poliisin aselupaprosesseissa
http://tampub.uta.fi/handle/10024/104839
Opinnäytetyönä Kansalaisen yhdenvertaisuuden toteutuminen
3
52
Vastaukset
- larissas
Aina olen saanut kaikki luvat mitä olen hakenut.
- sor.sastaja
harmi kun tavallisten jahtimiesten ja ampujien ase hankinnat jää suuren luparuljanssin takia tekemättä. pimeiden aseiden markkinoita kuuluu olevan ja niitä löytyy. sekö on parempi?
- Anonyymi
Onhan tuo kirjavaa , samalaista oli ennen. 1980-luvulla tuli myyntiin m, 91/30 venäläisiä kivääreitä. Eräs nimismies vaati paikallista aseseppää lyhentämään piippua 10 cm. ennekuin lupasi myöntää luvan ko. kiväärille. Liian pitkä kivääri nimismiehen mielestä oli vaarallinen. Vastaavasti pistoolin piti olla isompi kuin klubi- aski, muutoin se olisi ollut liian vaarallinen.
Pitäjässä tapettiin ihmiä puukolla, niitä nimimies ei pitäny vaarallisena eikä vaatinut puukon lyhentämistä tai myöskään jatkamista!
Luparuljansi oli siinä mielessä helpompaa, jos haki lupaa kiväärille tai haulikolle, Ei vaadittu mainintaa siitä miten ase toimii.
Kivääri oli kivääri ja haulikko oli haulikko, olipa toimintatapa mikä tahansa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!
Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.948086- 1743782
- 533289
Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?
Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä2552541- 482175
- 422035
Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa.
Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa. Millainen se oli?291970- 481912
- 601788
- 191783