Minulla on atooppinen iho, joka menee karheaksi ja alkaa kutista kovasti, jos sitä ei rasvaa. Raapimisen jäljiltä saattaa olla ihan kipeä ja vereslihalla. Olen kokeillut monenlaisia rasvoja, mutta sopivaa yhdistelmää on ollut vaikea löytää. Nyt olen käyttänyt mini derm ja cano derm rasvoja tilanteen mukaan vaihdellen, ja tarvittaessa välillä hydrokortisonia tai sibicortia.
Olisi kiva kuulla muilta kokemuksia siitä, millä yhdistelmällä iho on pysynyt hyvänä ja kuinka tiheästi rasvaat? Myös pesuväli kiinnostaa, eli käytkö suihkussa päivittäin vai harvemmin?
Paras rasva atoopikolle?
1
90
Vastaukset
- kutinaa
minun kolmella lapsellani oli atooppisuutta lapsena...pahin oireiden aiheuttaja oli hiki. Siinä oli lomatunnelmat kaukana, kun esim kesällä matkustettiin autossa 1000km....... aikoinaan piti välttää päivittäistä suihkua ja vaan rasvata ja rasvata, ja tulos oli kamala, hikiset, ihottumaiset ja kutiavat lapset ja ihoon piti vaan laittaa lisää rasvaa. Kunnes tuli muutos hoidoissa; eli pikaiset päivittäiset suihkut ja ainakin jos oli ollut hiki, ja tilanne alkoi muuttumaan. Nyt ei taottu hikiseen ihoon rasvoja. Jos rasvaa laitettiin niin hetimiten suihkun jälkeen, nii nettei ihoa oltu tahkottu ihan kuivaksi. Mökillä joskus rasvat loppuivat kesken ja sitten laitettiin ruokaöljyä :) Lisäksi pitää miettiä tarviiko sitä saippuaa aina, muuta kuin hikoaviin kohtiin, ja perehtyä eri saippuoihin, samaten myös pyykinpesuaineisiin ja vaatteiden laatuihin. ..keinokuidut esim hiostaa. Itse olin lapsena myös allergikko ja raavin aina taipeet verille :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1741182
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän132867- 84803
- 51738
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?45619Olisitko oikeasti valmis rikkomaan
Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk55559Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla
Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä301554Martinan tarve valehdella.
Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t225538- 51519
Pakkomielle
Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs45502