ärsyttäviä tai ihastuttavia nykysanoja ja sanontoja

vaihdanvokaalin

Listatkaa, jos joku sana ärsyttäätai ihastuttaa. Nämä ovat kärsineet inflaation, mun mielestä:
- eeppinen
- omanlaisensa
- ikiaikainen

48

763

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dökngas

      Moniottelija. Sen ja sen moniottelija. Aivan kuin joku hallitsisi kaiken ja olisi jokin suurikin guru.

    • Nuoriso-naukuu

      ...ja tolleen...
      ....ja silleen...

      Lauseiden päätteitä.

    • Bengalitikku

      Mutku...

    • papoo

      pompsahtaa
      laturaivo, lumiraivo...
      nyt puhuu - kirjallisen kannanoton ilmauksena
      suvakki
      mielensäpahoittaja
      tvitteristä sellaisenaan kopioidut viestit
      maturaiskaus
      olla seksiä - naimisen merkityksessä

      • plimplom

        tvitter, media...


    • henrjii

      kärkihanke
      kärkiedellä

      • enymmärrä

        Tällä haavaa...


    • ei.hyvä

      kontuktoitu

      • EnJymmarraMäää

        ??? ???


    • -niinku
      -niiku

    • inkkaripäähine
    • just.jooo

      pitkässä juoksussa
      juurikin

    • Bengalitikku

      Minun korvissani särähtelee: omassa kotona
      Onko tuo kieliopillisesti oikein?

      Minä olen omassa kodissani, sinä olet omassa kodissasi, hän on omassa kodissaan, me olemme omassa kodissamme, te olette omassa kodissanne, he ovat omassa kodissaan.

      Arrrghhh

      • suomenkielentaitoinen

        Oikeammin:
        Minä olen kotonani.
        Sinä olet kotonasi.
        Hän on kotonaan.
        Jne.


      • Bengalitikku
        suomenkielentaitoinen kirjoitti:

        Oikeammin:
        Minä olen kotonani.
        Sinä olet kotonasi.
        Hän on kotonaan.
        Jne.

        Mutta jos se on oma. Ikioma.
        Kuten.
        My own house.


    • Kuuntelin hetken eduskuntaa kun siellä samoja asioita jauhetaan eri suilla vain...
      Simon Elon sanat osuivat...
      sanoi...

      "Punaiset tärväävät,
      siniset turvaavat."

      no, nyt siellä puhuu meidän sähkölaskun korottaja...murr...murr,
      Pekka Haavisto...

      jatkakoon mittamiehet …
      mä lähden uimaan.

    • henrjii

      Mäti-Tahna, ei kuulosta herkulliselta.
      Kutu-Majoneesi voisi olla parempi

      • tahnamikätahna

        Ja missä esiintyy sana Mäti- Tahna?


      • henrjii

      • tahnamikätahna

      • henrjii
        tahnamikätahna kirjoitti:

        Olet nyt ymmärtänyt vähän väärin, siinä lukee MÄTITAHNA. Se viiva on siinä juuri siksi, että kyseessä on yhdyssana, tuossa se vaan on tilankäyttösyistä jaettu kahtia. Siinä ei siis lue Mäti- Tahna...

        tunnen olevani täysin syytön siihen


    • vfihimsf

      -- kuvitteellinen
      vastaako jokin asia niitä mielikuvia mitä lie omassa päässä asioiden laidoista aikojen kuluessa syntynyt..... - tunteiden tai tuulen viemää
      Luovuutta kehiin - kaikki kehityskelpoiset esm

    • Ärsyttävin-sanonta

      Ärsyttävin vanha sanonta, ja juurikin tähän vuodenaikaan.
      "Uusi lumi on vanhan surma" Jumalauta että tuo sanonta riepoo, kun tota sontaa sataa joka päivä se 10 senttiä, ja jatkuvasti ja kaikki aika menee ton sonnan siirtelyyn.

      Ps. Olisko kellään tiedossa liekinheitintä, joku jo hommannut / rakentanut Suomessa itselleen jolla sulattelee lumet, ja alan kallistua samalle kannalle.

      Tai jos joku epätoivoinen lumen halaaja haluaa lunta, tulkoot hakemaan, saa viedä kaiken minkä irti vaan saa, eikä maksa edes mitään. Itse en moista sontaa tarvitse milliäkään ikinä, ja ilmastovalheille saa sanoa piupaut, kyllä luonto taas osoitti ilmasto höpisijöiden jutut valheiksi.

      • Bengalitikku

        Miten olisi, jos puutarhaletkulla päästelisi muutaman kuution kuumaa vettä kinoksille.
        Nty on luvattu nollakelejä. Jos pakastaa, saat oivan luistinradan ja voit kaivaa hokkarit tai kaunarit ja yrittää....


      • Ärsyttävin-sanonta
        Bengalitikku kirjoitti:

        Miten olisi, jos puutarhaletkulla päästelisi muutaman kuution kuumaa vettä kinoksille.
        Nty on luvattu nollakelejä. Jos pakastaa, saat oivan luistinradan ja voit kaivaa hokkarit tai kaunarit ja yrittää....

        Itseasiassa minun ei tarvitse lähteä kaukaloille, olen omalla pihalla luistellut useana vuonna, etu iso piha siinä, mutta huono puoli silloin, kun lunta tulee joka päivä se 10 senttiä. Kaikki aika menee lumen kanssa taisteluun, ja yöt valvoessa rajuista selkä ja jalka säryistä, joita aiheutaa selän nikaman kääntyminen.


      • lumiasulattamaan

        Kyllä lumikin on ihan tarpeen, siitä kun tulee aikanaan vettä ja ilman vettä ei kai olisi pallollamme elämää ollenkaan...Jos lunta on nykyisen verran viiden- kuuden vuoden välein ja se pysyy silloinkin maassa lumena enimmillään pari- kolme kuukautta, niin miksi tästä näin tuskaannutaan. Ja tuo sulatuskysymys sitten, miten paljon energiaa vaatii sanokaamme kuutiometrin lumimäärän sulatus vedeksi? Jos puhtaana pidettävä alue on esim. kuten minulla, noin 200 neliömetriä ja siinä talven lumet, eli min 50 cm lunta, se tekee kuutioina noin 100 kuutiometriä, sitä sitten vaikka sähkövastuksella sulattelemaan, voidaanhan tuo laskeakin mutta sitten ei parane sähkölaskun suuruutta itkeä...


      • Talvesta_eroon
        lumiasulattamaan kirjoitti:

        Kyllä lumikin on ihan tarpeen, siitä kun tulee aikanaan vettä ja ilman vettä ei kai olisi pallollamme elämää ollenkaan...Jos lunta on nykyisen verran viiden- kuuden vuoden välein ja se pysyy silloinkin maassa lumena enimmillään pari- kolme kuukautta, niin miksi tästä näin tuskaannutaan. Ja tuo sulatuskysymys sitten, miten paljon energiaa vaatii sanokaamme kuutiometrin lumimäärän sulatus vedeksi? Jos puhtaana pidettävä alue on esim. kuten minulla, noin 200 neliömetriä ja siinä talven lumet, eli min 50 cm lunta, se tekee kuutioina noin 100 kuutiometriä, sitä sitten vaikka sähkövastuksella sulattelemaan, voidaanhan tuo laskeakin mutta sitten ei parane sähkölaskun suuruutta itkeä...

        Vesisade hoitaisi saman homman, eikä vedestä olisi näin jumalatonta jatkuvaa hommaa.


      • Ärsyttävin-sanonta
        Talvesta_eroon kirjoitti:

        Vesisade hoitaisi saman homman, eikä vedestä olisi näin jumalatonta jatkuvaa hommaa.

        Niin ja tuohon sähköllä sulattamiseen, kuka siitä on mitään puhunut, liekinheitintä tässä kaipailin. Murheeksi muodostuu se, millä korvata liekinheittimessä napalmi, joka toimii sideaineena, sitä kun joka kaupasta ei vissiin myydä.


      • lumiasulattamaan
        Talvesta_eroon kirjoitti:

        Vesisade hoitaisi saman homman, eikä vedestä olisi näin jumalatonta jatkuvaa hommaa.

        Mitä jalkapallokenttää hoidat, minulla on mennyt tuon noin 200 neliömetrin kolaamiseen vajaasta tunnista puoleentoista tuntiin kerrallaan toistaiseksi yhteensä ehkä seitsemän- kahdeksan kertaa tämän talven aikana. Eli ei mitään jatkuvaa eikä jumalatonta hommaa ensinkään. Tylsää työtähän tuo on, mutta otan sen samalla kuntoilumielessä.


    • Mikä_milloinkin

      Pöhinä.

      Minua ärsyttää suunnattomasti, kun jostain lillukanvarresta on noussut muka kauhea pöhinä. "Kaikki" kuulemma kohisevat siitä. Melkein yhtä paljon ärsyttää tuo kohina, ellei se mikä kohisee ole vaikkapa Imatrankoski.

      Minulle itselleni on hevonv*tun yhdentekeviä kaikki pintailmiöt, joista nämä pöhinät ja kohinat mukamas syntyvät. En tiedä, missä ne syntyvät. Mahdollisesti sosiaalisessa mediassa, joka sekin on minulle hevonv*tun yksi ja sama.

      • mimmimum-..mi

        Pidätkö kuitenkin hevosista ?


      • Bengalitikku

        Ei Imatrankoskikaan kuivana kohise.


      • etsillee

        Hautomossa ne syntyvät.


    • anonyymi_LNQ

      Jäätävää puhetta

    • Jokainen haastattelu televisiossa ja radiossa, olipa kyseessä urheilija, apulaisrehtori, laulaja, ministeri tai vihreä tai muu alkaa sanalla "No"!

    • 875675

      Lähes joka paikassa hoetaan sanaa fokus, jopa ruoka- ja sisustusohjelmissa......mikä ihmeen fokus......sanotaan et fokusoituu siihen ja siihen tai esim pitää selvittää mikä sen fokus on yms
      mää tyhmä en tätä ymmärrä ku kaikkeen pitää tunkee näitä...….automerkin FOCUS tiedän

    • Bengalitikku

      Pitäähän tasapainon vuoksi laittaa ihastuttavia sanojakin, muuten vaaka kallistuu toisaalle.
      Siispä.
      Rakkaani, kultamuruni, höpönassuni, sydänkäpyseni, mörrimöykkyni, aurinkoiseni...

      • eimaistu

        Menikö jo imelyyden puolelle nassuineen ja käpysineen...


      • Bengalitikku

        Sun täytyy kokeilla. Lausut noita sanoja....
        Teet empiiristä tutkimusta...
        Lycka till!


      • Bengalitikku

        Lisäys: tulethan kertomaan meille menestystarinasi...


      • eimaistu
        Bengalitikku kirjoitti:

        Sun täytyy kokeilla. Lausut noita sanoja....
        Teet empiiristä tutkimusta...
        Lycka till!

        Hyi lehvetti!


    • Minua eivät sanat ärsytä.
      Minä osaan lähes täydellistä Suomen-kieltä.
      Eli ei minulla ole tarvetta suuttua sanoista joita en ymmärrä.
      -
      Osaamattoman väkisin ja väärin vääntämä Savon-murre toisinaan ällöttää.
      Ja tämä aloitus.

      H.

    • enosta

      Haribon karkkimainos missä aikiiset puhuvat lasten äänillä ja yksi esittää kanaa.
      "Bobotbotboo"

    • erakkoko

      Erotyön asiantuntija ??

      • Bengalitikku

        Niin. Voiko tuota tehdä etänä? Ilman pilkkuja.


    • Bengalitikku

      Kotoisa
      Mitä se tarkoittaa?
      Voiko ohjelmalle keksiä teennäisempää nimeä?

    • Ilmastohäpeä. Lentomatkaajille, miksei muillekin.,,

    • rfdekloi

      - YLE:n "asiantuntijat" ärsyttävät
      - tekee ne suomalaisetkin (omassa maassaan asuvat)
      - tri-va-go grhhhhhhh
      - pikkutyttösten äänet DNA: aaaaa aaaaa Sietokyky koetuksella, äänettömälle pikaisesti
      - oman näköisensä?
      - naisten alapäähoitotarvikkeiden mainostamisten toisto toisto toisto

      Kitupiikin ilmalämpöpumppu on mukava mainos.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14861
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3059
    3. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    4. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    5. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3055
    6. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3054
    7. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3050
    8. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3046
    9. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3044
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3044
    Aihe