toyota-ev-rollout-plans/

        On hyvin todennäköistä että nyt markkinoilla oleva latauskelvottomien hybridien voimalinja on viimeinen lajiaan. Näitä tehdään niin pitkään kuin kaupaksi menee, mutta uutta ei kehitetä vaan tojon panokset ovat sähköautoissa. Aivan sama kuin VW:llä kaasuautojen kanssa. Tojo ei vaan ole sanonut sitä suoraan vaan ainoastaan sanonut että panokset on nyt sähköautoissa. Fiksumpi osaa päätellä mitä se tarkoittaa latauskelvottomien suhteen.

        Kaasuautot häviät parin tulevan vuoden aikana markkinoilta. Näin kirjoittavat kaikki lehdet.

        https://www.kauppalehti.fi/uutiset/handelsblatt-vw-konserni-hylkaamassa-kaasuautot/1eadb302-f0f4-49da-b2b8-e77270d75b8e


    • Anonyymi

      "Insinööri" vain hokee täällä, että Toyotan hybridien sähkö tuotetaan bensalla, kun pitäisi puhua siitä miten se hybridi järjestelmä pienentää sen bensiinin kulutuksen hurjalla määrällä. Ja miten se pienentää sen kulutuksen niin pieneksi, että Toyotan hybrideillä on kaikkein pienimmät uuden WLTP-päästömittaustavan mukaiset päästöt eli toisin sanoen pienin bensiinin kulutus.

      • Anonyymi

        Kevythybridi oikeastaan aivan lapsellinen viritys Toyotan täyshybrideihin verrattuna.


    • Anonyymi

      Mun Aygo vie 4.5L sataselle ihan polttomoottorilla. Ei tarvi mitään hapantuvia akustoja.

    • Anonyymi

      Tojotistit lataa jatkuvasti akkujaan, kun vauhti tippuu ja jarruvalot palaa.
      Itsetukkiva liikenteen tulppa=hybridi Tojo!

    • Anonyymi

      Yksinkertaisen Tojon ei ole vaikea olla fiksumpi, kuin kuljettajansa.
      Luottomyyjä vie kuskia 10-0

      • Anonyymi

        Huom! Toyota on maailman suurin autonvalmistaja. Resujen Volkswageneiden ostajia viedään 10-0.


    Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5450
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3497
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1622
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      198
      1564
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1076
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1038
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      897
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      836
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      799
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      798
    Aihe