Ei ihme, että kaunokirjallisuudella menee huonosti.
Suuret kustantajat julkaisevat kirjoja omakustanneperiaatteella.
Se näkyy heikkona laatuna varsinkin jännityskirjallisuudessa!
Suurien kustantamojen omakustanteet
7
177
Vastaukset
- Deevil
Salattu totuus. Monet uudet tulokkaat maksavat päässystä ison kustantomon esitteeseen. Myös käännössopimuksia myydään. Sellaista olen kuullut luotettavilta henkilöitä.
- mashiach
Epäonnistuneet kirjailijat valehtelevat täällä kateellisina. Pitää kirjoittaa niin hyvä käsikirjoitus, että se kelpaa suurille kustantajille ja kirjablokkaajille.
- ssssssssssh
Laatu ei enää merkitse, yksinomaan raha eli myyvyys!
- Deevil
Varsinkin jännityskirjoja tuotetaan tuolla "uudella" omakustannusperiaatteella. Ensin pitää maksaa jotta saa naamansa esitteeseen ja jos käsikirjoitus yltää välttävän tasolle, se julkaistaan, mutta taas kirjailija maksaa.
Tietokirjoissa samat systeemit:
https://blogit.terve.fi/ostolakossa/nain-kirjani-syntyi/?fbclid=IwAR2gZcnD0sIkebalKS4-KUzjpgn86ixJBJP7bydx7K17oIN2vuaSxnEfv5Y
"Hommalle näytettiin vihreää valoa, mutta yhdellä ehdolla: koska kerran olen töissä Suomen laajimman korealaisen kosmetiikan valikoimaa tarjoavassa kosmetiikan verkkokaupassa, joka on myös kiinnostunut myymään kirjaa, niin kirja voitaisiin julkaista, mutta sillä ehdolla, että ostaisimme sitä sisään parituhatta kappaletta."
Myös käännössopimuksia voi ostaa:
"Samalla nousi esiin myös mahdollisuus julkaista kirja ruotsiksi, mutta sekin edellytti, että ostaisimme kirjaa itse meille sisään."- 123678
Yllättävä paljastus tosiaan! Miksi asiasta ei keskustella?
- hoiäly
Heikoksi on mennyt....
- Anonyymi
Uuden kirjailijan ottaminen kustantamoon on taloudellinen riski. Kun kirjailija on valmis maksamaan näkyvästä mainonnasta ja kirjojen painatuksen, kustantaja jää plussalle.
Tosiasia kuitenkin, että vain huonot ja julkkistyrkyt kirjailijat suostuvat sellaiseen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http2394190Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?1142649Miten löydän sinut
Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit412402Vaikea tilanne
Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te1161446Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla
Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?811446- 481179
- 781097
- 59973
- 45956
Emme koskaan keskustelleet kasvotusten syistä välirikollemme
Enkä voisi kertoa perimmäistä rehellistä syytä. Kerroin sinulle pintapuolisen ”paketin” ja otin tavallaan omalle vastuu58931