Ajattelin tänään ilahduttaa miehen pesemällä ja katsastuttamalla auton... Puhdas on ja katsastettu, mutta eipä illalla enää inahtanutkaan, kun yritti käynnistää. Taisin pestä siinä sivussa vähän sähkölaitteitakin?! Kyseessä Saab 9000 cde automaatti. Osaako joku kertoa olenko voinut aiheuttaa peruuttamatonta vahinkoa tai ison korjauksen??? Ahdistaa...
ei inahdakaan
7
719
Vastaukset
- Jamppa1
pesit sen vaan päältä niin voit olla huoleti siinä mielessä että vika ei ole sinussa. Ovat eräitä vikaherkimmistä autoista nuo ysitonniset. Akkua, virtalukon pohjaa, ajonestoa tai starttia tarjoaisin ekana viaksi jos virrat menee päälle mutta startti ei pyöritä.
- tumpelo
Kiitti vastauksesta. Autoon ei tule edes virtaa, mutta kohta on yksi tuttu tulossa katsomaan. En kyllä tiedä osaako mitään tehdä... Päältä oli tarkoitus pestä, mutta suihkuttelin siinä kyllä myös jäätynyttä loskaa alareunoista, joten kyllähän sitä vettä on saattanut roiskua. Eipä ole aikaisemmin tällaista ongelmaa tullut aiheutettua pelkällä auton pesulla. Kunhan ei tarttis lähteä hinaamaan korjaajalle ja maksaa maltaita.
tumpelo kirjoitti:
Kiitti vastauksesta. Autoon ei tule edes virtaa, mutta kohta on yksi tuttu tulossa katsomaan. En kyllä tiedä osaako mitään tehdä... Päältä oli tarkoitus pestä, mutta suihkuttelin siinä kyllä myös jäätynyttä loskaa alareunoista, joten kyllähän sitä vettä on saattanut roiskua. Eipä ole aikaisemmin tällaista ongelmaa tullut aiheutettua pelkällä auton pesulla. Kunhan ei tarttis lähteä hinaamaan korjaajalle ja maksaa maltaita.
MYÖS SE AKUSTA LÄHTEVÄ pienempi johto ja sen sulake liittimet
- Jamppa1
tumpelo kirjoitti:
Kiitti vastauksesta. Autoon ei tule edes virtaa, mutta kohta on yksi tuttu tulossa katsomaan. En kyllä tiedä osaako mitään tehdä... Päältä oli tarkoitus pestä, mutta suihkuttelin siinä kyllä myös jäätynyttä loskaa alareunoista, joten kyllähän sitä vettä on saattanut roiskua. Eipä ole aikaisemmin tällaista ongelmaa tullut aiheutettua pelkällä auton pesulla. Kunhan ei tarttis lähteä hinaamaan korjaajalle ja maksaa maltaita.
virrat ei mene ollenkaan päälle niin siihen yleisimmät syyt on akussa, sen johtojen liitoksissa tai virtalukon pohjassa. Startissa tuskin vikaa. Toimiiko kello ja saatko kaukovalovilkulla pitkät päälle?
- ei johdu
No ensinnä akun napakengät, onko tiukalla. Tai onko peräti akku tyhjentynyt. Eli syttyykö edes ajovalot kirkkaasti ja himmeneekö kovasti, jos laittaa takalasinlämmitintä ja penkinlämmitintä ym. sähkövempainta päälle? Tuosta voi päätellä jo akkupiirin kuntoa.
Jos tuo puoli on kunnossa, niin virtalukossa se vika sitten lienee tai käynnistysmoottorissa. Taitava mekaanikko saa kyllä auton käyntiin ohittamalla vaikkapa ruuvimeisselillä virtalukon suoraan starttimoottorin solenoidilla , mutta en tiedä, uskaltaako koettaa Saabissa.
Pesulla ei ole tuon ongelman kanssa tekemistä.- tumpelo
Ei tullut onneksi isompaa vahinkoa! Akku oli tyhjentynyt eikä enää latautunut tms., vaikka kyseessä oli vain 3 kk vanha akku. Epäilivät jotakin oikosulkua tms. En siis tiedä aiheuttiko tehokas pesuni vahingon vai oliko ajoitus vain sattumaa. Huokaisen helpotuksesta etten aiheuttanut mitään katastrofaalista korjauslaskua! Ja kiitoksia vastauksista! Taidanpa jättää pesusessiot kuitenkin jatkossa varmuuden vuoksi vähän vähemmälle...
- Jamppa1
tumpelo kirjoitti:
Ei tullut onneksi isompaa vahinkoa! Akku oli tyhjentynyt eikä enää latautunut tms., vaikka kyseessä oli vain 3 kk vanha akku. Epäilivät jotakin oikosulkua tms. En siis tiedä aiheuttiko tehokas pesuni vahingon vai oliko ajoitus vain sattumaa. Huokaisen helpotuksesta etten aiheuttanut mitään katastrofaalista korjauslaskua! Ja kiitoksia vastauksista! Taidanpa jättää pesusessiot kuitenkin jatkossa varmuuden vuoksi vähän vähemmälle...
kun selvisi!
Nyt voitkin lopettaa sen hössöttämisen siitä auton pesusta kun sillä ei saa akkua rikki, ellet upottanut sitä pesusankoon.
Akuissa on vikoja siinä mitä muissakin sähkölaitteissa. Siksi takuu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1101054
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82794Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat261570Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede15563- 65531
- 92499
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.47491- 26472
- 47417
- 30406