Onko bemarin kaksitrainen diesel -moottori luotettava?
2.0D -moottori
11
5916
Vastaukset
- Onse-
On se luotettava ja muutenkin hyvät ominaisuudet. Kannattaa kuitenkin valita auto nelivetona, se on niin mahtava peli.
https://www.bmw.fi/fi/mallisto/5-sarja/sedan/2016/tekniset-tiedot.html#tab-6 - 6756756756
Noissa on ollut nokkaketjuongelmia. Tämä syys miksi moni hakeutuu eroon.
Toinen ongelma on paloherkkyyt. Suomessakin on palanut isohko määrä uudehkoja (pari vuotta vanhoja vitosia). Syy on käsittääkseni EGR-venttiilin toimintavika mikä johtaa muovisen imusarjan syttymiseen.- MikaOjantaus
Kuka vajakki suunnittelee mihinkään autoon muovisen imusarjan?
- BMW_AINA
Nyt toinen BMW:n 2.0d moottorilla oleva auto menossa. Ekalla autolla oli ajettu n. 168tkm kun vaihdoin sen pois ja nykyisellä on ajettu n. 100tkm, mitään moottori ongelmia ei minulla ole näissä ollut. Kuinka paljon noiden ongelmien ilmaantumiseen voi sitten esim. omalla ajotyylillä ja auton huoltamisella vaikuttaa...
- Risto997
Nokkaketjuongelmat koski ennen 2011/2012 vuosimalleja. Sen tilalle on tullut isokuluinen jakolaatikkohuoli, maksoin juuri 320d xDriven jakolaatikon vaihdosta 4700e. Auto täristi säännöllisesti kiihdyttäessä vajaa 4000rpm ja laatikko meni vaihtoon.
Juu xDrive on ollut tänä talvena loistava mutta Bemarin takavedollakin pärjää, koska tosiaan laatikon vaihto on järjettömän hintainen. Jos joku tuon kokee niin tiedoksi, että 2014 vm 100tkm ajettuun Bemari maksoi sitten kaiken kun vähän aikaa miekkailtiin. Niitä meinaan menee kuten netistäkin voi lukea. - Bmvee
Jakopää ainoa iso riski, F30/31. Miksi ketju venyy eikä kestä koko moottorin ja auton elinikää. Tiedän yhden ennemmän ajetun F30 bemun johon teetetty jakopääremontti. Näitä on ollut myynnissä vasta 2013 eli ei kovin vanha auto.
Vaihto erittäin kallis koska autoa joutuu purkamaan ja moottorin nostamaan pois! N 2000eur lasku romuttaa koko auton huoltokulut miinukselle. Minun mielestä hölmösti tehty jakopää koska sen uusiminen on noin hankala.- MikaOjantaus
Kyllä on hassu koko merkki, helvetin kalliit korjaukset ja koko ajan hajoaa jotain.
Ei oo tuolla merkillä koskaan ajateltu kuluttajaa joka ajaa autolla pitkään, hankala korjata ja tehty tahallaan niin ettei itse pysty mitään tekemään.
- ylinop.sakkovika
Eibole ollut autovikoja. On ollut vain hyvä ajaa.
- NiinTuotaSiis
No tietysti, kun 60:n alueella ajoit 70 km/h, ylinopeushan se sillon on...
Voisi ollakin hyvä ajaa, jos menisi suoraan suoralla tiellä, yli 100:n nopeuksissa....
- Baijeristarysähtää
Ei ole luotettava, esiintyy paljon kalliita vikoja huonosta suunnittelusta johtuen. Hentoinen rakenne muutenkin.
- Balanssii
Lelu moottorista autoa ei kannata harkita, kolme litraa täytyy olla vähintään?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä571628- 1231344
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1241248- 1401054
- 101907
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten338849Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82734Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50653Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54646Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64612