Mistähän voisi johtua, kun W10 kaksi virekkäistä USB liitäntää meni mykäksi koneen takapaneelista, hiiren ja näppäimistön? Kone on Asus merkkinen.
Muut lukivat myös
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- Älä unohda minuaNainen ethän unohda minua. Asiat olisivat voineet mennä toisin, olisi vain pitänyt uskaltaa lähestyä sinua kun annoit siihen mahdollisuuden. Olen pettynyt itseeni, ja se kyllä närästää. Naiselle Mieheltä
- Nyt on nytTurha miettiä menneitä tapahtumia. Niitä ei saa tekemättömäksi. Tärkeintä on mitä tekee nyt ja tulevaisuudessa. Korjausliikkeetkin voi tehdä jos niihin tuntee tarvetta. Paluu tulevaisuuteenkin voi olla mahdollinen jos v…
- Eläkeikä nousee 70 vuoteen. Joudunko palaamaan työelämään?Nyt se on sitten päätetty, että eläkeikä Suomessa nostetaan 70 vuoteen. https://www.is.fi/politiikka/art-2000012324133.html Pääsin 67 vuotiaana eläkkeelle viime syksynä. Tarkoittaakohan tämä, että joudun palaamaan takai…
- Kadutko mies?Silloin kuin vielä yritin lähestyä, etkä tarttunut siihen. Asioista pitäisi voida aina keskustella.
- Hyvää huomentaEräälle Naiselle ❤️🩹
- Empaattiset ihmisetOnko empaattiset ihmiset, etenkin naiset antavaisempia, kun ns. tavikset? Kaverin puolesta kysyn Oisko niinku mahkui?
- Tuntuu kuin olisin vaimosiSe on erikoista se.
- Haluatko ettäUnohdetaan toisemme?
- Onko tällainen kuvio teistä okOnko tällainen kuvio teidän mielestänne ihan normaali ja hyväksyttävä? Nainen seurustelee miehen kanssa, mutta pitää samaan aikaan läheistä yhteyttä toiseen mieheen kertomatta tälle toiselle, että on parisuhteessa. Tämä…
- Jos haluat viestin...Olen vielä tämän illan palstalla. Laita halutessasi vinkki, sinä komea keski-ikäinen mies 😗
- Pitäisikö Vantaa liittää Helsinkiin.Mitä mieltä olette asiasta?
- Nyt kun kaikki on ohiToivon, että sulla menee hyvin ja pystyisin sinut kokonaan unohtamaan. Joskus on vaikeita hetkiä ja olen tosi pahoillani, miten sinua loukkasin ja loukkaan yhä. Se täytyy saada loppumaan.
- Moi kulta😍Eikös se ollut marraskuuta kun se meidän "flirttailu" alkoi silloin vuosia sitten? tarkoitan lähinnä niitä pitkiä katseita 🤩☺️ Kohta on siis maata mullistavien katseiden vuosipäivä 😘🤭
- TTK-juontaja Veronica Verho lataa suorat sanat tatuointien arvostelijoille: "Mä toivoisin, että..."Veronica Verho juontaa Tanssii Tähtien Kanssa -ohjelmaa yhdessä Ernest Lawsonin kanssa. Yksi puhuttaneimmista aiheista on ollut, miten suosikkijuontajan näyttävät tatuoinnit sopivat ohjelman pukuohjeistukseen ja tullaa…
- Niin haluaisin sut nähdä ja jutella!🙂
- Nyt sinä siellä pohjoisessaNainen siellä laita viesti!
- Tunnut niinKaukaiselta jo.
- Sut tahtoisinSinä senkin kusimutteri menit ja katkaisit kaiken yhteyden minuun. Tajuan nyt, että meidän roolit vaihtuivat ja sinä projektoit omia pelkojasi minuun. Anna minun välittää sinusta, älä työnnä mua pois. En oo vaatinut sul…
- Perussuomalaiset nostamassa eläkeiän 70 vuoteenRiikka Purran johtama valtiovarainministeriö haluaa nostaa eläkeiän 70 vuoteen ja taloutta sopeutettaisiin ensi vaalikaudella 8–11 miljardilla eurolla. Perussuomalaisten johtama ministeriö ilmeisesti arvelee, että seits…
- Et nosta minua ylösOk ei se mitään. Vajoan syvempiin vesiin💔
Vastaukset 25
Vanhimmat
Varmaan usb3-liittimiä. Windowsissa nuo mykistyvät mystisesti välillä. Minullakin on kone jossa usb3-liittimet on poissa pelistä. Windows kymppi. Ehkä ajuri vika, en osaa korjata.
Menee laitehallintaa ja sen laiteen asetuksiin ja nauliine sieltä USB2 porteiksi.
Meni siis säätämiseksi.
Ei ole koskaan ollut Windowsissa ongelmia USB3-porttien kanssa. Vika löytyy penkin ja näppäimistön välissä.
Vika ei ole jakkaran päällä, vaan hyvin yleinen ja valitettava windows ongelma. jota saa aina välillä olla säätämässä, Laitevalmistajan USB ajurien asentaminen yleensä auttaa tai sitten toi yllä, jos ei tarvi USB3 siihen laiteeseen niin asettaan ne USB2 porteiksi laiteajurin asetuksista.
Edelleen nää trollit tulee tänne aukoon vaan päätä, ei mulla olle.. ei ole vikaa.. Windowsisaa ei koskaan mitään vikaa......
Tollainen ei auta ketään!
Ei ole ollut koskaan mitään ongelmia USB3:n kanssa Windows 10:ssä. Kyllä se on käyttäjässä vika, jos on mennyt asentelemaan viallisia ajureita.
Minulla on, harmi vaan kun suurin osa koneessa on usb3-liittimiä. Mitään viallisia ajureita en ole asentanut tai ajureita niille yleensäkään. Uutena kyllä toimivat .Pitääkö niillekin? Usb2 liittimet kyllä toimivat.
Saattoi olla että jonkun päivityksen jälkeen alkoivat usb3:t toimia mutta nyt ovat taas poissa pelistä olleet joitain viikkoja.
Mielivaltainen poistamine alkoi, tuossa kirjoituksessa puhuttiin windowsin USB3 ongelmata ja se oli sääntöjen mukainen,
Windowsissa on ollut ongelmia USB3 porttien kanssa niin kauvan kun niitä on ollut, eikä asia ole korjaantunut!
Tää on yksi niis niin paljon puhuitista windows ongelmista, jatkuvaa säätämistä...
W10 on hyvin ongelmallinen ja jatkuvasti tuollaista pikkusta säädettävää.
Kannattaisi varmaan hakea Chromebook, ja jättä windowsin kanssa tuskailu.
Windowsissa on kokoajan kaikenlaisia ongelmia, USB vain yksi niistä.
Varmaan joku päivitys sotkenut taas koneen. Nakkaa laitehallinnasta usbit mäkeen ja anna asentua uudelleen.
Tuleeko hiirulaiseen valo?
Sulake varmaan posahtanut emolevyllä sama noissa, jos se posahtaa kumpikin pimenee.
Toinen vaihtoehto joka ei ole windowsissa täysin poisuljettu, että tämän Usb-hubin ajuri on solmussa.
Jos USB liitimeen tulee 5V jännite, on todennäköistä että vika on windowsissa.
Asian voi tarkistaa jollain leve levyllä.
Nyt ymärrän mitä noi puhuu Chromebookeista ja että ei tarvitse säätää.
Koneen etupaneelissa olevat kaksi USB liitäntää toimii ja takapaneelisa yksi luultavasti USB3 liitäntä toimii.
Oleellista siis testata ensin jollain USB laiteella josta näkee, tuleeko se 5V jännite laiteeseen eli valo esim hiireen???
Tulee valo hiireen ja nyt se toimii mutenkin. on nyt siinä liitännssä, jossa näppäimistö ei toiminut. Kiitos neuvoista.
Jos olet lähiaikoina aukonut konetta saattaa ne takapaneliin menevät USB-liittimet olla irti emolevyltä. tuli vaan mieleen.
En ole aukonut ja nyt nuo näyttäs kaikki toimivan, ainakin toistaisesti.
Onko kone vanha? Kenties liitinpinnoissa pölyä tai hapettumaa. Puhaltele paineilmalla liitintä pölystä puhtaaksi ja virtojen ollessa poissa päältä suihkauta elektroniikan puhdistusainetta liittimeen ja käyttele muutama kerta näppäimistön tai hiiren johtoa kiinni ja irti. Joko toimii?
Vianetsintä kannattaa aina aloittaa ihan perusasioista jotka jokainen osaa.
Saattaisi vituttaa jos kiikuttaa koneen huoltoon, huoltomies sanoo että vikana olikin vain pöly liittimessä ja veloittaa sulta 250 euroa liittimen putsauksesta. Sitten kotiin kantaessasi kompastut ja koko tietsikka hajoaa paskaksi pihamaallesi :D
Avaaajan usbit toimi jo, jos luit.
Windowsissa peälkkä käynisty voi auttaa
Reboottaa kone, voi olla, että siellä meni joku suojaus päälle jos tuli joku häiriö.
Joo.. windows 10 on sellainen, tekee mitä sattuu.