Japanian maalla vanhukset hommaavat itsensä vankilaan koska siellä saa takuuhoidon jota ei siviilissä olisi tarjolla tai siihen ei olisi varaa. Herättää monenlaisia kysymyksiä kun meillä keskustellaan vanhusten huonosta hoidosta.
Vanhustenhoitoa Japaniassa
15
<50
Vastaukset
- Kaano.Uila
Suomessakin vankiloissa olisi paremmat oltavat, tuo olikin hyvä pointti aloittajalle, sitten kun minä menetän liikuntakeskus niin vähän ennen sitä kun hankkii pitkän kakun niin saa parempaa palvelua kuin caren hoivakodeissa!
- Omavalinta
Ensi vaalikaudella on eutanasiakysymys otettava vakavasti pohdittavaksi. Vanhustenhoito menee koko ajan huonompaan suuntaan joten ikäihmisille on annettava mahdollisuus päättää omasta elämästään silloin kun on vielä tolkuissaan. Olen ihmetellyt miksei Kokoomus ole jo ottanut asiaa omakseen.
Nyt kun hallitukset ja eduskunta ovat muuttuneet ja jatkossa muuttuvat varmasti vieläkin itsekeskeisemmiksi ja eriarvoistamispolitiikkaa eu:n tahtiin jakavaksi, on tuo eutanasia kysymys varsin kaksiteräinen miekka.
Kuka sen takaa, että voi itse päättää päiviensä lopusta, vai tuleeko joku sippilä asettamaan ylimmän ikärajan kaikille kunnosta riippumatta, säästäkseen eläkeyhtiöiden varat parempiin tarkoituksiin.
Ja annetaanko näille rahastushoitoloille jossain vaiheessa oikeus jakaa, tietysti suurta korvausta vastaan, pilleri hoidokeilleen nalkä- tai kuivattamiskuoleman sijaan?
Täällä kun ei tunnu kohta voivan luottaa mihinkään, mikä koskee suomalaisten ihmisoikeuksia.
- RetuSepelinen
Japanissa on huomattavasti kovemmat tuomiot. Myymälävarkaudestakin saa helposti vuoden kakun. Suomessa moiseen ehdottomaan pitää ajaa huumeissa varastetulla autolla ravintolan ikkunasta sisään ja vielä mukiloida henkilökunta teholle. Tai sitten sanoa afrikkalaista n......ksi!
- Ollinkurjuusss
Jos minä joudun johonkin hoitolaitokseen toisten hoidettavaksi enkä kykene juurikaan mitään tekemään niin ei muuta kun nappi otsaan. Minä en ala vuosia omissa paskoissani makaamaan.
- kristillisetjasoini
Ei se eutanasia onnistu laillisesti,pitää mennä johonki keski euroopan sivistysmaahan hankkimaan se itse.
Täällä tulee nuo uskontohihhulit väkisin pitkittämään kuoleman sairaiden ihmisten kärsimyksiä.- Tosiasia
Sillähän nämä rahansa tienaa vanhaa fossiilia pidetään viimiseen asti hengissä sitten vaikka letkuissa pitämällä.
Rahat pois tavalla tai toisella.
Ihmisellä pitää saada olla oma tahto jos vielä järki pelaa mutta muuten ei enää kykene normaaliin elämään. Päästää pois paremmille maille.
- Beemies
Lääkärit ne taitaa olla pahimmat jarrut eutanasian suhteen.
- kristillisetjasoini
Ei lääkärit lakia tehe.
Uskovaiset mukana eduskunnassa ne tekee.
- Aimo.annos
Ei ne krissutkaan yksin lakia tee!
- Kamelitkotiinsa
Aavikolta kerättyjä työkyvyttömiä nuoria miehiä paapotaan mutta veronsa maksaneita vanhuksia pidetään roskina. Kyllä on jo kapinan paikka!
- Kyllälöytyy
Miksi ei vanhustenhoitoon etsitä ulkomaista työvoimaa maista joissa kansalaisilla on ainakin kohtuullinen lukutaito. Hoitajaksi pitää kuitenkin suorittaa jonkinlainen tutkinto, joten turha on rahdata aavikoilta kieli- ja lukutaidottomia urveloita elätettäväksi. Ei niistä saa mihinkään työvoimaa.
- Nollapilkkujotakin
Nyt kaikki muuttuu paremmaksi kun kykypuolue Kokoomus sai rahoittajiltaan luvan kääntää takkinsa hoitajakysymyksessä. Renkipoika Orpo laitettiin sanansaattajaksi.
- suosisuomalaista
Nykyinen hallitushan on toimillaan leikannut joka käänteessä eläkeläisiltä
ja muiltakin vähäosaisilta tuloja!
leikatut eurot on siirretty näille uusio tulokkaitten "yllättävän kaliisiin" ylläpitokustannuksiin
sama hallituksen ministerit haukkunut suomen työttömiä laiskaksi roska sakiksi
Liikemiehet johtaa suomea nyt ja he haluavat eroon turhista "kulueristä"
vaalit on aivan oven takana nyt pitää olla tarkkana kun miettii henkilöä tai
puoluetta- HyväEläketasoSuomessa
Aika suurethan nykyisin ovat keskimääräiset eläkkeet maassamme, melkein sama kuin nuorten palkka vaikkapa kaupan kassalla. Erikseen tietenkin vain takuueläkkeen saajat, onhan heitäkin maassamme jo noin 100.000, joista alle 51 vuotiaitakin 35.000. Mutta ei näiden tarvitse pelkästään sillä eläkkeellä toimeen tulla, päälle tulee asumistuki ja toimeentulotukeakin tarvittaessa...niitähän eivät normaalin kohtuullisen suuruisen työeläkkeen saajat ja työssäkäyvät juurikaan saa.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2317786
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s455310- 594822
- 763517
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko162035Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗321991- 311859
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹441707- 381652
Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?
Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin1381502