Ajattelin tänään ilahduttaa miehen pesemällä ja katsastuttamalla auton... Puhdas on ja katsastettu, mutta eipä illalla enää inahtanutkaan, kun yritti käynnistää. Taisin pestä siinä sivussa vähän sähkölaitteitakin?! Kyseessä Saab 9000 cde automaatti. Osaako joku kertoa olenko voinut aiheuttaa peruuttamatonta vahinkoa tai ison korjauksen??? Ahdistaa...
ei inahdakaan
7
719
Vastaukset
- Jamppa1
pesit sen vaan päältä niin voit olla huoleti siinä mielessä että vika ei ole sinussa. Ovat eräitä vikaherkimmistä autoista nuo ysitonniset. Akkua, virtalukon pohjaa, ajonestoa tai starttia tarjoaisin ekana viaksi jos virrat menee päälle mutta startti ei pyöritä.
- tumpelo
Kiitti vastauksesta. Autoon ei tule edes virtaa, mutta kohta on yksi tuttu tulossa katsomaan. En kyllä tiedä osaako mitään tehdä... Päältä oli tarkoitus pestä, mutta suihkuttelin siinä kyllä myös jäätynyttä loskaa alareunoista, joten kyllähän sitä vettä on saattanut roiskua. Eipä ole aikaisemmin tällaista ongelmaa tullut aiheutettua pelkällä auton pesulla. Kunhan ei tarttis lähteä hinaamaan korjaajalle ja maksaa maltaita.
tumpelo kirjoitti:
Kiitti vastauksesta. Autoon ei tule edes virtaa, mutta kohta on yksi tuttu tulossa katsomaan. En kyllä tiedä osaako mitään tehdä... Päältä oli tarkoitus pestä, mutta suihkuttelin siinä kyllä myös jäätynyttä loskaa alareunoista, joten kyllähän sitä vettä on saattanut roiskua. Eipä ole aikaisemmin tällaista ongelmaa tullut aiheutettua pelkällä auton pesulla. Kunhan ei tarttis lähteä hinaamaan korjaajalle ja maksaa maltaita.
MYÖS SE AKUSTA LÄHTEVÄ pienempi johto ja sen sulake liittimet
- Jamppa1
tumpelo kirjoitti:
Kiitti vastauksesta. Autoon ei tule edes virtaa, mutta kohta on yksi tuttu tulossa katsomaan. En kyllä tiedä osaako mitään tehdä... Päältä oli tarkoitus pestä, mutta suihkuttelin siinä kyllä myös jäätynyttä loskaa alareunoista, joten kyllähän sitä vettä on saattanut roiskua. Eipä ole aikaisemmin tällaista ongelmaa tullut aiheutettua pelkällä auton pesulla. Kunhan ei tarttis lähteä hinaamaan korjaajalle ja maksaa maltaita.
virrat ei mene ollenkaan päälle niin siihen yleisimmät syyt on akussa, sen johtojen liitoksissa tai virtalukon pohjassa. Startissa tuskin vikaa. Toimiiko kello ja saatko kaukovalovilkulla pitkät päälle?
- ei johdu
No ensinnä akun napakengät, onko tiukalla. Tai onko peräti akku tyhjentynyt. Eli syttyykö edes ajovalot kirkkaasti ja himmeneekö kovasti, jos laittaa takalasinlämmitintä ja penkinlämmitintä ym. sähkövempainta päälle? Tuosta voi päätellä jo akkupiirin kuntoa.
Jos tuo puoli on kunnossa, niin virtalukossa se vika sitten lienee tai käynnistysmoottorissa. Taitava mekaanikko saa kyllä auton käyntiin ohittamalla vaikkapa ruuvimeisselillä virtalukon suoraan starttimoottorin solenoidilla , mutta en tiedä, uskaltaako koettaa Saabissa.
Pesulla ei ole tuon ongelman kanssa tekemistä.- tumpelo
Ei tullut onneksi isompaa vahinkoa! Akku oli tyhjentynyt eikä enää latautunut tms., vaikka kyseessä oli vain 3 kk vanha akku. Epäilivät jotakin oikosulkua tms. En siis tiedä aiheuttiko tehokas pesuni vahingon vai oliko ajoitus vain sattumaa. Huokaisen helpotuksesta etten aiheuttanut mitään katastrofaalista korjauslaskua! Ja kiitoksia vastauksista! Taidanpa jättää pesusessiot kuitenkin jatkossa varmuuden vuoksi vähän vähemmälle...
- Jamppa1
tumpelo kirjoitti:
Ei tullut onneksi isompaa vahinkoa! Akku oli tyhjentynyt eikä enää latautunut tms., vaikka kyseessä oli vain 3 kk vanha akku. Epäilivät jotakin oikosulkua tms. En siis tiedä aiheuttiko tehokas pesuni vahingon vai oliko ajoitus vain sattumaa. Huokaisen helpotuksesta etten aiheuttanut mitään katastrofaalista korjauslaskua! Ja kiitoksia vastauksista! Taidanpa jättää pesusessiot kuitenkin jatkossa varmuuden vuoksi vähän vähemmälle...
kun selvisi!
Nyt voitkin lopettaa sen hössöttämisen siitä auton pesusta kun sillä ei saa akkua rikki, ellet upottanut sitä pesusankoon.
Akuissa on vikoja siinä mitä muissakin sähkölaitteissa. Siksi takuu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä792342Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1401507- 1331462
- 1551214
- 1081013
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten373937Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82774Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55724Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67694Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50683