Vaihde rusahtelee

olenkobotti

Ilmeisesti vaihdelaatikosta on kolmoisvaihteen synkro sitten tuhottu liian vähillä tai väärillä öljyillä ajellessa, kun aina välilä alaspäin vaihtaessa tuppaa rattaat korahtelemaan. Ylöspäin vaihtaa vielä OK. Vaihdoin jo oikean määrän oikeaa öljyä, mutta taitaa olla jo myöhäistä. Millähän tekniikalla tuota oikein saisi vaihdettua suhteellisen nätisti? Olen kokeillut mielestäni jo vaikka mitä, matalassa vauhdissa matalilla kierroksilla, korkeammassa vauhdissa korkeammilla, kytkimen tuplapoljennalla mutta se vaan väkisinkin tahtoo korahdella vaikka miten varovasti yritän vaihdetta silmään. Mutta sitten taas aina välillä se muljahtaa kerralla silmään kuin muutkin vaihteet. Vai voisiko väljä vaihdevivusto jotenkin vaikuttaa? Keppi kyllä tuntuu hieman "puuromaiselta".

13

97

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hitaasti

      Sen verran jo runkattua malli, mikhään ei ole ikuista!

    • Välikaasulla_onnistuu

      Pienemmälle vaihtaessa vaihde vapaalle, kytkin ylös polkaistaan kaasua ja sitten vaihde sisään.

    • Vanha.asentaja

      Opettele se kaksoiskytkentä ja välikaasu. Tarkasta myös, että kytkinpolkimen vapaaliike on suunnilleen oikea eli pari-kolme senttiä.
      Sitten on vielä sellainen juttu, että joihinkin vaihteistoihin ei kuulemme passaa synteettinen öljy. En kyllä tiedä mihin, mutta hevosmiesten tietotoimisto on sellaista väittänyt. Minun autoihini on aina passannut.

    • awinkawink

      Voisitko lisätä tämän oikean otsakkeen alle eli skodapalstalle.

    • TIETOOON

      Joissakin manuaali laatikoissa käytetään ATF öljyy samaa kuin automaatti laatikoissa ,,,,, esim mazda<<<

    • kokeileppatätä

      RVS käsittely. Omassa autossani ei toki ollut rusahtelua, mutta talvella ei meinannut mennä mikään vaihde päälle.

      RVS laatikkoon ja toimii kuin uusi.

      • A-Asentaja

        En usko. Jos olisit valehdellut vaihtaneesi synteettisen öljyn niin olisin uskonut.


      • kokeileppatätä
        A-Asentaja kirjoitti:

        En usko. Jos olisit valehdellut vaihtaneesi synteettisen öljyn niin olisin uskonut.

        En minäkään olisi uskonut, että siinä mielessä hyväksyn asenteesi.

        Suomalainenhan on sellainen ettei usko ennenkuin itse näkee ja kokee.

        En viitsi edes kertoa mitä tuo aine teki moottoriin laitettuna.


      • NÄINONJOO

        HUu haa juttua lisää RVS mottoriin varmasti hajoo lopullisesti,,ihme aineita :)))


      • kokeileppatätä
        NÄINONJOO kirjoitti:

        HUu haa juttua lisää RVS mottoriin varmasti hajoo lopullisesti,,ihme aineita :)))

        Sori että sanoin ääneen asiasta. Nyt vaan unohdat koko asian ja jatkat elämääsi. Eihän se sinulta pois ole jos moottorini sillä rikoin?

        Kieltämättä turha tuota on kaikille mainostaa, siitä voisi seurata kysynnän lisääntyminen ja siitä taasen hintojen nouseminen, joten helpompaa se on minullekin sanoa että älkää ostako, minultakin hajosi 5 moottoria ja 8 vaihdelaatikkoa ennenkuin uskoin.

        Päätän asiasn omalta kohdaltani tähän ja seuraavan kerran tiedän miten toimia kun jotakin kysytään = olen hiljaa ja hymyilen vaan ittekseni.


      • POLOINEN

        Ei niistä lisä aineista ole mitään hyötyä...se vaan tuntuu korvien välissä näin se ON rahat pois yksinkertaisilta,, mä ajan samat kilometrit kuin se joka käyttää lisäaineita moottorissa MITÄ OPIMME EMME MITÄÄN:


      • pentskule
        POLOINEN kirjoitti:

        Ei niistä lisä aineista ole mitään hyötyä...se vaan tuntuu korvien välissä näin se ON rahat pois yksinkertaisilta,, mä ajan samat kilometrit kuin se joka käyttää lisäaineita moottorissa MITÄ OPIMME EMME MITÄÄN:

        Ootko kokeillut? Minä olen, ei ollut korvien välissä se vaikutus.

        Mutta saat toki jatkaa, sulla on näkemys ja mulla kokemus.


    • wertyuiolölouyfd

      Useimmiten rusahtelevaan laatikkoon on laitettu "liian hyvät" öljyt, siis liukkaat GL-5 öljyt, GL-4 sijasta.
      Kartioimaisten sisäkkäin menevien synkronointirenkaiden tarkoitus kun on sovittaa hammaspyörien nopeudet toisiinsa ennen niiden kytkeytymistä, jos kitka on liian vähäinen, tämä ei toteudu.

      Oikeat öljyt laatikkoon ja toivoa parasta, ettei joudu vielä toista huuhtelukierrosta tekemään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      33
      1412
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1301
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1214
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      4
      1212
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1196
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1193
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1188
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1164
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1150
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe