Kuten Kelataxi?
Jouduin ilman omaa tyhmyyttäni tänään tilaamaan sen kulkuneuvon ja hän joka käyttää niitä ,kenties jo tuhlattuja roposia,joita aikoinaan Kelamaksuina maksoin,oletti,että asun kehätien sisällä??
Hän miesvirkailija ei ensinnäkään ymmärtänyt vierasperäistä sukunimeäni,luullen kaiketi maahanmuuttajaksi?
No senjälkeen alkoi kuullustelu,onko minulla sieltä terveyskeskuksesta tositepaperi,että olen oikeutettu edes tilaamaan tämän taksin?
Eikö minulla ole mahdollisuutta käyttää julkisia kulkuneuvoja?
Kyllä kysyin häneltä,millä vuosisadalla sinä oikein elät,kun etummainen otsalohkoni alkoi täyttyä noista tyhmistä kysymyksistä?
Eikö nykysyys ole tuonut näiden ressukoiden pöydälle kartaa,joka kertoisi,että mistä terveyskeskuksesta haluttais sinne kotinurkille,kyselee ama
Sosiaaliset uudistukset täysin epä-onnistunet?
25
<50
Vastaukset
Niin vielä siitä taksiseikkailusta. Oman osuuteni 25£ maksettuani sille taksifirmalle jäi kaksi ja puoli euroo,joita hän anoo jostain?
Eikö tota byrokratiaaa todella voitais vähentää??
Nähtävästi ei?
Jos toi Sote joskus näkee päivänvalon,niin toivoisin,etten sitä tyhmyyttä olisi näkemässä?- oma.taxi
Pääkaupunkiseseudulla ei kannata KELA-taksia tilata, jos tarve on vain muutaman harvan kerran vuodessa.
Omavastuu on suunnilleen sama kuin itse muutenkin maksaisi.
Odotusaika sen sijaan voi olla kaksi tuntia ja taksi kiertelee....koska kyydissä on kaksi tai useampi.
Omavastuu on suunniteltu niin, että kun matkat ovat suunnilleen tietyn pituisia tällä alueella,
matka maksaa harvoin yli 25 euroa eli maksat melkein aina itse kaiken.
Jos joutuu käyttämään paljon taksia, asia on toinen. Oliko se 300 euroa kiun on kerääntynyt KELA- taksimaksuja, sen jälkeen on (lähes) ilmainen ? - anonyymi8fg
KELAn kannalta uudistukset ovat onnistuneet.
Ne on tehty kuntien rahan säästämiksi.
Ei asiakasta ajatella. Joku katto noissa maksukerroissa on.
Ei minua ole koskaan tentattu,mutta aina ovat oleet naiset,joilta olen sen kyydin tilannut.
Hän vaikutti vanhemmalta mieshenkilöltä ja poltin täydellisesti käämini.,jonka kanssa nyt asioin.
Onhan tämä uusi Kelataksijärjestelmä tuonut paljon negatiivisyyttä,varsinkin syrjäseuduille.
Tilattua kuljetusta ei ole tullut ja varatusta ajasta asiakas on tietenkin joutunut maksamaan.
Kuka saatanantohelo on tämänkin uudistuksen takana?- Se.vaan
Minusta taksi on kätevämpi kuin oman auton pito josta luovuin parivuotta sitten, sillä mitä meni auton pitoon voin ajella hirveesti.
Kyllä suomen on saatava soten tapainen, koska kunnissa ei riitä rahat esimerkiksi vanhustenhoitoon ynnä muuhun hoitotyöhön, näin maakunnista valitetaan, en asiantuntia sotesta eikä muutkaan perillä kun eivät osaa sanoa juuta tai jaata.- anonyymi8fK
Kunnissa ei riitä rahat ?
Ne on veronmaksajien rahoja.
Veronmaksajilta ne otetaan joka tapauksessa, hoiti kuka vain.
Jos kunnalla ei ole rahaa, valtio kompensoi ?
Ei osaa sotesta sanoa sen kummempaa, eihän meitä kansalaisia ole valistettu siitä
riittävästi. Ei juuri ollenkaan selkokielellä kerrottua asiaa.
Asiat valmistellaan valiokunnissa, sitten tulee äänestys
ja äänestyksen tulos pitää hyväksyä. - Se.vaan
Hyväkun rahat riittää, äsken luin otsikon. Ikääntyminen räjäyttää hoivamenot: vyöry alkaa 2025.
Sitä vaan kun työikäiset vähenee jatkuvasti ja hoidettavien määrä moninkertaistuu niin jostain on varat löydyttävä, oli pitkä juttu mihin suomi on menossa.
Kun suuri ikäluokka kuolee alkaan huoltosuhde korjaantumaan mutta syntyvyys vähenee.
Ei minua huolestuta kunhan lueskelen mitä kirjoitetaan, kuinka jälkikasvu pärjää sitä en tiedä. - oikeusjakohtuus
Se.vaan kirjoitti:
Hyväkun rahat riittää, äsken luin otsikon. Ikääntyminen räjäyttää hoivamenot: vyöry alkaa 2025.
Sitä vaan kun työikäiset vähenee jatkuvasti ja hoidettavien määrä moninkertaistuu niin jostain on varat löydyttävä, oli pitkä juttu mihin suomi on menossa.
Kun suuri ikäluokka kuolee alkaan huoltosuhde korjaantumaan mutta syntyvyys vähenee.
Ei minua huolestuta kunhan lueskelen mitä kirjoitetaan, kuinka jälkikasvu pärjää sitä en tiedä.Suomi on auttanut miljardeilla ja taas miljardeilla kehitysmaita ja ollut EU:ssa nettomaksaja. Eikö olisi aika saada niistä vastapalvelusta ainakin niin, ettei yhtään elättimatua enää tänne tarvitse ottaa eikä rahoittaa EU:n lusmumaita.
- anonyymi2GW
oikeusjakohtuus kirjoitti:
Suomi on auttanut miljardeilla ja taas miljardeilla kehitysmaita ja ollut EU:ssa nettomaksaja. Eikö olisi aika saada niistä vastapalvelusta ainakin niin, ettei yhtään elättimatua enää tänne tarvitse ottaa eikä rahoittaa EU:n lusmumaita.
Olen samaa mieltä. Suomi voisi olla vähän itsekkäämpi, meillä on omiakin tarvitsevia.
Eräät EU:n takapajulamaat ovat saaneet jo ennen EU:hun liittymistä miljardeja koheesiorahoja, jotka on menneet enimmäkseen korruptioon. Ei kansalaisten eikä maan kehityksen hyväksi. Sinulle Se.vaan !
Niin minäkin aikoinaan.Kortin vielä uusin ja ajattelin,että voishan sitä unissaan vielä pärtsäillä Saabistina.
Autosta luopuminen,ei niin paha,kuin kortista?
Jotenkin tuntuu,kuin olisi ilman kansalaisuusluottamusta ilman ajokorttia,joka on luonut niitä maisemanvaihdoksia ja tankkauksia Shellillä,minulle Saabistille?- Jo.on
oikeusjakohtuus kirjoitti:
Suomi on auttanut miljardeilla ja taas miljardeilla kehitysmaita ja ollut EU:ssa nettomaksaja. Eikö olisi aika saada niistä vastapalvelusta ainakin niin, ettei yhtään elättimatua enää tänne tarvitse ottaa eikä rahoittaa EU:n lusmumaita.
Suomi on antanut kehitys apua alle miljardin vuosittain, 04 % kun sen pitäisi olla 0,7 %.
Kehitysapua suomi jakaa siinä missä muutkin läntiset maat, ei koskaan täyttä määrää.
Olisiko suomi sitten ylpeä jos kietäytyisi kehitysavun antamisesta, mikä olet miehiäsi. - joitko-kaiken
rituliini_38 kirjoitti:
Sinulle Se.vaan !
Niin minäkin aikoinaan.Kortin vielä uusin ja ajattelin,että voishan sitä unissaan vielä pärtsäillä Saabistina.
Autosta luopuminen,ei niin paha,kuin kortista?
Jotenkin tuntuu,kuin olisi ilman kansalaisuusluottamusta ilman ajokorttia,joka on luonut niitä maisemanvaihdoksia ja tankkauksia Shellillä,minulle Saabistille?"Autosta luopuminen,ei niin paha,kuin kortista?
Jotenkin tuntuu,kuin olisi ilman kansalaisuusluottamusta ilman ajokorttia,joka on luonut niitä maisemanvaihdoksia ja tankkauksia Shellillä,minulle Saabistille?"
Ninpä´niin, olihan ne aikoja sinullakin, kun rikkaana elit ja Sabilla ajelit. Kuinka nyt anelet kunnan taksi kyytejä? joitko-kaiken kirjoitti:
"Autosta luopuminen,ei niin paha,kuin kortista?
Jotenkin tuntuu,kuin olisi ilman kansalaisuusluottamusta ilman ajokorttia,joka on luonut niitä maisemanvaihdoksia ja tankkauksia Shellillä,minulle Saabistille?"
Ninpä´niin, olihan ne aikoja sinullakin, kun rikkaana elit ja Sabilla ajelit. Kuinka nyt anelet kunnan taksi kyytejä?Olen päästövapaa,joitko-kaiken!
Anteeksi nyt ei auennut toi Saabistinurani? Ostin tän Saabini aikoinaan,koska sain valmetlaisena henkilökuntaalennuksen,että onkohan tämä autonostoni,jotenkin sinun elämääsi sivuava tapahtuma??
Eikö sinulla todellakaan ole omaa elämää,koska jaksat roikkua vanhan mummelin kannoilla?
En tietääkseni juo ainakaan sinun ostamiasi nautintoaineita ja en anele mitään taksikyytejä,minä maksan niistä.
Olet kaiketi jäänyt väärälle pysäkille,jatka mielikuvitusmatkaasi ja kaikkea hyvää elämääsianonyymi8fK kirjoitti:
Kunnissa ei riitä rahat ?
Ne on veronmaksajien rahoja.
Veronmaksajilta ne otetaan joka tapauksessa, hoiti kuka vain.
Jos kunnalla ei ole rahaa, valtio kompensoi ?
Ei osaa sotesta sanoa sen kummempaa, eihän meitä kansalaisia ole valistettu siitä
riittävästi. Ei juuri ollenkaan selkokielellä kerrottua asiaa.
Asiat valmistellaan valiokunnissa, sitten tulee äänestys
ja äänestyksen tulos pitää hyväksyä.Aivan tuskin meille kaikkea kerrotaan anonyymi8fK!
Kuntien leikkaukset ovat olleet todella mittavia ja nyt kunnilta vaaditaan vastuuta.
Asuinkuntani myi vanhustenpalvelut Attendolle,joten tänne kuntaan en ainaskaan jää kitumaan märissä vaipoissani?
Kunnat ulkoistavat palveluitaan,nuohous,jonka työnjälki aleni,mutta laskutus oli ainoa mikä nousi.
Ennen täällä kulki palotarkastajakin,lienee hyllytetty sekin virka?
- oma.taxi
Tämä hallitus on tämänkin asian takana ?
Vaikeinta on vakavasti sairailla.
Eräs taxikuski kertoi, että esim. syöpähoidoissa käyvät koskevat häntä sydämestä ihan todella.
Hoitoja on joskus niin paljon, että taloudellisesti on pakko käyttää KELA-taksia vaikka
on ihan raato. Odottaa raatona taksia pari tuntia ja kiertää ummet lammet ennenkuin pääsee kotiin lepäämään.
Vaikeasti vammailisilla on myös ollut vaikeuksia.
Kuljetus ja asiat sujuivat kun oli tuttu kuski ollut vuosikausia.
Kilpailutuksen myötä on tullut uusia eri tasoisia firmoja, joitten kanssa joutuu suuriin ongelmiin.
Kaikki vammasiet eivät pysty ilmaisemaan itseään.
Paljon on lehdissä kirjoitettu ja kritisoitu tätä systeemiä.
Ennen sai oman KELAtaksin itselleen, silloinkin joutui kauan odottamaan.
Olin kerrankin huonokuntoisen pyörätuolipotilaan kanssa saattajana (itsekin huonossa kunnossa) koko päivän sairaalassa jonossa yhtä tutkimusta varten joka vei 20 minuuttia ja sen jälkeen odotimme vielä KelaTaksia yli kaksi tuntia. Kyllä huumori loppui.
Ei voinut sairaalan jonosta edes kahvilaan lähteä käymään suolapalalla, kun ei voi tietää koska huudetaan sisään.Samassa tilanteessa olin aikoinaan oma.taxi!
Minulta leikatiin rannekanavat ja odottelin sitä kyytiä parisentuntia ja tulihan se vihdoin sieltä.
Köröttelimme kahdestaan sen kuljetusfirmankuskin kanssa ja tuli kaiketi kerrottua,että noi kivut eivät hellittäneet yhtään,vaikka odotin tätä kyytiä parituntia.
Kela oli päättänyt säästää,josko olisi tullut kyyditettäviä lisää,ei tullut.
Minä köröttelin helvetinmoisissa kivuissa kuusikymmentä kilsaa,vain näiden Kelan määräystenmukaisesti?
Nimenomaan oma .taxi!
Ennen sai tilata sen taxin,niin tein minäkin!
Tilasin heti sen taxin ja kerroin,että silloin ja silloin pitäis päästä tonne "lääninpääkaupunkiin" tutkimuksiin ja uskokaa tai älkää auto oli täynnä ja Kela säästi.
Nykyinen systeemi on vaikeaselkoinen ja kallis.
No tietenkin täytyyhän noita tyhmyyksiä tehdä,mutta kun niitä tehdään veronmaksajienpiikkiin,niin ei hyvältä näytä??- oma.taxi
Uudistus on nyt sellainen, että ainakin kaupungeissa omavastuu on niin korkea, että asiakas useimmiten joutuu maksamaan kyydin kokonaan eli kunta/kaupunki säästää.
On eri juttu jos harvaanasutulta seudulta lähtee 100-300 km:n päähän sairaalaan tutkimuksiin.
Silloin omavastuu 25 € on vähän.
En ole vielä tilannut uuden systeemin KELA-taksia, kysynkin, jos joku tietää, pitääkö joka kerta joku lappu täyttää vai voiko saada "pysyvän oikeuden", jonkun kortin tms. tilata aina KELA-taksi jos on joku riittävä diagnoosi ?
Ei sairaana oikein kiinnostaisi täytellä lappuja joka kerran !Sinulle oma .taxi !
Ei minun tietääkseni menetelmissä ole muutosta tullut.
Kaiketi minua palveli,joku joka oli juuri pelastettu työttömyyslukuja pilaamasta,joku vanha-ukkeli?
Ei meistä kaikista ole asiakaspalvelijoiksi?Aikoinaan sitä tositetta tarvittiin,mutta nykyisin sitä eivät taxiyrittjät kysele ja niin senkin byrokratianrattaiden ohitus sujui ongelmitta??
Todennäköisesti ei sujunut,koska,näitä ylilyöntejä tapahtuu??
Minulle tulee kännyyn,että sinulla on vastaanottoaika silloin ja silloin,eikö voitais yhdistää näitä varmennuksia myöskin Kelanhenkilökuntaan?- kaikki-vain-minulle
rituliini_38 kirjoitti:
Sinulle oma .taxi !
Ei minun tietääkseni menetelmissä ole muutosta tullut.
Kaiketi minua palveli,joku joka oli juuri pelastettu työttömyyslukuja pilaamasta,joku vanha-ukkeli?
Ei meistä kaikista ole asiakaspalvelijoiksi?Aikoinaan sitä tositetta tarvittiin,mutta nykyisin sitä eivät taxiyrittjät kysele ja niin senkin byrokratianrattaiden ohitus sujui ongelmitta??
Todennäköisesti ei sujunut,koska,näitä ylilyöntejä tapahtuu??
Minulle tulee kännyyn,että sinulla on vastaanottoaika silloin ja silloin,eikö voitais yhdistää näitä varmennuksia myöskin Kelanhenkilökuntaan?"Ei minun tietääkseni menetelmissä ole muutosta tullut.
Kaiketi minua palveli,joku joka oli juuri pelastettu työttömyyslukuja pilaamasta,joku vanha-ukkeli?"
Voihan surkeus, kun olikin vanha ukkeli, eikä nuori mamu nussija? Olisihan se ollut mukavaa, kun sinne rantatilalle olisikin tullut nuori uros "taksikuski" rantasaunaa lämmittelemään ja hieman sinne asuntovaunullekin viipymään?
¤Eniten inhoan noita yhteiskunnan varoja "nussivia", jotka ovat varansa hupaillet nuorena/aikuisina ja nyt täytyisi yhteiskunnan heitä passata viimeisen päälle, ja suvaita kaikki heidän kiukunsa. kaikki-vain-minulle kirjoitti:
"Ei minun tietääkseni menetelmissä ole muutosta tullut.
Kaiketi minua palveli,joku joka oli juuri pelastettu työttömyyslukuja pilaamasta,joku vanha-ukkeli?"
Voihan surkeus, kun olikin vanha ukkeli, eikä nuori mamu nussija? Olisihan se ollut mukavaa, kun sinne rantatilalle olisikin tullut nuori uros "taksikuski" rantasaunaa lämmittelemään ja hieman sinne asuntovaunullekin viipymään?
¤Eniten inhoan noita yhteiskunnan varoja "nussivia", jotka ovat varansa hupaillet nuorena/aikuisina ja nyt täytyisi yhteiskunnan heitä passata viimeisen päälle, ja suvaita kaikki heidän kiukunsa.Anteeksi nyt kaikki-vain-minulle ei mistään nussimisesta ollut kysymys,vaan taksin tilaamisesta?
Minä en nussi mitään yhteiskunnanvaroja,vaan yritän käyttää niitä varoja,joilla olen hyödyntänyt töissäoloaikanani ja veroja maksamalla tätä yhteiskuntaa.
Luuleeko hän,että täällä asuntovaunulla nussitaan ja että minulla on puutetta jostan?
Mielipiteesi on todella altalipan? Minä olen isoisoäiti,että olenko syönyt jotain osutta elämästäsi?
Sinulla on myös äiti,kuinka kohtelet häntä,jos heität herjaa ihmistä kohtaan,jota edes et tunne???
- flegmaatti
Taksikuskien keskinäistä huutokauppaa.
Viime lokakuussa jouduin lähettämään vaimoni naapurikaupungin keskussairaalaan fillaritönttyröinnin seurauksena. Satuttu pahasti alaselkänsä.
Sairaala hoiti hommansa. Tutkivat, kuvasivat, arviovat, kipulääkitsivät ja lupasivat päästää kotiin invataksilla. Selkä oli siinä kunnossa, ettei liikkumista tullut mitään.
Ajoin kotiin putket punaisina sen 35km odottamaan tulijoita.
1,5 tunnin kuluttua vaimini soitti sanoen, että kolme invataksikuskia riitelee kun kukaan ei haluaisi lähteä viemään alle 60kg painavaa naista hissittömän talon ylimpään kerrokseen johon on 46 askelmaa. Vaimoni oli käytävän vieressä ja kuuli kaikki keskustelut. Vaimoni sanoi lääkärille, että kotona odottava mies käy salilla mutta sehän ei pelkästään todista mitään.
Riitelyn aikana joku laukaisi arvion, että siellä on joku hauras vahus vastassa. Olin silloin 180kg:n maastaveto kunnossa.
Ratkaisuksi tuli, että vastaanottopään pelastuslaitos saattaisi antaa kantoapua.
Viimein kahden tunnin kuluttua rohkea invakuski ilmestyi vaimoni auton takaosassa pyörätuolissa.
Kehaisin kuskille, että tässä tämä hauras vanhus nyt on. Ei tilannut kantoapua.
Tuimme vaimoani kahden puolen kainaloista, kummankin kädet selän takaa vastapäiseen kainaloon. Eihän tuollainen 60 kiloinen käppänä paina kahden ukon käsissä mitään vaikka onkin oltava varovainen.
Kokemuksemme ei antanut kovin rohkaisevaa kuvaa KELAn invataksien toiminnasta!Niin tätä tämä on flegmaatti?
Tavallaan amattiautoilijoita ei enää ole. Ammattimaistaliikennettä voi pyörittää täysin epäkypsä henkilö?
Me puhumme kilpailuyhteiskunnasta,mielestäni tämä on ryöstöyhteiskunta?
Niin Kelakyydityksestähän meidän piti puhua?
Siis ei siinä kyyditsijässä mitään vikaa ollut.Hän kertoi ajavansa ensimmäistä päivää taxia ja oli oikein kaunis nuori nainen.
Sen Kelataxin tilauksenvastaanottajan kanssa käymäni keskustelu sai minut suistumaan lähes raivonpartaalle?
- Pertikk
Tänä talvena olen käynyt terveyskeskuksessa joka kuukausi ainakin kerran, aikasempina vuosina en juuri käynyt.
Hitaasti hoito etenee, ei haittaa ihan hyvää palvelua, jos vertaan yksityiseen minusta julkinen hoito on ollut parempaa, halvempaa.
Sosiaali uudistukset täysin epä-onnistuneet mihin vertaisin, jonkun toisen maan sosiaali toimeen onko jollain kokemusta, mulla ei valittamista. Sote on uusi uskonto. Sitä sotetieteilijät valmistelevat ja hiovat, käännyttävät lähipiiriään ja kannattajiaan, perustelevat ja todistavat vielä epäröiville uskonveljilleen, että nyt on oikea tie löytynyt.
Sotevaltatietäjät on valittu uskonveljien keskuudesta, heidän opetuslapsensa koulutettu. Palvontamenoja on harjoiteltu ja mietitty. Niitä sanotaan "poliittisiksi keskusteluiksi." Osallistujat jättävät menneen elämän taakseen ja astuvat soten piiriin, iloiten ja riemuiten.
Katsotaan vaan, kun äänestys tulee, millä hartaudella sen puolesta taistellaan.
Ja sitten todistetaan, meille pakanoille, millainen uusi ja uljas maailma nyt meille aukeaakaan, kun SOTE tulee ja pelastaa meitin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!
Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.947756- 1723761
- 533279
Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?
Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä2492487- 482155
- 422015
Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa.
Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa. Millainen se oli?251903- 481902
- 601778
- 191773