Tee itse: magneettisuudeltaan säädettävä ruuvimeisseli !

niksi_nurkka

Tällainen kätevä apuri on helposti aikaansaatavissa. Kannettavien näytön sisältä useinkin löytyy pieni mutta voimakas magneetti, n. 3x5x10 mm. En tiedä mikä virka sillä oikein on. Ei kannata alkaa repimään magneettia toimivasta koneesta, mutta jos joku romuksi joutava ikivanha rikkinäinen kannettava tai sen näyttö nurkissa on, kannattaa magneetti ottaa talteen ennen purkuun vientiä.

No niin. Magneetti sitten vaan napsautetaan ruuvimeisselin terään. Oikeastaan ei tarvitse edes mitään napsautella. Kiinnittyy itsestäänkin. Ja meisseli on magneettinen!

Säädettävyys sitten: mitä lähempänä magneetti on meisselin terää, ja siis kauempana kahvasta, sitä voimakkaampi magneetti meisselin teräpää on.

Ruuvinpoimijan saa helposti kun laittaa sen magneetin aivan meisselin tai jonkun muun rautakepin päähän.

10

379

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kovalatenssi

Itse kokelin linuksia niin kuvissa sumea väärinpäin ehkä kova latenssi vaikuttaa?

• win-latenssi

Itse kokeilin Windowsia muttei valehtelu heti tarttunut.

• Turbo-Urpo1
      • Turbo-Urpo1

• neodyymiäkö

• Turbo-Urpo1
        neodyymiäkö kirjoitti:

Niin on voimakas, ja olen kokeillut aloituksen mukaisessa käytössä, mutta kun on turhan iso meisselin varteen.

Onnistuisiko sahaaminen rautasahalla pienemmäksi, jotain neodyymiäkö se oli.

En ole koittanut muuttaa kokoa millään vehkeellä, joten en tiedä voiko työstää jollakin. Toinen kodinkonen josta myös löytyy vahvoja mengneetteja on mikroaaltouuni. Mikroaaltouunin magnetroni sisältää kaksi kookasta kestomagneettia, ja ne saa irti magnetronin sisältä vain lievällä väkivallalla. Nämä rinkulat tuntuvat koostumukseltaan hauraamilta kuin nuo pikku magneettit kiintolevystä. Olen melko varma jos nämä renkaat käsistään pudottaa betonilattialle ne murtuu palasiksi. https://i.postimg.cc/Zq4VMZsd/magnetroni.jpg

• 2-magneettia
        Turbo-Urpo1 kirjoitti:

En ole koittanut muuttaa kokoa millään vehkeellä, joten en tiedä voiko työstää jollakin. Toinen kodinkonen josta myös löytyy vahvoja mengneetteja on mikroaaltouuni. Mikroaaltouunin magnetroni sisältää kaksi kookasta kestomagneettia, ja ne saa irti magnetronin sisältä vain lievällä väkivallalla. Nämä rinkulat tuntuvat koostumukseltaan hauraamilta kuin nuo pikku magneettit kiintolevystä. Olen melko varma jos nämä renkaat käsistään pudottaa betonilattialle ne murtuu palasiksi. https://i.postimg.cc/Zq4VMZsd/magnetroni.jpg

Muistaakseni jo koulussa opetettiin että jos magneetin sahaa kahtia, saa kaksi magneettia, eli napoja ei voi sahalla erottaa.

• joulumenijo
        2-magneettia kirjoitti:

Muistaakseni jo koulussa opetettiin että jos magneetin sahaa kahtia, saa kaksi magneettia, eli napoja ei voi sahalla erottaa.

Toivottavasti koulussa myös opetettiin että magneetilla sivelemällä saa mageettisuutta siirrettyä siihen ruuvimeisseliin.

• niinpä-saa
        joulumenijo kirjoitti:

Toivottavasti koulussa myös opetettiin että magneetilla sivelemällä saa mageettisuutta siirrettyä siihen ruuvimeisseliin.

Kyllä noinkin saa megneettisen meisselin, ja melko huonon sellaisen, eikä ole magneettisuudeltaan ensinkään säädettävä.

• hannes_

No mutta tätä lisää, niksi_nurkka onkin hyvä idea saa hyviä vinkkejä kun m-kar on kaikki avun kyselijät karkoittanut. Turpo Urpo on jo kurko muutoinikin neuvomisessa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      208
      3286
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1658
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      97
      1513
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      92
      1409
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1354
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      160
      1276
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1208
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      123
      1039
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      942
    10. Tuntuu liian hankalalta

Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      55
      872
    Aihe