USB liitännät

Mistähän voisi johtua, kun W10 kaksi virekkäistä USB liitäntää meni mykäksi koneen takapaneelista, hiiren ja näppäimistön? Kone on Asus merkkinen.

27

181

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuttu-vika

      Varmaan usb3-liittimiä. Windowsissa nuo mykistyvät mystisesti välillä. Minullakin on kone jossa usb3-liittimet on poissa pelistä. Windows kymppi. Ehkä ajuri vika, en osaa korjata.

      • Korjaus

        Menee laitehallintaa ja sen laiteen asetuksiin ja nauliine sieltä USB2 porteiksi.
        Meni siis säätämiseksi.


      • win-user

        Ei ole koskaan ollut Windowsissa ongelmia USB3-porttien kanssa. Vika löytyy penkin ja näppäimistön välissä.


      • Hohhoijaati
        win-user kirjoitti:

        Ei ole koskaan ollut Windowsissa ongelmia USB3-porttien kanssa. Vika löytyy penkin ja näppäimistön välissä.

        Vika ei ole jakkaran päällä, vaan hyvin yleinen ja valitettava windows ongelma. jota saa aina välillä olla säätämässä, Laitevalmistajan USB ajurien asentaminen yleensä auttaa tai sitten toi yllä, jos ei tarvi USB3 siihen laiteeseen niin asettaan ne USB2 porteiksi laiteajurin asetuksista.


      • Kollimäkeen
        win-user kirjoitti:

        Ei ole koskaan ollut Windowsissa ongelmia USB3-porttien kanssa. Vika löytyy penkin ja näppäimistön välissä.

        Edelleen nää trollit tulee tänne aukoon vaan päätä, ei mulla olle.. ei ole vikaa.. Windowsisaa ei koskaan mitään vikaa......
        Tollainen ei auta ketään!


      • win-user
        Hohhoijaati kirjoitti:

        Vika ei ole jakkaran päällä, vaan hyvin yleinen ja valitettava windows ongelma. jota saa aina välillä olla säätämässä, Laitevalmistajan USB ajurien asentaminen yleensä auttaa tai sitten toi yllä, jos ei tarvi USB3 siihen laiteeseen niin asettaan ne USB2 porteiksi laiteajurin asetuksista.

        Ei ole ollut koskaan mitään ongelmia USB3:n kanssa Windows 10:ssä. Kyllä se on käyttäjässä vika, jos on mennyt asentelemaan viallisia ajureita.


      • tuttu-vika
        win-user kirjoitti:

        Ei ole ollut koskaan mitään ongelmia USB3:n kanssa Windows 10:ssä. Kyllä se on käyttäjässä vika, jos on mennyt asentelemaan viallisia ajureita.

        Minulla on, harmi vaan kun suurin osa koneessa on usb3-liittimiä. Mitään viallisia ajureita en ole asentanut tai ajureita niille yleensäkään. Uutena kyllä toimivat .Pitääkö niillekin? Usb2 liittimet kyllä toimivat.
        Saattoi olla että jonkun päivityksen jälkeen alkoivat usb3:t toimia mutta nyt ovat taas poissa pelistä olleet joitain viikkoja.


      • Mielivaltaa
        win-user kirjoitti:

        Ei ole koskaan ollut Windowsissa ongelmia USB3-porttien kanssa. Vika löytyy penkin ja näppäimistön välissä.

        Mielivaltainen poistamine alkoi, tuossa kirjoituksessa puhuttiin windowsin USB3 ongelmata ja se oli sääntöjen mukainen,


      • WinOngelma

        Windowsissa on ollut ongelmia USB3 porttien kanssa niin kauvan kun niitä on ollut, eikä asia ole korjaantunut!


      • Win.Wlan.Ongelma

        Tää on yksi niis niin paljon puhuitista windows ongelmista, jatkuvaa säätämistä...


      • senominaisuus

        W10 on hyvin ongelmallinen ja jatkuvasti tuollaista pikkusta säädettävää.


      • lössösössö

        Kannattaisi varmaan hakea Chromebook, ja jättä windowsin kanssa tuskailu.


      • Kollintuska

        Windowsissa on kokoajan kaikenlaisia ongelmia, USB vain yksi niistä.


    • päivityssärkee

      Varmaan joku päivitys sotkenut taas koneen. Nakkaa laitehallinnasta usbit mäkeen ja anna asentua uudelleen.

    • TriWitutin

      Tuleeko hiirulaiseen valo?
      Sulake varmaan posahtanut emolevyllä sama noissa, jos se posahtaa kumpikin pimenee.
      Toinen vaihtoehto joka ei ole windowsissa täysin poisuljettu, että tämän Usb-hubin ajuri on solmussa.

      Jos USB liitimeen tulee 5V jännite, on todennäköistä että vika on windowsissa.
      Asian voi tarkistaa jollain leve levyllä.

    • Valaistuin

      Nyt ymärrän mitä noi puhuu Chromebookeista ja että ei tarvitse säätää.

    • Koneen etupaneelissa olevat kaksi USB liitäntää toimii ja takapaneelisa yksi luultavasti USB3 liitäntä toimii.

      • TriWitutin

        Oleellista siis testata ensin jollain USB laiteella josta näkee, tuleeko se 5V jännite laiteeseen eli valo esim hiireen???


      • Tulee valo hiireen ja nyt se toimii mutenkin. on nyt siinä liitännssä, jossa näppäimistö ei toiminut. Kiitos neuvoista.


      • Turbo-Urpo1
        O-li-ver kirjoitti:

        Tulee valo hiireen ja nyt se toimii mutenkin. on nyt siinä liitännssä, jossa näppäimistö ei toiminut. Kiitos neuvoista.

        Jos olet lähiaikoina aukonut konetta saattaa ne takapaneliin menevät USB-liittimet olla irti emolevyltä. tuli vaan mieleen.


      • Turbo-Urpo1 kirjoitti:

        Jos olet lähiaikoina aukonut konetta saattaa ne takapaneliin menevät USB-liittimet olla irti emolevyltä. tuli vaan mieleen.

        En ole aukonut ja nyt nuo näyttäs kaikki toimivan, ainakin toistaisesti.


    • kldjsfkldfjlkdss

      Onko kone vanha? Kenties liitinpinnoissa pölyä tai hapettumaa. Puhaltele paineilmalla liitintä pölystä puhtaaksi ja virtojen ollessa poissa päältä suihkauta elektroniikan puhdistusainetta liittimeen ja käyttele muutama kerta näppäimistön tai hiiren johtoa kiinni ja irti. Joko toimii?
      Vianetsintä kannattaa aina aloittaa ihan perusasioista jotka jokainen osaa.

      Saattaisi vituttaa jos kiikuttaa koneen huoltoon, huoltomies sanoo että vikana olikin vain pöly liittimessä ja veloittaa sulta 250 euroa liittimen putsauksesta. Sitten kotiin kantaessasi kompastut ja koko tietsikka hajoaa paskaksi pihamaallesi :D

      • lössösössö

        Avaaajan usbit toimi jo, jos luit.
        Windowsissa peälkkä käynisty voi auttaa


    • trollerson

      Reboottaa kone, voi olla, että siellä meni joku suojaus päälle jos tuli joku häiriö.

      • Yhdynedelliseen

        Joo.. windows 10 on sellainen, tekee mitä sattuu.


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      131
      1374
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      103
      889
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      713
    4. 51
      605
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      533
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      484
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      35
      432
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      399
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      394
    Aihe