Porin perusturva ja vanhusten hoito

Herätys

Ei yksin Esperi vaan myös meidän rakas perusturvamme. Hoitojakso Himmelin Tyynelässä sisältää seuraavia kokemuksia. Intervallijaksolla kaikki ruoka syödään lusikalla. Omatoiminen vanhus ei saa veistä ja haarukkaa edes pyytämällä.

Iltalääkkeet jaetaan kuuden aikaan. Sitten petiin ja valot pois. Mitä nuorempia hoitajia vuorossa, sen varmemmin näin tapahtuu.

Omaisille vanhuksen voinnista kerrotaan niukasti, yhteistyö omaisten kanssa on alkeellista. Joko ei haluta kuulla omaista tai sitten toimintakulttuuriin kuuluu omaisista vähätvälittäminen.

En ota kantaa mitoitukseen, koska sitä en tiedä. Otan kantaa toimintakulttuuriin ja siihen että tehdäänkö asioita asiakas vai henkilökuntalähtöisesti.

Haluaisitko, että omaisesi saisi vastaavaa hoitoa? Vai haluaisitko hoidonkohteeksi ehkä itse?

25

131

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Esimerkkejäon

      Kukaan ei halua hoitoa porissa tai yleensä suomessa. Varsinkaan jos on nuorempia hoitajia talossa. Koskaan ei tiedä milloin lähtee rahat milloin lähtee henki jollain insuliinilla.

      • tälläikai

        Minä olen jo eläkeläinen ja haluan hoitoa varsinkin nuoremmilta.
        Vanhemmat ei jaksa innostaa.
        Enkä viitsi lähteä mihinkään Thaimaaseen hoitoa hakemaan.

        Kyllä hoidosta pitää maksaakin ja jos henki lähtee, niin kuolee ainakin onnellisena.


      • Khihihii

        Pitää kirjoittaa sääntöjen sallimissa puitteissa.


      • Törkeää

        Himmelissä ei pahemmin vanhuksista välitetä, se on lähinnä säilytyspaikka ja vielä huono sellainen. Joidenkin sinnekin on valitettavasti pakko mennä, kun muuta paikkaa ei ole.


      • Maalipönttö
        tälläikai kirjoitti:

        Minä olen jo eläkeläinen ja haluan hoitoa varsinkin nuoremmilta.
        Vanhemmat ei jaksa innostaa.
        Enkä viitsi lähteä mihinkään Thaimaaseen hoitoa hakemaan.

        Kyllä hoidosta pitää maksaakin ja jos henki lähtee, niin kuolee ainakin onnellisena.

        Kertoo ihmisen sivistyksen tasosta kun kirjoittaa/sanoo Thaimaaseen. Mihin toiseen maaseen voisit mennä... vaikka Muumimaaseen tai Puuhamaaseen.


      • SivistysNäkyy

        Palstakyyläkin yhtyy tähän kommenttiin.
        Muuten lause alkaa isoilla kirjaimilla ja päättyy yleensä pisteeseen tai kysymysmerkkiin.
        Huutomerkkiä ei saa käyttää. Huutaminen on sääntöjen vastaista.


    • Kapitalismia

      Perusturvan toiminta on samalla tasolla yksityisten kanssa.
      Rahat pois ja nukkumaan.
      Henkilökunta kerätään turuilta ja toreilta, tulee huonoja käsipareja.

      • SoteaVaanLisää

        Perusturvan työntekijät, joita kaikkia sanotaan lähihoitajiksi, joutuvat tekemään kaikkea muutakin kuin hoitotyötä.
        Hoitajamäärä saadaan näyttämään riittävältä vaikka onkin alimitoitettu.
        Hoitajien taso on mitä on. Hoitajiksi haalitaan kaikki sivuraitelle ajautuneetkin ihmiset. Kaikista koulutetaan lähihoitajia, jotka maleksivat, tupakoivat, räkänauravat, käyttäytyvät epäsopivasti. Ei ole arvokkuutta eikä ammattitaitoa kuten ennen, jolloin hoitajakoulutukseen pääsemiseksi oli pääsykokeet ja soveltuvuustestit.


    • anonyymi_vKX

      Nykyään lähihoitajaksi pääsee kuka tahansa. Ei ole mitään pääsyvaatimuksia.
      Siksi lähihoitajia työskentelee vanhusten parissa, missä pääsy lääkekaapille on helppoa. Sieltä sitten popsitaan parempiin suihin vanhusten kipulääkkeet sun muut.

      Lähihoitajissa on paljon narkkareita ja lääkeongelmaisia.

      • lähihoitajansukulainen

        Lähihoitajaksi pääsemiseen vaaditaan parin-kolmen vuoden opiskelu työharjoitteluineen. Opiskeluun tulevien esikarsinta on kylläkin liian löysää.

        Heidänkin, kuten jopa lääkäreiden ja yleensäkin suomalaisten joukossa on narkkareita ja lääkeongelmaisia.


      • OhHoHoHohHoh

        No nyt näyttää tällä palstalla olevan tietoa :)


    • Etähoitaja

      Kyllähän sitä opiskelua vaaditaan, mutta kuka tahansa pääsee opiskelemaan. Siksi lähihoitajiin ,nykyisiin ja tuleviin, on pesiytynyt lääkekaapinkyttääjiä.
      Helppo heittää muutama Oxycontin tai Teemu suuhun, joka on tarkoitettu vanhukselle.

      T. Kaikkea kuullut ja faktaa on.

    • Työkyvytöntyönhakija

      Yhden palkalla monta 9 euroo 4 tuntii päivä. Tupla pami ja namit jaettavaksi maliin potilaalle mulle saadaan orjat vieläpä viihtyy sairaana työssään.

    • Setähoitaja

      Ei kaikkea kannata uskoa mitä kuulee kerrottavan.

    • OllaanSuossa

      Ns. hoitajien nimike pitäisi olla sekatyöläinen. Töihin kuuluu keittiötyöt, kakkujen tekemiset, leipomiset, pesulahuollot, tietokoneasiat, itseopiskelut, esimiesten kaikki sähköpostit ohjautuvat hoitajille suodattamatta, osaston pomo delegoi kaikki työt suoraan hoitajille, ...
      Joku varastaa kassanrahoja, joku napsii lääkkeitä, osaamaton hoitajajoukko ei pysty itsenäiseen työskentelyyn, jos ei ole perässävetäjää, aina uusia perehdytettäviä taakkana....
      Hoitomitoitus pitäisi tarkoittaa hoitajan työtä tekevien ammatti-ihmisten määrää.

      • IhanataIhanata

        Tuo edellä kuvattu kaaos suoraan Porin perusturvasta.
        Ruskakotia kehutaan kaikissa medioissa. Tarja Halonenkin vierailee omistajien luona. Varmaan sitten "hyvä", arvopohjalla.
        Päällikön mukaan Ruskakoti on "voittoa tavoittelematon yleishyödyllinen järjestö"🙄!
        Voi kuinka ihanaa, aivan kuin sos.dem-saduissa tai Neuvostoliittoa esittelevissä tv-ohjelmissa "Näin naapurissa" 70-luvulla.


    • Perusturvajohtajaksi

      Perusturvan johtaja eli henkilö, joka johtaa myös lääkäreitä ja muuta terveysalan henkilökuntaa, on koulutukseltaan mielenterveyshoitaja eli vastaa lähihoitajaa mielenterveyspuolella.

      • kanttuveit

        Ei ihme että touhu on sekoa. Porin perusturva on akkojen mielivaltainen kanttiini jossa ei ole järjen häiventä. Kaikki mielenterveyshoitajat ovat mieleltään sairaita. Se näkyy ja kuuluu.


    • KuinReittäPitkin

      Demariperheeseen syntyminen vastaa yksistänsä jo Ylempää AMK-tutkintoa. Neuvolassa demarilapset rokotetaan omilla aineillaan.
      Sitten kouluaikana kesätöihin kaupungille missä harjoitellaan vanhempien änkyröiden johdolla mm. tauotukset, tiimipalaverit, äänenkäyttö- ja kyynärpäätaktiikat sekä töihin tarttumisen estotavat.
      Yläasteen jälkeen sitten kaupungille töihin, ensin muutamaksi kuukaudeksi ja sitten kun joukko on hyväksynyt sukutaustan ja opitut tavat niin sitten vaginaiseksi, ilman julkista hakumenettelyä.
      Pst! Keittiön kautta!

    • plimetti

      kaikki tämä on totta , mutta mistä sitä rahaa riittää muriaaneille, tänäänkin tuli 4 kpl. geelitukkia viina kaupasta ja kaikilla pari-kolme pikkuleijonaa käsissä, plus lagerikengät nilkkasukkineen ja frekkajakut,,,

      • hanki-oma-elämä

        Kateus on kansantautimme.

        Tarkkoja huomioita ainakin teit.


    • Seuturekry

      Perusturvan rahat meni seuturekryyn...siis 2 miljoonaa ja se on pois vanhuksilta.

      • TurhaTerttu

        Saahan siitä ainakin yksi vanhus toimeentulonsa. Terttu Nordman. Ihan varmasti.


    • Ritalin

      Se vaan on kumma juttu kun olen lähes joka ikinen kerta, lähes viikoittain, nähnyt sairaaloissa ja Kilpiäisen attendossa kun lauma hoitajia istuu nokat vastakkain jossakin sivuhuoneessa, juttelemassa jostakin, en tiedä mistä kun en ole osallistunut keskusteluun mutta hauskaa on vaikuttanut olevan.
      Ei niissä aina niin kauhea kiire ja työtaakka näytä olevan.

      • kyylällevastaus

        Kahvitauko on lakiin perustuva.

        Työhön liittyvästä asiasta voi keskustella myös hymyssä suin.


    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      271
      2506
    2. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      39
      1408
    3. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      61
      1382
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1166
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1144
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1136
    7. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      26
      1133
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1111
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1073
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      6
      1042
    Aihe