2.0D -moottori

Onko bemarin kaksitrainen diesel -moottori luotettava?

11

5916

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Onse-

      On se luotettava ja muutenkin hyvät ominaisuudet. Kannattaa kuitenkin valita auto nelivetona, se on niin mahtava peli.

      https://www.bmw.fi/fi/mallisto/5-sarja/sedan/2016/tekniset-tiedot.html#tab-6

    • 6756756756

      Noissa on ollut nokkaketjuongelmia. Tämä syys miksi moni hakeutuu eroon.
      Toinen ongelma on paloherkkyyt. Suomessakin on palanut isohko määrä uudehkoja (pari vuotta vanhoja vitosia). Syy on käsittääkseni EGR-venttiilin toimintavika mikä johtaa muovisen imusarjan syttymiseen.

      • MikaOjantaus

        Kuka vajakki suunnittelee mihinkään autoon muovisen imusarjan?


    • BMW_AINA

      Nyt toinen BMW:n 2.0d moottorilla oleva auto menossa. Ekalla autolla oli ajettu n. 168tkm kun vaihdoin sen pois ja nykyisellä on ajettu n. 100tkm, mitään moottori ongelmia ei minulla ole näissä ollut. Kuinka paljon noiden ongelmien ilmaantumiseen voi sitten esim. omalla ajotyylillä ja auton huoltamisella vaikuttaa...

    • Risto997

      Nokkaketjuongelmat koski ennen 2011/2012 vuosimalleja. Sen tilalle on tullut isokuluinen jakolaatikkohuoli, maksoin juuri 320d xDriven jakolaatikon vaihdosta 4700e. Auto täristi säännöllisesti kiihdyttäessä vajaa 4000rpm ja laatikko meni vaihtoon.

      Juu xDrive on ollut tänä talvena loistava mutta Bemarin takavedollakin pärjää, koska tosiaan laatikon vaihto on järjettömän hintainen. Jos joku tuon kokee niin tiedoksi, että 2014 vm 100tkm ajettuun Bemari maksoi sitten kaiken kun vähän aikaa miekkailtiin. Niitä meinaan menee kuten netistäkin voi lukea.

    • Bmvee

      Jakopää ainoa iso riski, F30/31. Miksi ketju venyy eikä kestä koko moottorin ja auton elinikää. Tiedän yhden ennemmän ajetun F30 bemun johon teetetty jakopääremontti. Näitä on ollut myynnissä vasta 2013 eli ei kovin vanha auto.

      Vaihto erittäin kallis koska autoa joutuu purkamaan ja moottorin nostamaan pois! N 2000eur lasku romuttaa koko auton huoltokulut miinukselle. Minun mielestä hölmösti tehty jakopää koska sen uusiminen on noin hankala.

      • MikaOjantaus

        Kyllä on hassu koko merkki, helvetin kalliit korjaukset ja koko ajan hajoaa jotain.
        Ei oo tuolla merkillä koskaan ajateltu kuluttajaa joka ajaa autolla pitkään, hankala korjata ja tehty tahallaan niin ettei itse pysty mitään tekemään.


    • ylinop.sakkovika

      Eibole ollut autovikoja. On ollut vain hyvä ajaa.

      • NiinTuotaSiis

        No tietysti, kun 60:n alueella ajoit 70 km/h, ylinopeushan se sillon on...
        Voisi ollakin hyvä ajaa, jos menisi suoraan suoralla tiellä, yli 100:n nopeuksissa....


    • Baijeristarysähtää

      Ei ole luotettava, esiintyy paljon kalliita vikoja huonosta suunnittelusta johtuen. Hentoinen rakenne muutenkin.

    • Balanssii

      Lelu moottorista autoa ei kannata harkita, kolme litraa täytyy olla vähintään?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      57
      1628
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1344
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      124
      1248
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1054
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      907
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      338
      849
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      734
    8. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      653
    9. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      646
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      612
    Aihe