Useita koirarotuja trimmataan nyppimällä. eli kiskomalöla karvat juurineen. Hanhia ei saa elävältä kyhniä untuvan saamiseksi, miksi koirat saa kyniä tietyn ulkomuodon saavuttamiseksi. Eikö saksiminen ajaisi saman asian, jos niitä koiria on pakko muotoilla.
mitä miltä nyppimisestä
5
66
Vastaukset
- Jihaa
Itse asiassa kaikkien rotujen kohdalla ei, esim joidenkin spanieleiden korvat melkein pakko nyppiä (ulkopuolelta) sillä karva niin silkinohutta, että todella helposti takkuuntuu ja siten vielä kivuliaampaa koiran kannalta.
- Voihohhoijaa
Oikein tehtynä nyppiminen EI tee kipeää, toisin kuin hanhien untuvan repiminen tai vaikka ihmisen karvoituksen nyppiminen. Saksiminen ei todellakaan aja samaa asiaa nypittävillä roduilla, sillä se pilaa turkin laadun eikä todellakaan poista kuollutta karvaa elävän joukosta millään tavalla, ainoastaan leikkaa karvat, olivatpa ne kuolleita tai eivät. Ota ihmeessä asiasta selvää ennen kitinää.
- kysysiltä
joka on keksinyt karkeakarvaiset rodut. Ei sen nyppimisen tarkoitus ole vain ulkomuoto, vaan poistaa kuollut karva. Muilla koirilla vaihtuu karva 2 kertaa vuodessa, mutta karkeakarvaisilla ei. Siksi se pitäisi nyppiä 1-2 kertaa vuodessa, kun alta on puskenut uudet karvat tilalle. Joskus nähnyt kuvia, että koira ihan vereslihalla tämän nypinnän jälkeen, niin silloin homma on tehty liian usein ja/tai väärään vuoden aikaan ja nypittykin vielä tuoretta karvaa, joka ei ole ollut kuollutta. Silloin se on rääkkäystä.
- minelan
KK-koira nypitään silloin. kun se on ns. kypsä. Oikein tehtynä se ei satu koiraan, MUTTA NYPPIMÄTÖN KARVVA HUOPAANTUU. TULEE TÄYTEEN TAKKUJA JA KOIRA KÄRSII SIITÄ.Kotikoirakin tulisi nyppiä, hieman karvanlaadusta riippuen, ainakin kerran vuodessa.
- harjahurja
kampa ja harjan kerran pari viikossa käytettynä ja karvanvaihdon aikaan useammin ovat tehneet selvää takuista, ainakin näiden 40 vuoden aikana, kun koiria on ollut
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.72508- 1181756
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill381475Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.1221408Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1671299- 1461250
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1521241- 521188
- 591127
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.481014