Kun pitää vatkata rattia eestaas ja taas takasin. Mutkateille se sopii ja hankeen mutta ei isoille valtateille kun pitäs pitää rattia suorassa. Muistuu ihan mieleen 70 luvun autot joissa oli sellanen 3-5
löysä kohta kun auto oli paikallaan rattia liikutellessa, oliko vähän liika ronski ilmaus mutta sinnepäin, ohjaus nimittäin.
Suzukilla saattaa saada tenniskyynärpään.
37
74
Vastaukset
- näinsevaan
Suzukin ohjaus on patentoitu, turvallisuustekijä, sen tarkoituksena on pitää kuski hereillä pitkillä lapin ( neliveto) reissuilla kun joutuu tarkkailemaan vastaan tulevia autoja ja liikutella rattia, että pysyy omalla kaistalla. Unettava Fordin ojaus on vaarallinen kun auto kulkee suoraan kuin luotijuna.
- Suzukilaatu
Foordilla ei uskalla lähteä lapinreissulle , ei se kestä. Suzuki kestää!
- juzuki
Suzukilaatu kirjoitti:
Foordilla ei uskalla lähteä lapinreissulle , ei se kestä. Suzuki kestää!
No, Fordit tiedetään. Ovat vikatilastoisssa usein siellä väärässä päässä.
- Mietitytti
Erikoisen tunnoton keskialue ohjauksessa kiinnittää huomion.
- uskaltaakokysyä
Antaako ne Vitaran ns. pidemmälle koeajo lenkille, että pääsis motarille ajamaan vai onko niillä joku sääntö, että "käy pikkulenkki vaan tuossa kaupungilla" ?
- Kiinnostaa_
Lukekaa seuraavasta mitä ammattimies toteaa:
Aamulehti 19. tammikuuta, autotoimittaja Kari Pitkänen toteaa Vitaran koeajon perusteella, että "Vitara on mukava, tukeva ja suuntavakaa vaikka ajettaisiin jääpinnalla. Allgrip-nelivetojärjestelmä toimii jäisillä ja polanteisilla talviteillä viiveettä, vaikka alla on kitkarenkaat. Etupenkit ovat mukavat ja lämpiävät tehokkaasti".
Lopputoteamana "neliveto, automaatti ja moderni turvavarustelu 27.000 euron hinnalla on Suomen oloissa lyömätön yhdistelmä". - Viturallaan
Koeajojen kertomaa.
Ajotuntuma ei ansaitse pelkkää kiitosta, varsinkaan jos kuljettaja on tottunut vaivattomaan ajoon. Ohjaus ei keskitä kovin ketterästi ja autoa on ajettava ajatuksella varsinkin uraisilla asvalttiteillä. Aktiivisesta ajamisesta nauttivaa moinen voi toki miellyttääkin.
-Oikeastaan ainoa ajoa häiritsevä asia on melko tunnoton ohjaus.
Mutkan jälkeen ohjaus ei palaudu kunnolla keskiasentoon ja Vitara jää kaartamaan, jos rattia ei suorista käsivoimin. Ominaisuuteen tottunee ajallaan, mutta käytännössä Suzukin ohjastaminen vaatii hieman enemmän huomiota. Muutoin Vitara kulkee suoraan kohtuullisen hyvin.
-Eniten ajettavuudessa häiritsevä tekijä on todella tunnotun ja kuminauhamainen ohjaustuntuma. Voimakkaasti tehostettu ohjaus ei myöskään vakuuta suuntavakaudella.
-Vitaran ohjaus ei ole tarkka ja Auto-ajomoodilla ohjautuminen on muutenkin vähän epämääräistä, Suzuki ei kulje itsekseen suoraan vaan sitä joutuu pienillä liikkeillä ohjaamaan koko ajan. Ohjauksessa ei ole selkeää keskikohtaa ja Vitaralla on taipumusta vaellella.
-Pääsimme esittelytilaisuudessa tekemään pienen lenkin uudella Vitaralla. Auto ei yllättänyt myönteisesti eikä kielteisesti.
Ainoa hieman häiritsevä ominaisuus on erikoisen tahmea ohjaus. Ohjaus ei palaudu kunnolla keskiasentoon. Tähän toki tottuu, jos autoa ajaa jatkuvasti.
-Ohjauksen toiminta on hieman kaksijakoista. Ohjaus on kevyeksi tehostettu ja ensivaikutelma on huomiota herättämätön. Tarkemmalla tarkastelulla havaitsee palautuksen puutteen, jonka kuljettaja joutuu korjaamaan. Erittäin nopea reagointi ohjauksen kääntämiseen, sekä suuri tuulipinta-ala tekevät osaltaan etenemisestä levotonta. - anonyymi_mau
Avaajalle, pahaa oloa voi mielenterveysseuran verkkosivujen mukaan purkaa myös keskustelemalla alan ammattilaisten kanssa. On siis muitakin tapoja kuin asiattomuuksien kirjoittelu pitkin poikin eri keskustelupalstoja. Rohkeasti siis vaan ottamaan yhteyttä, kuuleman mukaan jo muutaman kuukauden terapia helpottaa pahaa oloasi.ö
- AA-Sutsukikerho
Anonyymi_maulle, mitä tulee mieleen näistä Vitaran koeajolla havaituista asioista:
erikoisen tahmea, vähän epämääräistä, ei keskitä kovin ketterästi, havaitsee palautuksen puutteen, ei palaudu kunnolla, melko tunnoton, taipumusta vaellella, ei ole tarkka, vähän epämääräistä, ja autoa on ajettava ajatuksella varsinkin uraisilla asvalttiteillä? - Sorry_boys
"erikoisen tahmea"
ken Vitaran ohjausta sanoo tahmeaksi, paljastaa samalla ettei koskaan ole autoa ajanut. Yleisesti tiedetään ohjauksen olevan varsin voimakkaasti tehostettu, aivan toisessa ääripäässä mitä termi "tahmeus" tarkoittaa.
Yritäppä keksia ihan itse havaittuja ongelmia trollailusi pohjaksi. Nyt paljastit itsesi.
- vatkausohjaus
Toki kaikkeen tottuu, veikkaisin että kun Vitaralla on ajellut vuoden päivät tai ehkä vähän enempi, niin ei enään niin stressaa tuosta jatkuvasta hakevasta ohjauksesta, toki Vitara tiellä pysyy kun on
tarkkana, eikä missään tapauksessa mene rattiin iltamyöhäisellä tai muuten väsyneenä. Vitara on skarppien ihmisten auto, eli kun autoon on tottunut, edellyttäen ettei ajele välillä millään muulla
jossa ohjausta ei tarvi paimentaa, sitten se tottuminen menee tavallaan pieleen ja on alettava alusta.
Eli vain Vitaralla, virkeänä ja normaalia useammin muistettava pitää kahvitauko, ei Vitarassa varmaan ole autossa väsymyksentunnistamishienouksia. Ei kannata masentua vaikka Vitaran on sortunut ostamaan, kyllä sillä pärjää kun pitää edelliset asiat mielessä. Ja jos käet herkästi väsyy muistaa todellakin pysähdellä usein ja heilutella käsiään ja ravistella ja taas menoksi iloisella mielellä, lohduttaen sillä, että on yleensäkin varaa pitää ihka omaa autoa, kaikilla ei ole.- Kaapuntiautoksi
Viisaita sanoja, samoin oli laita myös Swiftin ratissa. Kelpo pikkuauto, ohjaus samalla tavalla epämääräinen mutta erona (turbo)Vitaraan liian yläviritteinen kone laimealla väännöllä.
- tenniskyrpä
Suzukilla saattaa saada tenniskyrpään.
- Uraputkimies
Vatkaa suorallakin tiellä.
- Käytännön_kokemusta
Minkä ihmeen takia sinä sitä vatkaat? Eikö se nyt ole helpompaa edetä suoraan ja kääntää rattia vain silloin kun jonnekin pitää kääntyä?
Näin minä olen tehnyt Vitaralla jo reilun vuoden ajan. Ei sitä ole tarvetta vatkata. - tenniskyrpä
Oisko syy tässä: Ajotuntuma ei ansaitse pelkkää kiitosta, varsinkaan jos kuljettaja on tottunut vaivattomaan ajoon. Ohjaus ei keskitä kovin ketterästi ja autoa on ajettava ajatuksella varsinkin uraisilla asvalttiteillä. Aktiivisesta ajamisesta nauttivaa moinen voi toki miellyttääkin.
-Oikeastaan ainoa ajoa häiritsevä asia on melko tunnoton ohjaus.
Mutkan jälkeen ohjaus ei palaudu kunnolla keskiasentoon ja Vitara jää kaartamaan, jos rattia ei suorista käsivoimin. Ominaisuuteen tottunee ajallaan, mutta käytännössä Suzukin ohjastaminen vaatii hieman enemmän huomiota. Muutoin Vitara kulkee suoraan kohtuullisen hyvin.
-Eniten ajettavuudessa häiritsevä tekijä on todella tunnotun ja kuminauhamainen ohjaustuntuma. Voimakkaasti tehostettu ohjaus ei myöskään vakuuta suuntavakaudella.
-Vitaran ohjaus ei ole tarkka ja Auto-ajomoodilla ohjautuminen on muutenkin vähän epämääräistä, Suzuki ei kulje itsekseen suoraan vaan sitä joutuu pienillä liikkeillä ohjaamaan koko ajan. Ohjauksessa ei ole selkeää keskikohtaa ja Vitaralla on taipumusta vaellella.
-Pääsimme esittelytilaisuudessa tekemään pienen lenkin uudella Vitaralla. Auto ei yllättänyt myönteisesti eikä kielteisesti.
Ainoa hieman häiritsevä ominaisuus on erikoisen tahmea ohjaus. Ohjaus ei palaudu kunnolla keskiasentoon. Tähän toki tottuu, jos autoa ajaa jatkuvasti.
-Ohjauksen toiminta on hieman kaksijakoista. Ohjaus on kevyeksi tehostettu ja ensivaikutelma on huomiota herättämätön. Tarkemmalla tarkastelulla havaitsee palautuksen puutteen, jonka kuljettaja joutuu korjaamaan. Erittäin nopea reagointi ohjauksen kääntämiseen, sekä suuri tuulipinta-ala tekevät osaltaan etenemisestä levotonta
- Autoarvio
Kumpi on huonompi japsikottero, Nissan vai Suzuki.
- vatkausohjaus
Mitä tuota edes kysyy, Nissan Qaskaita näkee joka päivä ja niitä myydään solkenaan, Suzukia näkee
pääasiassa maaseuduilla ja ihan keskikaupungeissa, missä tuo ohjausongelma ei tunnu niin harteissa.
Maanteillä joskus, motareilla erittäin harvoin, jos näkeekin Vitaran huomaa jo kaukaa tulevan, kun auto liikkuu aavistuksen verran eestaas
sivusuunnassa. - Tenniskyynerpää
Tennis on hieno peli, ja se mielletään hiukan paremmin toimeentulevien eliittiharrastukseksi. Eikä vissiin ihan syyttä....
Apropoo... huomaan ettei avajaa tunne näköjään lainkaan peliä nimeltä tennis, liekö syynä sosiaalinen asemansa? Samoin hänellä ei myös ole tietoa siitä mikä on vaiva nimeltä tenniskyynerpää, ja vielä vähemmän mistä sen voi saada.
Paljastit tietämättömyytesi yhdessä virkkeessä. - Henttonen
Tää onkin vemppakäsi palsta eli nakkipoikien jotka EI SAA P__lua ! Täällä sitten itkeevät isojen poikien kulkupelejä jotka naisineen ajaa Suzukeilla auraamatonta mökkitietä myöten huvilalle lempimään !!
- Henttonen
Suzukeilla saattaa saada Piparia !
- iuii
Kun pimellä ajaa ja vastaan alkaa näkyä auton valot jotka hieman liikkuu vasemmalle ja ja oikealla
hiljentäkää ihmeessä ja ajakaa tiensivuun. Se on mitä pisimmälti Suzuki Vitara.- Vatkaaja
Ratin takaa löytyy tämä vatkaaja, joka täällä ahkeraan käy vatkaamassa.
Oppinee aikuiseksi tultuaan, että ei auton rattia vatkata muuta kuin vanhoissa Suomi-filmeissä.
- mitäsmuuta
Se hakee sitä oikeaa ajolinjaa jota ei koskaan löydy.
- juzuki
Saahan sitä vatkata vaikka autonsa rattia jos ei muuta saa. elämässään aikaiseksi.
itse olen kohta kolme vuotta Vitaralla ajellut enkä voi autoa moittia. Nuo nuoret kundit eivät ole autoa edes ajaneet, tuskin korttiakaan vielä muuta kuin unissa.
Jos Vitaralla esiintyy jotain epävarmuutta ohjauksessa niin vaihtakaa renkaat ja lisää painetta kumeihin. Alkuperäiset olivat aika kehnot, kuin uimarenkaat vanteilla.
Se on kyllä totta ettei ohjaus keskitä itsestään juuri lainkaan mutta en ole siihen sen enempää kiinnittänyt huomiota. Muutoin kulkee vakaasti. Väliin olen ajellut pätkittäin muilla autoilla ja kehnoa on ollut yllättävilläkin merkeillä, hataraa ja heittelehtivää ajoa. En vaihda Vitarasta. 1.6Lperusmoottori kurnuttaa mukavasti eikä tarvitse kuunnella turbon kiljahtelua eikä muutenkaan huudattaa kovilla kierroksilla. Maantiellä se liikkuu todella miellyttävästi 1600 rpm. Voisi arvella että tämä kone kestää.
Viime pävinä on ollut ilo ajaa huonosti auratuilla teillä maaseudulla jossa asun ja laittaa Snow Lock päälle ja senkun menee vaikka lumi kahisee alla. Edellisellä etuvetoisella meno olisi loppunut heti alkuunsa pehmeässä tohjoisessa lumessa. - poijgfd
Nämä täällä eivät tajua, että autotestaajat kaivavat puolet herkemmällä korvalla ja tunnnoilla vikoja
testaamistaan autoista, eihän ns. tavis huomaa hypätessään Vitaran rattiin juuri mitään moitittavaa, olen kokeillut Vitaraa ja en huomannut mitään huomiota herättävää ohjauksessa, nyt jos menis uudestaan kokeileen ja alkais oikeen satatarkasti etsiin ohjausongelmia kun maantiellä ajaa niin voishan sellaistakin hiukan löytyä kun ottais vähän mielikuvitusta mukaan ja nyt kun vielä tietää mitä etsii. Normaali tavis joka ajelee normaalia ajoa Vitarallaaan
ajattelematta kuumeisesti autonsa ohjausta ei huomaa tuon taivaallista vikaa Vitaransa ohjauksessa.
Renkaat kyllä voi olla isokin vaikuttaja mitä ei moni usko.
Paras kun käy itse kysymässä autoa kokeelle vähän pidemmälle kuin se 10 min ajo. - Exvitaristi
Vitaran ohjauksen ongelman huomaa kun ajat 80km/h sadan metrin matkalla.
Ikävä kyllä.- juzuki
saako kysyä kuinka aiot sen huomata?
- Vemputtaaurista
Sata metriä ennätys suoraan ajossa. Olikohan sileä tie vai mikä että vitara meni suoraan?
- Kokemusta_on
Suoraan menee kun ei vatkaa rattia edes takaisin.
- juzuki
Olen pian 100 000 km ajanut Vitaralla. Missä kohtaa olisi tällainen ongelma pitänyt havaita??
- atkerkki2
Hei sulla on mennyt siis satoja litroja öljyä kuluneeseen moottoriin. Apuva!!!!
- juzuki
Huolloissa ei ole havaittu öljyn kuluneen juuri lainkaan. Eikä se Suzukissa kulukaan, sen verran laadukas moottori on. Ihan vaan tiedoksi. Kerron heti jos havaitsen jotain muuta.
- ainakinSamaMeno
On tainnut Suzuki ostaa osaamista Toyotalta?
- Vatkuli
Juu, vvt-moottorin muuttuva venttiilihässäkkä?
- Huoh..hhh
"Koeajo"kertomuksesta:
"Pääsimme esittelytilaisuudessa tekemään PIENEN lenkin uudella Vitaralla."- Vemputtaaurista
100 metriä riittää huomaamaan ohjauksen vakavat viat, huoh.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse1363975- 881952
Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap151841Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi541438Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos541432Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.
Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat1321358VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia
Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu991302- 701186
- 691053
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k1151040