Darude kehiin

ö-Öö

En erityisemmin viisufani.

Jotenkin viisugenre ei kiinnosta. Väkiselläkin joutuu niitä kuulemaan ja pakko myöntää, joskus katon kyllä telkkaristakin.

Mun mielestä suomella ollut aika kiinnostavaa piisiä skaboissa. Siis usein jotain hupaisaa, milloin surkeaa reggaeta, joku nukkuu pommiin, irlantilaistyylistä kansanmusaa, hirviöheavyä, läskifredi jne. Ei oikeastaan huumorikamaa, vaikka huvittavaa linjattomuutta.

Olin jotenkin pelännyt, nyt kaivetaan Antti Tuisku lauteille. Darude oli kiintoisa ylläri. Melkein unohtanut koko heebon, kun en oikein ole reivaamisesta kiinnostunut, joku Sandstorm ainoo piisi, mikä tuli mieleen.

Melkein kiinnostuneena taidan seurailla, millasta piisiä tulee tyrkylle. Jotenkin idea sopii suomen linjattomaan linjaan erittäin hyvin. Näihin suomen menestyshaaveisiin suhtaudun juu skeptisesti, Lordi nyt voitti, sopiva vahinko. Nyt voi musapuoli taas yllättää.

Tipitii.

=DW=

31

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • RealistiN

      Hieno valinta! Darudella runsaasti faneja varmaan kaikissa äänestäjämaissa, saatetaan tällä kertaa päästä finaaliin, niin ja jopa pärjätä siellä. Tulen myös seuraamaan, vaikka useimmin olen jättänyt koko euroviisuhömpän täysin huomiotta.

    • dadada

      Toivon vaan ettei tule sellaista hypetystä kuin viime vuonna. Siis tahdon, että uteliaisuus jää kyynnella ja katsoa sekin esitys sitten varsinaisessa kilpailuissa kuten muidenkin maiden biisit.
      Minullakaan ei muita biisejä Darudelta muistissa ole kuin tuo DW:n mainitsema. Voi taivas, että sitä kuulikin aikoinaan joka tuutista, nykyisin harvemmin. Joskus jollain soittoäänenä kännykässä ja ei paha kuulla se yllättäen junassa.

      Ihana ylläri, tykkään.

    • Juu, aikamoinen ylläri. Pakko seurata, mitä tuleman pitää. Tuo genre, tranceako se on, ei kuulu soittolistoilleni, mutta nyt piti ihan mielenkiinnosta hieman katsastaa, minkälaisia biisejä Darudella on. Ihan tasaista laatua tuntui löytyvän. Pikaisella tutustumisella biisi Tell Me kuulosti ehkä parhaalta, parempi, kuin viimevuotinen viisubiisi.
      Tuo laulaja, Sebastian Rejman on sitten kysymerkki.

      https://www.youtube.com/watch?v=z60lQznj618

    • Wauh

      Kiwan näköönen ja asenne kohrallaan. Laulajaksi valittu samaa luokkaa.

    • Lykkyä tykö vaan pojalle (pojille) euroviisuihin.

      Elektroninen musiikki ei kyllä ole lähellekään minun makuuni. Tuottaakos hän muuta? Lähinnä kai sellaista teini-ikäisten discomusaa mitä sekin nuorena kuollut ruotsalainen Avicii tuotti. Kuuluisa hänkin oli maailmalla sillä omalla alallaan, mutta yhtä tuntematon minulle kuin tämäkin Darude. Lienee ikäkysymys. Ehkä ikäni on karannut jo liian kauaksi sen tyyppisestä musiikista.
      No ei minun tarvitsekaan, kun en koskaan ole äänestänyt, enkä tule äänestämäänkään euroviisuihin.

      Ne hikiset sukkanikin ovat vielä syömättä, jotka aikoinaan lupasin syödä, jos Lordi voittaa.

    • hölmölästä

      seuraavaksi Kimi Räikkönen edustamaan, suomalaiset luulevat että kun esim darude tunnetaan ulkomailla ja se avittaisi Suomen voittoa viisuissa buhahahahahahaha. Jos ei biisi ole hyvä niin ei siihen vaikuta vaikka pressan lähettäisitte edustamaan Suomea, hänetkin varmaan tunnetaan monesssa maassa. Biisi joka on yleensä suomalaiseen makuun, ei ole muiden makuun.

      • ymmärtämättömälle

        rautalankamalli hölmölän hölmöläiselle
        .
        miten jonkun formulakuskin kilparadoilla niittämä kuuluisuus liittyy euroviisuissa menestymiseen?
        Daruden laaja ulkomainen kuuluisuus perustuu hänen tekemäänsä musiikkiin, ja fanit äänestävät näissä musiikkiskaboissa suosikkejaan, erittäin todennäköisesti fanittajat pitävät juuri tämän fanitettavansa musiikista


      • tönxtönx

        no mutta urheilijat kovia artisteja, suattaappi laulukin sujua. Eikä nykyartistit tosin osaa edes laulaa vaan lähinnä se on tönx tönx vaakkuumista.


      • metsään-menisi

        Logiikallasi voisi sitten Daruden lähettää tuuraamaan Kimiä ;)


      • ö-Öö

        Matti Nykänen ?

        Noh, masan musaura l'hinnä seiskalehden ansiota, mutta urheilu-ura ollut komeempi. Jostain syystä monet urheilijat alkaa uransa loputtua "tekemään musiikkia". Äkikseltään ei tule ensimmäistäkään muusikkoa mieleen, joka ois vanhoilla päivillään sitten alkaneet urheileen.

        Viisuista puhuen, oli huomionarvoista, että monet suomalaiset esiintyjät kieltäytyivät viisuista. Esim. Sunrise Avenuella kovat näytöt ja paljon ollut kv-hittikamaakin. Nämät anttituiskut ja robinit nyt ymmärtää, net toimii vaan suomen markkinoilla ja niitten turha haahuilla ulkomaille. Sunrise Avenue enimmäkseen toimii ulkomailla, niillä ois ollut vaarana kredibiliteetin menetys siellä, että se erilailla ymmärrettävää.

        Mua ei viisumenestys erityisemmin kiinnosta, sillä mitään merkitystä. Mutta musa kiinnostaa ja ihan mahdollista, tulossa kiintoisia piisejä ehdolle. Ja se hyvä asia, kaikinpuolin.

        =DW=


      • honkhonktöööööttt
        metsään-menisi kirjoitti:

        Logiikallasi voisi sitten Daruden lähettää tuuraamaan Kimiä ;)

        ainakin Daruden musiikissa on vauhtia, eikö riittäisi myös rattiin??


    • VoittojaSatanut

      Nyt meillä on taas voittaja lähdössä reissuun...

      • Voitto-joka-vuosi

        On, tottakai.
        Sara Aaltohan voitti viime vuonna.
        Etukäteishehkutuksen määrässä.
        Olemme tottuneet voittamaan joka vuosi.


    • Bengalitikku

      Mä veikkaan, että Darude tarjoaa jotain uutta. Sehän sopii.
      Olen viisufani.
      Jännitän aina suomalaisten esiintymisiä.
      Sinivalkoiset silmät.
      Plääh.

    • Palstamme on 60
      Se tarkoittaa sitä että nuoruutemme musiikki on määrätyn-laista.
      Minä olen 60-luvun hippi.
      Joten minulle ei kannata tyrkkiä kone-musiikkia.
      -
      Tämä tarkoittaa siis sitä että maailmamme aikuisuus on muuttunut.
      Aikuisuus on meiltä jäänyt taakse.
      Nyt ovat aikuiset muissa maailmoissa.
      Tavallaan, kuten pitääkin.
      -
      Minä en ole kiinnostunut, enkä tule katsomaan Euroviisuja.
      Ostan kyllä Perunoita.

      H.

    • Mielenkiintoista. Ainakin sinne lähtee biisi ja artisti, joita ei tarvitse hävetä. Joskus olen tuntenut suorastaan myötähäpeää. Darudesta olen ollut ylpeä, on maailmanlaajuisesti ajan hermolla.

      Eurooppalaisten (keitä he sitten nykyään ovatkin) biisimakua ihmettelen, koska viimevuotinen voittaja oli mielestäni järkyttävä. Musiikin kanssa sillä ei mitään tekemistä.

      Kisat katson tietenkin, tosin espanjalaisten kommentaattoreiden kertomana, onneksi. Viime vuosina suomalaiset kommentoijat ovat olleet syvältä!

      • Ahdasta-ajattelua

        Onneksi myötähäpeä ei kerro mistään muusta kuin ... sinusta.


      • Paloma.se01

        Minäkin olen tuntenut myötähäpeää. Mutta myös sääliä. Ja joskus hieman ihailua, kun Suomi on lähettänyt jotain niin poikkeavaa ja erilaista kuin se Kurikan nimipäivät tai jotain, hieno juttu, mutta ei ne muut Euroopan maat ole vielä sillä kehitystasolla että ymmärtäisivät tällaista musiikkia tai sitten laskettiin aivan väärin paljon säälipisteitä tai miten suurta kansainvälistä arvostusta saisimme tällaisella tempauksella.
        Darudesta en tiennyt yhtikäs mitään, mutta Lego sanoi kuulleensa radiosta paljon tuota sandstormia joskus menneisyydessä. Ihan ok ja vaikka onkin nuorisomusaa mikä ei minuun varsinaisesti osu eikä uppoa niin voi menestyä. Korennon kanssa samaa mieltä viimevuotisesta voittajasta: surkea tapaus eikä mitään tekemistä musan kaa. Ruotsin karsinnot alkaa huomenna ja Göteborgissa on mukana Arja Saijonmaa. Odotan suurella jännityksellä :))


      • Paloma.se01 kirjoitti:

        Minäkin olen tuntenut myötähäpeää. Mutta myös sääliä. Ja joskus hieman ihailua, kun Suomi on lähettänyt jotain niin poikkeavaa ja erilaista kuin se Kurikan nimipäivät tai jotain, hieno juttu, mutta ei ne muut Euroopan maat ole vielä sillä kehitystasolla että ymmärtäisivät tällaista musiikkia tai sitten laskettiin aivan väärin paljon säälipisteitä tai miten suurta kansainvälistä arvostusta saisimme tällaisella tempauksella.
        Darudesta en tiennyt yhtikäs mitään, mutta Lego sanoi kuulleensa radiosta paljon tuota sandstormia joskus menneisyydessä. Ihan ok ja vaikka onkin nuorisomusaa mikä ei minuun varsinaisesti osu eikä uppoa niin voi menestyä. Korennon kanssa samaa mieltä viimevuotisesta voittajasta: surkea tapaus eikä mitään tekemistä musan kaa. Ruotsin karsinnot alkaa huomenna ja Göteborgissa on mukana Arja Saijonmaa. Odotan suurella jännityksellä :))

        Ruotsi onnistunut monta kertaa iskemään eurooppalaiseen makuhermoon.
        Muistan vuoden, jolloin meiltä oli kisoissa Lordi. Vävyni vei minua silloin viisupäivänä Arlandaan menevälle junalle. Sanoin hänelle autossa, että nyt on Suomesta sellainen biisi, että me joko voitamme, tai olemme viimeisiä, mutta ei mitään siltä väliltä. Vaikken ole mikään varsinainen viisufani, oli riemuni rajaton, kun Lordi voitti.

        Samana kesänä olin sitten jossain Tukholman ulkopuolella olevassa ostoskeskuksessa, ja siellä alkoi soida kovaäänisistä Hard rock Halleluja. Tuli jotenkin isänmaallinen ja ylpeä olo. Samanlainen, kun joku meikäläinen voittaa olympiakultaa :-)).

        Minua ilahdutti toissavuoden Portugalin voitto, koska sydämeni sykähti heti sille laululle ja laulajalle.

        Olipa kiva nähdä sinut täällä. Mukavaa viikonloppua!


      • Paloma.se01 kirjoitti:

        Minäkin olen tuntenut myötähäpeää. Mutta myös sääliä. Ja joskus hieman ihailua, kun Suomi on lähettänyt jotain niin poikkeavaa ja erilaista kuin se Kurikan nimipäivät tai jotain, hieno juttu, mutta ei ne muut Euroopan maat ole vielä sillä kehitystasolla että ymmärtäisivät tällaista musiikkia tai sitten laskettiin aivan väärin paljon säälipisteitä tai miten suurta kansainvälistä arvostusta saisimme tällaisella tempauksella.
        Darudesta en tiennyt yhtikäs mitään, mutta Lego sanoi kuulleensa radiosta paljon tuota sandstormia joskus menneisyydessä. Ihan ok ja vaikka onkin nuorisomusaa mikä ei minuun varsinaisesti osu eikä uppoa niin voi menestyä. Korennon kanssa samaa mieltä viimevuotisesta voittajasta: surkea tapaus eikä mitään tekemistä musan kaa. Ruotsin karsinnot alkaa huomenna ja Göteborgissa on mukana Arja Saijonmaa. Odotan suurella jännityksellä :))

        En tiennyt minäkään miehestä mitään.
        Meidän nuoremmalta sukupolvelta kysyin, että tietävätkö he kuka on Darude.
        No tottahan toki tiesivät. Kehuivat olevan maailmankuulu ja tekevän hirmu hyvää musiikkia.
        No makuja on niin monenlaisia.
        Kun kerroin hänen menevän edustamaan Suomea, niin ällistyivät, että mitä häh, onko Darude muka suomalainen, ei olisi uskonut.


      • Kaamos24

        Mikä helekatti tuollaisessa Sandstormissa voi säväyttää? Yhtä tasapaksua pätpätystä ja paapatusta koko biisi - jos tuota nyt biisiksi voi sanoa, ihan keinotekoinen akustinen tuotos,

        Miksi muuten miehellä on tuollainen naiseen viittaava taiteilijanimi kuin Darude???


      • Kaamos24 kirjoitti:

        Mikä helekatti tuollaisessa Sandstormissa voi säväyttää? Yhtä tasapaksua pätpätystä ja paapatusta koko biisi - jos tuota nyt biisiksi voi sanoa, ihan keinotekoinen akustinen tuotos,

        Miksi muuten miehellä on tuollainen naiseen viittaava taiteilijanimi kuin Darude???

        Humppakansan kisat käydään jossain muualla, niihin minulla ei mitään asiaa, omaksi onnekseni.


      • Anonyymi

        "Kaamoksen" ihmettelemässä biisissä "säväyttää" sen tempo ja tahtiosoitus. Alkukantainen musiikki oli no. rummutusta eri äänisillä ja voimakkuuksisilla rumpusoittimilla, joilla saatiin aikaiseksi aivan yhtä musiikillinen esitys kuin nykysoittimillakin. Olen joskus Heurekassa kuunnellut / katsellut sellaisen esityksen maailman alkuperäiskansojen rummutussessioista. Vaikutuin.

        Myös nykymusan teho ja vaikutus perustuu hyvään tahtiin, musa olisi aika bliisua ilman rumpuja ja bassosoittimia. Tai sanottaisiinko niin, että musiikkiesitys on erilainen ilman niitä, sillä onhan niilläkin oma arvonsa. - Nm. Tahtikorva tallessa


      • Anonyymi

        Siis ts. rytmistä on kyse. - Nm. Perusjuttu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis ts. rytmistä on kyse. - Nm. Perusjuttu

        Ja Islannin esityksessä oli kyse rytmistä? Ihan marginaalimusiikkia, kuten viime vuoden voittajakin.

        Ainut esitys, josta oikeasti pidin, oli Slovenian. Kaikki muut, ihan tyhjänpäiväisiä.

        Eipätarvitse katsoa huomista semifinaalia, eikä lauantain finaaliakaan. Yritin äänestää Espanjasta käsin, ei tietenkään onnistunut. Ihan p:stä koko äänestyssysteemi, ja semifinaalit. Tuossa ryhmässä Suomesta ei pidä kukaan, äänestävät naapureitaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja Islannin esityksessä oli kyse rytmistä? Ihan marginaalimusiikkia, kuten viime vuoden voittajakin.

        Ainut esitys, josta oikeasti pidin, oli Slovenian. Kaikki muut, ihan tyhjänpäiväisiä.

        Eipätarvitse katsoa huomista semifinaalia, eikä lauantain finaaliakaan. Yritin äänestää Espanjasta käsin, ei tietenkään onnistunut. Ihan p:stä koko äänestyssysteemi, ja semifinaalit. Tuossa ryhmässä Suomesta ei pidä kukaan, äänestävät naapureitaan.

        Toinen semi menee kiekon kanssa päälekkäin.


    • Onkohan se jumputtava musiikki jääkiekko-otteluissa Daruden musiikkia.

      Miten mahtaa sanat siihen rytkeen viereen solahtaa. Kyllä ne solahtaa.
      Vielä päästään sanomaan painava sanamme kun kappale tälle esittäjälle valitaan.

      Viisut tulee katsottua jos ei ole parempaa tekemistä.
      Laila Kinnunen ja Valoa ikkunassa, siinä vasta eurovisiobiisi. Nostalgiaa.

      • Samalta suunnalta kaunista musiikkia:

        https://www.youtube.com/watch?v=ic8ZJbozYFY

        ... ja sitten kuitenkin sen kisan voittaa laulu, jolla ei ole mitään tekemistä oikean musiikin kanssa, kuten viime vuoden voittajalla.

        Suomessa samalla intohimolla tekevät musiikkia vain Lauri Tähkä, Jenni Vartiainen, ja Juha Tapio. Heillä kellään ei liene kiinnostusta lähteä tuohon kisaan. Koska Suomessa on ammatillinen itsemurha epäonnistua noissa kisoissa. Niistä toipumiseen kuluu hukkaan heitettyjä vuosia. Niin vakavasti niihin suhtaudutaan täällä, vaikkei sitä julkisesti myönnetä.

        Joten: "Paljon onnea, Darude, siihen kisaan, Olet rohkea mies."


    • Anonyymi

      Tämäkö oli se onneton orkesteri joka kömmähti taas pahemman kerran viisuissa. Olisi pitänyt valita parempi yhtye. Ehkä ensi kerralla paremmat valitsijat ja laulu!
      - Jarppa-

    • Anonyymi

      Esitys oli hyvä ja laulaja viimeisen päälle komea ilmestys. Parhaansa tekivät. Se että Suomi ei päässyt jatkoon, ei johdu huonosta kappaleesta eikä esittäjistä. Hittikappale ei synny tekemällä, biisin sanoittajat ja säveltäjät ovat taiteilijoita, joilta ei pukkaa tuotetta kun käsketään. Hitti syntyy sattumalta vaikka auringonlaskua katsellessa tai saunan lauteilla. Poliittista koko touhu. Osallistuminen on tärkeintä, se opetettiin jo kansakoulun hiihtokilpailuissa. Hyvin edustivat Suomea.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      154
      2646
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1996
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      1991
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1786
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1540
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1306
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1202
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1198
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1171
    Aihe