Musiikki on yksi keskeinen pirun vihaama nautinnon muoto. Gnostilaisuus halveksii jumalan luomaa kehoa, sen tarpeita ja lahjoja, ja korostaa henkeä ja tietoa.
Omaa vanhurskautta korostetaan ruumista kurittamalla, esikoislestadiolaisuus on malliesimerkki omanvanhurskauden harjotuksesta. Näytellään "yksinkertaista" mm. Muusta väestöstä poikkeavilla asusteilla. Kuitenkaan maailman ykdinkertaisin oppi Kristuksesta ja hänen lahjavanhurskaudestaan kaikille häneen uskoville ei käy mitenkään heille.
Näin he ylpeillesdään omalla vanhurskaudellaan ihmisten edessä, pilkkaavat Jumalaa.
Rakentavat omaa vanhurskautta kaiken maailman ihmisoppien ja ihmiskäskyjen avulla. Tätä häkkyräänsä he nimittävät "eläväksi kristillisyydeksi" ja tuomitsevat Jeesuksessa Kristuksessa iskon kautta vanhurskaita, heidän ihmiskäskyistään vapaita Jumalan lapsia.
Näin he edelleen pettävät itseään, tukkivat korviaan vapauttavalta Kristukden evankeliumilta ja pilkkaavat.
Omavanhurskau perkele vihaa Jumalan lahjoja
16
<50
Vastaukset
- IhmisopitOrjuuttaa
Ajatus vähemmän syntisyydestä ja anteeksipyynnöin tienattavasta vanhurskaudesta ja pyhityksesta on ihmisoppia, sekin. Ihmiskeskeistä toimintaa joka ei synnytä rakkautta kaikkia Jumalan luomia ihmisiä kohtaan, vaan eristää muista ihmisistä. "Erottaa maailmasta", kuten he harhaoppiaan kutsuvat.
Avoimesti he tunnustavatkin saaneensa "hengen ja elämän tästä kristillisyydestä."
Tiedostamatta itse lainkaan, kuinka raskaasti tuollaisella uhollaan pilkkaavat Jumalaa ja hänen sanaansa.
Näin se menee aivan huomaamatta, kun hengellinen sokeus vie pois Kristuksesta, Sanasta, luottamaan Jumalan sanan sijasta johonkin yhteisöön.- KiitosLautaselle
Sinun logiikallasi menee näin... Kun syöt ruokasi lautaselta niin lautanen on se josta ruoka tuli.
Hauskasti ajattelet.
- AnnaJeesuksenJohtaa
Esikoislestadiolainen yhteisö palopuheineen generoi epäluuloisia, vihamielisiä suhteita muita ihmisiä kohtaan.
Erityisesti meitä kohtaan esikoislestadiolaisuudessa kiihotetaan vihaan, jotka elämme uskon vapaudessa, Kristuksen lahjoittamassa vanhurskaudessa, ja todistamme omanvanhurskauden orjuutta vastaan. Miksi juuri tämä on niin tärkeätä minullekin tuoda julki, että Kristuksessa Jeesuksessa on oikeasti vapaus?
Siksi koska olen tuossa samassa orjuudessa itse elänyt, ja Kristus on minut sanallaan Hengellään ja armollaan siitä satimesta vapauttanut.
Tiedän että moni kokee turvansa kieltojen ja käskyjen muodostamassa verkossaan, eristyksissä muista ihmisistä. Irti Kristuksen lähetyskäskyn velvollisuuksista, passiivisena seurstuvan penkillä. Turistessa samanmielisten kanssa panetuspuheitaan muista kristityistä. Ja muista ihmisistä.
Emme ole heitä repimässä lepositeistään. Kerromme vain sen, että Jeesuksella olisi paljon parempaa tarjolla. Vastuuseen se kyllä vie, välittämään uskosta osattomista ja rakastamaan lähimmäisiään. Tämä on se tie jolle Kristus meitä kutsuu ja tahtoo johdattaa. Syntikytistä pois. Rakkauteen ja hyviin tekoihin.- UlosMenivät
Tiedätkö, sinun tavalla ajattelevat ovat jättäneet El. Seurakunnan.
Toisin sanoen kaltaisesi orjat ja kaikkea vihaavat ovat nyt muualla.
- HerätkääKaikki
Ja mitähän varten sinä suollat tänne tuota höpöhöpöhöpöä? Jos sinun on paha olla, niin tee parannus
- SiputKäskenneetParjata
Purtanenn ja Siltala varmaan käskenneet esikoiset RYn eriseuran porukkaa kirjoittelemaan mitä vain sontaa Suomi 24 saadakseen parjattua eläviä kristityitä ja kerättyä eriseuraan lisää jäseniä... Onhan se perkeleen tehtäväkin valheilla yrittää eksyttää oikeita kristittyjä
Ovathan he näitä elävästä uskosta langenneita enkeleitä joista Raamattu kertoo
- TereTulemastSyntiset
Kristuksessa Jeeuksessa käy tie syntikytistä vanhurskaiksi, uskon kautta ilman tekoja.
Kristuksessa vanhurskautettuna elämä on ihan toisenlaista, kun omanvanhurskauden renkipoikana ja syntikyttänä itselleen ja toisille ihmisille.
Jeesus Kristus ei ole ketään vapauttanut ehdonalaiseen vapauteen. Sinun koko rangaistuksesi on kärsitty ja velkasi maksettu. Hinta oli kova. Siksi älä syntisparka kieltäydy kun sinulle lahjaa tarjotaan.
Omasta mielestään synnittömät joutuvat lähtemään yhtä tyhjinä takaisin, kun tulivatkin.
Syntiset saavat käydä nauttimaan sytettyä vasikkaa yhdessä ystäviensä kanssa.
Hallelujaa kiitos Jeesus. - ToivottomuudestaToivoon
Ensinnäkin Purtanen ja Siltala eivät ole, eivät muutkaan esikoisten saarnaajat, milloinkaan kehoittaneet ketään parjaamaan ketään ja missään. Päinvastoin, he ovat kehoittaneet rukoilemaan kaikkien puolesta niinkuin Jeesuskin teki. Ei pidä lähteä mitään asiaa panettelulla ja valheella sitä vahvistamaan.
Täällä on muutamat uskon kiihkoilijat, trollien kanssa yhteistyössä, lyöneet vahvasti asian yli ja myös suoraan pläsiin. Se ei rakenna Kristuksen ruumista yhteen, vaan hajottaa entistä enemmän ja sielun vihollinen iloitsee.
Kun me olemme oikein oikeassa, niin me blokkaamme muut ulos ihan totaalisesti.
Kun kuljemme Kristuksen Jeesuksen nimen alla, niin me emme blokkaa ketään, vaan sen tekee usko Kristukseen ja Jumalan tuomio - ei ihmisen.- kysymys.kuuluu
No mistä moinen sitten johtuu. Lähes kaikki aloituksistasi on kirjoitettu vanhaa herätysliikettäsi ja henkilöitä vastaan. Mistä tuo valtava viha ja katkeruus kumpuaa? Mitä pahaa sinulle on tehty, kun et pysty antamaan anteeksi?
- TervetuloaKristukselle
kysymys.kuuluu kirjoitti:
No mistä moinen sitten johtuu. Lähes kaikki aloituksistasi on kirjoitettu vanhaa herätysliikettäsi ja henkilöitä vastaan. Mistä tuo valtava viha ja katkeruus kumpuaa? Mitä pahaa sinulle on tehty, kun et pysty antamaan anteeksi?
Viha on sinun sydämessäsi. Miksi yrität projisoida sen minuun, joka saarnaan esikoilestadiolaisille kaikille yhdistyksiinsä rakastunoille ja Kristuksen hyljänneille kääntymystä Jeesuksen Kristuksen puoleen, siis parannusta.
Totta kai minä saman ilon kiitollisuuden ja vapauden suon myös esikoislestadiolaisille, joista olen itse Jumalan armosta päässyt osalliseksi.
Miksi ei esikoislestadiolaisille, siellä on minulle rakkaita ystäviä ja sukulaisia paljon, tuttuja lähes 70 vuoden takaa. Heillekö minä jättäisi kertomatta Jeesuksestani, jotka näiden ruotsalaisten narsistien johtajiensa asettamien lakien ja ihmiskäskyjen orjina raatavat tänäänkin.
Tulkaa ystävät, Jeesus kutsuu teitäkin vapauteen HÄNESSÄ. Riippumattomiksi ihmiskäskyistä ihmisopeista ja ihmiten orjuudesta. - Häijyjähedelmiä
TervetuloaKristukselle kirjoitti:
Viha on sinun sydämessäsi. Miksi yrität projisoida sen minuun, joka saarnaan esikoilestadiolaisille kaikille yhdistyksiinsä rakastunoille ja Kristuksen hyljänneille kääntymystä Jeesuksen Kristuksen puoleen, siis parannusta.
Totta kai minä saman ilon kiitollisuuden ja vapauden suon myös esikoislestadiolaisille, joista olen itse Jumalan armosta päässyt osalliseksi.
Miksi ei esikoislestadiolaisille, siellä on minulle rakkaita ystäviä ja sukulaisia paljon, tuttuja lähes 70 vuoden takaa. Heillekö minä jättäisi kertomatta Jeesuksestani, jotka näiden ruotsalaisten narsistien johtajiensa asettamien lakien ja ihmiskäskyjen orjina raatavat tänäänkin.
Tulkaa ystävät, Jeesus kutsuu teitäkin vapauteen HÄNESSÄ. Riippumattomiksi ihmiskäskyistä ihmisopeista ja ihmiten orjuudesta.Noilla höpinöillä ei ole menestystä
Häijyjähedelmiä kirjoitti:
Noilla höpinöillä ei ole menestystä
" EI MITÄÄN HÖPINÖITÄ, ; asia on justiinsa,niin
meitä on kielletty kylvämästä eripuraa jokaisen.
-- ÄlkääKristitytEksykö
kysymys.kuuluu kirjoitti:
Eihän minulle ole pahaa tehty, ja olen pelkästään iloinen ja onnellinen Kristuksessa Jeesuksessa.
Ja kuten sanoin soisin saman ilon ja vapauden myös kaikille esikoislestadiolaisiulle ystävilleni ja sukulaisilleni.
Eskoislestadiolaiset opit ovat valtaosaltaan ihmisoppeja ja ihmiskäskyjä, joilla valvovien Kristittyjen omat tunnot sidotaan ja heidät johdatetaan pois Jeesuksesta Kristukseta jonka kautta kaikki synnit on sovitettu jo 2000 vuotta sitten. Enään tarvitaan USKO siihen että tämän Jeesus teki. - 2543245
ÄlkääKristitytEksykö kirjoitti:
Eihän minulle ole pahaa tehty, ja olen pelkästään iloinen ja onnellinen Kristuksessa Jeesuksessa.
Ja kuten sanoin soisin saman ilon ja vapauden myös kaikille esikoislestadiolaisiulle ystävilleni ja sukulaisilleni.
Eskoislestadiolaiset opit ovat valtaosaltaan ihmisoppeja ja ihmiskäskyjä, joilla valvovien Kristittyjen omat tunnot sidotaan ja heidät johdatetaan pois Jeesuksesta Kristukseta jonka kautta kaikki synnit on sovitettu jo 2000 vuotta sitten. Enään tarvitaan USKO siihen että tämän Jeesus teki.Soittele sitä kitaraa sitten ulkona ovat koirat ja velhot sanoo raamattu
- kysymys.kuuluu
Voi Herra armahda ja kosketa! Avaa sinä Herra, ihmiset ei pysty.
- teuta011
"Kysymys kuuluu "
-
Aivan niin, Herra anna Armoa.
-
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1579174Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde492799Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja312577- 572531
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1971915- 981852
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai231793Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä481336Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1091217- 281201