kaapelimodeemi ja 2 televisiota

Elisaelisa

Hei harkinnassa on Elisan valokuituliittymä. Modeemi pitäisi liittää anteenipistokkeeseen joita on talossa vain 1 ja televisioita 2. Nykyään antennipistoke on haaroitettu. Molemmat terveet ovat älyteeveitä. Miten onnistuu televisiotten normikatselu jatkossa?

18

73

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hehehejuu

Taas on harhaanjohtavaa mainontaa. Sulle tarjotaan kaapeli-tv dataliittymää valokuituna. Sitähän n'' operaattorit harrastaa. Siinä modeemissa on satavarmana normaali antenni ulostulo ja siihen se nykyinen jakopalikka.

• Elisaelisa

Anteeksi. Kyllä se on laajakaista😜

• anonyymi_fhF

Näin kommentoi todellinen asiantuntija:)))

• Sen kun haaroitat signaalin molemmille TV:ille.

• toteaja

DNA:n vastaavassa modeemin mukana tulee haarotin joka kytketään seinärasiaan. eli käytännössä tulee yksi haarotin lisää, sitä ei voi tietää tuleeko tästä liikaa vaimennusta sun tapauksessa. Tuskin, mutta 100-varma ei voi olla, jos esim kaapelit on huonot.
      Itse olen kyllä tähän DNA:n systeemin toimintaan tyytyväinen.

• WilliArwaus

''Nykyään antennipistoke on haaroitettu.''
      Onnistuisiko jos antennikaapelin päähän, sinne telkkarin puoleiseen, laittaisi haaroittimen ja siihen kytkisi digiboxin.

• asioidentuntija

Onnistuu se juurikin noinkin....

• Minulla se teeveen puoli haaroitetaan kahdelle TV:lle ja digiboksille. Aluksi oli HD kanavilla häiriöitä, mutta hain Partcosta uudet haaroittimet ja tuplasuojatut kaapelit ja alkoi pelaamaan.

• anonyymi_4rd

Haaroittimeen haaroitin ja sinulla on 3 antennipaikkaa:)))

• trollerson

Samalla tavalla yksi haaroitin lisää . . .

• Reltih_Floda_Reburg

Valokuitu on eri juttu kuin nettiyhteys, joka tulee tv-kaapelia eli television antennikaapelia a.k.a. koaksiaalikaapelia pitkin. Koaksiaalikaapelia pitkin kulkevalla kaapeliliittymällä ei ole mitään tekemistä valokuidun kanssa. Tokihan koaksilaaliliittymä (joka toimii kaapelimodeemilla) on nopeampi kuin kuparilankoja pitkin kulkeva ADSL-yhteys.

Jos koko maassa olisi valokuituliittymä (tai edes kaapeliliittymä) jokaikisessä huushollissa, niin ei olisi näitä nopeuskeskusteluja samalla tavalla. Osa käyttäjistä korvaa verkkaiseksi koetun kiinteän ADSL-laajakaistaliittymänsä mobiililaajakaistaliittymällä (läh. 4G), mutta langattomissahan nopeus huononee, jos lähin tukiasema on kaukana ja käyttäjiä on paljon. Langaton toimisi parhaiten, jos asuisi lähellä tukiasemaa tai sellaisella seudulla, jolla on joko vähän muita käyttäjiä tai hyvin iäkästä väkeä, joka ei nettiä käytä.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ihana on nähdä edes ohimennen

Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su
      Ikävä
      191
      12872
    2. ymmärrätkö miksi minua sattui?

Vinkki, jätit tekemättä jotain.
      Ikävä
      82
      6255
    3. Miten hyvin tunnet kaivattusi?

Mikä hänessä kiehtoo? Asiallisia vastauksia kiitos. 🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      117
      5819
    4. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      149
      5532
    5. Aamu on aina iltaa viisaampi.

Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene
      Ikävä
      23
      4442
    6. Ootko nainen jotenkin

Epävarma ulkonäöstäsi
      Ikävä
      92
      4340
    7. Moi kuumis.

Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.
      Ikävä
      43
      4322
    8. Saattaisimme olla yhdessä

Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla
      Ikävä
      42
      4241
    9. Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt

Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko
      Ikävä
      33
      4198
    10. Milloin olisi sinun ja kaivattusi

Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?
      Ikävä
      48
      3747
    Aihe