Olen tosiaan nyt 1/19 armeijassa ja mietin täs että kun kelalta saisin helmikuun työttömyystuen niin joudunko maksamaan takaisin jos otan :o tosiaan valmistuin ammattiin ja olin 6kk työttömänä ennen ja asun omillani.
Työttömyystuki ja armeija
7
2313
Vastaukset
- Neuvoo
Etkö sä hae sotilasavustuksen armeijassaoloajalta? Ei silloin ole oikeutta mihinkään työttömyystukeen. Eikö noista ole puhuttu jo kutsunnoissa.
- Hämmentynytttt
Ei oo mulle ainakaan kerrottu mitää tuista tuolla kutsunnoissa :o
- Uusavuttomia
Hämmentynytttt kirjoitti:
Ei oo mulle ainakaan kerrottu mitää tuista tuolla kutsunnoissa :o
No eikö armeijakaverit oo kertoneet. Älä esitä tyhmää.. Tai sitte kuulut niihin äitin puppeleihin, joille Äityli hoitaa kaikki asiat valmiiksi aastaööhön ite ei tarvi mistään huolehtia.
- pilvpout
Kela maksaa sulle sotilasavustuksen, koska asut omillasi. Kattaa vuokran, sähkön ja veden. Mutta tätäkin etuutta pitää hakea, ei tietenkään tuu automaattisesti.
- Hämmentynytttt
Kyllä mulle tulee ku näkyy tossa että ens viikon alus tulee työmarkkinatuki🤔
- Typerrrrys
Hämmentynytttt kirjoitti:
Kyllä mulle tulee ku näkyy tossa että ens viikon alus tulee työmarkkinatuki🤔
No ihan sama.. Työmarkkinatukea ei kuitenkaan makseta. Asevelvollisuus on alkanut 7.1.2019. Asevelvollinen saa ennen palveluksen aloittamista mm. sotilasoppaan, jossa on selvitetty mm. sotilasavustus ja miten se haetaan. Todellinen ääliö ei ymmärrä noista ohjeista ja ennakkoselvittelyistä ennen armeijan alkua ja alkaessa hakea sotilasavustusta. Jos sulle nyt mukamas todella maksetaan työmarkkinatuki armeijan alkamispäivän jälkeen, joudut maksamaan sen takaisin. Vaikka todellakaan en usko, että työmarkkinatukea olis maksettu armeija ajalta.
- Hohhoijaaa
Varuskunnista menee automaattisesti tiedot Kelaan armeijan aloittaneista. Työttömyysturva toppaa siihen, kun olet astunut armeijan leipiin. Eli ei mitään toiveita saada työttömyyspäivärahaa enää helmikuulta. Ihmettelen kyllä suuresti ettet mukamas ole tietoinen sotilasavustuksesta. Siitä tiedotetaan armeijaa aloittavia niin monesta tuutista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos nainen harrastaa seksiä
Useiden kanssa, miten se eroaa miesten mielestä siitä, jos miehellä on ollut useita s kumppaneita? Oletan että kaikki mi2432201Pihlaja-puulle
Illat on mulle pahimpia. En tiiä miks se olis vaan parasta yöstä toiseen nukkua sun kanssa ja herätä sun kasvoihin. Jos151440Päivieni piristys, missä olet?
Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei141406Kova karman laki
Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko3711255Kysymys Kuhmolaisille
Hei. Olen 32 vuotias nainen ja muutin Kuhmoon noin 12 vuotta sitten. Mutta nyt täytyy ihmetellä ihan ääneen että onhan t21968Savimajasta lääketieteen tohtoriksi - ja ei tikkua ristiin
”Jos ihminen muuttaa savimajasta tänne kerrostaloon länsimaisen elintason piiriin ilman että tarvitsee panna tikkua rist174872Ensi viikolla tulen takaisin
Ja käyn varmaan siellä monta kertaa. Monta mahdollisuutta nähdä jos olet siellä päin19806- 75752
Olen valtavan ihastunut
Yritin sen sinulle viime viikolla kertoa, mutta liikaa muuttujia ja isoja tunteita, niin en kyllä ollut kovin selkeä.57746Oon varma siitä
Että oot vain mun rahojen perään, nainen. Siks et kelpaa mulle, että joku helpompi. M-mieheltä101675