Yksinkertainen testi

On hyvin helppoa testata se, oletko uskovainen ateisti vai pelkkä ateisti vai et kumpaakaan. Se saadaan selville, kun vastaat tähän seuraavaan kysymykseen:

Onko mahdollista, että aineettomia henkiä tai henki on olemassa?

Jos vastaat, että ei ole mahdollista, niin olet uskovainen ateisti.

Jos vastaat, että on mahdollista, niin olet ateisti, joka ei usko.

Jos vastaat, että aineettomia henkiä tai henki on olemassa, niin olet uskovainen.

19

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Henki ja henkiä on todistetusti olemassa, koska me hengitämme koko ajan. En tiedä sitten onko henki aineeton, se mitä me hengitämme ainakin koostuu happimolekyyleistä, mutta se on tietysti eri asia kuin itse henki, joka ehkä on aineeton, koska se on vissiin joku vakuumi joka hengittää, koska se paine muuttuu keuhkoissa.

      • anonyymi_WD4

        Tyhjiössä henget ei liiku.


    • Sinä olet hihhuli testaamattakin.

    • Älä kiemurtele vakiintuneita määritelmiä. On kaksi vaihtoehtoa:

      A. Uskon aineettomiin henkiin.

      B. En usko aineettomiin henkiin.

      • Teet väkivaltaa ihmisen rajoitetusti vapaata tahtoa vastaan.

        On olemassa enemmän kuin ne mainitsemasi kaksi vaihtoehtoa. Tärkein niistä on tämä:

        - Pidän mahdollisena järkevät vaihtoehdot.

        Uskolle ei jää mitään sijaa, kun toimii tuon periaatteen mukaan ja sekös teitä uskovia ateisteja harmittaa...!


      • G4G kirjoitti:

        Teet väkivaltaa ihmisen rajoitetusti vapaata tahtoa vastaan.

        On olemassa enemmän kuin ne mainitsemasi kaksi vaihtoehtoa. Tärkein niistä on tämä:

        - Pidän mahdollisena järkevät vaihtoehdot.

        Uskolle ei jää mitään sijaa, kun toimii tuon periaatteen mukaan ja sekös teitä uskovia ateisteja harmittaa...!

        Pidätkö mahdollisena Satyyrien ja succubusten olemassaolon?


      • AteistiVaan

        Joko uskot (eli pidät totena) tai et usko. Muita vaihtoehtoja ei ole.

        Jos uskot, niin tottakai pidät myös mahdollisena,
        Jos et usko, niin voit silti pitää mahdollisena.


      • Munuaistutkija kirjoitti:

        Pidätkö mahdollisena Satyyrien ja succubusten olemassaolon?

        En ota kantaa asioihin, joista en tiedä mitään. Minulla ei ole myöskään mitään tarvetta tai syytä ottaa selkoa mainitsemistasi asioista. Minulle riittää se, että pidän mahdollisena luomisen ja luojan tai luojien olemassa olon. Pidätkä sinä sitä mahdollisena? Et tietenkään, koska olet uskovainen ateisit. Eikö niin? Ja sekös sinua vituttaa....


      • AteistiVaan kirjoitti:

        Joko uskot (eli pidät totena) tai et usko. Muita vaihtoehtoja ei ole.

        Jos uskot, niin tottakai pidät myös mahdollisena,
        Jos et usko, niin voit silti pitää mahdollisena.

        Mahdollisena pitäminen ei edellytä uskoa.

        Sinä olet säälittävä uskovainen ateisti ja sen vuoksi uskot: uskotko vai et?

        Pidätkö mahdollisena sen, että maailma on luotu ja luoja on olemassa?


      • G4G kirjoitti:

        En ota kantaa asioihin, joista en tiedä mitään. Minulla ei ole myöskään mitään tarvetta tai syytä ottaa selkoa mainitsemistasi asioista. Minulle riittää se, että pidän mahdollisena luomisen ja luojan tai luojien olemassa olon. Pidätkä sinä sitä mahdollisena? Et tietenkään, koska olet uskovainen ateisit. Eikö niin? Ja sekös sinua vituttaa....

        ”Minulla ei ole myöskään mitään tarvetta tai syytä ottaa selkoa mainitsemistasi asioista.”

        Pitäisi olla tarve. Jesaja mainitsee Satyyrit ja Succubukset samoin kuin henget ja luojan. Miksi jankutat hengistä ja lujista, mutta nämä muut myyttiset olennot eivät kiinnosta?


      • Munuaistutkija kirjoitti:

        ”Minulla ei ole myöskään mitään tarvetta tai syytä ottaa selkoa mainitsemistasi asioista.”

        Pitäisi olla tarve. Jesaja mainitsee Satyyrit ja Succubukset samoin kuin henget ja luojan. Miksi jankutat hengistä ja lujista, mutta nämä muut myyttiset olennot eivät kiinnosta?

        Minua eivät kiinnosta myytit ja niiden kuvailemat olennot, olkoonpa jumalia tai ei. Minua kiinnostaa sen, mitä voimme havaita luonnossa ja universumissa.

        Jos sinua kiinnostaa uskontojen myytit, niin ole hyvä ja tutki niitä. Älä oleta, että totuutta rakastavat henkilöt olisivat kiinnostuneita niistä.


    • einiinmitään

      On hyvin helppoa testata se, oletko kreationisti vaiko ateisti. Molempia et voi olla yhtä aikaa.
      Ateisti ei koskaan kirjoittaisi lausetta "mikään ei todista Luojaa vastaan, mutta kaikki todistaa Luojan eli Jumalan puolesta". Kuten avaaja eli kretupelle on kirjoittanut lukemattomia kertoja eri tahoilla ja tälläkin palstalla lukemattomilla eri nimimerkeillään. Kretupelle mikä kretupelle.

      • AteistiVaan

        Aloittaja taitaa vain pelleillä ajankulukseen. Pisti eilen kyselyn siitä, kuka on paras vittuilija ja taisi pistää oman vanhan multinikkinsäkin ehdolle. Pelkkä häirikkö ilman älykästä sanottavaa.


    • AteistiVaan

      ”Onko mahdollista, että aineettomia henkiä tai henki on olemassa?”

      Aivot synnyttävät toki tietoisuuden kokemuksen emergenssinä ja itse tietoisuutta voi kai pitää aineettomana. Jos puhut tietoisuudesta, joka ei koostu mistään tuntemastamme energiasta tai aineesta, niin emme tiedä onko sellainen mahdollinen. Ainakaan sellaista emme ole tietääkseni havainneet.

    • Tyhjä.tynnyri.kolisee

      Kroonisesti valehteleva kiihkouskovainen kreationisti kirjoittaa nyt ateismin määritelmänkin uudestaan. Eipä ole nöyryydellä pilattu.

    • Johanneskalastaja

      Jeesus nousi kuolleista ruumiillisessa muodossa. Sanoi opetuslapsilleen että koskettakaa niin näette ettei Hän ole mikään henki. Söi myön kalaa osoittaakseen ettei ole mikään henkiolento.

      Samoin niillä jotka perivät iankaikkisen elämän on Raamatun mukaan ruumis, siis muuttunut taivaallinen ruumis. Ei siellä iankaikkisuudessa pelkkinä henkinä leijailla, kyllä se on aivan todellista elämää täydellisyydessä.

      Tässä siitä suoraan Raamatusta: "Ei kaikkien elollisten ruumis ole samanlainen, vaan ihmisellä on oma ruumiinsa, nelijalkaisilla omansa, linnuilla omansa ja kaloilla omansa.

      On taivaallisia ja maallisia ruumiita, mutta taivaallisten loisto on aivan toisenlainen kuin maanpäällisten. Auringolla on oma loistonsa, kuulla omansa ja tähdillä omansa, ja toinen tähti loistaa toista kirkkaammin.

      Samoin tapahtuu kuolleiden ylösnousemuksessa. Se, mikä kylvetään katoavana, nousee katoamattomana. Mikä kylvetään vähäpätöisenä, nousee kirkkaana. Mikä kylvetään heikkona, nousee täynnä voimaa. Kylvetään ajallinen ruumis, nousee hengellinen ruumis. Jos kerran on olemassa ajallinen ruumis, on myös hengellinen."

      Samoin kadotukseen joutuvat ovat Jeesuksen omien sanojen mukaan hengellisessä ruumiissaan. Jeesus itseasiassa puhuu paljon kadotuksesta ja varoittaa ihmisiä siitä niinkuin esim tässä:

      Teille on opetettu tämä käsky: 'Älä tee aviorikosta.' Mutta minä sanon teille: jokainen, joka katsoo naista niin, että alkaa himoita häntä, on sydämessään jo tehnyt aviorikoksen hänen kanssaan. Jos oikea silmäsi viettelee sinua, repäise se irti ja heitä pois. Onhan sinulle parempi, että menetät vain yhden osan ruumiistasi, kuin että koko ruumiisi joutuu helvettiin. Ja jos oikea kätesi viettelee sinua, hakkaa se poikki ja heitä pois. Onhan sinulle parempi, että menetät vain yhden jäsenen, kuin että koko ruumiisi joutuu helvettiin." (Matt. 5:20-30)

      Helvettiin ei ole kuitenkaan pakko mennä koska Jeesus valmisti meille paljon parempaa. Meille on valmistettu iankaikkinen elämä täydellisessä paikassa. Jeesus valmisti sinne tien kuolemalla puolestamme ja sovittamalla syntimme. Hän kärsi meidän rangaistuksen että meidät katsottaisiin
      syyttömäksi Jumalan edessä. Meidän tehtävämme on hyväksyä Evankeliumin sanoma todeksi ja uskoa omalle kohdallemme Jeesuksen sovitustyö.

      Voit tehdä ratkaisun Jeesuksen puoleen esim. tällä rukouksella:

      "Rakas Herra Jeesus,
      Tiedän, että olen syntinen
      ja että tarvitsen anteeksiantoa Sinulta.
      Uskon, että kuolit puolestani syntieni tähden.
      Kutsun Sinut nyt sydämeeni ja elämääni.
      Turvaudun Sinuun Vapahtajana
      ja haluan seurata Sinua Herranani.
      Jeesuksen nimessä, Aamen”.

    • vankkaa.faktaa

      Sinä olet uskomattoman yksinkertainen typerys ilman yksinkertaisia testejä.

    • palavahenki

      Papin pieru palaa liekkinä, se on todiste hengellisyydestä.

    • Onko alku olemassa ?
      Jos alku on ollut olemassa, mikä tai kuka sen aiheutti ?
      Mitä oli ennen alkua ? Aikaa ei voinut olla olemassa ennen alkua, sama asia jos menisit pohjoisnavalle eskimon kanssa ja pyytäisit menemään vielä enemmän pohjoiseen, eskimo vain kohauttelisi hartioitaan.

      Ei mitään käsitystä olenko uskovainen vai ateisti, ympäristö saa sen määritellä eikä sille olenko uskovainen tai ateisti ole minulle mitään merkitystä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2180
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      84
      1862
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1389
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1378
    5. Yli puolella maahanmuuttajalapsista ei ole tietoja ja taitoja, joilla selviää yhteiskunnassa

      Miksi Suomeen otetaan väkeä jolla on älyvajetta? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010730220.html
      Maailman menoa
      269
      919
    6. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      790
    7. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      775
    8. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      46
      726
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      715
    10. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      57
      694
    Aihe