Outokumpu nousee jälleen ahdingostaan. Teollisuus lisääntyy, investoinnit kasvavat, väestön kehitys muuttaa suuntaa ylöspäin ja muutenkin paikkakunnasta tulee yksi merkittävimmistä P-Karjalan kaupungeista. Digiväyläkin tulee, pääkatu uudistuu.
Tämä kuva todistaa symbolistisesti kaiken: https://postimg.cc/CBSQ4Lqf
Ensimmäiset merkit Outokummun noususta alkaa jo tänään, kun paikallinen jääkiekkoseura OoKoo voittaa Kiuruveden KK-81:n selvänumeroisesti.
Outokumpu nousuun!
9
<50
Vastaukset
- Vakaa-arvio
Näkispä vielä kuvauksesi mukaisen päivän, mulla ei ikä riitä eikä niin monella muulla. Itsestään ei mitään tapahdu eikä kaupunkimme päättäjät tee mitään muutoksen eteen, yksittäinen asukas ei paljoa asioihin voi vaikuttaa..
Lupaan syödä vanhan karvareuhkani julkisesti kun asukkaita paikkakunnalla on 8000 ja yli.
Haaveilla saa muttei pitkästyä, jos joskus lehmätkin lentää.. - Me.teemme
Outokumpu nousee, kun me outokumpulaiset teemme nousun puolesta työtä. Yhteishenki on erityisen tärkeä. Yhdessä eteenpäin!
- Ketkä-me
Mikä hiivatin yhteishenki, onko se kuuluisa piiri pieni pyörii henki ?
- InkeriKaisa
Mitäpä kuuluu Outokummun matkailuun ja Vanhalle Kaivokselle? Kuinka se Master Plan-suunnitelma on toteutunut?
- 3214
Huonosti menee ja suunnitelmat on päin persettä, veronmaksajien piikkiin pyörii minkä pyörii...
- siin
Ja teille kahdelle toisten epäonnistuminen on henkilökohtainen voitto. Itse ette rikkaa ristiin kanna.
- Zorro_
Väestökehitys kielii omaa suuntaansa noususta, pidot eivät parane väen vähentyessä... Noin 200 ihmisen menetys viimeisen vuoden aikana, veronmaksajia heistä suurin osa eli menetys melkoinen..
Siun sote pitää verotuloista huolen, alkusoittoa on kulunut "koeaika", hinnat nousee tulevaisuudessa kun yksityistäminen lähtee kunnolla käyntiin. Veroparatiisi tilit saavat täytettä kiihtyvällä tahdilla... - Lellukka
Tarvitsisimme vahvan johtajan ideoimaan toimintaa täällä. Kunnalliset päättäjät on olemassa mutta eipä mitään kunnan nousuun tarkoitettua toimintaa ole syntynyt. Suuria puheita kyllä riittää ja toimintaa lienee ok.tonttien kaavoitus.
Missä rakentajat ? Edellisetkään kaavoitukset partalanmäen juurella ei mene kaupaksi, miksi uusia luomaan ?? Rahaa tuntuu olevan näihin turhuuksiin aivan riittävästi, sote vie leijonanosan verotuloista ja päättömät hankkeet loput..
Näin koheltamalla ja isolla veroprosentilla emme saa väkeä pysymään okussa, tarvitaan tekoja ei pelkkiä suureellisia puheita.. - 0-30
Sote menot ovat melkoiset Okussa ja varmuudella väestörakenne huomioiden suurenevat tulevaisuudessa...
25 508 946 e Lisämaksua tuli 614 319 e
Olisiko aiheellista ryhtyä säästämään muista menoista sotemaksuja varten ??
Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 937768
- 403732
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021876- 241180
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html321033Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,28983Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk53827Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31782Tähän vaivaan ei auta kuin kaksi asiaa
1. Tapaaminen uudestaan tai 2. Dementia Anteeksi kun olen olemassa🙄60749Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia10740