Nyt alkaa SUURI auto-matkailu keskustelu!

MatkaMiesMaan

No, ei ollut tarkoitus olla noin mahtipontinen, mutta mutta...

Moni haluaisi matkustella autollaan Eurooppaan lomailemaan, mutta pitävät sitä aivan liian "vaikeasti toteutettavana" vaihtoehtona.

Kerron ensin oman näkemykseni asiasta ja sen jälkeen joku muu voi täydentää, korjata jatkaa jne omalla kertomuksellaan.

Ensinnäkin...
-Automatkustelussa ei ole tärkeintä määränpää, vaan itse matkan teko.
-Jos se olisi työlästä tai ikävää, ei kukaan harrastaisi sitä.
-Monesti edullisempaa kuin 2- viikon lomapaketti.
-Voit muuttaa suunnitelmia milloin haluat.
-Hankalan matkakumppanin voit heivata lähimmälle huoltoasemalle, ja "unohtaa" hänet sinne :-)


Esimerkki-1

-Hanki Passi ja Venäjän viisumi. Mielummin monikertaviisumi, niin päääset tankkailemaan Venäjälle muulloinkin.
-Hyppää autoon matkakavereittesi kanssa ja suuntaa nokka kohti esim. Vaalimaan rajanylityspaikkaa.
-Aja Pietarin ja Pihkovan kautta Latviaan ja sieltä Kaunasin kautta Puolaan. Tankkaa juuri ennen Venäjältä poistumista tankki täyteen edullista venäjän polttoainetta.
-Aja Puolan itereunaa pitkin Bialystok - Lublin - Slovakian kautta Unkariin.
-Sieltä voit ajella joko välimerken suuntaan tai Mustalle merelle.

Tähän asti on koitunut kuluja seuraavasti:
-Polttoainekulut kulutuksesta riippuen 100 -200€
-Kuljettajien määrästä riippuen hotellikulut 100€ - 200€
-Ruokailut??? Riippuen siitä, syödäänkö ravintoloissa tai taukopaikoilla ruoka itse tehden 50€ - 200€.

Palatessa tankkaat tietty tankin (ja kanisterin) täyteen ennen kuin tulet Suomeen jossa on ...no, jätetään sanomatta.

Latviassa, Liettuassa ja Puolassa on polttoaineen hinta noin pikkaisen yli euron litralta.


Jatkakoon joku muu, mun pitää lähtee asioille :-)

1

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Autoilet ainoastaan yhteen ilmansuuntaan!
      Asun noin 5km:n päässä itärajasta ja olen käynyt sen takana vain kolmesti. Eukon kaverina Leningradissa sen palkintomatkalla joskus 70-luvulla.
      Sen jälkeen 80- / 90- lukujen vaiheessa kahdesti Viipurissa hakemassa pentujemme lakkiaisiin kuohkarit.

      Vaikka ryssät antaisivat bensansa ilmaiseksi niin en kusekaan siihen suuntaan!

      Joo. Olin kanavalla, Juustilassa töissä 1967.

      Olemme ajelleet omalla autollamme lomillamme Euroopassa yhteensä noin 160000km. Ensimmäinen reisu 1971, 4,5vko.
      Yli 10 auoton vuokrausta lentoasemilta. Kestot viikko tai kaksi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      285
      3147
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      79
      1575
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1480
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      40
      1301
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1215
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1210
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1129
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1107
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      1013
    Aihe