Sähköpyörät ovat turhia

Megareisi

Terve ihminen jaksaa polkea pyörällä. Pysyykin terveenä ja hyvässä kunnossa kun ei pääse liian helpolla. Mitään ideaa ei ole latailla pyörää kun ne kulkee ihan jalkavoimilla. Vain nynnyt ja vanhukset ajavat sähköpyörällä. Myös salilla kuntopyörää polkevat kuuluvat tuohon määrittelyyn. Jos polkee pyörällä salille niin siellä voi nostella puntteja. Sähköpyörä on hyväksyttävä jos kuljettaa peräkärryllä vaikka lapsia.

62

1578

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mikä.mättää

      Jollekin se on juuri oikea tapa pyöräillä ja ulkoilla, kaikki eivät ole tuollaisia teräsmiehiä kuin sinä kehut olevasi.

      • pienikin_liikunta

        Juurikin näin. Joillekin tuollainen "vähäinenkin" liikunta voi olla pelastava tekijä.


      • Anonyymi

        sitten kun akku loppuu ette jaksa taluttaa pyöräänne?
        kävelettekö kuitenkin paikoin paljon muualla?
        kuka teistä laiskoista oikeesti polkee kun avustuksella voi ajaa
        tommosta kevyttä pyöritystä paljon hyödyllisempää on kävellä epätasaisessa maastossa!


    • Otapa_lääkkeesi

      Aloittaja on pikkusielu, minä mielikuvassaan. Suurella sydämellä ja järjellä varustettu ihminen miettii, miksi juuri sähköpyörä on hyvä jollekin.
      - mäkinen maasto ja painavia kantamuksia mukana
      - vanhuus, jolloin voimat eivät riitä mäkien polkemiseen
      - nivelrikko polvessa, joka ei salli voimakasta polkimen painallusta
      - ajettavan matkan pituus yhdellä kertaa poljettuna
      - Kyseessä ei ole harrastus, vaan välttämättömyys siirtyä paikasta toiseen

      Tätä listaa sydämen omaava voi jatkaa, omaa järkeä käyttämällä. Otsikko sisälsi kokonaisuuden sähköpyöristä turhina. Mitä muuta turhaa meillä on maailmassa?

      • Anonyymi

        vaihteilla pelataan ei sillä että sähköavustusta käytetään


    • Ftbb

      Autoilla ajavatkin ovat siis kaikki nynnyjä?

      • Oraaaaakkeli

        Kyllä. Jos ajaa kaupungissa yksin töihin alle 5 km matkan autolla on nynny. Jos vie lapsia tai kerää auton täyteen porukkaa ei ole nynny. Aika simppeli homma. Sähköpyörät hyviä jos on vaivoja tai vanhus ajamassa. Muuten turhia.


      • Anonyymi

        vanhukset ei ole peruste tuohon, poropaimen on eli kun liittyy ammattiin.


    • Happamia_sanoi

      Muistatteko, mitä puhuttiin silloin kun ensimmäiset hevosettomat vaunut (auto) tulivat käyttöön?
      Ei noita mihinkään järkevään voi käyttää. Ei tule ikinä syrjäyttämään hevosta. Saastuttaa, pitää meteliä ja on kävelijöille vaarallinen...

      Jos sähköpyörästä on vähänkään apua arjessa, se on hyvä hankinta. Jos se saa yhdenkin nyt pyöräilemättömän ihmisen liikkumaan enemmän ja vaivattomammin, sama juttu.

    • Linkkola

      Meillä töissä ihmiset menevät hissiin ja ajavat pahimmillaan yhden kerrosvälin. Nuoriso seisoo liukuportailla vaikka rappuset on vieressä. Eipä ole ihmekään että kun kunto huononee. Kunto kasvaa kun ihminen rasittaa kehoaan. Polkupyöräily ilman sähköä on oiva kunnonkohottaja. Jos joku alkaa pyöräillä vaikka alkuun sähköpyörällä ja kunnon kohotessa siirtyy tavallisen pyörän selkään niin se on toki hyvä asia.

      • pitää...polkea

        Sähkömoottori on siinä helpottava tekijä. Silti sitä pitää itse polkea. Saa sitä sillä enemmän liikuntaa kun hissillä ajamisella tai rullaportaissa paikallaan seisomisella saa. Vähän liikkuvalle tuollainen voi olla sykäys liikkumaan ja jossain vaiheessa pystyy sitten polkemaan ilman moottorin avustusta.


      • Liikunta

        Sähköpolkupyörässä jalkojen pyörittely ilman voiman tuottamista ei kyllä mitään liikuntaa ole. Muuan nainen kuvitteli laihtuvansa liikkumalla kun joku hankkimansa kone tärisytti läskejä hänen maatessaan. Poljen polkupyörällä useimmat asiointimatkat jotka ovat vain muutaman kilometrin säteellä koska se on mukavampaakin kuin auton käyttäminen enkä rasitu siitä yhtään. Autoani tarvitsen kuljettaessani tavaroitani ja asioidessani kaukana. Kuntoa taas hoidan juoksemalla 30 km viikossa sekä punttisalilla.


    • Turhuutta

      Kaikki pyöräily pitäisi kaupungeissa kieltää. Siitä aiheutuu niin paljon haittaa, että hyödyt ovat murto-osan haitoista.
      Kaikki liikenteen osapuolet ovat niin stressaantuneita arvaamattomien pyöräilijöiden takia, että stressiperäiset sairaudet ovat huomattavasti merkittävämmät kuin pyöräilyn kuntoa parantava vaikutus.
      Lisäksi kaikki turhat pyöräkaistat ym. ja veronmaksajat kustantavat. Kuitenkin ajetaan jalkakäytävillä pelottelemassa jalankulkijoita.

      • pyörällämennään

        Pääkaupunkiseudulla on niin hyvä julkinen liikenne että siellä ei tarvite autoa lähes ollenkaan. Hermot menee autolla siellä ruuhkissa madellessa. Muutaman kerran vuodessa joutuu käymään eikä yhtään innosta. Ei kiitos. Onneksi asun niin lähellä työmaata (10 km matka) että voi pyöräillä työmatkat. Autoa käytän vain pakottavissa tilanteissa, kuten esim. ostosreissut jolloin haen viikon sapuskat kotia.


      • turhaa_urputusta

        Turha täällä on vängätä ja kitistä kehityksen suuntausta vastaan. Entistä enemmän pyöräilijöitä näkyy katukuvassa joten päinvastaiseen ollaan menossa. Ihan terve suuntaus tuollainen kehitys on. Moni kaupunki maailmalla on sitä paitsi rajoittamassa autoilua keskustoissa joten ihan päinvastainen kehitys menossa.


      • entinen_fillaristi
        turhaa_urputusta kirjoitti:

        Turha täällä on vängätä ja kitistä kehityksen suuntausta vastaan. Entistä enemmän pyöräilijöitä näkyy katukuvassa joten päinvastaiseen ollaan menossa. Ihan terve suuntaus tuollainen kehitys on. Moni kaupunki maailmalla on sitä paitsi rajoittamassa autoilua keskustoissa joten ihan päinvastainen kehitys menossa.

        Aikansa kutakin. On myös niitä, jotka ovat jo luopuneet pyöräilystä. Minulla ainakin yksi suurimpia syitä oli yleisen pyöräilyvihamielisyyden huomattava lisääntyminen. Ja ihan syystä, sillä täysin holtitontahan tuo meno kaupungilla on.
        Suomen mainekin leviää ulkomailla pyöräilijöiden ansiosta. Viime kesänä Helsinkiin saapuvilla loistoristeilijöillä aloitettiin varoittaa turisteja kaupungilla ajelevista arvaamattomista pyöräilijöistä, jotka ajavat myös jalkakäytävillä. Tähänhän eivät turistit ole omissa maissaan tottuneet.
        Hollanin pyöräliiton puheenjohtajakin ihmetteli täällä käydessään kovasti Helsingin aggressiivista "pyöräilykulttuuria". Kyllä hävettää maailmaa polkemalla pelastavien puolesta.


      • katse_peiliin
        entinen_fillaristi kirjoitti:

        Aikansa kutakin. On myös niitä, jotka ovat jo luopuneet pyöräilystä. Minulla ainakin yksi suurimpia syitä oli yleisen pyöräilyvihamielisyyden huomattava lisääntyminen. Ja ihan syystä, sillä täysin holtitontahan tuo meno kaupungilla on.
        Suomen mainekin leviää ulkomailla pyöräilijöiden ansiosta. Viime kesänä Helsinkiin saapuvilla loistoristeilijöillä aloitettiin varoittaa turisteja kaupungilla ajelevista arvaamattomista pyöräilijöistä, jotka ajavat myös jalkakäytävillä. Tähänhän eivät turistit ole omissa maissaan tottuneet.
        Hollanin pyöräliiton puheenjohtajakin ihmetteli täällä käydessään kovasti Helsingin aggressiivista "pyöräilykulttuuria". Kyllä hävettää maailmaa polkemalla pelastavien puolesta.

        Yleistäminen on turhaa ja naurettavaa. Pyöräilijöitä ei yhdistä muu kuin se että ajavat pyörällä. Suomalaisilla on kovin heikko itsetunto. Mietitään mitä joku muu ajattelee. Vielä surkeammaksi tuon tekee se että annetaan sen määräillä omia tekemisiään. Et kehtaa pyöräillä kun hollanin pyöräliiton puheenjohtajakin ihmetteli ? Miksi tappiomieliala? Mikset näytä mallia.


      • entinen_fillaristi
        katse_peiliin kirjoitti:

        Yleistäminen on turhaa ja naurettavaa. Pyöräilijöitä ei yhdistä muu kuin se että ajavat pyörällä. Suomalaisilla on kovin heikko itsetunto. Mietitään mitä joku muu ajattelee. Vielä surkeammaksi tuon tekee se että annetaan sen määräillä omia tekemisiään. Et kehtaa pyöräillä kun hollanin pyöräliiton puheenjohtajakin ihmetteli ? Miksi tappiomieliala? Mikset näytä mallia.

        Ei tarvitse yleistää, riittää kun katsoo kaupungilla ympärilleen. Laitoin nuo kaksi esimerkkiä vain siksi, että tajuttaisiin, kuinka välinpitämättömiä Helsingissä pyöräilijät ovat. Ulkopuoliset sen huomaavat parhaiten ja heillä nyt ei ainakaan ole mitään syytä yleistää.
        Säälittävää, kun yrität ummistaa silmäsi tosiasiolta. Ei tarvitse kuin vähän aikaa seistä sopivassa risteyksessä, niin näkee, että 90% pyöräilijöistä ajaa punaisia päin, jos ei ole pakko autojen takia pysähtyä.
        En vain yksinkertaisesri halua kuulua tuohon minä,minä,minä-joukkoon.


      • huomaaja

        Kyllä sinä kuulut minä, minä, minä-joukkoon, aivan selvästi.


      • entinen_fillaristi
        huomaaja kirjoitti:

        Kyllä sinä kuulut minä, minä, minä-joukkoon, aivan selvästi.

        Noin juuri reagoi asiaan epävarma elämäntapafillaristi ponnari kireällä. Polkea täytyy, vaikka kuinka vituttaisi. Kaikki muut liikenteessä vain kiusaavat ja on harmina ylämäet ja muut epäoikeudenmulaisuudet.
        Polkea täytyy hammasta purren kun se on muotia nyt. Minä pelastan maailman!


    • trikootietäjä

      Terve ihminen saa penkkipunnerruksessäkin 300kg nousee

    • trollaattorilla

      Sähköpyörät on turhia, kyllä terve ihminen jaksaa polkea. Heikot ja sairaat kuolkoon pois, niitä ei terveiden yhteiskunta kaipaa.
      ps. myös portaat on turhia, kyllä kunnon atleetti hyppäsee köykäsesti sellaiset 5 - 6 metriä ylöspäin seipäällä.

    • kljnkhb

      Kaikkeen löytyy apuvälineitä. Myös siihen 300kg: punnertamiseen. Mihin sitä lihasmassaa
      tarvii normaalielämässä. Ranskan ympäriajossa ei ainakaan. Raivopäiksi ovat osoittautuneet
      liikenteessä. Vanhemmiten hyvä tuo sähköavustus. On tietysti yli-ihmisiä jotka ei vanhene
      koskaan Kim jon ungin lisäksi. Täälläkin kirjoittelevat.

    • Otsaplaastari

      Sähkispyörä on diksu keksintö ja säästää bensaa parhaimmillaan roimasti ainakin kesäisin.

      Sen sijaan jokin sähköavusteinen maastopyörä on kyllä käsittämätön; ensin halutaan raskaampaa pyöräilyä, mutta sitten pitää päästäkin helpolla!

      • huvinsa_kullakin

        Onhan se käsittämätön jos noin ajattelee mutta onke se niin että lahdetään hakemaan raskaampaa pyöräilyä?
        Luonnonrauhaa minä lähden hakemaan. Jotkut tykkäävät liikkua luonnossa ja pyöräillä ja nämä voi hyvin yhdistää. Onhan siellä ehkä raskaampi alusta ja maasto mutta ei kai sitä erityisesti lähdetä hakemaan.
        Itse toivotan kaikki sähköpyöräilijät ilomielin liikenteeseen. Parempi kaikille pyöräilijöille mitä enemmän meitä siellä liikkuu.


      • Pyörät.rekisteriin
        huvinsa_kullakin kirjoitti:

        Onhan se käsittämätön jos noin ajattelee mutta onke se niin että lahdetään hakemaan raskaampaa pyöräilyä?
        Luonnonrauhaa minä lähden hakemaan. Jotkut tykkäävät liikkua luonnossa ja pyöräillä ja nämä voi hyvin yhdistää. Onhan siellä ehkä raskaampi alusta ja maasto mutta ei kai sitä erityisesti lähdetä hakemaan.
        Itse toivotan kaikki sähköpyöräilijät ilomielin liikenteeseen. Parempi kaikille pyöräilijöille mitä enemmän meitä siellä liikkuu.

        Mitä enemmän pyöräilijäitä, sitä pahempi helvetti laikille muille liikenteessä. Muutama prosentti ehkä ajaa suunnilleen lakien ja sääntöjenukaan. Loput täysin päättömästi.
        Tämä on viime vuosina tullut kaikille selväksi.


      • Pyörät.rekisteriin
        Pyörät.rekisteriin kirjoitti:

        Mitä enemmän pyöräilijäitä, sitä pahempi helvetti laikille muille liikenteessä. Muutama prosentti ehkä ajaa suunnilleen lakien ja sääntöjenukaan. Loput täysin päättömästi.
        Tämä on viime vuosina tullut kaikille selväksi.

        Älkää sitten sotkeko puistoa ja metsää keskenään. Ainakin Helsingin puistoissa pyöräily on kiellettyä, jollei ole erkseen pyörätienerkkiä. Useimmiten ei ole.


      • huvinsa_kullakin
        Pyörät.rekisteriin kirjoitti:

        Mitä enemmän pyöräilijäitä, sitä pahempi helvetti laikille muille liikenteessä. Muutama prosentti ehkä ajaa suunnilleen lakien ja sääntöjenukaan. Loput täysin päättömästi.
        Tämä on viime vuosina tullut kaikille selväksi.

        Pyöräilijöitä on liian vähän , muut samoilla väylillä liikkuvat ottavat sen vuoksi ylimääräisiä vapauksia. Hypitään puolelta toiselle taakseen katsomatta yms. Eihän sellaiseen voi varautua kun emme ole ajatustenlukijoita.
        Liikenteessä tulee liikkua muut huomioiden, johdonmukaisesti omalla linjallaan ja aikeistaan ilmoittaen.


    • On_meitä_joka_junaan

      Sähköavusteista pyörää ajava jaksaa polkea tavallisella pyörällä ja pysyy kunnossa, mutta lisäksi hän jaksaa polkea sähköavusteisella pyörällä ja pysyy sinuakin paremmassa kunnossa.

      Muista että syöt sanasi jos joskus käytät moottorikulkuneuvoa ilman lihasvoimia.

    • Oiuuyyy

      Pyöräily voi olla aika raskasta äkillisen liikuntaherätyksen saaneelle nykyplösölle. Tuppaa monelta aloittaneelta ajohalut hiipuvan aika nopeasti. Sähköpyörän valitseva aloittelija ei heti kyllästy eikä pala loppuun . Laihtumisen ja kunnon kohentumisen jälkeen saattaa sitten ajo alkaa maistumaan myös tavallisella pyörällä.

      • mukavuudenhalu

        "Laihtumisen ja kunnon kohentumisen jälkeen saattaa sitten ajo alkaa maistumaan myös tavallisella pyörällä."

        Tuota vaan ei tapahdu sähköpyörällä. Tavallisella pyörälläkin se edellyttää pitkiä lenkkejä. Liikunnalla ei laihdu helposti. Sähköpyörän akku loppuisi ennen eikä kuskilta kulut riittävästi energiaa. Kunto voi kohota jonkin verran jos aivan rapakunnossa.


      • ei-sitten-kuitenkaan
        mukavuudenhalu kirjoitti:

        "Laihtumisen ja kunnon kohentumisen jälkeen saattaa sitten ajo alkaa maistumaan myös tavallisella pyörällä."

        Tuota vaan ei tapahdu sähköpyörällä. Tavallisella pyörälläkin se edellyttää pitkiä lenkkejä. Liikunnalla ei laihdu helposti. Sähköpyörän akku loppuisi ennen eikä kuskilta kulut riittävästi energiaa. Kunto voi kohota jonkin verran jos aivan rapakunnossa.

        Melkein hauska juttu kun väität että "Liikunnalla ei laihdu helposti." mutta ei sitten kuitenkaan. Ei jatkoon.


    • OnkoNoinVaikeaa

      Äly juhlaa, hyvä pojat!!

    • Anonyymi

      Ehdottomasti yksi parhaimmista keksinnöistä kauppareissuille ja muihinkin asioimiseen ja pienehköön kuljetustarpeeseen on sähköavusteinen kolmipyöräinen laatikkopyörä. Maksaa tosin enemmän kuin yleisin automalli.

      • Anonyymi

        Tällaisesta olen alkanut haaveilla. Viime kesänä pärjäsin ihan tavallisella pyörällä, jolla olen ajellut n. 40v. Autoja pitää kai vaihtaa useammin?

        Ei kai sentään auton hintaa? Osaatko kertoa ajamisesta jotain? Tai yleensä käytöstä?

        Kyselee yx nynny jalkaongelmainen!


      • Anonyymi

        Suomen yleisin auto on Corolla vm. 2005. Hintaluokka on 3--5000 € Kunnollisen sähköavusteisen kolmipyörän saanee tuossa hintahaarukassa. Esim. Hollannissa on kuulemma tapana, että taloyhtiö tms. hankkii yhden sellaisen kaikkien talon asukkaiden käyttöön. Kuvahaku hakusanalla "laatikkopyörä" löytyy vaikka mitä.


    • Anonyymi

      Sähköavusteinen pyörä kuulostaa vammaisen apuvälineeltä. Ei sellaista tarvitse ellei ole liikuntarajoitteinen.

      • Anonyymi

        Jokainen puhuu vain omasta puolestaan ja tarvii mitä tarvii. Joku toinen tarvii jotain muuta, eikä ole sen enempää väärässä.


    • Mitä älylaitetekniikkaa sähköpyörä edellyttää/sisältää? Vertaan kaupunkipyöriin jotka ovat tavallisia poljettavia mutta jotka saa käyttöönsä vain rekisteröitymällä palveluun ja joiden sijaintia voidaan seurata, ainakin lainaus- ja palautuspisteissä ellei sitten jatkuvasti. Mekaaninen polkupyörä on arveluttava laite, koska sillä voi siirtyä paikasta toiseen kenenkään voimatta liikkumista valvoa.

    • Anonyymi

      Kumpi on parempi vaihtoehto: Ajaa sähköpyörällä tai ei aja pyörällä ollenkaan?

      • Anonyymi

        Ehdottomasti olla ajamatta pyörällä ollenkaan, varsinkaan jos liikennesäännöt ko. laitteelle ovat kadoksissa. Kävellen olisit jo perillä ja ilman muiden vaarantamista.


      • Anonyymi

        Jos menee ajoneuvon "puikkoihin", tulee tietää säännöt vaikka ajokorttia ei siihen ajoneuvoon tarvitakkaan. Polkupyörä on ajonveuvo ja liikennesäännöt on oltava tiedossa jos sillä aikoo liikenteessä liikkua.


      • Anonyymi

        Kengät ovat ajoneuvot, ja liikennesäännöt on oltava tiedossa kun niillä liikkuu liikenteessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kengät ovat ajoneuvot, ja liikennesäännöt on oltava tiedossa kun niillä liikkuu liikenteessä.

        Eivät ole. Et siis tunne sääntöjä. Pelottava ajatus se että jos sinulla on ajokortti.


      • Anonyymi

        Jalat ovat liikennevälineet, ja liikkuessa voi aina sattua onnettomuus. Pelkästään pakaroilla ei käytännössä pääse liikkumaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eivät ole. Et siis tunne sääntöjä. Pelottava ajatus se että jos sinulla on ajokortti.

        Juoksen kengilläni jalankulkuväylillä tavallisesti 10,5-15 km/h nopeuksilla.


    • Anonyymi

      Tietoa s%C3%A4hk%C3%B6py%C3%B6r%C3%A4ilyn terveysvaikutuksista verrattuna s%C3%A4hk%C3%B6tt%C3%B6m%C3%A4%C3%A4n%3A%3Cbr %2F%3Ehttps%3A%2F%2Fyle.fi%2Fuutiset%2F3-10193820%3Cbr %2F%3E%3Cbr %2F%3Ekohdat 4 ja 5%3A%3Cbr %2F%3Ehttps%3A%2F%2Flarunpyora.com%2F2018%2F05%2F11-syyta-hankkia-sahkopyora%2F%3Cbr %2F%3E%3Cbr %2F%3ETutkimustietoa%3A%3Cbr %2F%3Ehttp%3A%2F%2Fwww.ukkinstituutti.fi%2Ftietoa_terveysliikunnasta%2Fliikkumaan%2Fpyoraily%2Fsahkopyoraily%3Cbr %2F%3E%3Cbr %2F%3Ehttp%3A%2F%2Fwww.ukkinstituutti.fi%2Fterveysliikuntauutiset%2Fuutinen%2F194%2Fsahkopyoraily_kohentaa_vahan_liikkuneen_kestavyyskuntoa%3Cbr %2F%3E%3Cbr %2F%3EVertailulukuja%2C tyhj%C3%A4%C3%A4 parempi%3A%3Cbr %2F%3Ehttps%3A%2F%2Fwww.sahkofillari.fi%2FBlogi%2FSaehkoepyoeraeilykoe-ei-ole-urheilu%3Cbr %2F%3E%3Cbr %2F%3EKeskustelua siell%C3%A4 jossa asioista jotain tiedet%C3%A4%C3%A4n%3A%3Cbr %2F%3Ehttp%3A%2F%2Fwww.fillarifoorumi.fi%2Fforum%2Fshowthread.php%3F59659-S%E4hk%F6py%F6r%E4-ja-kuntoilu

    • Anonyymi

      Sähköpyörässä on ideana se, että sähkömoottori tulee lisä avuksi kun on ylämäki.
      Normi tilanteessa tasaisella on itse poljettava.

      Ihmisten elämässä on erilaisia terveydentilan muutoksia joten sähköpyöräily on erittäin hyvä kuntoutusväline. Sinäkin saatat jossain vaiheessa elämääsi olla yli 50-60v. ja jotain jalka vaivaa... tajuat asiat sitten, ei alle 15v. nuoret näistä asioista mitään ymmärrä!
      Sähköpyörällä pääsee jonkin verran helpommalla minne sitten meneekin eikä tarvitse aina autolla liikkua.

      Lahdessa tehtiin kokeiluja kaupunkilaisille ja useat alkoivat testijakson (2vk) jälkeenkin kulkemaan työmatkoja hankkimallaan sähköpyörällä jättäen oman auton käytön matkailuun.

      Kyllä sähköpyörässä on ideaa ja todella paljon verraten "Sähkö potkulautoihin" joilla tunnutaan ajelevan pelkästään moottorin voimalla eikä potkuilla...

      • Anonyymi

        Sähköpyöräilyn suosio on vasta lapsenkengissä. Ihmiset ovat mukavuudenhaluisia ja sähköpyörälllä tulee korvattua paljon autolla tehtäviä lyhyitä matkoja ja säästöä syntyy.
        Kaikenlaiset sähköajokit tulevat yleistymään rajusti tulevaisuudessa.


    • Anonyymi

      Sähköpyörä on liikkumisväline, jolla pääsee paikasta toiseen ulkoilmaa samalla haistellen. Jotkut meistä haistattaa pitkät "liikunnalle", joten kyseinen laite on ihan tervetullut

    • Anonyymi

      Juu sähköpyörät ja muut vastaavat ovat ihan tervetuleita liikenteeseen vasta sitten, kun niiden käyttäjillä on edes jonkinlainen käsitys siitä, miten ja missä niillä kuuluu ajaa.
      Nykyään nämä ylimieliset/tietämättömät ajelijat saada pois liikenteestä ja palata asiaan sitten, kun siellä osataan käyttäytyä.
      Kaikille ainakin jokin koe ja vakuutus.

      • Anonyymi

        Liikenteessä on tosiaan monenlaista kulkijaa, vauvasta vaariin, kävelijöitä, juoksijoita, rollaattorin käyttäjiä, potkulautailijoita, valkoisen kepin kanssa kävelijöitä, pyöräilijöitä, mopoautoilijoita jne. Tappokoneiden (autojen) kuljettajilta vaaditaan luonnollisesti eniten, eli ajokortin suorittamista, että kykenevät liikkumaan liikenneviidakossa. Vastuu on suuri.


    • Itselläni on nyt keväästä lähtien kohta 500km takana sähköavusteisella maastopyörällä ja yha olen siitä yhtä innoissani kuin pyörää käyttöönottaessani.
      Kyseessä on erinomainen kuntoiluväline (eli pitää tosiaan tajuta että kyseessä on sähköAVUSTEINEN polkupyörä), joka periaatteessa eroaa tavallisesta maastopyörästä vain siinä, että sähkömoottorin avustus tekee sen, että sillä voin ajaa raskaampia maastoreittejä kuin mitä ilman avustusta pystyisin ja/tai nopeammalla vauhdilla "helpompia" osuuksia. Avustuksen tasohan on säädeltävissä oman mieltymyksen ja tarpeen mukaan (maksimiavustuksella jos maastossa "leikkii", niin akku kyllä tyhjenee nopeaa vauhtia...).
      Itselläni pyörässä (lisävarusteena hankittu) erittäin kattava, mallikohtainen ajotietokone, mistä saa todella hyvin tarkkailtua (reaaliajassa taikka jälkikäteen) vaikka itse käyttämäänsä poljinvoimaa (sekä sähkömoottorin antamaa avustusta yms.) ja sita dataa kun tarkastelee, niin aivan varmasti on kyse kuntoilusta (silloin kuin sitä haluaa tehdä).

      Kannattaa hieman hälventää omia ennakkoluuloja ja myös testata kyseisiä sähköavausteisia polkupyöriä ennen "totuuksien" laukomista, omaa pyörääni on alkukesän aikana testannut useampikin ystävä/tuttava ja vain ainoastaan positiivisia kommentteja on heiltä tullut, ja tähän mennessäon heistä yksi jo ostanut sähköavusteisen polkupyörän itsellensä ja toinen varmasti on ostamassa lähiaikoina.

    • Anonyymi

      Kun katsoo tämän päivän Suomalaisia niin pahaksi on päässyt. Ylipainoisten määrä on suuri ja omin jaloin liikkuminen yritetään minimoida mahdollisemman hyvin. Onko rehevyys uusi kauneusihanne tänä päivänä, itse en välitä noista valtavista Kardassian perseistä ollenkaan, tiukka urheilijan perse mielyttää enemmän. Suorastaan naurattaa nuo ankanperät, ja vielä kun kuvittelevät olevansa seksikkäitäkin, niin mettään menee.

      • Anonyymi

        Toimimattomiin jalkoihin auttaisi sähköavustin joka lähettää sähköimpulsseja jalkojen lihaksiin saaden ne tekemään juoksuliikettä joka kuljettaa henkilöä hänen omilla jaloillaan.


    • Anonyymi

      Juu juu, ihan on turhia vehkeitä. eikä polkupyörässä mitään vaihteita tarvii. Kyllä 50 vuotta vanhalla mummopyörällä menee mäet komeesti. Ja ketjunsuoja kihnuttaa...kriiks...kriiks. Mäen päällä sitten keuhkonkappaleita sylkiessä aattelee miten on ihanaa ja hiki lentää.

      Ja mitä ihmeen virkaa autossakaan on moottorilla ? Kyllä sitä vauhtia voi tökkiä leppäkepillä ikkunasta ja alamäet rullaa vapaalla.

      Näitä muutosvastarintaisia tolloja näköjään sikiää jostain kuin sieniä sateella. Niillä on peräkammarissa vielä veivattavat puhelimetkin. Kun ne laittaa valot päälle sinne peräkammariinsa niin ne pelkää että saa sähköiskun, hui kauhee.

      • Anonyymi

        Lausumassa moderni säkkipilliä muistuttava liikkumaton aladobi


    • Anonyymi

      MINÄ olen oikeassa, te muut olette väärässä. Se mitä MINÄ tarvisen on ainoa, mitä yleensä tarvitaan, kaikki muu on turhaa. MINÄMINÄMINÄMINÄMINÄ

    • Anonyymi

      TV-dokumentissa oli 1800-luvun sirkuksen freak-showta. Ne friikkeinä sirkuksessa esiintyneet lihavat näyttivät ihan nykypäivän taviksilta.

    • Anonyymi

      kyllä se on niin että ihminen on laumasielu 90% sesti sitä mitä muut tekee niin teen minäkin
      a) kateellinen olen
      b) elämä helpottuu taas pikkuisen jollakin alueella

    • Anonyymi

      Helkkari mummotki meinaa välillä vedellä ohi noilla sähkövetkuttimilla. Totuushan on että ihminen haluaa päästä kaikesta mahdollisimman helpolla: on robotti sitä sun tätä ja auton takakonttikin aukiaa edes koskematta siihen.

      Mä haluan haastaa välillä itseäni, rääkkään itteäni salilla, kannan painavat ruokakassit ylös asti tai jätän auton vähän kauemmakai ovesta ja kävelen jos en käytä pyörää.

      Ja sitten ihmetellään kun nuoret on yhä heikompi kuntosia, no mitä ne sitten tulevaisuudessa on?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

      Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      144
      8049
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

      Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      43
      2111
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

      Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      25
      2030
    4. Miten meinasit

      Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      92
      1680
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

      Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      181
      1617
    6. Tunnekylmä olet

      En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      107
      1060
    7. Taisit sä sit kuiteski

      Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      5
      999
    8. Oletko miten

      Valmis läheisyyteen?
      Ikävä
      52
      977
    9. Et olisi piilossa enää

      Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      24
      918
    10. Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme

      Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri
      Ikävä
      28
      850
    Aihe