Paras rasva atoopikolle?

kutinalle

Minulla on atooppinen iho, joka menee karheaksi ja alkaa kutista kovasti, jos sitä ei rasvaa. Raapimisen jäljiltä saattaa olla ihan kipeä ja vereslihalla. Olen kokeillut monenlaisia rasvoja, mutta sopivaa yhdistelmää on ollut vaikea löytää. Nyt olen käyttänyt mini derm ja cano derm rasvoja tilanteen mukaan vaihdellen, ja tarvittaessa välillä hydrokortisonia tai sibicortia.

Olisi kiva kuulla muilta kokemuksia siitä, millä yhdistelmällä iho on pysynyt hyvänä ja kuinka tiheästi rasvaat? Myös pesuväli kiinnostaa, eli käytkö suihkussa päivittäin vai harvemmin?

1

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kutinaa

      minun kolmella lapsellani oli atooppisuutta lapsena...pahin oireiden aiheuttaja oli hiki. Siinä oli lomatunnelmat kaukana, kun esim kesällä matkustettiin autossa 1000km....... aikoinaan piti välttää päivittäistä suihkua ja vaan rasvata ja rasvata, ja tulos oli kamala, hikiset, ihottumaiset ja kutiavat lapset ja ihoon piti vaan laittaa lisää rasvaa. Kunnes tuli muutos hoidoissa; eli pikaiset päivittäiset suihkut ja ainakin jos oli ollut hiki, ja tilanne alkoi muuttumaan. Nyt ei taottu hikiseen ihoon rasvoja. Jos rasvaa laitettiin niin hetimiten suihkun jälkeen, nii nettei ihoa oltu tahkottu ihan kuivaksi. Mökillä joskus rasvat loppuivat kesken ja sitten laitettiin ruokaöljyä :) Lisäksi pitää miettiä tarviiko sitä saippuaa aina, muuta kuin hikoaviin kohtiin, ja perehtyä eri saippuoihin, samaten myös pyykinpesuaineisiin ja vaatteiden laatuihin. ..keinokuidut esim hiostaa. Itse olin lapsena myös allergikko ja raavin aina taipeet verille :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken murhaaja

      Raiskausrikosten joukossa kanta suomalainen tekijä on niin harvinainen että kannattaa erikseen mainita. Raiskausuutisia
      Maailman menoa
      184
      11493
    2. Valkeakosken sekopää murhaaja.

      Itselläni on 3 teini ikäistä tytärtä ja tämä tapaus on herättänyt minussa tosi paljon surua ja vihaa. On käsittämättömän
      Valkeakoski
      147
      2280
    3. Naiset pysyy sinkkuna ja ottavat mieluimmin koiran

      Nykynainen ei halua jakaa elämäänsä miehen kanssa, vaan elää yksin ja ottaa koiran tai koiria. Ja pikkuvähemmistö eli in
      Sinkut
      248
      1461
    4. Sille yhelle vaa

      Viime aikoina oon miettinyt sun juttuja aika paljon. Vaikka en oo saanu susta vielä kunnolla selvää kuvaa, jotenkin tunt
      Ikävä
      61
      1050
    5. Kiitos kun annoit värejä elämääni

      Edes pienen hetken. Sellasiakin mitä en muuten näe ;) ❤️
      Ikävä
      53
      930
    6. Hiljaista on

      Ei kuulu viestiä 😘 pallo on sinulla Mies, odotan!
      Ikävä
      60
      868
    7. Nainen, se kun olit joskus niin vakavana

      ja naama peruslukemilla, toisinaan silloinkin kun kuuntelit juttujani. Se ilme on jäänyt lähtemättömästi mieleeni. Mitäh
      Ikävä
      42
      767
    8. Onhan sulla

      Nainen nyt varmasti kaikki hyvin.
      Ikävä
      52
      719
    9. Olen ylpeä sinusta

      nainen. Vaikutat "vanhalta" tekijältä. Olet aarre tälle touhulle ja uskon että pääset vielä pitkälle jos haluat. Ehkä sa
      Tunteet
      26
      706
    10. Kysymys iltaan

      Kuinka kuuma kaivattusi on celsius-asteikolla?
      Ikävä
      42
      689
    Aihe