kun kysyin kuntoutukseni perään kelalta, kun joulukuussa, lopussa kuuta, paperit pantu sinne että missä vaiheessa kun ei kuulunut mitään ole, niin vastaus ettei ole otettu edes käsittelyyn vielä, ja kuinka kauan mahtaa kestää se käsittely sitten. Oma aloitteisesti virkailija sanoi kiirehtivänsä asiaa nyt heti.
Jos en olisi kysellyt sieltä olisiko paperit olleet mappi öössä kuinka kauan? Vaikken minä kiirehtinyt, itse esitti virkailija nopeasti sitä.Millaista touhua tuo oikein on?
jotenkin kummalliselta vaikuttaa
30
<50
Vastaukset
- Bengalitikku
Mitens hoitava lääkärisi. Onko hän hidastellut jo lähettämisen kanssa.
Tällainen pitäisi näkyä omakannassa ja Kelankin sivuilla pitäisi olla oman asian seurantamahdollisuus. Onko jo? Vertaan paketin lähettämistä postissa.
Kelalla pitäisi olla laatulupaus asiakkaille eli lupaus kösitellä tietyssä ajassa.
Oma lääkärisi on antanut puoltavan lausunnon, joten hän pitää kuntoutusta tarpeellisenä. Jospa lähtisit päivittäin lenkille ihan yksin?
Tulisi yhteis-kunnallekin halvaksi.
H.- tervemenoa
Jospa ajaisit sähköpyörälläsi järveen ihan suoraan?
Puhdistaisi paljon palstan ilmapiiriä. - anonyymi_OJb
"Jospa lähtisit päivittäin lenkille ihan yksin?
H."
Tässä olen samaa mieltä hunksz nimisen merkin kanssa. Miksi avaaja ei kuntoile omaan piikkiin vaan käyttää hyväkseen yhteiskunnan maksamaa? Onko siihen joku erityinen syy?
Kuntoilla voi itsekin. - Bengalitikku
anonyymi_OJb kirjoitti:
"Jospa lähtisit päivittäin lenkille ihan yksin?
H."
Tässä olen samaa mieltä hunksz nimisen merkin kanssa. Miksi avaaja ei kuntoile omaan piikkiin vaan käyttää hyväkseen yhteiskunnan maksamaa? Onko siihen joku erityinen syy?
Kuntoilla voi itsekin.Höpöhöpö
Yllä oleville kolmelle.
Jos lääkäri arvioi kuntoutuksen edistavan terveyttä, on parempi, että yhteiskunta panostaisikin siihen kuin lopulta sairaanhoitoon. Kuntoutuksen jälkeen on paremmat mahdollisuudet omatoimiseen liikkumiseen.
Voidaan löytää ne aloittajalle sopivat liikuntamuodot.
Minusta ei ole ollenkaan paha asia vanhana kuitata maksamiaan verorahoja.
Nythän maksamme veroa suhteessa enemmän kuin palkannauttijat, joten jotain vastinetta viellä niillekin! vähän samoilla linjoilla hatsansaan kanssa
niin ja kyllä ne ilman lääkäriäkin löytyy ne liikuntamuodot
mistä oma kroppa tykkää
vaikka itelläkin on ollu jos jonkinlaista kremppaa kropan kanssa
niin ei kukaan oo koskaan esittänyt että voisin mennä kelan kuntoutukseen
itse on itseni pitänyt kuntouttaa
ja liike on lääke ainakin moniin tukielin vaivoihin
ja itsehän sen tuntee mikä liike sopii ja mikä ei
ja varmaan jokainen meidän ikäinen tietää jo kaikki liikuntamuodot.- Bengalitikku
viivatiina kirjoitti:
vähän samoilla linjoilla hatsansaan kanssa
niin ja kyllä ne ilman lääkäriäkin löytyy ne liikuntamuodot
mistä oma kroppa tykkää
vaikka itelläkin on ollu jos jonkinlaista kremppaa kropan kanssa
niin ei kukaan oo koskaan esittänyt että voisin mennä kelan kuntoutukseen
itse on itseni pitänyt kuntouttaa
ja liike on lääke ainakin moniin tukielin vaivoihin
ja itsehän sen tuntee mikä liike sopii ja mikä ei
ja varmaan jokainen meidän ikäinen tietää jo kaikki liikuntamuodot.No ylensitkö itsesi nyt lääkäriksi?
Aiemmin olit viininkäytön asiantuntija.
Jippii.
Vai oletko muutaman muun tavoin kade, kun mahdollistetaan kuntoutus.
Mitäs sinä toisten vaivoista tiedät?
Vai käytätkö aina minä-mittaria?
Mä tiedän, että olen oikeassa siinä, mitä edellä kirjoitin. - Oikopolkuja-onneen
Yskä lähtee yskimällä
ilmavaivat pieremällä
liike on lääke
käyttää tietty määre. Bengalitikku kirjoitti:
No ylensitkö itsesi nyt lääkäriksi?
Aiemmin olit viininkäytön asiantuntija.
Jippii.
Vai oletko muutaman muun tavoin kade, kun mahdollistetaan kuntoutus.
Mitäs sinä toisten vaivoista tiedät?
Vai käytätkö aina minä-mittaria?
Mä tiedän, että olen oikeassa siinä, mitä edellä kirjoitin.ihan miten sen haluat ajatella
mulle sama mikä oon sun mielestä.
- Osa-aikaeläkeläinen
Ex-eukolleni sanottiin aikoinaan Kelassa että kuntoutusmääräraha on loppu. Exäni sisar on korkea viskaali Kelassa, ja selvitettyään asiaa hän sanoi että eivät ole loppu. Paikallisessa Kelassa rahoja kai varattiin paremmalle väelle, ruotsinkielisille.
- voi.hyvin
Vuoden alussa kuntoutusmäärärahat ei ole vielä loppu.
Pommita Kelaa uudestaan, jos asia ei ala kuulua mitään !- miiirucc
Niin, he sanoi sieltä, että kiirehtivät. Mutta ajattelin vaan että mitäs jos en olisi tiedustellut.
- hytinäx1
No eihän siinä ole mennyt vielä kuin parikymmentä työpäivää jos kerran joulukuun lopulla pantu vasta paperitkin menemään. Jospa siellä pinon päälimäisenä on nyt syyskuussa lähetetyt hakemukset.
Virkailija sanoi varmaankin kiirehtivänsä ettei turhassa puhelun jaarittelussa menisi aikaa sen syyskuun hakemuspinkan kanssa.
Lähettäkää mielummin sähköpostia jossa teillä on näkyvillä hakemuksen tunniste otsikkona niin virkailijat löytävät hakemuksen tuossa tuokiossa.- whytet
Viisi viikkoa on keskimäärin käsittelyaika noissa. Eli kohta 6 viikkoo jo kulunut ja papereihin ei ollut koskettukaan.
- Number-one-001
Mikä kumma siinä on, että oli hakemuksia kelassa tai eläkeyhtiöissä, ihmiset vaan odottaa ja odottaa ja odottaa ja odottaa....
Puljuissa on puhelinpalvelujakin. Sen kuin katsoo netistä ja alkaa pirautella. Missä kärsimättömyys, siitähän me suomalaiset olemme kuuluja.
- maksutta.maratonille
kaikki mulle heti, sehän se on motto niillä jotka noita etuuksia veronmaksajien varoilla saa.
- miiiruc
minulle tuli aivoveritulpan jälkeen halavusoireita ja kuntoilen itse mitä voin kotona.
- Rahoitus-ookoo
Peukku.
Ja olet ansainnut Kelan suoman kuntoutuksen.
- kakkarattaassa
kuuntelit sitten puhelun
- pirremiinapas
Kyllä Kelaan kannattaa soitta, jos tukia tai eläkettä ei ala kuulua, mie ainakin soitan, joskus ääniyhteys on tehokkaampi kuin sähköpostitse toimitettu.
- ja.me.maksetaan
Kyllä kannattaakin, siihen en virkailijoiden työpäivät kuluu kun vanhat jänkeröt soittelee.
- Bengalitikku
ja.me.maksetaan kirjoitti:
Kyllä kannattaakin, siihen en virkailijoiden työpäivät kuluu kun vanhat jänkeröt soittelee.
Sähköpostista jää dokumentti, joten se voi olla tehokkaampi.
- pirremiinapas
Bengalitikku kirjoitti:
Sähköpostista jää dokumentti, joten se voi olla tehokkaampi.
Kelassa nauhoitetaan ja kuunnellaan puhelut, eli kaksi virkailijaa on samassa puhelussa mukana.
- pirremiinapas
Sinäkö maksat...he..
- ja.me.maksetaan
pirremiinapas kirjoitti:
Sinäkö maksat...he..
osaltani maksan ja vielä kammottavampaa kun kerroit että oikein kaksi virkailijaa niitä lätinöitä ja höpinöitä kuuntelee, olisi varmaan ihan työtäkin tehtävänä.
- pirremiinapas
osaltani maksan ja vielä kammottavampaa kun kerroit että oikein kaksi virkailijaa niitä lätinöitä ja höpinöitä kuuntelee, olisi varmaan ihan työtäkin tehtävänä.
Voi että, olen pahoillani puolestasi, mutta on siinä ainakin yksi positiivinen puoli, nekin puheluani kuunnelleet naiset ehkä saavat pitää työpaikkansa..pitempään.
- ja.me.maksetaan
pirremiinapas kirjoitti:
Voi että, olen pahoillani puolestasi, mutta on siinä ainakin yksi positiivinen puoli, nekin puheluani kuunnelleet naiset ehkä saavat pitää työpaikkansa..pitempään.
se on ihan sama mulle meneekö mun veroeurot virkailijoiden palkkoihin vai työttömyyskorvauksiin, joten ei se mun kannaltani ole yhtään sen parempi jos kaksi virkailijaa yhtä taukkia höpöttäjää kuuntelee.
- pirremiinapas
se on ihan sama mulle meneekö mun veroeurot virkailijoiden palkkoihin vai työttömyyskorvauksiin, joten ei se mun kannaltani ole yhtään sen parempi jos kaksi virkailijaa yhtä taukkia höpöttäjää kuuntelee.
Rauhoitu hyvä ihminen.
- Veroprosentti-hih-nolla
pirremiinapas kirjoitti:
Rauhoitu hyvä ihminen.
Ovatko he sanoneet, että peräti kaksi virkailijaa kuuntelee yhtä puhelua? Puhuuko ne molemmat siellä luurin päässä? Kuinka niitä riittääkin kun Kelaan menee tuhansia soittoja päivässä.
- pirremiinapas
Veroprosentti-hih-nolla kirjoitti:
Ovatko he sanoneet, että peräti kaksi virkailijaa kuuntelee yhtä puhelua? Puhuuko ne molemmat siellä luurin päässä? Kuinka niitä riittääkin kun Kelaan menee tuhansia soittoja päivässä.
Sinne on kai monenlaista soittajaa. Muuta en tiedä enkä välitäkään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2592884Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse1052398Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä121980- 731483
Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki851434Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.181330TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi161148Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään901120Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos431014- 71983