asx takajarrut jäätyy

talviautoko

onko muilla esiintyny vastaavaa, emännän asx takajarrut jäässä joka helvetin aamu ja joutuu koputtelemaan vasaralla ja jatkolla satuloihin että pääsee liikkeelle. auto on vm 2018 ja huollon mukaan on normaalia talvella että jarrut jäätyy merkistä riippumatta siihen kuntoon että autolla ei pääse liikkeelle... ei meillä oo millään muulla automerkillä ollu vielä tämmöstä jarru jumppaa joka aamu..jäätyy vaikka ei olisi käsijarrua päällä...

9

1528

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • RMB54

Jumittuminen johtunee sulaneen lumen jäätymisestä jarrupalan ja levyn väliin.
      Jarrukilpi estää suurimman osan lumesta pääsemisestä jarrulevylle. Jarrukilven muoto ja koko vaikuttaa suojauksen tehokkuuteen.
      Ehkä ASX:ssä on koko tai muoto väärä?
      Eräässä merkissä, viime vuosituhannella, oli vastaavaa ongelmaa. Lisäsuojalla ongelma ratkaistiin.

• Anonyymi

Jumittuminen johtunee sulaneen lumen jäätymisestä jarrupalan :: Ja kun vaihtaa Aluvanteet peltivanteisiin niin ongelma paranee jonkin verran ,ehkä hyväksikin . Aluvanteet päästää liian paljon lunta jarrulevyihin !!

• KPA

nyky autoissa ei saa käyttää käsijarru. Mulla Passatti jos kässäriä käytetään niin oi voi.

• Tyypillistä mitsussa. Itsellä oli carisma jossa jarrut jäätyi talvella poikkeuksetta. Pitää muistaa ettei käsijarrua vedä koskaan talvella päälle,ja muutenkin ainoa millä jarrujen jäätymisen estää on autotalli... Mutta sitten toisaalta,nyt on mazda ajossa ja siinä sama ongelma,niin että ei mitsu ole ainoa jossa tämä ongelma... Autoja ei ole tehty Suomen talviolosuhteisiin eikä auraamattomille teille. Kokemuksesta olen huomannut että jo pieni pöllyävä lumikerros tiellä aiheuttaa lumen kertymisen jarruihin,sulamisen ja jäätymisen.

• Anonyymi

Sama ongelma. Pahimmillaan pikkupakkasilla (noin - 4 astetta). Koputtelukaan ei aina auta. Lämpöpuhallihoito auttaa, turhauttavaa puuhaa.

Bensakoneella on jäätymisongelmiaa (pakasta noin -20 astetta). Tien tukkona olen ollut em. talviominauksien vuoksi.

• Anonyymi

B180 Mersu jäätyy, jos pesun jälkeen jättää pakkaseen. Levyt voi ajamalla ja jarruttelemalla kuivata. Sitten ei jäädy.

• Anonyymi

Ei ole ollut jarruissa ongelmia. Asx 2017

• Anonyymi

Minkälaiset vanteet on? Jos ne on kovin avoimet, niin lumi pääsee pakkautumaan jarruihin.

• Anonyymi

Ei ole ollut ongelmia jarrujen kuten ei minkään muunkaan vuoksi. Vanteetkin talvirenkaissa on Mitsun omat ja melkoisen avoimet alumiinivanteet.
      Auto ASX, vm 2017, neliveto 2.2 diesel.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Asianajaja Herman Ljungberg

Ei ole tällä herralla kaikki muumit laaksossa, kun väittää, että kaapelien katkominen on NORMAALIA. Kaikkea se leipä elä
      Maailman menoa
      245
      9552
    2. Löytyykö jyväskylästä naista kenenkä pyllyä saisi kosketella ja haistellla??

Olen ihan mukava ja kunnollinen herras mies 41 vuotta.
      Jyväskylä
      52
      7791
    3. Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa.

Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa. Poliisi sai lauantaina 4.
      Maailman menoa
      201
      6505
    4. Ja taas kerran

Mutka ja joki. Kenties liikaa nopeutta. Miksi?
      Nurmijärvi
      173
      3662
    5. Sähköauto sopii erinomaisesti maaseudulle, jopa paremmin kuin kaupunkiin.

Sähköautolla pärjää maaseudulla jopa paremmin kuin kaupungissa, sillä jokainen sähköistetyn talon piha on mahdollinen la
      Hybridi- ja sähköautot
      285
      1971
    6. Mikä on rakkain fantasiasi kaivatusta?

Ja kertoisitko sen hänelle?
      Ikävä
      104
      1955
    7. Tänään olisn uskaltanut

Ainakin luulen, kun tänään oli jotenkin varma olo. Olisin vähintään sanonut moi ja jos olisit ollut yksin olisin pyytäny
      Ikävä
      8
      1738
    8. Kirjoita jotain kivaa

ja positiivista ikäväsi kohteesta. 🫠
      Ikävä
      109
      1532
    9. Nainen, taidan inhota minua todella

tai sitten et halua olla missään tekemisissä kanssani. Sellaiset otteet sulla. On tosi karmeata olla toiselle kuin kuoll
      Ikävä
      87
      1414
    10. Tämä oli vuoden 1. luetuin artikkeli Suomi24 Viihteessä: Rock-legenda Andy McCoy, 61, sai eläkkeen

Rock-legenda Andy McCoy, 61, sai kuin saikin taiteilijaeläkkeen - Tämän suuruinen eläke on kuussa! -artikkeli oli v. 202
      Viihde ja kulttuuri
      19
      1397
    Aihe