Uusi Mazda 3

Mazdanostonosto

Mulla on ostohousut jalassa, milloinka tullee uus Mazda 3?
Sedanko vai hatchbackki, siinäpä pulma?

47

6842

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • skdjlkdsfjlkjfs

      Mulla on tuulihousut jalassa, millon tulee uusi Corolla?

    • tänävuonna

      Huhtikuussa saapuu suomeen uusi Mazda 3.
      Kesäkuussa pitäisi suomeen saapua Mazda 3:selle uusi Mazda Skyactiv-X moottori.
      Sitten jossakin vaiheessa tänävuonna tai ensivuonna Mazda 3 saa nelivedon.

    • Mätilaan

      Matsan sivuilta voi niinku tilaa esikäteis ilmoitukseen niiku sit ku matsa 3 tulee niinku suomiin.

      • Ex-323

        Kiinnostavia uutuuksia tuossa tulollaan olevassa Mazda 3:ssa.
        - puristussytytteinen kone
        - kone hyvin vääntäväksi mutta pienikulutukselliseksi mainittu
        - koria jalostettu, keskitytty melun vähentämiseen

        Saas nähdä, mitä sieltä oikeasti tulee.


    • Tuleva-Mazda-myyjä

      Paras Mazda ikinä.

    • näkkyypähä

      Sedan näyttää kuvissa paremmalta, hätspäkki hivenen raskaan oloisen näköinen kuvista kateltuna.

    • Mazdaman56

      Se on hyvä että on housut jalassa.
      Eihän mazdaliikkeisiin saa perse paljaana mennä.

    • Mazdafani

      Et oo ainoa, useita kuukausia jo on ollut Mazda 3 2019 kuumetta. Vanhalla mallilla olisin valinnut Hatchbackin mutta uudella olen pikkasen enemmän Sedan puolella, sportisempi kuin viime mallilla ainakin (viime Sedan oli liian "tylsä"). Hatchbaki 2019 versiolla taas on minuun makuun liian pienet takaikkunat/valtava C-pillari ja hitusen vähemmän päätilaa takapenkillä kuin Sedanilla (olisko centin verran tai mitä mainittiin jossain videossa) ja minuun makuun väähän liian pyöristynyt takaosa. Toki pidän uudesta Polymetal Grey väristä joka saa ainoastaan Hatchbackillä ja tummentunet vanteet näyttää aina paremmalta minusta että niitä saisi olla myös Sedanilla minusta mutta en menisi värin takia ainoastaan valitsemaan HB.

      Jännää tule nähdä että paljonko lisää pitää maksaa Suomessa SkyActiv-X moottorista ja kuinka kauan saa odottaa, lähinnä se minua mietittää että 122 hp tai Skyactiv-X ja toivottavasti 184 hp tai mikä se sitten onkaan ja paljonko xxxx€ lisä? Voi hyvin olla että perusvarustetasolla edes saa sitä moottoria ja varmaan ainakin minimi saa maksaa 2000€ enemmän kuin esim 122hp 2.0 "premium plus" vastaava versio maksaisi, noin 2000~2500€ menee mun rajaa miten paljon extraa maksaisi siitä moottorista verrattuun skyactiv G optiolle.

    • pliukas

      Neliveto kolmonen olisi kova sana. Saattaa olla arvokas jos tulleekaan Suomeen?

    • Thomps
      • masukka

        Jaa...moottori lehden nettisivuilla oli ajettu tyypit ja siinä kyllä sanottiin koneen olevan se 122hv.
        Kehuttiin sitä hatchback mallia uskomattoman kauniiksi, paljon paremman näköinen luonnossa kuin kuvissa, olivat yllättyneet että kuvassa takapilari raskaan näköinen ja livenä aivan erimoinen.


      • Autoavaihtamassa
        masukka kirjoitti:

        Jaa...moottori lehden nettisivuilla oli ajettu tyypit ja siinä kyllä sanottiin koneen olevan se 122hv.
        Kehuttiin sitä hatchback mallia uskomattoman kauniiksi, paljon paremman näköinen luonnossa kuin kuvissa, olivat yllättyneet että kuvassa takapilari raskaan näköinen ja livenä aivan erimoinen.

        Auttaako ne korin linjat siihen että se ruostuu 10 vuoden kohdalla puhki, on meluisa ja kova alustaltaan?

        No eihän ne auta.


      • Ihmeaasiakka
        Autoavaihtamassa kirjoitti:

        Auttaako ne korin linjat siihen että se ruostuu 10 vuoden kohdalla puhki, on meluisa ja kova alustaltaan?

        No eihän ne auta.

        Niin tuskin se sinunlaisia köyhiä koskaan ole kiinnostanut.
        Mutta mitä ruostumiseen tulee niin uskon ettei ensimmäiseen 10v tartte siihen ajatusta pistää,eikä kait kukaan 10v vanhemmalla autolla aja....paitsi juuri sinunlaiset reppanat...
        Toisaalta autobildissä oli kestotestissä mazda6 (nyky korinen),tutkivat kotelot ja sanottiin että oli hyvin suojattu ,kuulemma suojavahaa jopa turhankin paljon....


      • Autoavaihtamassa
        Ihmeaasiakka kirjoitti:

        Niin tuskin se sinunlaisia köyhiä koskaan ole kiinnostanut.
        Mutta mitä ruostumiseen tulee niin uskon ettei ensimmäiseen 10v tartte siihen ajatusta pistää,eikä kait kukaan 10v vanhemmalla autolla aja....paitsi juuri sinunlaiset reppanat...
        Toisaalta autobildissä oli kestotestissä mazda6 (nyky korinen),tutkivat kotelot ja sanottiin että oli hyvin suojattu ,kuulemma suojavahaa jopa turhankin paljon....

        "Niin tuskin se sinunlaisia köyhiä koskaan ole kiinnostanut."

        Onpas sulla paha olla.

        "Mutta mitä ruostumiseen tulee niin uskon ettei ensimmäiseen 10v tartte siihen ajatusta pistää,eikä kait kukaan 10v vanhemmalla autolla aja...."

        Suomalaisten autojen keski-ikä on jotakin 11 vuoden yläpuolella. Aika moni ajaa yli 10 vuotta vanhalla autolla.

        "paitsi juuri sinunlaiset reppanat..."

        Paha olosi näyttää jatkuvan.

        "Toisaalta autobildissä oli kestotestissä mazda6 (nyky korinen),tutkivat kotelot ja sanottiin että oli hyvin suojattu ,kuulemma suojavahaa jopa turhankin paljon...."

        Olin juuri eilen kävelylenkillä, tien varressa oli parkissa autoja, ehkä noin 30 jonossa. Katselin autojen kuntoa kun ohitse kävelin ja ainoa selvästi ruosteinen jonossa oli mazda 3.

        Mazdojen ruostumisesta ja etenkin siitä, että nyt ei enää ruostu, on puhuttu jo 20 vuotta. Vielä se ei tilanne ei ole kohdalle tullut, joten miksi uusikaan malli olisi juuri sen parempi kuin edeltäjänsä.

        Eli, en usko ennenkuin tuo asia selvästi todeksi muuttuu.

        Meluisuus ja alustan heikko toiminta on sitten niitä lisäominaisuuksia, joiden vuoksi itselleni ei ihan heti mazdaa tule uudelleen.


      • Huvinsakullakin
        Autoavaihtamassa kirjoitti:

        "Niin tuskin se sinunlaisia köyhiä koskaan ole kiinnostanut."

        Onpas sulla paha olla.

        "Mutta mitä ruostumiseen tulee niin uskon ettei ensimmäiseen 10v tartte siihen ajatusta pistää,eikä kait kukaan 10v vanhemmalla autolla aja...."

        Suomalaisten autojen keski-ikä on jotakin 11 vuoden yläpuolella. Aika moni ajaa yli 10 vuotta vanhalla autolla.

        "paitsi juuri sinunlaiset reppanat..."

        Paha olosi näyttää jatkuvan.

        "Toisaalta autobildissä oli kestotestissä mazda6 (nyky korinen),tutkivat kotelot ja sanottiin että oli hyvin suojattu ,kuulemma suojavahaa jopa turhankin paljon...."

        Olin juuri eilen kävelylenkillä, tien varressa oli parkissa autoja, ehkä noin 30 jonossa. Katselin autojen kuntoa kun ohitse kävelin ja ainoa selvästi ruosteinen jonossa oli mazda 3.

        Mazdojen ruostumisesta ja etenkin siitä, että nyt ei enää ruostu, on puhuttu jo 20 vuotta. Vielä se ei tilanne ei ole kohdalle tullut, joten miksi uusikaan malli olisi juuri sen parempi kuin edeltäjänsä.

        Eli, en usko ennenkuin tuo asia selvästi todeksi muuttuu.

        Meluisuus ja alustan heikko toiminta on sitten niitä lisäominaisuuksia, joiden vuoksi itselleni ei ihan heti mazdaa tule uudelleen.

        Niin pahaa oloa ei ole,ajanhan mazdalla.
        Niin kuten sanoin autobildin ketotestin loppulausunnossa mainittiin että kotelot oli hyvin suojattu,jopa liikaakin.
        Niin minua ei kiinnosta onko 11v vanhassa autossa ruostetta vai ei, autot vaihtuu 3-4v välein.
        Mitä meluisuuteen tulee,eipä uutta 6 ole äänekkääksi mainittu,ja nyt uusimmassa autobildissä myös3 mazdakin mainittiin hiljaiseksi...toki vanhoista en tiedä eikä kiinnosta koska ei ole pakko sellaisilla ajella.


      • toinenkommentoija
        Autoavaihtamassa kirjoitti:

        "Niin tuskin se sinunlaisia köyhiä koskaan ole kiinnostanut."

        Onpas sulla paha olla.

        "Mutta mitä ruostumiseen tulee niin uskon ettei ensimmäiseen 10v tartte siihen ajatusta pistää,eikä kait kukaan 10v vanhemmalla autolla aja...."

        Suomalaisten autojen keski-ikä on jotakin 11 vuoden yläpuolella. Aika moni ajaa yli 10 vuotta vanhalla autolla.

        "paitsi juuri sinunlaiset reppanat..."

        Paha olosi näyttää jatkuvan.

        "Toisaalta autobildissä oli kestotestissä mazda6 (nyky korinen),tutkivat kotelot ja sanottiin että oli hyvin suojattu ,kuulemma suojavahaa jopa turhankin paljon...."

        Olin juuri eilen kävelylenkillä, tien varressa oli parkissa autoja, ehkä noin 30 jonossa. Katselin autojen kuntoa kun ohitse kävelin ja ainoa selvästi ruosteinen jonossa oli mazda 3.

        Mazdojen ruostumisesta ja etenkin siitä, että nyt ei enää ruostu, on puhuttu jo 20 vuotta. Vielä se ei tilanne ei ole kohdalle tullut, joten miksi uusikaan malli olisi juuri sen parempi kuin edeltäjänsä.

        Eli, en usko ennenkuin tuo asia selvästi todeksi muuttuu.

        Meluisuus ja alustan heikko toiminta on sitten niitä lisäominaisuuksia, joiden vuoksi itselleni ei ihan heti mazdaa tule uudelleen.

        "alustan heikko toiminta on sitten niitä lisäominaisuuksia, joiden vuoksi itselleni ei ihan heti mazdaa tule uudelleen. "

        Sinä oletkin ajanut vain vanhoja Mazdoja koska mutuilet noin paljon asioista ilman minkäänlaisia faktoja. Kokeile joskus koeajaa 2017 tai uudempaa Mazdaa niin huomaat itsekin, että Mazdassa on erinomaisesti toimiva alusta ja Mazdat ovat parhaimmillaan mutkaisilla teillä. Hidastetöyssytkin tuntuvat aika pehmeiltä.

        2017 Mazda 3 radalla.
        https://www.youtube.com/watch?v=Vh7YUQOgOO8
        Vanhemmallakin Mazda 3:sella pärjää erinomaisesti suomenkin talvessa. Tuossa on kitkarenkaat mallia Nokia WR D3.
        https://www.youtube.com/watch?v=ISrW5gNBpdE

        2016 ja uudemmissa Mazdoissa joissa on G-vectoring control järjestelmä. Luistonesto silloin kun havaitsee renkaiden sutimista, ei yleensä ikinä katkaise moottorin voimantuottoa on/off kytkimen tavoin. Vaan hitaasti pienentää moottorin voimantuottoa suunnilleen samaan tapaan kuin nostaisit hitaasti jalkaa kaasupolkimelta kunnes renkaat saavat pidon takaisin tiehen. Mazda nimittäin suunnittelee ja ohjelmoi autojensa turvajärjestelmät sellaisiksi että ne toimivat mahdollisimman huomaamattomasti ja kuljettajaa häiritsemättä.

        Skyactiv Drive automaattivaihteisto on edelleen perinteinen 6 nopeuksinen ja momentinmuuntimella varustettu myös 2019 vuosimalleissakin . Saat halutessasi moottorin tehot aina käyttöösi ilman viiveitä koska Mazdan automaattivaihteisto osaa nopeasti tarvittaessa vaihtaa vaihdetta esim. kutoselta suoraan kolmoselle ja vaihde on aina oikealla vaihteella. Mazdoissa on sen verran hyvät moottorit ja vaihteistot, ettei suuremmalle määrälle kuin 6 vaihdetta ole yhtään mitään todellisia käytännön perusteita.


      • ruosteesta
        Autoavaihtamassa kirjoitti:

        "Niin tuskin se sinunlaisia köyhiä koskaan ole kiinnostanut."

        Onpas sulla paha olla.

        "Mutta mitä ruostumiseen tulee niin uskon ettei ensimmäiseen 10v tartte siihen ajatusta pistää,eikä kait kukaan 10v vanhemmalla autolla aja...."

        Suomalaisten autojen keski-ikä on jotakin 11 vuoden yläpuolella. Aika moni ajaa yli 10 vuotta vanhalla autolla.

        "paitsi juuri sinunlaiset reppanat..."

        Paha olosi näyttää jatkuvan.

        "Toisaalta autobildissä oli kestotestissä mazda6 (nyky korinen),tutkivat kotelot ja sanottiin että oli hyvin suojattu ,kuulemma suojavahaa jopa turhankin paljon...."

        Olin juuri eilen kävelylenkillä, tien varressa oli parkissa autoja, ehkä noin 30 jonossa. Katselin autojen kuntoa kun ohitse kävelin ja ainoa selvästi ruosteinen jonossa oli mazda 3.

        Mazdojen ruostumisesta ja etenkin siitä, että nyt ei enää ruostu, on puhuttu jo 20 vuotta. Vielä se ei tilanne ei ole kohdalle tullut, joten miksi uusikaan malli olisi juuri sen parempi kuin edeltäjänsä.

        Eli, en usko ennenkuin tuo asia selvästi todeksi muuttuu.

        Meluisuus ja alustan heikko toiminta on sitten niitä lisäominaisuuksia, joiden vuoksi itselleni ei ihan heti mazdaa tule uudelleen.

        Siinä Mazdan uudempi paha ruostepommi. En onnistunut löytämään youtubesta mitään muuta videota ruostuneista Skyactiv Mazdoissa. Vaan kaikki ruosteiset Mazdat joista löydän videoita ja kuvia rajoittuvat noihin vanhempiin Mazdoihin joissa ei ole Skyactiv tekniikkaa.
        https://www.youtube.com/watch?v=rn1GEhCmcOc


    • Hauskamieshuittisista

      Uus CX-3 esitellään Genevessä maaliskuussa. ♥

    • 3-6

      Mazdojen kanssa kannattaa olla nopea, 10 v sitten olin ostamassa 185 hepan dieselkolmosta ja tiskillä tehtiin kauppaa 115-heppaisesta, maahantuoja oli lopettanut mallin. Ostin sitten eri liikkeestä 163-heppaisen kuutosen, toisenkin. Nyt neljäs alla. Tuotteessa ei mitään vikaa, mutta markkinointi on syvältä, eivät halua myydä ja toisaalta kuka haluaisikaan ostaa, jos tarjotaan 3 krt kalliimpaa Jaggea ensin. Nyt Inchcape pää pois pensaasta tai jättäkää kaupanteko osaaville.

    • AnnaAhtiAhtimia

      Luinkohan oikein, että uusin skyactive x olisi mekaanisesti ahdettu? Alkaa loputkin merkit siis kuoppaamaan ahtamattomat moottorit. Hyvä suunta, mutta toiset siirtyy jo kohti vaihtoehtoisia käyttövoimia

      • etteivaan

        taitaapi tulla tuolla puristussytytteisellä vaan ongelmia itselleen


      • kylläluit

        Kyllä. Uudessa Mazda Skyactiv-x 2.0l moottorissa on mekaaninen ahdin tai kompressori. Sen sähkökytkimellä ohjatun mekaanisen ahtimen tai kompressorin tarkoitus ei ole kasvattaa moottorin tehoa. Vaan tarkoituksena on pelkästään ahtaa ilmaa moottoriin sen verran, että moottorin seossuhde pysyy laihana ja on käytössä vain tarpeen mukaan.


      • entinenaivopieru

        Niin mazdalta on tulossa sähköauto parin vuoden sisällä,myös hybridi.
        Nyt tässä uudessa 2.0 122hv on sylinterin lepuutujärjestelmä


      • Lopullisesti

        No onhan mazdalla ollut jo hetken aikaa 2.5l turbo,toki ei tuoda suomeen


      • etteivaan
        Lopullisesti kirjoitti:

        No onhan mazdalla ollut jo hetken aikaa 2.5l turbo,toki ei tuoda suomeen

        Olihan mazdalla jo 323 turbolla vuonna 1991.

        Ettei se ahtaminen mazdalle ihan uusi juttu ole.


      • semmottii
        etteivaan kirjoitti:

        Olihan mazdalla jo 323 turbolla vuonna 1991.

        Ettei se ahtaminen mazdalle ihan uusi juttu ole.

        Niin jo 1986 tuli 323turbo 4wd gt


      • BD_1.3_DX

      • lisätietoa
        entinenaivopieru kirjoitti:

        Niin mazdalta on tulossa sähköauto parin vuoden sisällä,myös hybridi.
        Nyt tässä uudessa 2.0 122hv on sylinterin lepuutujärjestelmä

        Jep. Tuon uuden Mazda 3:sen Skyactiv-G 2.0l 122hv on tehorajoittu bensamoottori jossa on sylinterien lepuutustoiminto ja on lisäksi varustettu 24voltin kevythybridijärjestelmällä [Mazda M-hybrid]. Perinteisen generaattorin sijasta siinä on 24voltin sähkömoottori-generaattori. Kaikkien näiden uudistusten takia bensamoottorin pakokaasupäästöt ovat saatu niin matalaksi, ettei autossa ole lainkaan hiukkassuodatinta.


      • tehoista
        kylläluit kirjoitti:

        Kyllä. Uudessa Mazda Skyactiv-x 2.0l moottorissa on mekaaninen ahdin tai kompressori. Sen sähkökytkimellä ohjatun mekaanisen ahtimen tai kompressorin tarkoitus ei ole kasvattaa moottorin tehoa. Vaan tarkoituksena on pelkästään ahtaa ilmaa moottoriin sen verran, että moottorin seossuhde pysyy laihana ja on käytössä vain tarpeen mukaan.

        Tuon uuden Skyactiv-X moottorin teho on 181hv.


      • Anonyymi
        tehoista kirjoitti:

        Tuon uuden Skyactiv-X moottorin teho on 181hv.

        Lisäksi tuossa uudessa Mazda Skyactiv-X moottorissa ei myöskään ole pakoputkistossa hiukkassuodatinta.
        Tässä on jopa koeajoa uudesta Mazda 3.
        https://www.is.fi/autot/art-2000006261320.html
        "uusi moottori ilahduttaa ensimetreistä alkaen. Vaihdeopastin pyytää siirtämään valitsimen suuremmalle heti kun käyntinopeusmittarin neula ylittää 1 000 r/min rajan eli melkein tyhjäkäynnillä. Tällä pyritään parhaaseen mahdolliseen taloudellisuuteen."


      • Anonyymi

        Minulla on uusin Mazda 3 skyaktiv g. 155hv.
        On hilijanen ja huippu ajaa. Automaatti vastaa voimakkaaseen kiihytykseen vähän viiveellä, joka on varjopuoli. M-hybridin eduista en ossaa oikein tietää. Vissiin vie vähempi? Miksi se keskipeili pittää lätätä aina keskelle ikkunaa näköalaa rajottamaan. Samoin sivupalkit on vahvat. Meni meleko kauan että tottu Avensiksen jäläkeen ulosnäkymään. Käyttöliittymä on huippua. Keskikonolissa kaksi rullaa josta suomeksi kaikki säädöt hoituu tosi heleposti. Lämmitystekniikalle oma paneeli, sekin lähellä ja yksinkertainen. Penkki sain nytkäyksen verran nousta korkiammalle 169 cm ukolle. On siihen jo tottunut. Adaptiivinen vakkari ja hudinäyttöä en vaihtaisi enää pois. On se niin huippu. Hudissa näkyy navikkasuunnatkin. Vakkarilla valoista nollasta lähtiisä ei tarvi ite avittaa kiihytyksesä. Todella ripeä.
        Loppuelämäksi ois hyvä ja tilava auto. Ois vsin pitäny vielä pari kolome vuotta jaksaa oottaa kun näyttää että bensalla ajo tehhään mahottomaksi. Vai mistä tuon vielä tietää.


    • Astmakolmonen

      Tekis mieli jo koeajaa, hinnat ovat jo tulleet maahantuojan sivuille.

    • SokotaÄijä

      Äl ny vaa erehry Mazdaa ostamaa.
      Ost sääki kunno auto Sokota.

      • kapea.korkea.kiikku

        Onneksi kaikki ei osta skoodaa. Olis kaikki autot rumia silloin ja lapsetkin oppisi, että auton kuuluu olla ruma sämpylä korkealla maavaralla. Silloin olisi iso työ taas saada jälkikasvu ymmärtämään kauneuden päälle


    • maza6aut

      Kohta tulee myyntiin CX-30 (loppu kesästä) CX3 ja CX5 väliin just esiteltiin Geneven autonäyttelyssä ihan kiva paketti tulossa. Tuotakin kannattaa odotella......

    • masda

      Kolmonen sedan tai sitimaasturi cx-30, siinäpä saapi valita?

    • 789789789

      Eikös Mazdat ole yleensä aika meluisia, miten mahtaa olla uusi kolmonen?

      TUleeko tuo farkkuna? Mikä mahtaa olla vetopaino?

    • Matukkaaaa

      Tuusulan mazda liikkeessä jo näytti olevan uusi 3 hb....120hp

      • uuessa

        Vähän laiska, sanottiin uessa teeämmässä, valitkaa isommalla hoopee-määrällä.


      • harkintaan
        uuessa kirjoitti:

        Vähän laiska, sanottiin uessa teeämmässä, valitkaa isommalla hoopee-määrällä.

        Toisaalta alavääntöä kehuttiin erittäin hyväksi, taitaa monelle riittää tämä 122hv versio, toki toi x-moottorin on erittäin mielenkiintoinen, kunhan hinta ei pomppaa liian kovaksi


    • Anonyymi

      JOOPA JOO... Tänään koeajoin uudeen madza 3 Hb: Ovista kuului kauhea kohina, luulin ikkunan jääneen raolleen ei olut. Onko muilla samoja kokemuksia?

    • Anonyymi

      122 vai 150 hp 1500 kg...buahaaaaaaaaAa

      vittu toyota corollassa oli 125 hv / 1050 kiloa vuonna 79 , peruskiulu.

      samana vuonna kilpa auto bmw m1 turbo.899 hv / 1000 kg......

      mahtavasti on laatu / teho ja muotoilu kehittyny..........ajatella että ihan 122 hepokattia vie 1500 kg........


      hakeeko joku vielä 2v. käytettynäkin pää märkänä noita liikkeen pihasta. huvinsa kullakin.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      kun jo uutena on viat , niin mites sitte muuteman vuoden suolakylpyjen jälkeen .....vuodet 4-9 auton elinkaaressa on jännää aikaa...........just on loppunu 5000e alkulaina ja loppupätkä 29 000e odottaa tilisiirtoa , auto höyryää pihassa , kun äppi ei vastaa .

    • Anonyymi

      Nämä xmoottorit ovat todella tarkkoja bensan suhteen,jos vähänkin heikkolaatuisempaa bensaa niin ongelmia tulee. Herää kysymys onko meillä hyvä laatuista bensaa.

      • Anonyymi

        Turha murehtia asiaa, kyllä suomessa on bensa aivan riittävät hyvälaatuista Mazda Skyactiv-X moottoreille. Jos suomessa bensa ei olisi riittävän hyvälaatuista niin silloin Mazda ei myisi lainkaan tätä moottoria suomeen. Japanilaiset automerkit eivät hölmöile myymällä moottoreita maihin joissa polttoaineen laatu on liian huonoa.

        Esim. Etelä Afrikka ei saa lainkaan Mazda Skyactiv-X moottoria liian huonolaatuisen bensan takia.
        https://citizen.co.za/motoring/motoring-news-motoring/2156381/poor-fuel-quality-to-blame-for-mazda-not-offering-new-3-with-skyactiv-x-engine/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Turha murehtia asiaa, kyllä suomessa on bensa aivan riittävät hyvälaatuista Mazda Skyactiv-X moottoreille. Jos suomessa bensa ei olisi riittävän hyvälaatuista niin silloin Mazda ei myisi lainkaan tätä moottoria suomeen. Japanilaiset automerkit eivät hölmöile myymällä moottoreita maihin joissa polttoaineen laatu on liian huonoa.

        Esim. Etelä Afrikka ei saa lainkaan Mazda Skyactiv-X moottoria liian huonolaatuisen bensan takia.
        https://citizen.co.za/motoring/motoring-news-motoring/2156381/poor-fuel-quality-to-blame-for-mazda-not-offering-new-3-with-skyactiv-x-engine/

        Hienoa että kehitetään uusia moottoreita.
        Huonoa että tehdas laittaa kehityskulkut täysimääräisinä uuden auton ostajalle.
        Koska päästöt on pienentyneet, laskee autovero. Silti myyjä haluaa entistä mallia korkeamman hinnan. Polttomoottori kuitenkin on aika yksinkertaista rautaa verrattuna vaikka Toyotan täyshybridiin. Silti Toyota ei nosta uuden mallin hintaa paljoa vaikka tekniikka on päivittynyt huomattavasti paremmaksi.
        Jos Mazda haluaisi vielä joskus myydä tuotteitaan kuten joskus aiemmin, pitäisi sen hinnoitella tuotteet järkevästi, ei ylihintaisiksi kuten nyt on.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      169
      3120
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2111
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2044
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1885
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      72
      1587
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      26
      1346
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1242
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1241
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      34
      1201
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1188
    Aihe