Lestadiolaiset eivät ole mikään yksi mies, tai yksi nainen

PysytäänSisällöissä

Erillisiä ryhmiäkin on useita, ja kaikissa ryhmissä jokainen henkilö on yksilö.

Ellei tällainen, koko ihmispopulaatiota koskeva fakta ole mennyt tajuntaan, niin ei sellaisen ihmisen kynästä paskaa kummempaa tavaraa tarvitse odottaakkaan.

Eli jatkossa mennään nimimerkin mukaisesti, ja vastataan nimimerkin viestiin. Taustayhteisöt ovat ihan oma lukunsa, eivätkä nämä yhteisöt kirjoittele näillä palstoilla. Eivätkä yhteisöt vastaa millään tavalla kenenkään henkilöiden viestien sisällöstä.

On kuitenkin selvää että yli 60 vuotta johonkin yhteisöön kuulunut henkilö tietää tarkoin kyseisen liikkeen julistuksen ja toimintatavat. Tietää myös sen, että liikkeessä on muutama kellokas (kellokaulainen nauta) joka antaa leiman koko liikkeelle, vaikka jäsenistössä on paljon kellokkaan elintavoista ja mielipiteistä poikkeavia henkilöitä mukana.

Emme siis voi sanoa, että ne ja ne (x) laiset ovat sellaisia.

9

73

Vastaukset 9

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei voidakkaan, mutta varsinainen kellokas oli poroissa .
      se joku vanha Hirvas tai Emo poro.
      -

• VoiMeitäMuita

Juuri niin, kellokkaita on nytkin Suomen Siionissa vähän, alle kymmenen, voi olla vain seitsemän. Mikä on heidän lopullinen vastuunsa?

Kun sanoma nykyisin vain se, että vain me.

Ei ollut ennen 1902 pääasia. Mitä voimme siitä Pyhän Hengen valossa nähdä?

• JumalaJohdattiHajalle

Yksinvaltaiset kristinopissa haparoivat yhteistyökyvyttömät johtajat esikoislestadiolaisen liikkeen ajoivat eristyksiin ja hajaannukseen.

Ei ollut enään mitään mahdollisuutta jatkaa, kun itse liike ja sitä johtavat henkilöt korvasivat evankeliumin julistuksen. Piti olla lapinluottamus ja usko "tähän kristillisyyteen".

Tällainen oppi ei ole enään kristinuskoa.

• Näinteki

"Jumalajohdattipois",eli karsi kuivat oksat pois!

• Näinteki kirjoitti:

"Jumalajohdattipois",eli karsi kuivat oksat pois!

Kun elon leikkaajat tuli, ja keräsi lusteet
        yhteen heitä oli enemmän kuin nisua.?
        -

• tässätotuus

Hyvä huomautus, näin se menee." Harvat ovat, jotka sen löytävät"
        Vanha konkari on raamattunsa lukenut.

• JumalaJohdattiHajalle

Kristuksesta pois eksyneestä laumasta Jeesus johdatti omansa pois.

Mitä on lapinluottamus?
      Mitä on usko "tähän kristillisyyteen?

Nämä ovat puhtaasti ihmisoppeja, joiden avulla Jeesus Kristus koko maailman vapahtajana ja 6kaikkien häneen uskovien syntien sovittajana on hylätty ja kävelykepin arvoiseksi alennettu. Eristäytyminen kristinuskosta ihmisoppien orjuuteen on tapahtunut tosiasia esikoislestadiolaisuudessa.

Kauhulla katselimme 20 vuoden ajan esikoislestadiolaisuudessa tapahtunutta Jumalan sanan vastaista kehitystä ja rukoilimme Kristusta avuksi.

Hän tuli ja auttoi meidän pois näiden ihmisoppien orjuudesta rakastamaan, kiittämään rukoilemaan ja palvelemaan Herraamme Jeesusta. Tämä luottamus ei horju eikä huoju.

Jeesus ei vaadi, käskytä, uhkaile, eikä komentele, kuten johtoeyhmän pelossa julistavat esikoislestadiolaispuhujat

• EiOleUskottavaLiike

Jokaisella henkilöllä on tietenkin oikeus uskoonsa, ja yhdistysmuotoakin voidaan muuttaa.

Mutta kun luterilaisen kirkon herätysliikkeenä toiminut yhdistys muutetaan itsenäiseksi kirkoksi, niin sen pitää tapahtua laillisesti järjestetyssä jäsenäänestyksessä, 4/5 puoltoäänillä.

Tätä ei illegaali liike suostunut tekemään, vaikka jäsenäänestys kytsuttiin laillisesti kokoon.

Äänestettiinkin kristinuskoon kuulumattoman haamun jota kutsuttiin "hengelliseksi hallitukseksi" vallasta hyljätä maalliset lait ja asetukset.

• PettäjienTielläOvat

Luuk. 16:10 Joka vähimmässä on uskollinen, on paljossakin uskollinen, ja joka vähimmässä on väärä, on paljossakin väärä.

Luuk. 16:12 Ja jos ette ole olleet uskolliset siinä, mikä on toisen, välih. (seurakunnan yhteistä) omaa, kuka teille antaa sitä, mikä teidän omaanne on?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Venäjä alkaa iskemään Suomen politiikkaan.

Tässä on valtion ja koko länsiliiton päämiehet varoitelleet, että Venäjä alkaa talven aikana taas iskemään hybridisesti.
      Sinkut
      153
      914
    2. Muistelen lämmöllä

Se oli vaikein päätös, jonka olen joutunut tekemään. En pidä valehtelusta, mutta näin sait päätöksen asioille. Rakasti
      Ikävä
      48
      662
    3. Ajattelitko ikinä pyytää anteeksi?

Tiedät kyllä mistä.
      Ikävä
      70
      639
    4. Tunnistan mun rakkaan

Kirjoituksen heti kun se on täällä. Mä vaan tiedän sen ja tunnen 🤗
      Ikävä
      81
      581
    5. Miten oletkin noin

osaamaton kaikin tavoin :)
      Ikävä
      39
      539
    6. Tyrkytät ittees liian

tasokkaille :)
      Ikävä
      46
      520
    7. Uskon, että saataisiin kaikki selvitettyä

Mutta yhteys on jäissä, minä olen jäässä, enkä osaa tai uskalla enää lähestyä. Se vaan on niin. Naiselta Jos ei ole hyvä
      Ikävä
      37
      503
    8. Pakko myöntää mies

En mä aina ihan rehellinen sulle ollut
      Ikävä
      106
      500
    9. Jos olen aiheuttanut pahaa, pyydän anteeksi

Jos olen omalla kirjoittelullani aiheuttanut täällä jollekin pahaa mieltä tai sotkenut asioita, niin pyydän sitä anteeks
      Ikävä
      64
      499
    10. Odotan tosi paljon et nähdään uudelleen

Sinussa on piirteitä, jotka sai kiinnostumaan.
      Ikävä
      21
      478
    11. Teinipersu Bergbom lupasi ensimmäisenä euron bensaa

Teinipersu julkaisi Tiktok-videonsa marraskuussa 2021. Videolla Bergbom viittaa bensan hintoja esittelevään kylttiin ja
      Maailman menoa
      270
      473
    12. Onko se loukkaavaa jos pelkkä seksi kiinnostaa?

En tiedä olisiko meillä muuta yhteistä edes. En kyllä oikein osaa nähdä meitä menemässä naimisiin, paitsi ehkä jossain U
      Ikävä
      39
      436
    13. Vaihdevuodet ja psykoottinen käytös

Estrogeenilla on suora yhteys aivojen välittäjäaineisiin, erityisesti serotoniiniin, joka säätelee mielialaa, impulssiko
      Suomussalmi
      37
      421
    14. Luottamus

Luotan vain siihen mitä tapahtuu IRL. Anonyymipalstan vihjailut eivät merkitse minulle mitään.
      Ikävä
      91
      418
    15. 21
      412
    16. Timo Vornanen.

On siinäkin yksi täystampio. Eipä ihme, että persukannattajat sen eduskuntaan äänestikin.
      Maailman menoa
      26
      410
    17. Sysmän "ilon päivä"

Ja taas palaa hirveä määrä verorahoja, ihan turhaan soopaan. Eikö nämä jotka kuntapolitiikassa valittavat ja tuhoaa vaan
      Sysmä
      33
      408
    18. Sofia ja Jeffrey yhdessä

Sofia julkaisi instassa kuvan hänestä ja Jeffreystä kuvan, taustalla soi Happy birthday biisi ja Jeffrey kasvot peitetty
      Kotimaiset julkkisjuorut
      80
      405
    19. Joka ilta mietin

sua❤️Mitä teet, missä meet? Kaipaatko yhtään? Yön tullen toivotan mielessäni sulle hyvää yötä ja aamuisin huomenet. Joka
      Ikävä
      24
      396
    20. Mikä on ollut ihanin

Kohtaaminen kaivattusi kanssa? Mistä haaveilet hänen kanssaan?
      Ikävä
      13
      385
    Aihe