Peikonlehti ei millään kasva

anonyymi_uTz

Mulla on peikonlehti, joka ei millään kasva. Mikä voisi olla syynä?

7

2806

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • murrmurr

Odota nyt ensin kevättä

• ukjmn

Juota sille sitruunavettä.

• jaune

Onko ruukun ja kasvin kokosuhde oikea? On monta huonekasvia jotka viihtyvät ahtaassa ruukussa. Niillä on taipumus kasvattaa ensin ruukku täyteen juuria ja sitten vasta alkaa kasvaa "ulospäin". Moni istuttaa kasvinsa suuriin ruukkuihin ja ihmettelee että ei tapahdu mittään. Syy on yleensä ruukun koossa. Pienessäkin ruukussa voi kasvattaa kasveja vaikka kuinka kauan jos huolehtii niiden ravinnonsaannista.

• KiikalanLiisa

Lannoita nyt keväällä sitä "kanankakalla", kolme pikkulusikallista veteen ja vaikka mullan alle sen lasket ettei haise - johan alkaa kukoistamaan ja jopa kukkii.

• anonyymi_uTz

Voiskohan syy olla tuo? Nyt se näyttää nimittäin tekevän uusia lehtiä ja jotenkin ehkä jopa kasvavan. (Toiveajattelua? :D) Kiitos tiedosta, eipä olis tullut mieleen.

• poltinkarva

Melkein kaikilla kasveilla on jonkinlainen vuosirytmi ja lepokausi. Lepokautena kasvit eivät kasva ja ne voi vähän unohtaa eli hyysätä ja kastella harvemmin. Mutta nyt kun kevät alkaa ja valo lisääntyy, niin sitten enemmän huomiota kasveille.
      Koskaan ei pidä istuttaa kasvia isoon ruukkuun, ajatuksella että riittää tilaa loppuelämäksi, vaan asteittan siirtää kasvi isompaan astiaan.

• Anonyymi

Ilmajuuret pitää tietenkin olla ilmassa,
      ethän ole tunkenut niitä ruukkuun multaan ?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 617
      10901
    2. 24h Kirppis

Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?
      Jämsä
      12
      3488
    3. Suomessa eletään liian pitkään

"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy
      Maailman menoa
      239
      2440
    4. Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain

Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja
      Joensuu
      25
      2318
    5. Deodoranttiteollisuus

Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin
      Jämsä
      3
      1660
    6. 194
      1245
    7. Sun ulkonäkö on

Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.
      Ikävä
      49
      1214
    8. Näyttääkö kaivattusi

Miten hyvältä ❤️
      Ikävä
      72
      1170
    9. Olen niin haaveillut

Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo
      Ikävä
      59
      1049
    10. Oletko koskaan

Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?
      Sinkut
      77
      999
    Aihe