Virren kirjoittaja oli oikeassa, kun hän kirjoitti
vanha hurskas Simeon = Vanhurskas,
Mitä mieltä olette ?
-
ONKO NIIN, ETTÄ...
29
66
Vastaukset
- g.b
Se ei varmaan tarkoita tuota Jaakobin poikaa. Uuden testamentin puolella mainitaan hurskas Simeon.
25 Ja katso, Jerusalemissa oli mies, nimeltä Simeon; hän oli hurskas ja jumalinen mies, joka odotti Israelin lohdutusta, ja Pyhä Henki oli hänen päällänsä.
26 Ja Pyhä Henki oli hänelle ilmoittanut, ettei hän ollut näkevä kuolemaa, ennenkuin oli nähnyt Herran Voidellun.
( Luuk.1) - EipsSotketaAsioita
Vanhurskas tarkoittaa Suomeksi "Jumalalle kelpaava". Vanhurskas ei tarkoita synnitöntä, eikä hyvää ihmistä, vaan henkilöä joka on JUmalan tuomioistuimessa julistettu syyttömäksi siitä syystä, että joku toinen on jo kärsinyt hänen ansaitsemansa tuomion. Vanhurskauttaminen on siis oikeustermi, se on syyllisen julistamista syyttömäksi, eli tuomiosta vapaaksi.
- sama.laulu
No mitä se Kulonen taas riehuu? Ei kukaan ole väittänyt moista.
- KeskusMuisti
Vanhurskautettu elää ikuisessa synnintunnossa. Hän muistaa kaikki tekemänsä synnit ja päivittäin pyrkii parannukseen. Jumala kurittaa heitä jota Hän rakastaa.
- JeesusOnSyntiesiSovitus
Kukaan ihminen ei tiedosta koskaan kymmentäkään prosenttia kaikista synneistään. Puhumattakaan että hän muistasi kaikki tekemänsä synnit. Jumalan tiedossa ne kyllä ovat kaikki, nekin mistä ihminen itse ei tiedä mitään.
Miksi ihminen sitten TEKEE syntejä?
Siksi että hän ON syntinen. Synti on pysyvänä ja vaikuttavana tekijänä koko ajan ihmisen geneettisessä perimässä.
Eläimissä tällaista perimää ei ole.
Mikä on sitten tämä parannus, kun siitä usein pyhutaan lihan fiksauksen yhteydessä. Ikään kuin parannus olisi ihmisen elintapojen parantelemista. Tämä ei ole totta!
Parannus on syntisen ihmisen kääntymistä Jeesuksen Kristuksen puoleen, Kristuksen vanhurskauden vastaanottamista, uskon kautta ilman tekoja.
Vaikuttaako Jeesus Kristus sanansa ja Pyhän Hengen kautta ihmisessä elintapojen muutosta, SEN JÄLKEEN, kun hän on saanut tulla ihmisen elämän Herraksi? Antanut kaikki synnit anteeksi ja Lunastanut hänet nimensä ja verensä uhrin kautta syntisen ihmisen Jumalan lapseksi.
Kyllä! Kyllä ulkoinenkin elämä muuttuu, mutta tämä muutos elämäntavoissa ei ole parannus. Täydellistä ei voi enään parantaa. Mikä Kistuksessa on, se on täydellistä, sitä ei kukaan ihminen voi yhtään paremmaksi tehdä. Näin harhaopettajat kyllä uskovat ja opettavat, mutta he eivät tiedä Jumalan vanhurskaudesta vielä mitään silloin.
Nimittäin Kristuksessa Jeesuksessa syntisestä ON JO TULLUT USKON KAUTTA VANHURSKAS PYHÄ JA PUHDAS, ENNEN NÄITÄ ELÄMÄNTAPOJEN MUUTOSTAKIN.
Ap. t. 10:15 Ja taas ääni sanoi hänelle toistamiseen: "Minkä Jumala on puhdistanut, sitä älä sinä sano epäpyhäksi".
Ap. t. 11:9 Niin vastasi ääni taivaasta toistamiseen ja sanoi: 'Minkä Jumala on puhdistanut, sitä älä sinä sano epäpyhäksi'.
- VeriPuhdistaaSyntisen
Matt. 27:16 Ja heillä oli silloin kuuluisa vanki, jota sanottiin Barabbaaksi.
Matt. 27:17 Kun he nyt olivat koolla, sanoi Pilatus heille: "Kummanko tahdotte, että minä teille päästän, Barabbaanko vai Jeesuksen, jota sanotaan Kristukseksi?"
Matt. 27:18 Sillä hän tiesi, että he kateudesta olivat antaneet hänet hänen käsiinsä.
Matt. 27:19 Mutta kun hän istui tuomarinistuimella, lähetti hänen vaimonsa hänelle sanan: "Älä puutu siihen vanhurskaaseen mieheen, sillä minä olen tänä yönä unessa paljon kärsinyt hänen tähtensä".
Matt. 27:20 Mutta ylipapit ja vanhimmat yllyttivät kansaa anomaan Barabbasta, mutta surmauttamaan Jeesuksen.
Matt. 27:21 Ja maaherra puhui heille ja sanoi: "Kummanko näistä kahdesta tahdotte, että minä teille päästän?" Niin he sanoivat: "Barabbaan".
Matt. 27:22 Pilatus sanoi heille: "Mitä minun sitten on tehtävä Jeesukselle, jota sanotaan Kristukseksi?" He sanoivat kaikki: "Ristiinnaulittakoon!"
Matt. 27:23 Niin maaherra sanoi: "Mitä pahaa hän sitten on tehnyt?" Mutta he huusivat vielä kovemmin sanoen: "Ristiinnaulittakoon!"
Matt. 27:24 Ja kun Pilatus näki, ettei mikään auttanut, vaan että meteli yhä yltyi, otti hän vettä ja pesi kätensä kansan nähden ja sanoi: "Viaton olen minä tämän miehen vereen. Katsokaa itse eteenne."
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
***) Matt. 27:25 Niin kaikki kansa vastasi ja sanoi: "Tulkoon hänen verensä meidän päällemme ja meidän lastemme päälle".
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Matt. 27:26 Silloin hän päästi heille Barabbaan, mutta Jeesuksen hän ruoskitti ja luovutti ristiinnaulittavaksi.- kerro
Mitä yrität sanoa ?
- JeesusOnAinutTie
kerro kirjoitti:
Mitä yrität sanoa ?
Etkkö lue viestejäni? Kerroin että Jeesuksen viaton veri puhdistaa syntisen. Jeesus tuomittiin ja minut vapautettiin hänen ansiostaa tuomiosta. Hallelujaa kiitos Jeesus!
Luuleeko joku, että Roomalainen tuomioistuin taikka juutalaiset olisivat Jeesusta pystyneet naulitsemaan ristille, ilman Jeesuksen omaa tahtoa?
Vain yksi sana Jeesukselta olisi riittänyt, ja hänen kaikki syyttäjänsä ja tuomitsijansa olisivat viruneet ruumiina maan tantereella.
No miksi Jeesus sitten sustui tuomittavaksi, vaikka ei ollut mitään sellaista tehnyt mistä häntä syytettiin. Ja vaikka hänellä oli valta tappaa sekunnissa koko porukka.
Jeesus suostui ihmisten tuomittavaksi ristille, antoi verensä ja henkensä, mutta miksi!!?
Hän teki sen rakkaudesta meitä syntisiä kohtaan. Hän suostui tuomittavaksi kuolemaan meidän puolestamme. Kenen sydän ei tämän rakkauden tulessa murru, hän on paatunut, jumalaton ihminen. - niinsitävain
JeesusOnAinutTie kirjoitti:
Etkkö lue viestejäni? Kerroin että Jeesuksen viaton veri puhdistaa syntisen. Jeesus tuomittiin ja minut vapautettiin hänen ansiostaa tuomiosta. Hallelujaa kiitos Jeesus!
Luuleeko joku, että Roomalainen tuomioistuin taikka juutalaiset olisivat Jeesusta pystyneet naulitsemaan ristille, ilman Jeesuksen omaa tahtoa?
Vain yksi sana Jeesukselta olisi riittänyt, ja hänen kaikki syyttäjänsä ja tuomitsijansa olisivat viruneet ruumiina maan tantereella.
No miksi Jeesus sitten sustui tuomittavaksi, vaikka ei ollut mitään sellaista tehnyt mistä häntä syytettiin. Ja vaikka hänellä oli valta tappaa sekunnissa koko porukka.
Jeesus suostui ihmisten tuomittavaksi ristille, antoi verensä ja henkensä, mutta miksi!!?
Hän teki sen rakkaudesta meitä syntisiä kohtaan. Hän suostui tuomittavaksi kuolemaan meidän puolestamme. Kenen sydän ei tämän rakkauden tulessa murru, hän on paatunut, jumalaton ihminen.niin niin mut a miksi olet äxännyt tuon...tulkoon hänen verensä jne...?
et kai vain ajattele että tuo huuto olisi yhtä pelastuopillisen totuuden kanssa jossa Jeesuksen veri on pelastukseksi Häneen uskoville! " Veri puhdistaa syntisen "
-
Ei kaikki kansa , vaan ne jotka ylipapit oli palkannut huutamaan ,
siis etupäässä rupusakkia. . .
-- Äöljp
Kuule padasjoen ukko. Sinä olet sitä samaa rupusakkia, joka on ollut huutamassa tulkoon hänen verensä meidän ja meidän lastemme päälle. Yhtälailla olet syyllinen vanhimman murhaan.
En ymmärrä yhtään,, miksi yhden kansan niskaan kaadetaan koko ihmiskunnan rikos. - PysyppäHaalareissasi
Äöljp kirjoitti:
Kuule padasjoen ukko. Sinä olet sitä samaa rupusakkia, joka on ollut huutamassa tulkoon hänen verensä meidän ja meidän lastemme päälle. Yhtälailla olet syyllinen vanhimman murhaan.
En ymmärrä yhtään,, miksi yhden kansan niskaan kaadetaan koko ihmiskunnan rikos.No ei näillä sivuilla kaadeta yhden kansa niskaan Kristuksen murhaa. Mutta ei myöskään vaieta siitä vanhurskauttavasta evankeliumista, että jokainen jolla on usko Kristukseen pelastuu.
Äöljp kirjoitti:
En ymmärrä yhtään,, miksi yhden kansan niskaan kaadetaan koko ihmiskunnan rikos.Minä en tajua, kuinka minä olin 2000 vuotta sitten
huutamassa siellä, selitäisitkö.
-- haloovalomissäolet
Äöljp kirjoitti:
En ymmärrä yhtään,, miksi yhden kansan niskaan kaadetaan koko ihmiskunnan rikos.Siinäpä se ongelmasi onkin kun et ymmärrä !
ymmärrä nyt se ainakin. - Nukutko
padasjoenukko kirjoitti:
Minä en tajua, kuinka minä olin 2000 vuotta sitten
huutamassa siellä, selitäisitkö.
-Hei, kirjoititko tuon ihan tosissaan, ei voi olla totta?!
- miksiainaväännetään
Siellä oli huutamassa vain ne ihmiset jotka olivat siellä huutamassa, ei ollut yhtään lestalaista eikä lutteria, koittakaa jo tajuta.
Eikä siitä synny mitään porukkaa tukevaa eikä kaatavaa opinkappaletta vaikak kuinka kova yritys olisi. - TurhaPettääItseään
Joka ei ole tietoinen siitä, että juuri hän murhasi Kristuksen synneillään, hän ei ole kristitty.
- näillävaloonpäin
Eikös se ollut ennemminkin sellainen JUmalan teko, niin Raamattu sen ilmoittaa!
Se on sivuasia kuka ihminen teki mitäkin pelastuksen kannalta, Tekijät kyllä ovat saaneet oman osansa.
kysymys on siitä kuka tahtoo päästä siitä pelastuksesta osalliseksi!
sen mallin mukaan jonka Raamattu ilmoittaa, ei minkään lestaporukan mukaan, eikä minkään muunkaan -laisuuden.
Jumalan Pyhä henki kun saa muuttaa ihmisen sisimmän uudestisyntymän kautta, tulee sinne uusi hallitus, ja sen voimasta uskoontullut laittaa lihansa ristille ja aloittaa Jeesuksen seuraamisen!
Ei se ole sen mutkikkaampi asia.
- PitkäTieOpettajaksi
Jumalan tekohan se on kun ihminen saa synnintunnon. Ilman synnintuntoa kun ei ole armon tarvetta.
Ei se mikään klisee ole, että Jeesus tuli nimenomaan SYNTISIÄ pelastamaan. Terveet kun eivät tarvitse parantajaa, vain sairaat tarvitsevat parantajaa.
Lestadiolaisuudella ei ole tämän asian kanssa mitään tekemistä, sen enempää kun helluntailaisuudella tai luterilaisuudellakaan. Ihminen jolla ei ole synnintuntoa, hänellä ei ole myöskään tarvetts parannukseen.
Ilman Jumalan sanaa ei Henki mitään synnytä ja uudestisyntymässä on myös vesi Isän Pojan ja Pyhän Hengen lisäksi, niin kuin Jeesus itse todistaa.
Joka ei synny uudesti vedestä ja Hengestä, ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa. Tämä uusi syntyminen eli Jeesuksen Kristuksen kuolemaan js kuolleista ylösnousemiseen kastaminen tapahtuu Jeesuksen käskyn mukaisesti. Tämä käsky ei ole siis maan päältä, vaan ylhäältä taivaasta tullut.
Erilaisia ihmisen tunnereaktioita nimitetään uudestisyntymiseksi, niillä puheilla ei ole Jumalan sanan todistusta.
Syntymää seuraa elämä. Ei ihminen synnyttyään fiilistelemään ala, kuten jotkut antavat ymmärtää, vaan rääkkymään peloissaan ja nälissään. Eikä sieltä opettajia synny, niinkuin harhaopettajat alkavat heti huutamaan ja fiilistelemään muka syntymäänsä.
Nälkä ja jano syntyneen tuntomerkkejä ovat ja niitä lapsi parkuen ilmaisee. Kun on kakat ja pissat housussa, niin sama juttu kova huuto ja parku.
Näin on hengellisessäkin elämässä. Kasvu lähtee syntymästä ja ruoasta. Opettajaksi voi valmistua 25 vuodessa.
Nämä höpöttäjät täällä eivät tunne kristinuskon alkeirakaan, vaikka esiintyvät rinta rottingilla ja henskeleitään paukutellen opettajina. :))))- kiinnostaapaljonkin
Kerrotko miten kauan olet ollut opettajana jossain seurakunnassa ja menikö sinulta 25 vuotta ennekuin sinut valittiin ensimmäiseen seurakuntaan opettajan virkaan?
- PitkäTieOpettajaksi
Kristus lähetti minut viemään evankeliumia hänestä. Kuten on lähettänyt kaikkia muitakin Jeesuksen seuraajia.
Seurakunnan asia puolestaan on valita henkilö opettajaksi. Jumalattomat eivät internetissä valikoi eivätkä aseta - minkään seurakunnan puhujia. Etkö tiennyt?
Olen vaikka kuinka paljon nähnyt näitä savokone- uhoajia heiluvan ja juoksentelevan edestakaisin, kädet viuhtoen kuin helikopterin roottorit, he kerskuvat silmänkääntötempuillaan, jytämusan välissä. ;)
Kristinuskon lähelle Amerikoista luikerrelleet valheapostolit ovat vaarallisia, heidän sanomansa on lihaa kiehtovaa "paranetpian" höpinää.- kunhanmietin
Oletko nyt sillä asialla kun täällä netissä haukut kaikki mikä liikkuu edessä j a takana ynnä sivuillasi?
Enkä kysynyt mitään netissä olevien asioista vaan kysin onko sinut jokin seurakunta valinnut opettajakseen kun tunnut olevan ainut siihen kykenevä näillä palstoilla, oliko vaikea kysmys?
ja kestikö siihen valmistuminen sen 25 vuotta, onko sekin vaikea vastattava=? - niiniinmuttakun
Mutta eikös lestapopulasta ole viety Amerikoihin omaa riitelevää oppia niin olen lukenut täältä monet kerrat!
Onko se nyt palannut sieltä takaisin helkoptereina ja paranetpian- miesten mukana? - ÄläMoukkaYritä
niiniinmuttakun kirjoitti:
Mutta eikös lestapopulasta ole viety Amerikoihin omaa riitelevää oppia niin olen lukenut täältä monet kerrat!
Onko se nyt palannut sieltä takaisin helkoptereina ja paranetpian- miesten mukana?Kymmeniä terveyttä lupaavia jytämusa- järjestöjä toimii suomessa tänäänkin. Mikään näistä ei ole kolmen vanhankirkon uskontunnustuksen mukaista kristinuskoa.
Lestadiolaisuudella on ihan omat sekoilunsa jotka eivät liity petollisilla ihmeillä ratsastaviin savukone - ja viihde"kristillisyyteen" mitenkään. - tyhjänsaattepyytämättä
ÄläMoukkaYritä kirjoitti:
Kymmeniä terveyttä lupaavia jytämusa- järjestöjä toimii suomessa tänäänkin. Mikään näistä ei ole kolmen vanhankirkon uskontunnustuksen mukaista kristinuskoa.
Lestadiolaisuudella on ihan omat sekoilunsa jotka eivät liity petollisilla ihmeillä ratsastaviin savukone - ja viihde"kristillisyyteen" mitenkään.Onko teillä tuo keskustelukulttuurikin niiden kolmen vanhan kirkon uskontunnutuksen kaltaisia, vai mistä ne on opittu sielläpäin?
"älä moukka..."
tajuatko miltä se näyttää niiden silmiin joita te luulette evankelioivanne!
- ÄläMoukkaYritä
niiniinmuttakun nimerkiollä varustelulta houkalta kysyn
Viesti johon vastain, kuuluu näin:
"Mutta eikös lestapopulasta ole viety Amerikoihin omaa riitelevää oppia niin olen lukenut täältä monet kerrat!
Onko se nyt palannut sieltä takaisin helkoptereina ja paranetpian- miesten mukana?"
Tämän lainausmerkkien sisään kopioidun tekstin kirjoittanut henkilö on MOUKKA, - eikä muuksi muutu!
Älkää enää kertaakaan projisoiko omaa moukkamaisuuttanne muiden syyksi! - TulikoSelväksi
Lestadiolaisilla ei ole mitään tekemistä petollisilla ihmeillä bisnestä tekevän savukonekristillisyyden kanssa.
- poishuppupäästä
oho nyt taitaa pian hirttää kaasu kiinnitällä tulikoselväksityypillä !
no kevät tulee, tosin se on pahaa aikaa tietyille ihmistyypeille, mutta valo koittaa ajallaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1528953Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde492669Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja292450- 522449
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1971855- 971837
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai231733Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä461275Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1091197Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni61136