Jo aika jonkun puuttua Gradian luokattomaan ts. kelvottomaan opetuksen. Opiskelijoille siinä on vain yksi hyvä asia. Sitä tarjotaan erittäin vähän.
Nyt tarkistuslautakunta ottaa asioista selvää.
Gradian opetus tarkistuslautakunnan syyniin
114
3687
Vastaukset
- Mieenkestää
Voi kun jännää oliko kukkahatuilla muuta ilmoitus asiaa
- Talouseikestä
Voi kun jännää, kun Gradia joutuu syyniin juuri yhteishaun alla. Taitavat lapset hakea lukioon tai oikeisiin ammattikouluihin siis sellaisiin missä opettajat eivät ole pyörittämässä omaa firmaansa oppituntien aikaan.
- Anonyymi
Talouseikestä kirjoitti:
Voi kun jännää, kun Gradia joutuu syyniin juuri yhteishaun alla. Taitavat lapset hakea lukioon tai oikeisiin ammattikouluihin siis sellaisiin missä opettajat eivät ole pyörittämässä omaa firmaansa oppituntien aikaan.
Jännästi ääntelee kuin kellossa käki.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin tekee…
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kurkea kellisti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin tekee…
mikä se yksi hyvä asia on, ei mikään
- Gradialainen
Vanhemmille varoitus: Äläkää laittako nuoria Gradiaa ammatilliseen opetukseen. Se on edesvastuutonta.
Tarjolla on erittäin vähän ja huonoa opetusta. Minä lähden pois heti kun saan muualta töitä.- Kaikkeakanssa
Joopa joo minun sukulaistyttö valmistui tuolta hyvin paperein ja nyt on sairaanhoitaja ksshp:llä.
Liekö kateelliset täällä kitisee kun ei itse ole tuonne päässyt. - Hehehehee
Heh heh sillälailla nyt pomppasi otahan vähän selvää minkä alan oppilaitos on kyseessä??
Täällähän on näköjään ihan urpoja eivät tiedä mistään mitään. - Kirjeopisto
Kaikkeakanssa kirjoitti:
Joopa joo minun sukulaistyttö valmistui tuolta hyvin paperein ja nyt on sairaanhoitaja ksshp:llä.
Liekö kateelliset täällä kitisee kun ei itse ole tuonne päässyt.Moni muukin saa Gradialta hyvät paperit, mutta saako osaamista?
- Anonyymi
Kaikkeakanssa kirjoitti:
Liekö kateelliset täällä kitisee kun ei itse ole tuonne päässyt.Aika jännä juttu, Gradialta ei nimittäin valmistu sairaanhoitajia :)
Taitaa sukulaistyttö olla valmistunut jostain muualta tai on väärennetyillä
papereilla töissä... - Anonyymi
Kaikkeakanssa kirjoitti:
Liekö kateelliset täällä kitisee kun ei itse ole tuonne päässyt.Valmistuin itsekin gradialta hyvin paperein autonasentajaksi mutta työssä oppiminen ja opetus jäivät hyvin vähälle. Suurin osa opiskeluajasta oli etätehtävien tekemistä netissä kotoa käsin ja itseopiskelua koulukirjoista. Opiskelin 2018-2020 välisenä aikana ennen koronaa ja opetus oli valitettavasti jo tuolloin hyvin huonoa. Tyypillinen koulupäivä oli sellainen että istuskelin koko päivän käytävällä opettajien taukohuoneen vieressä ja odotin saisinko ryhmänopettajan kiinni. 2 vuoden aikana sain tehtyä lähes kaikki opintosuoritukset muutamaa valinnaista ammatillista tutkinnon osaa lukuunottamatta KOSKA niiden suorittamiseen olisin tarvinnut opettajan jeesiä että saisin tehtävät jne. näkyviin itselleni moodleen tai prodiagsiin. Lopulta päätin että puuttuvat tutkinnon osat hyväksiluetaan aiemmista opinnoista ettei valmistuminen veny liikaa. Opiskeluaika oli hyvin stressaavaa aikaa kun oli pakko elää opintolainalla eikä suoritusmerkintöjä näkynyt tulevan koskaan vaikka kaikki oli suoritettuna. Onneksi opntojen loppuvaiheessa yksi opettaja otti asiani hoitaakseen ja sain ne puuttuvat 100ospia jos nyt oikein muistan. Jälkeenpäin ajatellessa olin koululla ylimääräinen oppilas. Ulkopuolinen. Syntipukki jota syytettiin muiden opiskelijoiden virheistä ja töhöilyistä. Olin myös teini ikäisten opiskelijoiden kiusaama vaikka olin aikuisopiskelija. Nyt tällä hetkellä, vaikka sain hyvät paperit valmistuessani, ei ammattiosaaminen ole edes sillä tasolla että voisin suunnitella hakevani alan töitä. Edes perusasiat eivät ole hallussa. Syynä on se, että opetus ja yhteistyö työpaikkojen (harjoittelu/työssäoppimispaikkojen) ja koulun välillä oli mielestäni puutteellista. Tärkeintä tuntuu olevan että opiskelijoita valmistuu kuin liukuhihnalta mahdollisimman äkkiä mutta ilman riittävää osaamista. Autoalalla on tällä hetkellä työvoimapula mitä ei yhtään helpota se tosiasia että ammattikoulussa ei enää nykyään pääse oppimaan riitävän paljoa vaikka halua ja tahtoa olisi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Valmistuin itsekin gradialta hyvin paperein autonasentajaksi mutta työssä oppiminen ja opetus jäivät hyvin vähälle. Suurin osa opiskeluajasta oli etätehtävien tekemistä netissä kotoa käsin ja itseopiskelua koulukirjoista. Opiskelin 2018-2020 välisenä aikana ennen koronaa ja opetus oli valitettavasti jo tuolloin hyvin huonoa. Tyypillinen koulupäivä oli sellainen että istuskelin koko päivän käytävällä opettajien taukohuoneen vieressä ja odotin saisinko ryhmänopettajan kiinni. 2 vuoden aikana sain tehtyä lähes kaikki opintosuoritukset muutamaa valinnaista ammatillista tutkinnon osaa lukuunottamatta KOSKA niiden suorittamiseen olisin tarvinnut opettajan jeesiä että saisin tehtävät jne. näkyviin itselleni moodleen tai prodiagsiin. Lopulta päätin että puuttuvat tutkinnon osat hyväksiluetaan aiemmista opinnoista ettei valmistuminen veny liikaa. Opiskeluaika oli hyvin stressaavaa aikaa kun oli pakko elää opintolainalla eikä suoritusmerkintöjä näkynyt tulevan koskaan vaikka kaikki oli suoritettuna. Onneksi opntojen loppuvaiheessa yksi opettaja otti asiani hoitaakseen ja sain ne puuttuvat 100ospia jos nyt oikein muistan. Jälkeenpäin ajatellessa olin koululla ylimääräinen oppilas. Ulkopuolinen. Syntipukki jota syytettiin muiden opiskelijoiden virheistä ja töhöilyistä. Olin myös teini ikäisten opiskelijoiden kiusaama vaikka olin aikuisopiskelija. Nyt tällä hetkellä, vaikka sain hyvät paperit valmistuessani, ei ammattiosaaminen ole edes sillä tasolla että voisin suunnitella hakevani alan töitä. Edes perusasiat eivät ole hallussa. Syynä on se, että opetus ja yhteistyö työpaikkojen (harjoittelu/työssäoppimispaikkojen) ja koulun välillä oli mielestäni puutteellista. Tärkeintä tuntuu olevan että opiskelijoita valmistuu kuin liukuhihnalta mahdollisimman äkkiä mutta ilman riittävää osaamista. Autoalalla on tällä hetkellä työvoimapula mitä ei yhtään helpota se tosiasia että ammattikoulussa ei enää nykyään pääse oppimaan riitävän paljoa vaikka halua ja tahtoa olisi.
Tuntuu kuin lukisin tekstiä minkä olen itse omista kokemuksista kirjoittanut itselläni oli sama juttu vaikka tiesin koko ajan että opettajat ovat olleet pelkkiä paska puhujia koko ajan. Syrjintä koulu.
- Anonyymi
Kirjeopisto kirjoitti:
Moni muukin saa Gradialta hyvät paperit, mutta saako osaamista?
ei saa muuta kuin näppyjä
- Lopetin
Ei saa osaamista.
- Anonyymi
veisaa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
veisaa
vellissä seisoo
- anonyymi_a81
Ja valehoitaja sairaanhoitajaksi Gradian käynyt 😊
- kertoo.tasosta
Gradiassa opetusta on vähiten koko maassa.
- grhrbb5vgt2r56
GRADIA=LAADUKKAAN KOULUTUKSEN EDELLÄKÄVIJÄ
- Anonyymi
grhrbb5vgt2r56 kirjoitti:
GRADIA=LAADUKKAAN KOULUTUKSEN EDELLÄKÄVIJÄ
Gradia opettajille kun ei osaaminen riitä itselläkään opettajat katsovat Googlesta ohjeita ja YouTubesta
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Gradia opettajille kun ei osaaminen riitä itselläkään opettajat katsovat Googlesta ohjeita ja YouTubesta
Naamaansa ne pällistelevät eteisen peilistä.
- kysyn.vaan
Oiken yleisönosaltolla piti selitellä koulun luokatonta opetusta.
Miksi näitä huonoja opettajia ei potkita pihalle?- OlinhanSielläMinäkin
Koska parempia ei ole. Tilalle tulisi vain vieläkin huonompia.
- Anonyymi
OlinhanSielläMinäkin kirjoitti:
Koska parempia ei ole. Tilalle tulisi vain vieläkin huonompia.
Sentään selvin päin pitäisi olla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vain FBssa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vain FBssa.
Juu heh
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juu heh
Näin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaan kun ei.
- Huolestunut_vanhempi
Lukion puolellakin on Gradiassa erittäin paljon "itsenäistä" opiskelua, koska ei ole opetusta. Ja järkyttävät opetusryhmät.
- Parasta_koulutusta
Meidän lapsia on ollut Gradiassa opiskelemassa. Tekivät kaksoistutkinnot. Työelämä on vienyt jatkokoulutuksen jälkeen heidät suorastaan väkisin palvelukseensa. Loistava koulutus ja loistava uraputki alkanut lapsillemme. NUORET HUOMIO! GRADIAAN EHDOTTOMASTI PAPERIT YHTEISHAUSSA!
- Anonyymi
Voi voi, pelkäätkö työpaikkasi puolesta :)
- Anonyymi
Gradia rehtori varmaan kirjoitti joka suosittelee gradiaa kukaan muu ei voi olla kyseessä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Gradia rehtori varmaan kirjoitti joka suosittelee gradiaa kukaan muu ei voi olla kyseessä
Gradia rehtoriltahan petti jarrut autosta ja auto karkasi ojaan juuri oppilaat korjannut kyseisessä koulussa jarrut hyvä suoritus Jämsänkosken gradialla opettajat tarkisti työn ja onhan renkaatkin pettäneet alta asiakkailta taas työ tarkistettu opettajien toimesta voi voi papparaiset osaa opettaa.
- Anonyymi
Veikkaisin et tää on jonkun Poken lestadiolaisen aloittama jutun aihe. Joha pitää olla jutut vähis kun pitää täällä haukkua paljon laadukkaampaa opinahjoo.
- Anonyymi
No kaikki sen tietää, mutta kukaan ei uskalla sanoa ääneen....
- Anonyymi
Saiko jokunen vuosi siten Jao:n johdossa majaillut voimakaksikko potkut jao:sta? Niihin aikoihin täällä oli sairasta mustamaalaamista kuntayhtymän johdosta.
- Anonyymi
Jyväskylän SDP:n puheenjohtaja Ahti Ruoppilan ja Jari Blomin Gradian valtuuston puheenjohtaja on pidättäydyttävä kunnallisten luottamustoimien hoidosta.
Jyväskylän kaupunginvaltuuston jäseniin Ahti Ruoppilaan ja Jari Blomiin liittynyt rikostutkinta on päättynyt syytteiden nostoon heitä vastaan. Koska syytteiden sisältö täyttää vakavien taloudellisten rikosten tunnusmerkistön katsoo Jyväskylän Sosialidemokraattisen kunnallisjärjestön puheenjohtaja Veijo Koskinen heidän menettäneen SDP:n luottamuksen toimia kunnallisissa luottamustoimissa ja edellyttää heidän pidättäytyvän näiden toimien hoitamisesta. Ruoppilan ja Blomin tulisi Koskisen mukaan myös pidättäytyä tehtävistään kunnallisjärjestössä ja puolueosastossa oikeuden ratkaisuun asti.- Anonyymi
Mitä ihmettä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä ihmettä?
monenlaista hyväveljeä
- Anonyymi
Gradialla ei ole opetusta kuin silloin tällöin. Koronalla perustelevat, vaikka kyseessä on talon johdon kyvyttömyys taloudenhoidossa.
- Anonyymi
No tästä onkin kuultu, kylilä puhutaan
- Anonyymi
opettajat päissään?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
opettajat päissään?
On on....?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On on....?
joo joo joo
- Anonyymi
:D :D :D :D :D
- Anonyymi
Gradialla sotella aikuisena opiskelen ja pakko sanoa, et harmittaa rahoituksen tuhlaaminen laitoksessa opiskeluun. Olen aikaisemminkin kuullut ”juttuja” gradiasta, mutta kun itse kokee niin uskoo. Opetus on erittäin alhaista ja huonoa, kokemusta on muualla opiskelusta siinä vertailukohde. Opettajat tappelevat työharjoittelu paikkojen kanssa, keskenään sekä oppilaiden kanssa. Sitten vielä ihmetellään miks sote ei houkuta uusia opiskelijoita.
- Anonyymi
Taisi olla kangastusta, silmissäsi juttu tuo....,.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taisi olla kangastusta, silmissäsi juttu tuo....,.
No nimenomaan kyseistä materiaalia, ihan ehtaa ja käsin hyplättävää.
- Anonyymi
Sama on monella muullakin alalla. Olen kuullut huhuja että metalli, rakennus, turva, logistiikka olisi kovin rajoittunutta opetusta eikä laadulla ole väliä, kunhan koulu saa rahat.
Opettajat arvioivat kaikki läpi ykkösellä.
Osa tehdään arvioiden vain työnantajan toimesta eikä opettaja käy suurimmassa osassa näyttöjä vaan pitää ainoastaan arviointi keskustelun.
Kyllä Pokella, tredulla, tai salpauksessa saa parempaa opetusta.
Itse en kyllä menisi gradialle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sama on monella muullakin alalla. Olen kuullut huhuja että metalli, rakennus, turva, logistiikka olisi kovin rajoittunutta opetusta eikä laadulla ole väliä, kunhan koulu saa rahat.
Opettajat arvioivat kaikki läpi ykkösellä.
Osa tehdään arvioiden vain työnantajan toimesta eikä opettaja käy suurimmassa osassa näyttöjä vaan pitää ainoastaan arviointi keskustelun.
Kyllä Pokella, tredulla, tai salpauksessa saa parempaa opetusta.
Itse en kyllä menisi gradialle.Mitenkäs tuo isännöinti ja kiinteistöhuolto?
Eikös molemmissa ole teoreettiset opettajat, jotka eivät ole tehneet työtä koskaan itse.
Ovat olleet jossain muissa asiakaspalvelu tehtävissä mutta eivät ole kiinteistöhuollossa olleet eibyisännöintiä tehneet.
Tällaisiako on Gradia opetuksen taso?
Miksi rahoitetaan tuollaista toimintaa?
Teoreetikko opettajat ja työelämään vaan opettelemaan.
Kuka yritys on noin tyhmä, että suostuu maksumieheksi opetukselle?
Eikö koulun pitäisi opettaa edes perusasiat pätevien tehtävässä olleiden ja ammattitaitoa omaavien opettajien toimesta?
Muodollisesti pätevät opettajat pois!
- Anonyymi
Kyllä se vaan on mahtava päivä taas että ihan onnitella pitää! https://youtu.be/HtsIZHx9UaQ
- Anonyymi
Kylläpä oli taas mahtava ryyppyviikonloppu
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kylläpä oli taas mahtava ryyppyviikonloppu
Sata päivää taisi taas loppua alkuunsa?
- Anonyymi
Niin ainakin Gradialt tulevat työpaikoille oppilaat, joilla ei ole hajuakaan työpaikkojen pelisäännöistä. Poissaoloja ei ilmoitella eikä halua edes oppia mitään. Puhelimella vain oltaisiin ja hengailtaisiin. Jis on opetuksen taso heikkoa on myös opiskelijoilla motivaation puute nykyään.
- Anonyymi
Ei hajuakaan rankinhajun lähteestä…
- Anonyymi
Kuinka moni voi laittaa lapsensa turvallisin mielin kouluun ja harrastuksiin.
- Anonyymi
Siitä juuri puhumme.
- Anonyymi
Se on kyllä ihan isän käessä.
- Anonyymi
Ei ole. Tyhjä on.
- Anonyymi
Rattijuopot linnaan.
- Anonyymi
Jep.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jep.
Pääasia että puku istuu ja on pönö olo.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pääasia että puku istuu ja on pönö olo.
Pitäähän myös kenkien kiiltää kauas.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pitäähän myös kenkien kiiltää kauas.
Ahneus.
- Anonyymi
Gradia uusi slogani.
Teoreetikot opettaa, Työelämä kouluttaa.
Rahat taskuun, kuntien velan maksuun.
Gradia teoria opetuksella, teoreettinen tutkinto varmasti taskuun.
Kaikki valmistuvat, jotka työnantajat kouluttaa.
Suomen teoreettisiin opetus.😁 Tule sinäkin.- Anonyymi
Surkeaa.
- Anonyymi
Eikös nämä ongelmat alkaneet sen entisen rehtorin ja toimitusjohtajan aikana.
Sittenhän rehtori ja henkilöstöpäällikkö erotettiin?
Mikäs se oli sen nimi?
Ja eikös toimitusjohtajakin joutunut vaihtaa työpaikkaa?
Mutta ongelmat jäivät?- Anonyymi
Kenellä korkki hukassa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kenellä korkki hukassa?
Njaa. Jos ei nyt niin kohta taas.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Njaa. Jos ei nyt niin kohta taas.
Jep!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jep!
Se sata päivää. Eukon on turha enempää vaatia. Kesällä taas putki päällä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lahjo se.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lahjo se.
Lahjoin jo hähähä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lahjoin jo hähähä.
Millä lahjoit?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Millä lahjoit?
Annoin ympäripyöreän vastauksen. Tulkinnanvaraista. Se on varminta hähähäää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Annoin ympäripyöreän vastauksen. Tulkinnanvaraista. Se on varminta hähähäää.
Oliko kullanvärinen se pyöreä kapine?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oliko kullanvärinen se pyöreä kapine?
katinkulta kiihoittaa aina naista vaikka harva meistä on rautaa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
katinkulta kiihoittaa aina naista vaikka harva meistä on rautaa
vain unissas
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
vain unissas
pedosetä kilahti
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikun siis jo nyt.
- Anonyymi
Olikos se rehtori se pois potkittu?
Nimi alkoi N:llä?- Anonyymi
Ei kun se oli se tarkka poika.
Nykyään ammattikorkean rehtori. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nykyään ammattikorkean rehtori.https://www.ksml.fi/paikalliset/2512794
Tätäkö tarkoitit - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nykyään ammattikorkean rehtori.Saarikoski taitaa olla kyseessä
- Anonyymi
Mun lapsi kävi tutustumassa Gradian ammattilinjoihin yhteishaun alla. Käväs autoasentajissa ja IT- puolella ja kertoi, että oppilaat näytti niin masentuneilta, eikä kukaan kertonut innokkaasti alastaan mitään, että jätti hakematta. No eihän sitä voi pakottaa. Haki lukioon ja on viihtynyt.
- Anonyymi
Kävin työllisyyspalveluilla ja virkailija kertoi miten surkea koulu Gradia on.
Mm. Rakennusala, metalli ja turvallisuusala sekä Sote oli todella surkeita opetuksellisesti. Kaikki on vain työssäoppien.
En kyllä hae koskaan gradialle, kun noin surkeaa opetusta. Talon johtokin kuulemma surkeaa.
Kerron myös muille kavereille.
Kehitti hakemaan Tampereelle ja Äänekoskella ennemmin kuin gradialle. - Anonyymi
Rattijuoppo linnaan.
- Anonyymi
Jämsän gradia autoalan opettajat kännissä töissä (Jes Tampere on meidän) perus gradian opettajan sanat kun ei parempaan opettajat pysty tai sitten kuuluu en muista kun opettajilta kysyy jotain
- Anonyymi
Ei kaikista ole. Siihen hommaan.
- Anonyymi
Ei niin. Tarkistukseen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei niin. Tarkistukseen.
Ei läpäissyt.
- Anonyymi
Räpy räpy.
- Anonyymi
Mites se Clashin biisi menikään, voitkin laulella nyt "I fought the law and the law won."
Ja siitä sitten alkoon kakun painiketta hakemaan. - Anonyymi
Saako opettaja potkut, jos on pahoinpitelystä tuomiö? Mites tää oikein on?
- Anonyymi
Kakka tulee sille ei mahda mitään.
- Anonyymi
Saako seksuaalirikoksesta monon kuvan?
- Anonyymi
Allekirjoitan Gradian huonon opetuksen, liiketalous- ja sote- puolilla. Ihan liikaa on siirrytty tietokoneen ääreen. Perinteinen luokkaopetus laiskanpuoleista ja tuntuu ettei sitä edes jakseta antaa enää..juosten läpi kaikki aiheet ja teoriaopetuksessa kauhea kiire ja lukekaa itse kaikki kotona.
Kerran kävi niin että opettaja saapui myöhässä luokkaan, ja totesi turhautuneesti että tuntia ei nyt voida pitää koska hän ei tiedä aiheesta mitään ja sopivaa opettajaa ei ole koska siihen kurssille ei ollut laitettu ketään opettajaa ja hän ei tiedä kuka sen meille tulis pitämään. Hän tuli vaan päästämään meidät luokkaan ja kertomaan tämän asian jotta pääsimme kotiin. :D Ja sit alkoikin joku loma ja siitä suoraan työharkkaan. En kyllä edes muista enää mikä kurssi siinä jäi pitämättä.
Hoitoalan harkoissa työpaikkakiusaamista ja opiskeljoiden haukkumista "tyhmyydestä" vaikka todellinen syy taustalla on se vähentynyt opetus ja liian pintapuoliset teoriatunnit. - Anonyymi
Mutta saako lapsia opettaa henkilö, jolla on tuomio pahoinpitelystä ja seksuaalirikoksesta, mites se on?
- Anonyymi
mieshenkilö.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
mieshenkilö.
edelleen opettaa, moni ei taida tietää
- Anonyymi
Nämä kelvottomat oppilaitokset ovat osasyy siihen, että Suomi on näin huonossa jamassa. Kokoomuksen kylvämää tuhoa niitämme tässäkin.
- Anonyymi
Kuka haluaa tuollaisen tyypin oppiin lapsensa…huh huh!
- Anonyymi
Sitä sopii arvuutella.
- Anonyymi
Päälykäinen on muina miehinä…
- Anonyymi
Ilmankos keski-suomessa on näin paljon työttömiä.
Syy yksin gradian opettamattomuuden ja lahjaksi annettujen opiskelu suoritusten.
Gradia oikeuteen valtion rahojen ottamisesta mutta ei opetukseen rahojen käytöstä.
Myös opettajat oikeuteen osaamattomista opiskelijoista ja arvosana 1 valmistuneista, osaamattomista "ammattikoulun" käyneistä. - Anonyymi
kännikala opettaa
Ketjusta on poistettu 18 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan844333Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan313222- 1712601
- 142026
Onko tässä paljon lääkettä..
Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 42281492Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo1631376Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"
Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj131160- 741009
Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää38960Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä
On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän13872