Ostaisin pienen villakoiran

tarkka

Olen jo kauan katsastellut kääpiö tai toy kokoista villakoiraa ihan vaan seurakoiraksi, olen kotona oleva, yksin asuva suuren perheen äiti ja lapsenlapset käy usein, niin ei, ei mistään tahdo löytyä. Pentujakaan jotka rekisteröity ei ole aikohin ollut.
Minulle kelpaa näyttelyjen ukopuolelle jäävä koira tai pentu kunhan on terve, eikä tarviisi olla rekisteröitykään kunhan kaikki hänellä muuten ok. Pentu, muutaman kk,den ikäinen tai nuori koirakin tulee kysymkseen kunhan sopii muuten minulle.
Muutamia ollut ja ehtineet mennä samana päivänä enkä heti ole ilmoitusta huomattu.
Tosi vaikea tsekata kasvattajia eikä kaikki edes vastaa.

6

50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ihmettelen suuresti miksi tätä rotua ei kasvateta enemmän ja vaikka ilman rekistetöintiä kunhan on asiallisesti kaikki hoidettu. Siksiköhän kun ei mene kaupaksi niin korkeilla hinnoilla. Ymmärrän hoitokukut ja mentot kyllä koska kaikki on kallista.
      Kaikilla ei vain ole varaa 2000e koiraa ostaa vaikka kuinka tahtoisi ja tietäisi olevan hyvänkin kodin tarjoava.
      Ilmotuksia on joissa lukee että ulkomailta tullut kun eu-passi tai kuvista näkee huonosti hoidettuja koiria, ei kukaan sellaisia tahdo tai riskinsä ottaa.
      Olisin kiitollinen jos tänne vaikka joku eksyy tätä lukemaan ja kuulee/tietää kyseisestä koirarodusta tai antaa vinkkejä mistä voi kysyä.

    • Anonyymi

      Uskottavuutesi karisi lopullisesti viimeistään siinä vaiheessa, kun jupisit huonosti hoidetuista koirista, vaikka muistat joka väliin mainostaa, ettei sinun elukkasi tarvitse olla edes rekisteröity. Uskomatonta tekopyhyyttä.

      Kyseessä on suosittu rotu, jolla on paljon kysyntää. Niinpä pennut varataan lähes poikkeuksetta kasvattajilta _etukäteen_. Yhtään etukäteen varattuja enempää ei pentuja olisi järkevää maailmaan suoltaakaan, sillä ylijäämälle joutuisi katsomaan kodit kaltaisistasi ei-niin-vakuuttavista pennunetsijöistä. Itsestäsi antamasi kuvan perusteella en yhtään ihmettele, etteivät kaikki kasvattajat ole edes vastanneet sinulle - en myisi tuollaisen ulosannin perusteella sinulle koiraa itsekään.

      Jos nyt kuitenkin saat tsempattua, niin ota suoraan kasvattajiin yhteyttä tulevista pentueista. Monen kotisivuilla on maininta suunnitelluista pennuista syksylle.

    • Anonyymi

      Kennelliiton pentulistalla on atm yhdellä kasvattajalla yksi pentu.
      Kuten ylläoleva mainitsi, rotu on suosittu ja niinpä usen pennut varataan jo hyvissä ajoin. Kannattaa vaan olla moneen kasvattajaan yhteydessä ja vaikka ei juuri nyt olisikaan pentuja, kysellä tulevista pennuista

      • Anonyymi

        Uskottavuutesi karisi lopullisesti viimeistään siinä vaiheessa, kun jupisit huonosti hoidetuista koirista, vaikka muistat joka väliin mainostaa, ettei sinun elukkasi tarvitse olla edes rekisteröity. Uskomatonta tekopyhyyttä.
        - - - -
        Selvenneksyksenä että on aivan eri asia huonosti hoidettu & pidetty koira kuin rekisteröimätön koira olipa rotu mikä tahansa.
        Hyvin hoidettu voi olla rekisteröimätön ja rekisteröity taas huonosti hoidettu.

        Toisekseen olen saanut asiallisia ja myyntiin innostuneita vastauksia kyselyihini mutta usein on jokin selkeä syy miksi ei kauppoja tule. Joko yllättävän suuri hinta tai negatiivinen asia jota ei ilmoituksessa ole mainittu.

        Ole poikkeus koiran etsimisessä, olen se joka ottaa selvän kaikesta ja tarkastaa tarkastamasta päästyäänkin kaiken, kyselen paljon, kaiken mahdollisen ja mahdottomankin ja moni myyjä ei siitä tykkää vaikka asian pitäisi olla päinvastoin. Meitä on moneksi ja saa ollakkin.

        Olen myös käynyt ystävällisten kasvattajien luona katsomassa ja samaan sävyyn olen lähtenyt.
        Suoraan sanoen on myös tuputettu joka kertoo siitä että halutaan kaupata nopeasti.

        Muun rodun koiria kun olen käynyt katsomassa niin en tahdo olla se jolle tuputetaan ja puhutaan puuta heinää kun itsellänikin on silmät ja koirakokemusta riittävästi.
        Muutama ikävä kokemus tullut juurikin myyjän epärehellisyyden takia tullut ja siksikin tarkkana oltava.

        Olet väärässä vakuuttavuuteni suhteen, valitettavasti, mutta ei se mitään. Hyvää kesää sinulle!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskottavuutesi karisi lopullisesti viimeistään siinä vaiheessa, kun jupisit huonosti hoidetuista koirista, vaikka muistat joka väliin mainostaa, ettei sinun elukkasi tarvitse olla edes rekisteröity. Uskomatonta tekopyhyyttä.
        - - - -
        Selvenneksyksenä että on aivan eri asia huonosti hoidettu & pidetty koira kuin rekisteröimätön koira olipa rotu mikä tahansa.
        Hyvin hoidettu voi olla rekisteröimätön ja rekisteröity taas huonosti hoidettu.

        Toisekseen olen saanut asiallisia ja myyntiin innostuneita vastauksia kyselyihini mutta usein on jokin selkeä syy miksi ei kauppoja tule. Joko yllättävän suuri hinta tai negatiivinen asia jota ei ilmoituksessa ole mainittu.

        Ole poikkeus koiran etsimisessä, olen se joka ottaa selvän kaikesta ja tarkastaa tarkastamasta päästyäänkin kaiken, kyselen paljon, kaiken mahdollisen ja mahdottomankin ja moni myyjä ei siitä tykkää vaikka asian pitäisi olla päinvastoin. Meitä on moneksi ja saa ollakkin.

        Olen myös käynyt ystävällisten kasvattajien luona katsomassa ja samaan sävyyn olen lähtenyt.
        Suoraan sanoen on myös tuputettu joka kertoo siitä että halutaan kaupata nopeasti.

        Muun rodun koiria kun olen käynyt katsomassa niin en tahdo olla se jolle tuputetaan ja puhutaan puuta heinää kun itsellänikin on silmät ja koirakokemusta riittävästi.
        Muutama ikävä kokemus tullut juurikin myyjän epärehellisyyden takia tullut ja siksikin tarkkana oltava.

        Olet väärässä vakuuttavuuteni suhteen, valitettavasti, mutta ei se mitään. Hyvää kesää sinulle!

        Höpö höpö. Rekisteröimättömyydelle on AINA syy, eikä se syy ole koskaan päivänvaloa kestävä. Oikeasti kaikesta tarkka pennunostaja ei missään nimessä edes harkitsisi rekisteröimätöntä, väliin putoavaa piskiä.

        Vakuuttavuuttasi et päätä sinä. Jokainen on omasta mielestään kerrassaan upea ilmestys, mutta muut päättävät lopulta sen, millaisena sinut nähdään. Olet kitissyt hinnoista, kertonut olevasi halukas hankkimaan rekisteröimättömän piskin ja kaiken lisäksi et ymmärrä yhtään, miten pennunostossa menetellään. Hyvää kuvaa sinusta ei saa parhaimmalla tahdollakaan. Lopultahan sinua verrataan muihin pennunostajiin, jotka tietävät kauppahinnan jo etukäteen ja maksavat sen mielellään, haluavat vastuullisesti kasvatetun ja siten myös rekisteröidyn pennun ja ovat reippaasti ottaneet yhteyttä varatakseen pennun jo ennen sen syntymääkään. Arvaa, kummalle pentu lähtee?


    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      51
      3467
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      156
      2099
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      204
      1791
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      135
      1699
    5. Rajalakia menee läpi ja sekosi vastustajajia

      Korpeaa hheh heh.
      Perussuomalaiset
      80
      1165
    6. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1104
    7. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      273
      1045
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      130
      999
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      929
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      72
      895
    Aihe