Minulla on atooppinen iho, joka menee karheaksi ja alkaa kutista kovasti, jos sitä ei rasvaa. Raapimisen jäljiltä saattaa olla ihan kipeä ja vereslihalla. Olen kokeillut monenlaisia rasvoja, mutta sopivaa yhdistelmää on ollut vaikea löytää. Nyt olen käyttänyt mini derm ja cano derm rasvoja tilanteen mukaan vaihdellen, ja tarvittaessa välillä hydrokortisonia tai sibicortia.
Olisi kiva kuulla muilta kokemuksia siitä, millä yhdistelmällä iho on pysynyt hyvänä ja kuinka tiheästi rasvaat? Myös pesuväli kiinnostaa, eli käytkö suihkussa päivittäin vai harvemmin?
Paras rasva atoopikolle?
1
<50
Vastaukset
- kutinaa
minun kolmella lapsellani oli atooppisuutta lapsena...pahin oireiden aiheuttaja oli hiki. Siinä oli lomatunnelmat kaukana, kun esim kesällä matkustettiin autossa 1000km....... aikoinaan piti välttää päivittäistä suihkua ja vaan rasvata ja rasvata, ja tulos oli kamala, hikiset, ihottumaiset ja kutiavat lapset ja ihoon piti vaan laittaa lisää rasvaa. Kunnes tuli muutos hoidoissa; eli pikaiset päivittäiset suihkut ja ainakin jos oli ollut hiki, ja tilanne alkoi muuttumaan. Nyt ei taottu hikiseen ihoon rasvoja. Jos rasvaa laitettiin niin hetimiten suihkun jälkeen, nii nettei ihoa oltu tahkottu ihan kuivaksi. Mökillä joskus rasvat loppuivat kesken ja sitten laitettiin ruokaöljyä :) Lisäksi pitää miettiä tarviiko sitä saippuaa aina, muuta kuin hikoaviin kohtiin, ja perehtyä eri saippuoihin, samaten myös pyykinpesuaineisiin ja vaatteiden laatuihin. ..keinokuidut esim hiostaa. Itse olin lapsena myös allergikko ja raavin aina taipeet verille :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 232970
- 541416
Piilorikollisuutta Puolangan päätöksentekoelimissä? Kyllä! Julkisesti todistettu!
Kyösti (kesk) rehenteli julkisissa tiedotusvälineissä tehneen jo ennen vaaleja sopimuksen kokoomuksen ehdokkaiden kanssa751041Miten suomalaiset miehet
On usein niin aikaansaamattomia? Odottavat prinsessapalvelua. Odottavat, että nainen tekee aloitteen, että nainen pyytää140988- 45911
- 61872
Eräs läheinen sanoi
Että mies kyllä ottaa aina itse yhteyttä, jos on kiinnostunut. Oli tilanne mikä hyvänsä. Kuulemma kuvittelin koko jutun.45848Eduskunnassa valmistaudutaan jo persujen täydelliseen romahdukseen - Koko paska kaatuu hetkessä
– On mahdollista, että käy kuin Assadin Syyrialle tai Ceaușescun Romanialle: koko paska kaatuu aivan hetkessä, kun tarpe171832- 42826
Iloista ja aurinkoista pääsiäistä kaikki palstan kivat sinkut :)
Täällä on näköjään vähän huono meininki tarttunut kuin tuolta muualta mutta pidetään edelleen tämä puoli suht positiivis135746