Plug-in mallit tulevat alustavan tiedon mukaan seuraavasti:
Citigo BEV (2019)
Kodiaq PHEV (2019)
Superb PHEV (2019 or 2020)
Karoq BEV (2020)
Octavia PHEV (2020)
Scala PHEV (2021)
4.5m long MEB architecture BEV (2021)
European Kamiq PHEV or BEV (2021)
Fabia BEV (2022)
(lähde: Just Auto, englantilainen nettijulkaisu)
Skodan hybridit tulevat
35
2132
Vastaukset
- Kaikessa.jäljessä.skeida
Kun Audin tekniikka tulee Skodaan 10 vuoden viiveellä, hybridi tekniikka tulee sekin muista merkeistä apinoiden ainakin lähes 10 vuoden viiveellä. Halppiskippanan tapauksessa kyllä ymmärrettävää.
- Anonyymi
Audihan on Skodan betatestaamo. Kun tuotekehityskulut on saatu maksatettua autisteilla ja tekniikka toimimaan, se tuodaan Skodaan.
- Kariniemi
Kuulin puskaradiosta, että Skodalla olisi jo muutama hybridi mallistossaan? Kuuleman mukaan vRS TDI Challenge-hybrid paketilla saatavana. 10km matkasta 6km polttomoottorilla ja loput 4km kauramoottorilla kun itäpalikka hyyty tienvarteen. Hienoja kapistuksia nämä "itsestään latautuvat" hybridit.
- Vw-Aina.menee.pieleen
No eihän Volkkarinkaan hybridit osanneet alussa ladata itseään ilmaisella liike-energialla, kuinka sitten Skoda sellaisen oppisi. Volkkarin osaltahan ongelmaa ei enää ole koska ovat myyntikiellossa WLTP-sekoilunsa takia.
- rsrtyt
Siitä ei hyvä seuraa, ihmisiä tienvarressa keskellä korpisuoraa.
- Skoda.Vaihtuu.Skodaan
Superin PHEV pitää käydä ajamassa kunhan tulee demot maahan. Ocu olisi vielä kiinnostavempi, siihen tulee ilmeisesti hiukan isompi akusto.
Korealaiset ovat jo autoilun tulevaisuuden tajunneet ja sieltä tulee myös kiinnostavia malleja tälle vuodelle. Saapa nähdä koska Japsit heräävät.- Painava-pulkka
Hyundai Konasta luin kuitenkin tylyttävän arvostelun. Sähköä ei riittänyt talviajossa läheskään niin pitkälle kuin speksit lupaavat. Pahin ongelma oli kuitenkin auton paino ja alustan jäykkyys. "Eniten matkalla yllätti se, millainen ajettava Kona oli jäisillä teillä. Akun paino tuntui alustassa. Joka monttuun auto jysähtää niin, että massa tuntuu. Ensimmäiseen risteykseen ajoin hiukan varomattomasti. Raskas auto miltei puski ulos tieltä käännöksessä. Se opetti. Loppumatkan ajelin hissutellen jokaiseen ramppiin, mutkaan ja risteykseen. Painopiste on alhalla. Se vetää kuljettajineen yli 1800 kiloa painavan auton herkästi liukuun."
- Skoda.Vaihtuu.Skodaan
Tuossa eKonassa on melkein 500kg enemmän painoa verrattuna pienimpään polttomoottoriversioon. Varmasti tuntuu ajossa.
PHEV plussakilot ovat jossain 200kg paikkeilla, luultavasti tuonkin huomaa, mutta tuskin noin radikaali ero kuitenkaan.
Ja patterin toiminta kylmässä on ihan selviö, tottakai kesällä pääsee pidemmälle. PHEV:ssä polttomoottorin mukanaolo helpottaa elämää monella tavalla.
Itse en ihan vielä ole täyssähköjä valmis harkitsemaan, mutta tekniikka menee eteenpäin, kyllä sekin aika tulee.
Mutta patterin paino pitää kyllä käydä kokeilemassa kunhan saadaan sämppelit kauppoihin.
- tinpuri
käykö makitan akku skootan hyrpiitiin? olis 18 v 5ah-akkua ylimääräsenä?
- Toyota_Hybrid1
voi miten jälkijunassa itäreuhake skoda laahustaa, tuleeko tuostakin sellainen floppi kuin vw passat ja golf hybridit olivat, valmistaja lupasi 50km toimintamatkaa sähköllä mutta kesäkelissä niillä pääsikin vaivaiset 24km jonka jälkeen kulutus yli 7 litraa sataselle, Toyota Hybrid mallille valmistaja lupaa 50km toimintamatkaa sähköllä jolla pääsikin 48km jonka jälkeen bensankulutus maltilliset 4,37l/100km pelkällä polttomoottorilla ajaen, kulutus siis 148km matkalla tuo 4,37l/100km.
- Auris.Lapsen.Penkillä
Mottakun toho on skeida ajettava, se ei vaan mahdu kiinnostavien listalle. Hienoa jos menee vähällä bensalla, mutta mietippä selkälääkärikuluja parin ajovuoden jälkeen.
Kyllähän nuo tohon PHEV rekisteröintilukemat viime vuodelta aika karua luettavaa, yli puolet lisäksi liikkeiden koeajoautoja, ostettuja luokkaa 25kpl. Vuodessa. - Simply.Clever
Auris.Lapsen.Penkillä kirjoitti:
Mottakun toho on skeida ajettava, se ei vaan mahdu kiinnostavien listalle. Hienoa jos menee vähällä bensalla, mutta mietippä selkälääkärikuluja parin ajovuoden jälkeen.
Kyllähän nuo tohon PHEV rekisteröintilukemat viime vuodelta aika karua luettavaa, yli puolet lisäksi liikkeiden koeajoautoja, ostettuja luokkaa 25kpl. Vuodessa.mutta kun, mutta kun, mutta kun, mutta kun.... kyllä selitystä piisaa, muttei faktoja.
- Pihi20km
VAG perustekniikka on vain kovin janoinen, kun lataus on kulutettu akusta ja voimansiirto sähkön ja polttomoottorin välillä toimii kantikkaasti eli normaalisti DSG vaihteiston nykimiseen jo aiemmin tottuneelle.
- tästäonpoistettu
Hyvin epäselvä artikulointi on tällä palstan tunnetulla kriitikolla.
- Anonyymi
tästäonpoistettu kirjoitti:
Hyvin epäselvä artikulointi on tällä palstan tunnetulla kriitikolla.
Hieman sijaa viisastumiselle: https://fi.wikipedia.org/wiki/Artikulaatiovirhe
- PriuksetTienTukkona
"VAG perustekniikka on vain kovin janoinen"
Minä kirjoittaisin tuon siten että "voi olla janoinen". Turbomoottorin ominaisuus on se että kaasupoljinta painaessa tapahtuu jotakin, auto liikkuu nopeammin ja polttoainetta kuluu enemmän.
Ilman turboa matelevat kilpailijat ovat erilaisia, kaasupolkimen painallus ei muuta juurikaan auton nopeutta, mutta ei toisaalta paljoa vaikuta kulutukseenkaan.
Jos VAG kuluttaa paljon, niin on silloin edettykin. Jos haluaa pienen kulutuksen, silloin liikkuminen tapahtuu Japanialaisten kilpailijoiden vauhtia. VAG mahdollistaa valinnan, kilpailijat eivät.- Anonyymi
Näin on. Telkkarissa näimme miten epäonnistunut tojon tuhnu on. Kiihyyvyys selkeästi TSI-koneisia huonompi ja silti matka-ajossa vei enemmän bensaa kuin vw/skoda.
Pisteenä iin päällä oli pujottelurata jolta tojo suistui lepikkoon jo 60kmh vauhdissa.
Hidas, janoinen ja hengenvaarallinen. - Anonyymi
pullapizzamahoilla jotki kuvittelee jotain alfoja ulkoisesti olevansa, ei vaan itsetunto salli tojotaa, pakko maksaa siitä autista saadakseen jotain jatketta
- Anonyymi
Voikohan sillä veivillä veivata lisää virtaa akkuihin?
- Anonyymi
Miksi ihmeessä se latauspistokkeen luukku on sijoitettu keulamaskiin?
Tosi kiva talvella kun on aina jäässä mikäli on vähänkin vaihtelevammat kelit tai lumi pöllyää liikenteessä ja jäädyttää luukun.
Oikea paikka olisi ollut auton sivulla etulokarissa.
Halvalla saa vain huonoa.- Anonyymi
Kyljessä on veivi, koska poikittainen motti. Suunnitelmataloudessa ei voi tehdä toisen puolen lokariin reikää. Tuli vähän yllättäen kesken 5-vuotiskauden, ei peltipuoli ehdi mukaan. Nokka on valmiiksi ämpärimuovia. Sinne siis.
- Anonyymi
Joku kirjoitteli, että auto on itsetunnon jatke ja joku statussymboli. Se riippuu ihan näkökulmasta.
Yksi esimerkki statushakuisuudesta vailla mitään käsitystä tai kokemusta tekniikasta ovat esimerkiksi Mercedeksen Renaultin tekniikkaan pohjautuvat A-sarjalaiset ja CLA:t. Etuvetoisesta Renault Megane tyyppisestä autosta mopomoottorilla ja AMG ulkonäköpaketilla maksetaan jopa 40 000 euron hintoja. Näille pelleile ei voi kuin nauraa. Autovalinta perustuu johonkin mielikuvamarkkinoinnin luomiin kikkoihin ja logoon liitettyyn arvoon sekä jossain määrin ulkonäköseikkoihin. Ajettavuudesta ei ymmärretä yhtään mitään. Dacian lehdistötiedote 2019 julisti myös suurella tekstillä, että nyt Mercedeksen A-sarjan moottorit myös Daciaan. Siis markkinoiden edullisin auto on identtisellä voimansiirtopaketilla automaattivaihteistoa lukuunottamatta kuin se etuvetoinen 40 000 euron AMG logolla varustettu etuvetoräiskäle.
Toinen näkökulma on se, että voisin ottaa E350e takavetoisen hybridini aivan hyvin muunlaisessa paketissa, jos tekniikka on täysin sama. Ei olisi minulle ongelma ajaa Renaultin logolla varustettua E350e mallia, joka olisi ulkonäöltään hieman eroava Mercedeksen E-sarjalaisesta. Sitten etuvetoista RS "perheurheiluautoa" ajava ei katsele Mercedeksen takavaloja vaan takavetoisen Renault Hybridin takavaloja. E-sarjalaisen ohjaukseen ja ajettavuuteen panostettiin kehitysvaiheessa ja esimerkiksi E350e on voittanut BMW 530e varsinkin ajettavuuden osalta useassa vertailussa. Takavetoisen ketteryyttä, ohjaustuntumaa ja ajotuntumaa et vain saa luotua edes osittain keinotekoisesti mihinkään muuhun vetptapaan. E350e hybridin ohjauksen sanottiin olevan yhdessä muun ajettavuuden kassa aallonharjalla. Se oli toki tavoitekin Saksassa.- Anonyymi
Joku hehkutti, että Mercedes nousi 2018 arvokkaimmaksi autoalan brändiksi.
Tiedättekö mitä tämä asia tarkoittaa?
Juurikin sitä, että tuotemerkin arvon perusteella voit repiä siltä kokemattomalta kauluspaitapelleltä korkeampaa hintaa kuin teknisesti identtisestä brändäämättömästä tuotteesta. Tämä markkinoiden korkein brändiarvo on juurikin se erotus Mercedes etuvetomallien ja Renaultin etuvetomallien välinen hintaero, koska teknisesti puhutaan hyvin samanlaisesta tuotteesta. - Anonyymi
Se täytyy vielä sanoa, että olisi itseasiassa erittäin hyvä, jos Renault hyödyntäisi esimerkiksi Alpina brändissään uuden mallin kohdalla C350e kaltaista takavetovoimalinjapakettia, joka on erinomainen.
on taas erittäin huonolaatuinen ajoneuvo tulossa skodalta, sen tietää jo kun skoda ja sähkö yhditetään niin siinä on hengenvaarallinen yhdistelmä. eihän skodat kestä vuottakaan ja kuten ilta sanomissakin oli juttua että skoda menettää arvonsa kaikkein nopeimmin, 22% lähtee arvosta joka viuosi, 5 vuoden päästä skoda on siis arvoton.
- Anonyymi
"22% lähtee arvosta joka viuosi, 5 vuoden päästä skoda on siis arvoton."
Väitän, että 5v jälkeen arvoa on edelleen jäljellä 100%
Voe pyhä yksinkertaisuus- Anonyymi
Joo kyllä ne on ne mersut tai audit jotka pudottaa arvonsa. Tai vaikka tesla. Eiks joku maksanut teslasta 5v sitten 150 000€ ja nyt sen arvo on 50 000€ 100 000€ meni kankkulan kaivoon viidessä vuodessa. Skodasta octavia tai superb ei pudonnut kuin 10 000€
Anti tulla vaan, ei haittaa mitään.
- Anonyymi
Skoda on edelläkävijä tuossakin asiassa.
Ei ihme että Octaviakin on niin valtavan suosittu. Todella luotettava auto. - Anonyymi
"Yksi esimerkki statushakuisuudesta vailla mitään käsitystä tai kokemusta tekniikasta ovat esimerkiksi Mercedeksen Renaultin tekniikkaan pohjautuvat A-sarjalaiset ja CLA:t. Etuvetoisesta Renault Megane tyyppisestä autosta mopomoottorilla ja AMG ulkonäköpaketilla maksetaan jopa 40 000 euron hintoja. Näille pelleile ei voi kuin nauraa. "
Noista marginaalimerkeistä minulla ei ole kokemusta, mutta ajatuksesi herättää kiinnostusta.
Jos pysytään säikeen VAG tuotteissa niin onko mielestäsi järjen köyhyyttä ostaa Audimerkkistä VAG komponenttikasaa, kun saman skan saa eri paketissa ja halvemmalla Skodassa?
Myönnettäköön, että hintavertailu Epsanjan VAGiin on tekemättä, muttakun tuo Skoda vähän niinkuin liittyy aiheeseen.- Anonyymi
Tähtikolmio homppelmoz miettii vielä vastausta tähän.
Sitten kun löytää ajatuksen, tulee kyllä kymmenyksen tarkkuudella.
- Anonyymi
skodallahan on hybridi ollut jo monta vuotta, polttomoottorit jotka kuluttavat dieselin ja bensiinin lisäksi huomattavan määrän moottoriöljyä, se on skodan näkemys hybridistä.
Ketjusta on poistettu 20 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä561968Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1651678Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701398Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2411357Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2281295Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3391169- 1281155
- 781106
Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3161080IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel3361070