Skodan kylmyyden syyt

Niksula-TV

Tästä ongelmasta on palstalla runsaasti jo aiempaa tietoa. Ongelma on monien osatekijöiden summa:

Iso jäähdytysnestetilavuus (ylimitoitettu)
Alimitoitettu lämmitysjärjestelmä
Suuri osa farkkuja, iso tilavuus m3
Kiero kori -> falskaa -vähäinenkin lämpö menee harakoille
Ecu/ohjausjärjestelmä/anturiviat

Kannattaa etsiä vanhoja "lankoja" aiheesta, löytyy myös vinkkejä lämmön lisäämiseksi

Viimasuoja on skeidoissa lähes pakollinen. Monet laittavatkin banaanilaatikoista pahvia maskisuojan virkaa tekemään. Samalla ruma Politrukin hymy tulee peitettyä, 2 kärpästä yhdellä iskulla.

162

1948

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • winken

      skodaa ei ole suotta kutsuttu 4 renkaalla kulkevaksi kiikkeräksi syöksypakastimeksi.

      • Anonyymi

        🤣🤣🤣
        Noloa.
        100% nolotus


      • Anonyymi

        Kyllä Skoda minulle riittää.

        t. yksiöjankuttaja


    • olenpa.minä.utelias

      "Iso jäähdytysnestetilavuus (ylimitoitettu)"

      Kerro, mikä olisi sopiva tilavuus.

      • Anonyymi

        2l pienempi.


    • havaittu_on

      Yhden keskeisen syyn unohdit: moottori ei ole käynnissä.

    • Mäen.Usko

      Skodan kylmyydestä luennoi kiero trollaaja vähän puolenyön jälkeen.

      • Larvanto

        Älä ruoki trollia.


      • Ryhäne
        Larvanto kirjoitti:

        Älä ruoki trollia.

        Älä ruoki kehijatrollia


    • HolistiJaksatValehdella

      Valitettavasti aloittava trolli on vaiennettava faktatiedolla, kuten aina. Skoda on talvitestissä todettu todella lämpimäksi autoksi joka on todella hyvä talviauto myös ajo-ominaisuuksiltaan.

      • OletHumoristi

        Röhöhöhööö..... 😂. XD JA LOL. Skeida....lämmin? Karmea röykytin ja kylmä talvihelvetti tämä suomen virallinen naurunaihe skeida


      • Anonyymi

        No voihan se ohjauksen klappi olla jonkun mieleenkin. Ja melu. Mutta noi kaikki "testivoitot" on skoda itse joutunut tunnustamaan maksetuiksi voitoiksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No voihan se ohjauksen klappi olla jonkun mieleenkin. Ja melu. Mutta noi kaikki "testivoitot" on skoda itse joutunut tunnustamaan maksetuiksi voitoiksi.

        Niin tai näin, valitse tuo: Kannattakaa kansalaisaloitetta sähkön hinnan pitämiseksi kurissa https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/11121


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No voihan se ohjauksen klappi olla jonkun mieleenkin. Ja melu. Mutta noi kaikki "testivoitot" on skoda itse joutunut tunnustamaan maksetuiksi voitoiksi.

        Joo, mahtoi olla nöyryytys skodisteille


      • Anonyymi
        OletHumoristi kirjoitti:

        Röhöhöhööö..... 😂. XD JA LOL. Skeida....lämmin? Karmea röykytin ja kylmä talvihelvetti tämä suomen virallinen naurunaihe skeida

        Mitäs tiedät, kun et ole edes ikinä ollut kyydissäkään.


    • Ei_Waggisti

      Vag-autot ovat paljon lämpimämpiä kuin kaukoidän itäautot. Suorastaan leppoisan lämpimiä ja kestäviä, sekä pienikulutuksisia, että erinomaisia ajettavia.

      • Ei_Waggisti

        Tulipas ponteva nollavastaus.
        Se lienee parempi mitä kriitikoilta yleensä ulostautuu.


      • KylmäVikainenMeluava

        Skeida ei kehumalla autoksi muutu, eikä sika hieromalla koiraksi.


      • Anonyymi

        On jos kytkee webaston, muuten ei.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On jos kytkee webaston, muuten ei.

        Oikeastaan Skoda tarvitsisi kaksi Webastoa lämmetäkseen.


      • Anonyymi
        KylmäVikainenMeluava kirjoitti:

        Skeida ei kehumalla autoksi muutu, eikä sika hieromalla koiraksi.

        Toi on kyllä NIIN totta! Ja kodiakkikin näyttää ihan sialta, jolla on otsatukka.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikeastaan Skoda tarvitsisi kaksi Webastoa lämmetäkseen.

        Mutta kun skoodaan ei saa webastoa lainkaan, ainakaan merkkiliike ei suostu asentamaan (alimitoitettu akku) ja jenkemin syttymisvaara.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta kun skoodaan ei saa webastoa lainkaan, ainakaan merkkiliike ei suostu asentamaan (alimitoitettu akku) ja jenkemin syttymisvaara.

        webaston voi asentaa itsekin. Ohjeet löytyy YouTubesta.
        Tosin palovakuutus ei ole enää voimassa.
        Talliin ei myöskään saa ajaa tulipalo vaaran takia. Tämä huomioitava.


    • hitto.mikä.sirkkeli
    • Kylmää.kyytiä.skodaa

      VV-Auton huoltopäällikkö Juho Vallivaara myöntää, että kylmyys on tuttu vieras skodan ja Volkswagenin uutuusmalleista.

      – Kulutusta ja päästöjä on ilmeisesti ollut pakko painaa alas kovalla kiireellä. Talvitestaukseen ei ehkä ole riittänyt aikaa tai testien tuloksia ei ole otettu riittävän vakavasti. Olemme välittäneet asiakkaiden tuskaa eteenpäin Saksaan, hän kertoo.

      Pari viime talvea ovat nostaneet lämmöntarpeen esiin, kun pakkasennätykset ovat paukkuneet rikki Etelä-Suomea myöten.

      – Nyt tarvittaisiin uusia ratkaisuja hukkalämmön talteenottoon vaikka pakoputkesta, jonka kautta suurin osa lämmöstä joutuu hukkaan.

      nyt itäpulkkiin asennetaan pakostakin lisälämmittimiä.
      Kulutukset kasvaa ja muutenkin ylihintaiselle kajakille tulee lisää hintaa

      NO PERSKUTA RALLAA.

      tuossahan ratkaisu täpulkan kylmyyteen kerrottiin.

      Tee se itse jormat,nyt pakoputki kulkemaan itäruoskan kabiiniin.


      Eipä näiden skodien kylmyyskään ihmetytä.. Jos se oikeasti lämpenisi, ei siihen tarvitsisi asennella naurettavuuksien naurettavuutta eli AJON AIKANA käytettävää webastoa!

      • Skodajorkki

        Skodissa on nykyään Webastot. Niitä ei tarvitse käyttää ajon aikana, kun auton esilämmittää ennen liikenteeseen lähtöä.


      • Koiratkusee.skeidoihin
        Skodajorkki kirjoitti:

        Skodissa on nykyään Webastot. Niitä ei tarvitse käyttää ajon aikana, kun auton esilämmittää ennen liikenteeseen lähtöä.

        Juu hienosti pyörii webastot 54 Ah perinteisen lyijyakun turvin.... joo ja lehmät lentää?


      • Skodajorkki
        Koiratkusee.skeidoihin kirjoitti:

        Juu hienosti pyörii webastot 54 Ah perinteisen lyijyakun turvin.... joo ja lehmät lentää?

        Skodissa on start/stop-järjestelmä, joka vaatii väkivahvan AGM-akun.


      • Anonyymi
        Skodajorkki kirjoitti:

        Skodissa on nykyään Webastot. Niitä ei tarvitse käyttää ajon aikana, kun auton esilämmittää ennen liikenteeseen lähtöä.

        Tarvii alle - 20° muuten menee klasit huuruun.

        työtön duunari


      • Anonyymi
        Skodajorkki kirjoitti:

        Skodissa on start/stop-järjestelmä, joka vaatii väkivahvan AGM-akun.

        Skodan tehtaalla olivat vahingossa laittaneet pelkän stop-järjestelmän. Nyt uusia Skodia ei saa käyntiin kuin hinaamalla.


    • Toyota_Hybrid1

      juuri näin. skodaa on valiteltu eri autolehtien talvitesteissäkin hitaasti lämpiäväksi ja lämpö ei riitä yli 15 asteen pakkasilla. etelän maihin tarkoitettu halpis bulkki.

      • päivitäItsesi

        Oli joskus vuosia sitten pikku diesel joka lämpeni hitaasti taajamassa, mutta ongelmat on taitettu jo vuosia sitten ja menestys talvitesteissä sen todistaa.
        Et noilla vanhentuneilla jutuilla ilman linkkejä vakuuta kuin itsesi, noloa noloa.


    • joku.kommentoi

      Vie Skoda nokkaketjun vaihtoon, ettei käy, kun meidän Touranille. Sen saa kuntoon, kun antaa 8000 euro vw groubille. Ketju hyppäsi, kun kone stumppasi. Käynnistäissä tuli täystuho. Vaihtokoneen maksaisi reilun 1500 euroa käytettynä, mutta autokaan ei ole sen arvoinen kunnossa ollessaan.

      eikä valoautomatiikkakaan skeidassa toimi

      https://www.youtube.com/watch?v=0tt2Mubt_cc

      hirttää jarrutkin

    • Skodajorkki

      "Kiero kori -> falskaa -vähäinenkin lämpö menee harakoille"

      Väite on täyttä paskaa. Automaattipesussa ei tule Skodaani tippaakaan vettä sisälle, vaikka valitsen aina kalleimman pesuohjelman.

      • skodajulli

        Keskustelun aloittaja on täysin kilahtanut tyyppi. Ei sille kannata vastailla.


      • skodajulli
        skodajulli kirjoitti:

        Keskustelun aloittaja on täysin kilahtanut tyyppi. Ei sille kannata vastailla.

        minäpä vastasin omaan kommenttiini toisella nimimerkilläni ;)


      • skodajulli kirjoitti:

        minäpä vastasin omaan kommenttiini toisella nimimerkilläni ;)

        Älä ruoki trollia.


    • Awinkawink

      Autosoviet on havainnut myös omissa kokeissaan että skodan kori on tosiaan hivenen kiero, mutta kylmyyden aiheuttaa suuremmassa määrin falskaavat ikkunoiden ja ovien tiivisteet, ohut venäläinen ovipelti, huonot eristykset paikoissa joissa ohjaamoon tulee läpivientejä esim.sähköjohdoitukset sekä Suomen olosuhteisiin alimitoitettu moottorin lämmöntuotto. Holotna holotna sitä näillä keleillä kuulee skodistin hokevan.

      • skodajulli

        Noinhan se menee sun virtuaalitodellisuudessa, jossa laukkuryssät hyppivät ja miliisit tanssivat politrukin pillin mukaan.


      • Larvanto
        skodajulli kirjoitti:

        Noinhan se menee sun virtuaalitodellisuudessa, jossa laukkuryssät hyppivät ja miliisit tanssivat politrukin pillin mukaan.

        Voi ne ryssät ja miliisit votka-päissään Viipurissa noin tanssia ja hyppiä tuon mestarin kotinurkilla, eli kadulla...


      • Trollitkehuvat
        Larvanto kirjoitti:

        Voi ne ryssät ja miliisit votka-päissään Viipurissa noin tanssia ja hyppiä tuon mestarin kotinurkilla, eli kadulla...

        Älä ruoki trollia


      • Anonyymi

        Falskaus aiheuttaa todella ikävän lieveilmiön: skeidan ikkunat huurtuu sisältä ja sit jäätyy se kosteus. Pakko kuivattaa läämpimässä tallissa..... Kastematofarmi lattioilla toki tykkää liasta ja kosteudesta.

        Noihin skodiin ovat kuseskelleetkin sisälle 😂


    • skodajulli

      naapurin setä suunnittelee skodaansa pönttöuunin asentamista, luopui kehoituksestani siitä skodaan suunnittelemastaan tulikiviuunista...

      • skodajulli

        Hullujen huoneella sattuu ja tapahtuu.


    • Jukkis__

      Olen omistanut ainoastaan Japanialaisia autoja. Niissä oli jo silloin kun sain ajokortin 1973 ne varusteet jotka ovat tulleet vasta viime vuosina muihin autoihin. Mm. vakionopeuden säädin, sähköikkunat ja penkinsäätö, automaatinen valonvaihtaja, katalysaattori (tosin meni tukkoon, kun ei ollut lyijytöntä bensaa takapajulassa myynnissä) automaattivaihteet, ohjaus sekä jarru tehostimet, säkötoiminen paksinkansi, lukkoperä, ei kaasaria joku ruisku. Ja monta muuta mitä ei siihen aikaan skodissa edes kuviteltu olevan.

      • awinkawink

        skoda on juuri luopunut ohjausvivustosta ja siirtynyt käyttämään pyöreää rattia, skodan insinöörit kehittivät ajokkiin ensin neliskanttisen, mutta alkeellisen teollisuusvakoilun tuloksena havaitsivat etteivät muut sellaista käytä vaan pyöreä sen olla pitää. Tämän seurauksena skoda odottaa ajoneuvojensa myynnin vauhdittuvan. Uuden innovaation mukaan kehitteillä on myös puhallin joka puhaltaisi lämmintä ilmaa ohjaamoon, jäämme jännityksellä odottamaan milloin tämä toteutuu.


      • skodajorkki

        Japsit ovat kopioineet nuo herkut länsimaisista autoista. Tosin vuonna 1973 ei ollut vielä kaikkia noita herkkuja edes länsiautoissakaan. Kaikki me tiedämme, että Skoda ei ollut länsiauto vuonna 1973.


    • MetsäMäni

      Nyt miulla ois sellane onkelma että mun koda fabia ei meinaa lämmetä ollenkaan. Ajaattelin tilata sellaase skodistin kestosuosikin, eli pumpattavva parparaan ja laattaa se mukana tullu pahvi laatikko maski ettee.

      • Römpöti-Pöts

        Hyvä idea!! Tota kannattaa joka skoda jepen kokeilla!!!!!!


      • Toyota_Hybrid1

        ootko ihan oikee aito kosulan mehtämäni?


      • Vois olla aika päheen näköne, vielä jos siinä pahvissa on sen barbaran kuva


    • Anonyymi

      VV-Auton huoltopäällikkö Juho Vallivaara myöntää, että kylmyys on tuttu vieras skodan ja Volkswagenin uutuusmalleista.

      – Kulutusta ja päästöjä on ilmeisesti ollut pakko painaa alas kovalla kiireellä. Talvitestaukseen ei ehkä ole riittänyt aikaa tai testien tuloksia ei ole otettu riittävän vakavasti. Olemme välittäneet asiakkaiden tuskaa eteenpäin Saksaan, hän kertoo.

      Pari viime talvea ovat nostaneet lämmöntarpeen esiin, kun pakkasennätykset ovat paukkuneet rikki Etelä-Suomea myöten.

      – Nyt tarvittaisiin uusia ratkaisuja hukkalämmön talteenottoon vaikka pakoputkesta, jonka kautta suurin osa lämmöstä joutuu hukkaan.

      nyt itäpulkkiin asennetaan pakostakin lisälämmittimiä.
      Kulutukset kasvaa ja muutenkin ylihintaiselle kajakille tulee lisää hintaa

      NO PERSKUTA RALLAA.

      tuossahan ratkaisu täpulkan kylmyyteen kerrottiin.

      Tee se itse jormat,nyt pakoputki kulkemaan itäruoskan kabiiniin.

      Eipä näiden skodien kylmyyskään ihmetytä.. Jos se oikeasti lämpenisi, ei siihen tarvitsisi asennella naurettavuuksien naurettavuutta eli AJON AIKANA käytettävää webastoa!



      Uusia suosia vaivaa myös kylmyys ja huurteisen ikkunat

    • Anonyymi

      Talvi tulee. Kuka haluaa kylmän auton?

      • Anonyymi

        alati kyykyssä oleva masokisti itäkipossaan haluaa


    • Anonyymi

      Mitä suunnitteluosasto sanoo Mlada Boleslavissa. Onko se noin vaikeaa suunnitella lämmin kulkine?

      • Anonyymi

        Skeidan koneet ovat siitä erikoisia että niiden hyötysuhde on täysin olematon mutta silti hukkalämpökin on saatu jotenkin harakoille


    • Anonyymi

      vesi haihtuu ikkunoihin ja jäätyy niihin. sulaessaan ne luovuttaa kylmyyden kabiiniin. ei koskeen lämpene

    • Anonyymi

      Siperia opettaa.

      • Anonyymi

        Talviauto testin voittaja 2022 SKODA FABIA... Revi siitä kylmyyteesi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Talviauto testin voittaja 2022 SKODA FABIA... Revi siitä kylmyyteesi.

        Taisi kyseisessä yksilössä olla kivihiilikäyttöinen lisälämmitin, ei Skoda muuten lämpene.


    • Anonyymi

      Kylmyys tuntuu sitäkin pahemmalta kun kabiinissa on kosteaa. Ovia ei ole tarkoitettukaan olemaan tiiviit vaan ns. itsetuulettuvat jotta märät ovipahvit kuivaisivat ajettaessa.

    • Anonyymi

      Uskaltaako Skodaa sitten ostaa juuri ennen talven tuloa? Ei oo mukavaa käyttää karvareuhkaa.

      • Anonyymi

        Älä hyvä ihminen vaan skodaa osta! skoda tsekkiä ja rarkoittaa "HARMIA" Siinä,on paljon vikoja, kylmä ja huono,ajaa.


      • Anonyymi

        Töppöset ja lapaset niin tarkenee.

        huopikkaat huopikkaat


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Töppöset ja lapaset niin tarkenee.

        huopikkaat huopikkaat

        Miten huopikkailla ajo sujuu?
        T. Väärin ymmärretty skodisti jolla punalippu takaikkunassa


    • Anonyymi

      Tekeekö läntiset maahantuojat parannuksia Skodaan että selviää talven yli, vai onko se melko mahdotonta kun aihio on mitä on?

    • Anonyymi

      Talvi tulee. Onko yhä Skodan perisynti tuo kylmyys ja ettei ovien tiivisteet pidä vettä?

      • Anonyymi

        lukot jäätyy


    • Anonyymi

      Kokmuksesta sanoisin . että Skoda on yhtä kylmä, kuin muutkin länsiautot.

    • Anonyymi

      Onko noin vaikeaa tehdä lämmin kabiini, Skoda? Voisitte kysyä neuvoa konsernista lännen puolelta.

    • Anonyymi

      Talvi tulee! Nyt kiireesti jotain neuvoja skodisteille.

      • Anonyymi

        Ei Skodisti halua neuvoja.


    • Anonyymi

      Kostean kylmä Skoda on ihan sieltä minne aurinko ei paista.

    • Anonyymi

      Sisään satanut lumi ja vesi vie haihtuessaan kaiken lämmön pois, 1.0 MPI ei tuota lämpöä yhtään

    • Anonyymi

      Ongelma on tiedossa mutta tieto ei nyt auta. Miten kabiinin saisi lämpiämään?

      • Anonyymi

        Odotat kesän helteitä.
        Onko pitkää ennustetta edes tehty?

        kesämies


    • Anonyymi

      Parasta olisi parkkeerata lämpimään talliin.

      • Anonyymi

        Eikös tuo lue ohjekirjassakin?


    • Anonyymi

      Kiesiturkki,karvahattu ja rukkaset ovat jokaisen skodistin talviautoilu varusteet

      • Anonyymi

        Ei saa unohtaa myöskään sitä tuiki tarpeellista öljypänikkää tilavassa takakontissa.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Aamulla termari täyteen kuumaa. Sarkamantteli päälle, kasakkasaappaat vuorella ja karvatumput sekä karvareuhka päähän.
      Takapaksin öljypänikän lisäksi ota selvää missä reittisi varrella on Skoda- tai Lada-huoltoja, niiden osoitteet ja puhelinnumerot sekä tiepalvelun ja hinauspalveluiden numerot.
      Noilla voisi uskaltaa tien päälle varovasti.
      Muista kuitenkin että Skoda vetelee urissa ja kun ajo-ominaisuudet ole kesälläkään helppoja niin talvella on täysi työ pysyä poissa tienpenkoista. Laske ajonopeus puoleen sallitusta maksimista. Kaupunkialueella 15-25 kmt saa riittää.

      • Anonyymi

        Voi sinua lapsellista reppanaa, olet nolo.


      • Anonyymi

        Laajaan takapaksiin on syytä lastata pari säkillistä kuivia halkoja, jotta moottori- tai vaihteistorikon vääjäämättä iskiessä voi viritellä lämmittävän nuotion moottoritien penkalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi sinua lapsellista reppanaa, olet nolo.

        Paleltuneilta Skodisteilta kielletään päivystyksiin tulo Joulun pyhinä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paleltuneilta Skodisteilta kielletään päivystyksiin tulo Joulun pyhinä.

        Kyllä terveydenhoidossa pitää priorisointia harrastaa. Skodistin kylmettyminen on täysin itseaiheutettua, olisi pitänyt kuunnella viisaampien neuvoa ja vaihtaa merkkiä jo alkusyksystä.


    • Anonyymi

      Tuntuu tosi pahalta tuo pakkasviima joka tunkee sisään ovien ja ikkunoiden raoista. Muka itse kuivuvat ovipahvit! Ei kuivu pakkasella.
      Miten tällaista sekundaa saa tuoda Pohjolan oloihin?

      • Anonyymi

        Hukkaa se Toyotasi, niin helpottaa nuo ongelmat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hukkaa se Toyotasi, niin helpottaa nuo ongelmat.

        Toyota Toyota, eikö skodistit ajattele muuta kuin Toyotaa.


      • Anonyymi

        Ne kuivatetaan kesällä sinä tyhmä Skodisti.
        maalaisille ei pitäisi vikaisia Skodia edes myydä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota Toyota, eikö skodistit ajattele muuta kuin Toyotaa.

        Skodistin märkä päiväuni: Toyota hybrid 1.8


    • Anonyymi

      Kyllä skodistin elämä on kovaa. Pakkaset kun tulee niin skodistille nousee jäätynyt hiki.

    • Anonyymi

      Älä osta kylmää autoa Suomen talveen.

      • Anonyymi

        Minulla on lämmin talli.
        Skodisti


    • Anonyymi

      Se vaan ihmetyttää mihin lämpö katoaa,nää räppänät vie melkoisesti bensaa sata/km..luulis lämpöö riittävän muillekkin ku harakoille..

    • Anonyymi

      Biltemasta saa pieniä kaasutoimisia liesiä,pari sellasta ku teippaa naarmuisen etuglaasin alle ni saattaa enimmät huurteet hävitä

    • Anonyymi

      Kylmä, kylmä, kylmä skodistit aina valittaa. Nyt on kunnon palsta jossa annetaan neuvoja miten kylmä Skoda saadaan lämpimäksi. Kiitos toverit hyvistä vinkeistä!

      • Anonyymi

        Energiaa pitääkin säästää.
        Kylmä auto tarvitsee totuttelua.
        nuori skodisti


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Energiaa pitääkin säästää.
        Kylmä auto tarvitsee totuttelua.
        nuori skodisti

        Ei Skodaa voi oikein kutsua autoksi. Sehän on vain itäisten heinäarojen avto.


    • Anonyymi

      Skodan termostaatti aukeaa Avauslämpötila: 113°C
      Mites Toyotassa?

      • Anonyymi

        Skodan kansi vääntyy noissa lämmöissä, sillä se on tehty niin halvasta ja huokoisesta metallista. Lopputuloksena on matka hinurin kyydissä koneistamolle.


      • Anonyymi

        Sori, piti sanoa että Skodan termostaatti laukeaa Avauslämpötila: 113°C.


    • Anonyymi

      Talvitestit unohtuneet Uralilla ja Tatralla tai sitten on se normi hälläväliä itäautotehtaan asenne.

    • Anonyymi

      Nyt ryhtiä tähän hommaan. Miten Skoda saadaan siedettävään lämpötilaan talvella! Ei jaksa enää Skodan kylmyyttä!
      Asiallisia vastauksia kiitos. Kamiinan asentaminen kabiiniin ei kelpaa vastauksena eikä villasukat tai karvareuhka. Miten saa ajon aikana lämpöä kabiiniin? Joku remontointi varmaan tarvitaan mutta mikä?

      • Anonyymi

        Huikkapullo povitaskuun, kylmän tullessa pienet napsut votkaa.

        nuori skodisti


      • Anonyymi

        Kerrotaan totena, että Kuusakoskella on sellainen vasaramurskain, mikä korjaa kerralla kaikki Skodan ongelmat, myös tuon järkyttävän kylmyyden.


    • Anonyymi

      Kesällä Skoda on lämpimämpi.

      • Anonyymi

        Hieman toki.


    • Anonyymi

      Ne mihin Toyotan omapoika viittaa, eli toistakymmentä vuotta vanhoihin kylmyys juttuihin on menneen ajan juttuja ja tuolloinkin Octavia lämpesi hitaasti kaupungissa ja maantiellä lämpesi oikein hyvin.

      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Kuski on aina lämmennyt hyvin eli hikoillut ongelmien parissa, itäloota ei juurikaan.


      • Anonyymi

        Maantiellä skodakuski käy usein kuumana kuin hellakoukku ja polkee Oktaviasta kunnon ylikierrokset.
        No, sitten tilataankin kohta hinuria paikalle.


    • Anonyymi

      Skodistit karaistuu mukavasti niin ettei kylmä kabiini enää haittaa ja tuntuu jopa normaalilta. Länsiautossa sitten taas hikoiluttaa kun ovet on tiiviit, ja lämppäri toimii.

      • Anonyymi

        Vähempikin karaistuminen riittäisi minulle.

        nuori skodisti


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vähempikin karaistuminen riittäisi minulle.

        nuori skodisti

        Ihana poika ja niin viattoman tyhmä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihana poika ja niin viattoman tyhmä.

        Niin, Skodalla ajaa raukka.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihana poika ja niin viattoman tyhmä.

        Mistä arvasit että olen poika?

        nuori skodisti


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä arvasit että olen poika?

        nuori skodisti

        Taisi olla skodistin toiveajattelua. Hakee seuraa Skoda-palstalta. On tehnyt tuota ennenkin ja etsinyt poikia täältä. Ihme kun ylläpito sallii.


    • Anonyymi

      Mun Skoda lämpiää näillä keleillä alle vartissa niin et on sisällä 20 lämmintä.
      Mites tojo se taitaa jäädä ruutuun pakkasilla :D

      • Anonyymi

        Onpa siellä korjaamohallissa lämmintä tosiaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onpa siellä korjaamohallissa lämmintä tosiaan.

        Hyvin mennyt Tammikuu, ei uusia vikoja.

        nuori skodisti


    • Anonyymi

      onkohan mitään vanhoja vikoja saatu korjattua?

      entä kylmyys, onko siihen tullut mitään helpotusta?

    • Anonyymi

      Skodillac ei lämpiä ellei sitä kierrätä vähintään 4000kierrosta jatkuvasti. Paskaläjä mihinkään lämpiä saatika liiku.

    • Anonyymi

      Mulla on tapana laittaa puna-armeijan mantteli maskin eteen niin kyllä lämpenee jopa miinus kymmeneen.

      • Anonyymi

        Kerran vahingossa sain Skodan paskaläjän konetta kierrätettyä niin kovaa että sen lämmöt nousivat jo -20C tuohon 0C tuntumaan.... Valitettavasti silloin oli kesä ja ulkona lämmintä +20C


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerran vahingossa sain Skodan paskaläjän konetta kierrätettyä niin kovaa että sen lämmöt nousivat jo -20C tuohon 0C tuntumaan.... Valitettavasti silloin oli kesä ja ulkona lämmintä 20C

        Hyvin on Skodan kanssa pärjäillyt kun ei paukkupakkasia ole tullut.

        nuori skodisti


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvin on Skodan kanssa pärjäillyt kun ei paukkupakkasia ole tullut.

        nuori skodisti

        Mites pärjäät ovien raoista tunkevan hyisen viiman kanssa? Kabiinin kosteus taas voi nuorellekin skodistille ajan mittaan aiheuttaa reumatismia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvin on Skodan kanssa pärjäillyt kun ei paukkupakkasia ole tullut.

        nuori skodisti

        Skodan sisällä on kylmempää kuin Siperiassa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Skodan sisällä on kylmempää kuin Siperiassa!

        Onko Škodassa kylmempi sen sisällä kuin ulkona? Skoda on tainnut keksiä uudestaan iglun.


    • Anonyymi

      Täytyy sanoa, että ovat nuo Toyotan omistajat kyllä kateellista porukkaa.

      • Anonyymi

        Skodakerholaisilla on hyvä yhteishenki, kun elämä on muuten päin helvettiä.


    • Anonyymi

      Miten muuten on skodistien suhde muihin itäautoilijoihin? Synkkaako skodistilla heti ladailijan kanssa vai pitävätkö ladailijat skodisteja itäautomaailman bling-blingeinä?

    • Anonyymi

      Onkohan nää uudet Škodat yhtä kylmiä kun muutama vuosi vanhat. Voisikohan niihin asentaa polttoainekäyttöisen lisälämppärin?

      • Anonyymi

        Toivottavasti voi.
        Hyvin mennyt tämä talvi, olen saanut lukot auki joka viikko. Leutoa ollut. Kevättä kohti.


        nuori skodisti


    • Anonyymi

      Toyotistien vaikerruksia kateuksissaan.
      On teillä elämä rankkaa.

      • Anonyymi

        Diagnoosi: Neuroottinen suhde Toyotaan. Näkee Toyotia jopa Skoda-palstalla. Kuin poltergeist.


    • Anonyymi

      Sääliksi käy skodatovereita heidän nelipyöräiglunsa kanssa. Ei oikein sovi Suomen olosuhteisiin.

    • Anonyymi

      Ensi viikolla taas on toverit vaikeuksissa. Pakkasta piisaa ja Skoda on kuin pakastelokero.

    • Anonyymi

      Voisiko Skodaa käyttää jääkaappina jos jääkaappi sisällä hajoaa? Ei mene ruuat pilalle vaikka välillä ajeleekin. Takuuviileä.

      • Anonyymi

        Hanskalokero toimii oivana jäähdytyspaikkana valkovenäläiselle kivihiilivotkaputelille. Pelmenit ja kaalinpäät säilyvät jäässä juhannukseen asti tilavassa takakontissa. Mikään ei voi mennä vikaan.


    • Anonyymi

      Samat kamppeet kuin ulos mennessä eli sään mukaan. Toimii.
      tv. Väärinymmärretty skodisti jolla punalippu takaikkunassa

    • Anonyymi

      Ladassa sentään on toimiva lämppäri. Itäautoissa ON eroja.

    • Anonyymi

      Pakkaset tulivat kumminkin.
      Menen kävellen.

      nuori skodisti

    • Anonyymi

      Outoa että kun ongelma on tiedossa jo vuosia ja minkäänlaista parannusta ei saada aikaan.
      Tietysti siinä on monta seikkaa: ovien tiivisteet vuotaa, isolohko ei nyt vaan tuota enempää lämpöä, kosteus tulee sisäilmaan ovipahveista ja saa olon tuntumaan vieläkin kylmemmältä, teräsjäässä aamulla oleva tuulilasin sisäpinta hohkaa kylmää … , niin ettei ehkä ole ihan yksinkertaista saada asiaan parannusta.

    • Anonyymi

      Laatustandardit eivät yllä länsitasolle itäskodissa.

    • Anonyymi

      Kylmää piisaa.

    • Anonyymi

      Alimitoitettu lämmitylaite skoodien vikana, miksei tehdas korjaa?

      • Anonyymi

        Ei löydy osaamista.


    • Anonyymi

      Kylmää hohkaa Skodassa koko talven.

      • Anonyymi

        Leuto talvi on ollut skodisteille onni.

        nuori skodisti


    • Anonyymi

      Jippii, päivälämpöset plussan puolella.
      Ikkunat kestää kokonaan sulana.

      • Anonyymi

        Pari kuukautta enää ja voit ottaa ne banaanilaatikot pois Skeidan keulalta.


    • Anonyymi

      Tämä ongelma ei poistu niin kauan kun on talvikelejä.

    • Anonyymi

      Oli tuossa skoda sijaisautona muutaman päivän ja pakkasta oli n. 9 asteen paikkeilla, pakko sanoa, että melkoisen kylmää oli kyllä kyyti. Muuten auto pelasi ok ja oli yllätyksetön ja vakaa ajotuntumaltaan. Eikö maahantuojien kuuluisi vaatia pohjoismaihin jonkinlaista pakollista lisälämmitintä?

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Voikun talvi loppuisi pian.
      t. väärin ymmärretty skodisti jolla punalippu takaikkunassa

      • Anonyymi

        Kylmällä takapenkillä vanha eläkeläis-kanttura pää alhaalla lämmittäisi mieltä. Kukaan ei näkisi.

        nuori skodisti


    • Anonyymi

      Ikävää että ei korjata vaikka kaikki tietävät tuon skootien perivian.

    • Anonyymi

      Vielä on luvattu kovia yöpakkasia. Skodistin osa ei todellakaan ole kadehdittava.

    • Anonyymi

      Myötätuntoa kaikille skodisteille että tsemppaavat talven yli.

      • Anonyymi

        Vieläkin ennustivat kylmiä säitä. Eikö tämä painajainen lopu ikinä?


    • Anonyymi

      Onneksi omassa länsiautossani, kun laitan lämmityslaitteen puoliteholle, jopa 15 pakkasasteessa lämpiää nopeasti ja ikkunat aina sulat. Toista se on itäauto skodissa. Kylmyys yhdistyneenä kovamuoviin ja jenkemiin kabiinissa tekevät yhdessä skodailusta kylmän talvihelvetin.

    Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Theermannilla kulkee!

      Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän
      Kotimaiset julkkisjuorut
      117
      7522
    2. Näin unta viime yönä

      Että tulit nainen istumaan syliini minihame päällä.
      Ikävä
      52
      5638
    3. Esivaihdevuodet, menopaussi

      https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa
      Sinkut
      66
      3150
    4. Tänään taas tuli pari-kolme juttua

      Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän
      Tunteet
      7
      2673
    5. Kuhmo tekisi perässä

      Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1628
    6. Suomi julkaisi varautumisoppaan

      Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      203
      1494
    7. Olen jälleen pahoillani

      Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell
      Ikävä
      93
      1129
    8. Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle

      Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai
      NATO
      327
      1107
    9. Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?

      Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?
      Maailman menoa
      250
      1091
    10. Oot vaan niin hellä

      Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä
      Ikävä
      30
      966
    Aihe